Sander en Michelle - Perth, WA

Hey, dus ook goed nieuws voor jou en je ouders, woohoo!! Leuk hoor, wou dat mijn ouders mee gingen! :)

Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!!


Hoop dat je nu rustig kan slapen nu je weet dat ik het visum heb.  :wink:  :-D
 
Hey Sander, van harte gefeliciteerd! :lol:

En jij natuurlijk ook Simone!

Ik heb zelf ook weer een update. Ik zal mezelf zo eens naar "De laatste stand van zaken" slepen :p.
 
Goed nieuws Sander! Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal gegaan is hoor. En wauw, 24 februari al vertrekken! Dan ben je nog eerder dan wij! Oeps, vergeet ik jullie helemaal te feliciteren! G E F E L I CF I T E E R D!~ :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

KC proost, ik neem er nu eentje op jullie toekomst  :lol:  :lol:  :lol:
 
[quote author=Lost link=topic=626.msg6392#msg6392 date=1103389650]
Hey Sander, van harte gefeliciteerd! :lol:

En jij natuurlijk ook Simone!

Ik heb zelf ook weer een update. Ik zal mezelf zo eens naar "De laatste stand van zaken" slepen :p.
[/quote]
Dank je.
Ik zal eens mijn eigen thread updaten in plaats van die van anderen te hijacken.....  :?  :wink:
 
[quote author=KC link=topic=626.msg6417#msg6417 date=1103401486]
Goed nieuws Sander! Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal gegaan is hoor. En wauw, 24 februari al vertrekken! Dan ben je nog eerder dan wij! Oeps, vergeet ik jullie helemaal te feliciteren! G E F E L I CF I T E E R D!~ :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

KC proost, ik neem er nu eentje op jullie toekomst  :lol:  :lol:  :lol:
[/quote]

Bedankt KC, ik zal vandaag proberen een mooi verhaaltje te schrijven over onze ervaringen in Berlijn.  :wink:
24 februari is al snel ja...dus dat wordt nog ff stressen om alles te regelen...moet deze week maar eens met wat verhuisbedrijven contact opnemen...  :-o
 
Hier zijn dan onze ervaringen in Berlijn…

Michelle en ik vertrokken op woensdag vroeg in de morgen met de trein richting Berlijn. Iets meer dan 5 uur later kwamen we daar aan. Met de U-bahn gingen we naar het station dicht bij ons hotel. Daar eerst even bijgekomen en toen zijn we de omgeving gaan verkennen en hebben we even snel wat gegeten in een soort cafeetje. Toen hebben we even de route verkend naar de ambassade – het was 5 minuten lopen van ons hotel dus dat was perfect!

Onze afspraak was op donderdag en die nacht sliepen we niet al te best. Deels te wijten aan het bed, deels aan de spanning.  :-o Die ochtend vroeg opgestaan om op ons gemak te kunnen ontbijten en ons voor te bereiden op de afspraak.
Eenmaal bij de ambassade werd de inhoud van onze tassen onderzocht voordat we ons meldden bij de receptie. Na enkele minuten wachten mochten we door naar boven naar de visum-afdeling. Daar werden we al snel door onze case-officer welkom geheten en gingen we naar een soort kantoortje.

De CO was heel vriendelijk en ze vertelde dat ze eerst de 2 hoofdformulieren (47SP en 40SP) wilde zien voordat we de rest van de documenten zouden doornemen en ze wat vragen zou stellen. Nadat ze de 2 formulieren snel had doorgenomen wilde ze dat ik stuk voor stuk de rest van de applicatie aan haar gaf. Dit vond ik perfect want zo kon ik er iedere keer even bij vertellen wat het voor document was en dingen toelichten.
De table-of-content die ik gemaakt had hoefde ze niet te zien, ik denk omdat we alles stuk voor stuk doornamen. Over de VOG vroeg ze nog of die moeilijk te verkrijgen was, waarschijnlijk omdat ze op de hoogte was van de veranderde aanvraag-procedure hier in NL.
Omdat we bij mijn ouders wonen, en ons bij eerder contact met Berlijn werd verteld dat we dan wel met goede bewijzen moesten komen, hadden we veel mee genomen dat aangaf dat we allebei op hetzelfde adres wonen (allerlei post geadresseerd aan ons, want we hadden geen utility-bills enz.). Volgens mij hadden we ruimschoots voldoende want ze leek onder de indruk van de hoeveelheid die we konden presenteren…en dat was nog niet eens alles; we hadden nog een ordner bij ons vol met extra bewijzen.
Tot slot wilde ze de medicals zien die ze even snel doornam om te kijken of er nog bijzonderheden waren, maar die waren er gelukkig niet. Dat was mooi want anders zou dat voor vertragingen kunnen zorgen zei ze.

