Sander en Michelle - Perth, WA

Sander

XPdite Hero
Ok, laat ik ook maar eens een berichtje plaatsen met de laatste stand van zaken. Het hele visum-proces heeft een beetje stil gestaan de laatste tijd, omdat ik te druk was met afstuderen.

Even kort:
Michelle, mijn verloofde, is Australische en we gaan ons de komende tijd concentreren op het verkrijgen van een defacto-spouse visum. De bestemming is Perth want daar komt Michelle vandaan.

Inmiddels heb ik de tijd om de spullen voor het visum te gaan regelen, want sinds vrijdag (24 september) ben ik afgestudeerd!! Die dag had ik mijn eindpresentatie. Het ging allemaal heel erg goed; ik heb een 8.5 voor mijn afstudeerwerk dus ik ben happy. Volgens mij realiseer ik het me nog niet echt, maar op 4 oktober is de diploma-uitreiking en dan is het denk ik pas helemaal 'echt'.
Voor de geïnteresseerden; ik studeerde informatica, dus ik heb nu een 'Master Degree in Computer Science'.

We gaan trouwens eerst nog even op vakantie, want dat is er dit jaar nog niet van gekomen. Op 10 oktober vertrekken we richting Griekenland voor 8 dagen. Lekker rustig aan doen en hopelijk nog wat zon pakken!! Ik heb er enorm zin in!
 
Gefeliciteerd Sander,

Al een idee waneer jullie vertrekken en gaan jullie naar Berlijn voor je Visum?

Groetjes en veel Plezier in Greece 8)
 
Ja Sander, congrats! Ga maar eerst genieten van de welverdiende vakantie en dan lekker fris beginnen met de aanvraag van het visum!

KC
 
Wow, Sander ! Keigoed zeg ! Gefeliciteerd , hoor ! :D

Idd nu maar eerst van je welverdiende vakantie genieten en dan je Spouse/Defacto aanvraag starten...
En dat moet toch geen problemen opleveren, denk ik zo ! :wink:

Cheers !

Ingrid.
 
Bedankt voor de leuke reacties!

Waarschijnlijk gaan we naar Berlijn zo rond november/december.
Ik ben benieuwd!
 
Sander, voor het geval je mijn bericht in de CTC thread ;) niet hebt gezien.....

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wOW, een 8,5 echt goed!!!!

Dus, je komt in januari? :D


Veel plezier op vakantie! (maar je hebt die zon niet nodig als je even later hier bent hoor! :D )

groetjes

Simone
 
Simone said:
Sander, voor het geval je mijn bericht in de CTC thread ;) niet hebt gezien.....

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wOW, een 8,5 echt goed!!!!

Dus, je komt in januari? :D


Veel plezier op vakantie! (maar je hebt die zon niet nodig als je even later hier bent hoor! :D )

LOL, de CTC thread ga ik zo ff checken!
Bedankt!
Inderdaad als het een beetje meezit moeten we wel zo rond januari in Perth zijn.
Maar tot die tijd is het wel lekker om alvast wat zonnestralen op te pikken in Griekenland, want er was hier nauwelijks zomer en als het mooi weer was zat ik achter mijn computer te werken :?
Het zal wel wennen zijn als we daar in de zomer aankomen trouwens :shock:
 
Sander said:
LOL, de CTC thread ga ik zo ff checken!
Bedankt!
Inderdaad als het een beetje meezit moeten we wel zo rond januari in Perth zijn.
Maar tot die tijd is het wel lekker om alvast wat zonnestralen op te pikken in Griekenland, want er was hier nauwelijks zomer en als het mooi weer was zat ik achter mijn computer te werken :?
Het zal wel wennen zijn als we daar in de zomer aankomen trouwens :shock:
Dat zal het zeker.
Ik heb het nu soms al warm, en het is maar 20 graden.... Gelukkig is er airco direct boven mijn hoofd op het werk!


