Sander en Vanessa uit Zwolle willen in 2007 naar Victoria. VISUM OOK BINNEN!!

r2d2

Member
Hoi,

Wij zijn Sander en Vanessa. Beiden zijn we 26 jaar, en we wonen samen in Zwolle.
In 2001 zijn we allebei afgestudeerd voor de Leraren Opleiding, en sindsdien ook als docent aan de slag.

Juli 2004 tot october 2004 hebben we onbetaald verlof genomen om een rondreis door Australie te maken. In totaal 17.000 km gereden. Onvergetelijk!

Bij terugkomst waren we in een dag weer gewend aan ons normale levendje, en gingen we weer braaf aan het werk. Tijdens de kerstvakantie begon het te knagen.. en te knagen...  De reden voor emigratie was simpel

NEDERLAND BEVALT ONS GOED :), WAARSCHIJNLIJK AUSTARLIE BETER! :up:

We misten alles, maar dan ook echt alles! Familie, vrienden en werk ingelicht, en toen aan de slag!
Toen leerden we ook dit forum kennen. We gaan voor het Skilled Independant visum. Ik (Sander) ben hoofdaanvrager, maar we doen beide de skill assesment. Aangezien onze opleidingen identiek zijn, en overige paperassen ook, waren het nauweljks extra kosten met vertalen. Zo krijgen we wel de bonuspunten voor Spouse, en heeft mijn vriendin toch een goed papiertje om in nood in Australie het onderwijs in te gaan. (Ze is dat overigens niet van plan). Mijn droombaan is Educational Ranger by Parcs Victoria. Mijn vriendin weet het nog niet.

Ondernomen stappen
- December 2004                  Begonnen te speuren op dit forum, en door booklet 6
- 5 maart 2005                     Onze IELTStest gedaan op Academic, want dit moest voor de Skill Assesment bij AEINOOSR.
- 17 mei 2005                       Skill Assesment opgestuurd
- 30 juni VANDAAG!  :lol:       Skill Assesment van Vanessa goed gekeurd...  ik wacht nog af...

Mijn vriendin heeft haar huidige baan opgezegd, en gaat nu een tweejarige master opleiding doen. Dat betekent dat alles goed gaat, met zowel visumaanvraag als studie we in de zomer van 2007 naar Oz willen. Ik blijf gewoon doorwerken in het onderwijs.

We zullen waarschijnlijk het visumproces moeten remmen, omdat we onze aanvraag voor 15 2006maart moeten opsturen (anders verloopt de IELTS). Als dan het visum voor de zomervakantie 2006 wordt afgegeven, dan hebben we een jaar (dus voor de zomervakantie 2007) om daar te komen voor de stempel, maar dan is mijn vriendin nog niet afgestudeerd! Voor een stempeltje heen en weer vliegen.. ik kan mijn geld beter besteden!

Ik wil alvast iedereen bedanken die mij tot nu toe via dit forum enorm hebben geholpen!

GRoeten Sander

Gefeliciteerd :up: weer een onderdeel waar je je geen zorgen over hoeft te maken :-D

Groetjes Sander

Goed werk, en ik denk dat wij dan elkaar wel eens kunnen komen opzoeken in Victoria. Ik ga ook naar Victoria, ik zeg ga omdat ik nu toch wel zeker ben van het Visum. Mijn skills zijn goedgekeurd als Webdesigner, mijn IELTS test heb ik ook behaald dus veel kan er niet meer mis gaan. Ik hoop er begin / midden 2006 te zijn.
Als bij mij alles lukt, kan ik je wel helpen bij aankomst in de staat.

[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg19618#msg19618 date=1120139592]
Juli 2005 tot october 2005 hebben we onbetaald verlof genomen om een rondreis door Australie te maken. In totaal 17.000 km gereden. Onvergetelijk!
[/quote]

Wow :) Hoe doe je dat.....de eerste dag van maand juli 2005 is nog maar net begonnen en je hebt al 17.000 km gereden :p Ben jij een tijdreiziger

[quote author=Maluka link=topic=2025.msg19672#msg19672 date=1120196969]
[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg19618#msg19618 date=1120139592]
Juli 2005 tot october 2005 hebben we onbetaald verlof genomen om een rondreis door Australie te maken. In totaal 17.000 km gereden. Onvergetelijk!
[/quote]