Hierna ging ze een vragenlijst af die ze voor zich had liggen. Veel van de vragen kwamen ook al op de formulieren voor dus we hadden het idee dat ze dit vroeg als een soort double-check. Daarna vroeg ze naar het verhaal van onze relatie dus dat hebben we van A tot Z verteld, dat was wel leuk omdat zij het met plezier leek aan te horen en het romantisch vond!!  :-D Ze vroeg ook of ik het huis van Michelle’s ouders kon beschrijven (daar waren we op vakantie geweest) en wat we zouden doen als het visum werd afgewezen. Daarna zei ze overigens al lachend dat ze niet dacht dat dit het geval zou zijn, dus wij blij!  :lol:

Al met al duurde het bijna een uur. Dus dat was langer dan ik verwachtte na de verhalen van Simone en KC. Wel was het een andere CO dus misschien heeft ieder zijn eigen manier en onze case was ook iets minder ‘straightforward’, want we zijn nog niet getrouwd en wonen bij mijn ouders.
Onze afspraak was om 10 uur en om 11 uur stonden we dus weer buiten. Om 13 uur mochten we terug komen en dit was sneller dan we verwachtten! In elk geval verliep het hele interview naar ons gevoel heel vriendelijk en positief, dus we waren vrij zeker van onze zaak al bleef het natuurlijk wel even afwachten.

Toen om 13 uur mochten we direct door naar de visum-afdeling (uiteraard na weer een bag-check). Eenmaal daar kwam ze al snel naar buiten en gaf ze mijn paspoort terug met daarin het visum en een envelop met wat extra info. Alles bij elkaar duurde dit hooguit een paar minuten en voelde allemaal erg onwerkelijk voor ons…maar we hadden mijn visum!!!  :-D

Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel om onze spullen op de kamer achter te laten en hebben we de rest van de middag en de vrijdag Berlijn verkend. Vrijdag laat in de middag vertokken we weer met de trein richting huis! Al met al een zeer geslaagd uitje!!


Bij deze wil ik nog even iedereen bedanken die ons geholpen heeft met nuttige adviezen via dit forum (en trouwens ook BE). Maar met name wil ik Simone bedanken, want ze heeft heel veel van onze vragen beantwoordt en een hele grote hulp was haar mega-post op BE waarin ze vrijwel alles heeft opgeschreven dat je maar nodig hebt om een spouse-visum aan te vragen!! (zie http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=210727)

Sander
 
Leuk om je belevenissen te lezen Sander. En omdat ik ook in de ambassade ben geweest zie ik alles zo voor me! Heel grappig....

En dat jullie 1 uur binnen zijn geweest, daar kijk ik ook een beetje van op maar wat je zegt, wij zijn getrouwd en dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Ja Simone, jij verdient een hele dikke vette pluim! Je posts zijn zo behulpzaam, dat gaf ons vertrouwen in de zaak. En die BE post was ook voor ons de leidraad tot de aanvraag van onze visum..... Dank Dank Dank!

KC
 
[quote author=KC link=topic=626.msg6466#msg6466 date=1103469711]
En dat jullie 1 uur binnen zijn geweest, daar kijk ik ook een beetje van op maar wat je zegt, wij zijn getrouwd en dat maakt het allemaal wat makkelijker.
[/quote]

Yep, en dus een andere case-officer, maar ja...onze stapel bewijzen was denk ik ook zo'n 4 cm dik...  :-D
 
Wow.. wat fantastisch zeg!!

