[quote author=AJ link=topic=2025.msg76508#msg76508 date=1165429708]
[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg76498#msg76498 date=1165405142]
Mijn vragen:
- Moet ze nog ergens rekening mee houden (op het gebied van visum, enz) op het moment dat ze in februari met haar Skilled Independant bij de douane staat?
- Moet ze bij vertrek in april nog ergens aan denken (op het gebied van visum) als ze weer terugkomt in NL?
- Wat zijn dingen die ze daar alvast kan regelen, en die ik niet vanuit NL kan regelen?
[/quote]
Als ik je goed begrijp vertrekt je partner naar Oz voordat jij naar Oz gaat om je visum te valideren. Klopt dit? Dat mag dus niet. De secondary applicant mag niet de initial entry doen voordat de primary applicant dit doet. Jij zult dus met haar mee moeten in februari. Check dit nog even bij je immigration agent als je die hebt.
Voor zover ik weet hoef je bij terugkeer naar Nederland niets te doen op het gebied van visum. Dit speelt pas als de periode van 5 jaar voorbij is. Maar dubbel check dit ook nog even bij een ander.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
[/quote]
Bedankt voor je reactie AJ. Het klopt dat zij eerder in australie arriveert dan ik. Ook zij heeft in haar paspoort een sticker staan, met daarop dezelfde gegevens als ik.
Hieronder staat de reactie die ik terugkreeg van de dimia.
Dear Sir,
You will need to check the visa conditions on your visas. In some cases there is a condition on an dependent that they can not enter Australia before the primary application. If this condition applies in your case it will be on your spouse's visa label and in the letter of grant of your visas.
If this condition is not listed then you can both make your initial entries into Australia at anytime before the initial entry date.
Kind Regards,
Op onze sticker, en op onze letter of grant stond niets bijzonders. Wie weet het zeker?????
Groeten Sander