Wow :) Hoe doe je dat.....de eerste dag van maand juli 2005 is nog maar net begonnen en je hebt al 17.000 km gereden :p Ben jij een tijdreiziger
[/quote]

Oeps ...  :blond: snel veranderd

[quote author=hawk link=topic=2025.msg19647#msg19647 date=1120163309]
Goed werk, en ik denk dat wij dan elkaar wel eens kunnen komen opzoeken in Victoria. Ik ga ook naar Victoria, ik zeg ga omdat ik nu toch wel zeker ben van het Visum. Mijn skills zijn goedgekeurd als Webdesigner, mijn IELTS test heb ik ook behaald dus veel kan er niet meer mis gaan. Ik hoop er begin / midden 2006 te zijn.
Als bij mij alles lukt, kan ik je wel helpen bij aankomst in de staat.
[/quote]

Dat zou fantastisch zijn! Alle hulp in een nieuw land is erg handig! Jij (jullie) veel succes!

Groeten Sander

Yes!!!!

Vandaag kreeg ik ook mijn Skill Assesment binnen. :w00t:
Nu worden we beiden in staat geacht om les te kunnen geven in Oz.
En het levert 60 punten op voor onze Skilled Independant.

Op voor formulier SK47!!

Groeten Sander

:congrats:

Jaahaa gefeliciteerd! Het belangrijkste papiertje is binnen! Nu mag je verder!!
Succes in de papierjungle!

Gefeliciteerd                             
op naar de volgende stap.     :dance:
Suc6 verder!!!!                               

Gr Ineke   :up:

[move][glow=red,2,300] :happy: :clap2: GEFILICITEERD MET DIT SUCCES EN OP NAAR HET VOLGENDE DOEL:happy: :clap2:[/glow][/move]

Keep it going... en suc6 met alles.

Greetz,
Koengaroo

Hi Sander,

Let op! Zie mijn vraag van 19 aug: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=660.msg24442#msg24442

Wij willen ook niet voor een bepaalde datum gaan eigenlijk, maar moeten misschien toch wel.

hummin

[
Hi Sander,

Let op! Zie mijn vraag van 19 aug: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=660.msg24442#msg24442

Wij willen ook niet voor een bepaalde datum gaan eigenlijk, maar moeten misschien toch wel.

hummin

Dat weet ik wel zeker!!!!!!

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik weet het niet. Aangezien wij al ingediend hebben wachten wij nu gewoon maar af wanneer we visum krijgen, en wat de precieze laatst mogelijke entry date dan zal zijn. Als we eerder moeten, dan maken we er een vakantie van, goed beschouwd ook niet verkeerd  :cool:

hummin

[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg24853#msg24853 date=1124697287]
Yes!!!!

Vandaag kreeg ik ook mijn Skill Assesment binnen. :w00t:
Nu worden we beiden in staat geacht om les te kunnen geven in Oz.
En het levert 60 punten op voor onze Skilled Independant.

Op voor formulier SK47!!

Groeten Sander
[/quote]

Vrijdag gaat hij op de bus! Koerier besteld, en duimen maar. :w00t:

Iedereen alvast bedankt voor alle gekregen info! :up:

Groeten Sander & Vanessa

Yes!

:dance:

Na 5 maanden wachten hebben we vandaag onze request binnen voor VOG & Medical!
De ingestuurde stukken waren dus prima! Voor 24 juli 2006 moeten ze binnen zijn.

Weer een stap dichterbij! Nu maar hopen dat we uitstel krijgen en pas in oktober 2007 hoeven te gaan (het lijkt wel een straf, maar is het natuurlijk niet!)

Lekker borreltje vanavond!

GRoeten Sander & Vanessa

Jaah! Gefeliciteerd!
:congrats:

Ik hoop voor jullie dat het uitstel inderdaad mogelijk is!

Groetjes Lin

Jippie!!! Gefeliciteerd, nu nog "even" uitstel regelen en genieten maar!!!!

:-D :-D :-D :-D :-D

Groetjes,
Lela

Eindelijk krijg je je beloning voor het lange wachten, 5 maanden
'nietsdoen' (zit er nu middenin) is beste lastig  :-o :-o

succes met je medicals en vog

groetjes Miranda  :)

Back