[glow=red,2,300]Gefeliciteerd!!![/glow]

We waren allemaal zo benieuwd!! Nu kunnen we allemaal weer rustig slapen  :-D
 
Ok, hier is ie dan; onze table-of-content:

List one - originals
Form 47SP (Sander)
Form 886 (Sander)
Form 40SP (Michelle)
Police clearance certificate (Sander)
Envelope containing passport photographs (Sander and Michelle)
Sponsorship statement (Michelle)
Relationship Pro-forma (Sander)
Envelope containing medical examination results (Sander)

List two - certified copies
Birth certificate (Sander)
Birth certificate (Michelle)
Copy of old & new passport (Sander)
Copy of passport (Michelle)

List three - copies
A sample of photographs showing Michelle and Sander at various occasions

Evidence of co-habitation
Local authority registration under the same address (Sander and Michelle)
Driver’s license Sander
Moped license/insurance Michelle
Letter and forms from Michelle’s employer showing Sander as emergency contact and partner
Details of joint bank accounts
Correspondence to Michelle (Dutch Immigration Service / Pension fund)
Correspondence to Sander (University / IBG)
Cards to both of us
Cards to either Michelle or Sander at same address
Receipts (bed, optician) for Sander and Michelle

Evidence of contact during times of separation
Screen prints of E-mail box when Michelle was in Australia for a wedding

Evidence of joint travel and social activities
See sample of photographs
Personal communication (cards) between Sander and Michelle
Receipts of necklaces
Receipts of engagement rings and brochure of potential wedding location
Joint travel (Leiden / Paris / Australia / Greece)
Joint social activities (Burgers’ Zoo / concerts / house warming / wedding / birthday)



We hadden nog extra info bij ons, maar die hebben we niet hoeven gebruiken. De CO hield overigens alles wat we bij de applicatie hadden gestopt...

Sander
 
Geen dank, ik ben gewoon een kletskous(vooral op forums, in het echt valt het eigenlijk best mee!!)

Mooi verhaal Sander.
Ik zie het ook zo voor me!

Sander, ik heb de link in je post gezet  :p  :cool:
 
[quote author=Simone link=topic=626.msg6491#msg6491 date=1103523281]
Sander, ik heb de link in je post gezet  :p  :cool:
[/quote]

Hehe...beetje mijn post zitten editen...tssk.  :lol: :p
 
Ik vond het weer tijd voor een kleine update...  :)

Nadat we het visum hadden gekregen wat mailtjes rondgestuurd naar verhuizers, maar omdat het rond de feestdagen was kwamen er maar weinig reacties. Eigenlijk pas begin januari begon dat een beetje te lopen en inmiddels zijn onze spulletjes onderweg. Het was nog even stressen om alles op tijd in te pakken.

Dit weekend hadden we ons afscheids'feestje'. Eigenlijk heel raar. Gelukkig was het heel gezellig en heb ik met de meeste mensen nog even leuk kunnen praten, maar helaas niet met allemaal even veel. Ook dingen gekregen als stroopwafels, hagelslag, pindakaas, drop...wel leuk, maar nu moet ik dat allemaal dus in mijn koffers zien te passen.  :-o
Buiten hadden we de Australische en Nederlandse vlag opgehangen, dus iedereen kon het prima vinden :) Binnen hadden we wat ballonnen (groen/geel en oranje), maar verder eigenlijk geen Australische dingen ofzo. Behalve wat boeken over Australië en Perth zodat men kon zien waar we naar toe gaan. We waren een beetje laat met organiseren...  :?

Vandaag hier nog wat spulletjes opruimen en alvast eens gaan kijken hoe ik de rest in de koffers ga proppen. Zometeen ook vast in-checken, kan via internet...hopelijk een lekker plekje in het vliegtuig reserveren. Ben nog bezig met m'n CV - valt niet mee moet ik zeggen, maar ik zal er vanmiddag weer eens voor gaan zitten.

En dan afscheid nemen van ouders/zussen/zwagers/neefje/oma's - dat valt heel zwaar. Ik weet niet of en hoe erg ik Nederland ga missen, maar ik weet wel dat ik mijn familie verschrikkelijk zal missen.

Donderdag vertrekken we...
 
Hoi Sander, een hele goede reis toegewenst!!! En natuurlijk nog een paar leuke laatste dagen in NL  :up:
 
Back
Top