Jij leest toch niet regelmatig de ctc thread, he? :oops: :shock: :D
 
Simone said:
Jij leest toch niet regelmatig de ctc thread, he? :oops: :shock: :D

Nee, niet echt...het zijn nu al meer dan 500 pagina's...beetje teveel om bij te houden vind ik. Maar aan de andere kant als je ervan moet :oops: is het misschien wel de moeite waard om dat te gaan doen!! :lol: :wink:
 
I'm innocent! :D
De rest(en de alcohol) heeft mij de verkeerde kant opgeleid... :roll:
Ach, dat is nu waarschijnlijk honderden blz's terug, laat maar zitten :D
Het is nu weer even still. Bundy en Grayling weg.
 
Nou, het is zover...DE datum is bekend: 16 december zullen we naar de ambassade in Berlijn gaan!

Van de week gebeld en meteen een best aardig gesprek gehad met de betreffende dame aan de telefoon. Ze stelde meteen al allemaal vragen over het hoe en wat...dingen die je dus in de formulieren en bijv. de pro forma al moet beantwoorden. Misschien is dit al wat voorwerk voor de CO, ik weet het niet.

Ze maakte in elk geval wel duidelijk dat het geen standaard geval is (omdat we bij mijn ouders wonen) en wel met behoorlijk wat bewijs moeten komen. Dat was even schrikken. :shock:
Vooral heel belangrijk was 'officiële' correspondentie naar hetzelfde adres (loonstrookjes, banknota's, universiteit correspondentie, etc...). Het leek bijna alsof dat nog belangrijker was dan het bewijzen van de relatie zelf...maar dat zal natuurlijk ook zeer belangrijk zijn.
Van de verklaringen van de familie was ze niet bijzonder onder de indruk, ze willen objectieve bewijzen. Op zich logisch, maar ik had gehoopt dat het toch iets meer gewicht zou hebben. Maar goed, we nemen ze natuurlijk gewoon mee!

Dus al met al wordt het niet makkelijk, maar het is wel mogelijk....dus we gaan er gewoon voor en nemen alles mee wat maar als mogelijk bewijs kan worden gezien!

Groeten,
 
Nou Sander, dat wordt spannend op de donderdag de 16e! Ik zal in ieder geval flink duimen voor je, dan kan het eigenlijk niet fout gaan! Als ik al je postings door lees dan ben je goed voorbereid dus daar zal het zeker niet aan liggen!

KC
 
Mooi dat je wat 'advies' hebt gekregen.

Gelukkig zijn jullie hier all een tijdje mee bezig, dus hebben jullie ook de laatste tijd goede dingen kunnen verzamelen.

En jij bent in Oz geweest Sander.
Foto's.

Ja, zal moeilijker zijn dan andere, maar het komt wel goed. :D


Mmm, beetje last minute, maar misschien kun je nog een soort stat dec krijgen van iemand zoals een docter/politieman/advocaat/leraar/ die jullie allebei kennen?
 
Mijn man en ik hebben samen bij mijn ouders ingewoond, dit omdat we geen huis in NL wilden kopen. De wachtlijst voor een huurhuis is hier 9 jaar. We hebben 4 jaar lang op elk huis tevergeefs gereageerd. We hebben wel bewijs van inschrijving en ik heb papieren van de vreemdelingendienst dat ik garant voor hem stond i.v.m. verblijfsvergunning NL.. Zouden ze hier ook moeilijk over doen net zoals bij jou??
 
Hoi Sandra,

Jij hebt in elk geval al het voordeel dat je getrouwd bent (en al een paar jaar geloof ik?). Samen met dat bewijs van inschrijving en die papieren van de vreemdelingendienst (en natuurlijk de rest van je relatie-bewijzen) komt het wel goed, denk ik. :)
 
We zijn pas afgelopen maart (de 26e om precies te zijn) getrouwd. Drie weken daarna is al naar Australië gegaan :?
 
Zo, net een nieuw paspoort gehaald en bij de notaris langs geweest. Daar hebben we onder het genot van een kopje koffie de verklaringen van mijn ouders en oudste zus gelegaliseerd plus nog wat gewaarmerkte kopietjes laten maken.
En dat alles helemaal gratis!

Deze week nog even alle bewijzen doorlopen en besluiten wat we meteen inleveren en wat we als extra meenemen, dan nog even een table-of-content maken en dan zijn we er helemaal klaar voor!

Het blijft toch spannend!

Sander
 
Back
Top