Sander en Vanessa uit Zwolle willen in 2007 naar Victoria. VISUM OOK BINNEN!!

Hoi Vanessa,

Ik weet niet of het nut heeft, maar ik zou zeker gaan, lijkt mij een geweldige ervaring en zoals Erna zegt kosten zijn niet alles. 

Nog gefeliciteerd met jullie visum trouwens (ik was op vakantie toen jullie goed nieuws kregen).

Groetjes,
Susan

Hallo Vanessa,

Het spijt mij, maar ik heb ook niets anders te melden. Als ik zo'n kans had zou ik ook gaan.
Julli moeten toch binnen het jaar daarheen om je visum geldig te maken, dus die kosten heb je toch wel, En voor je verblijf kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Dus, grijp die kans, wie weet wat voor mogelijkheden dit weer biedt voor als je je daar vestigt.

Mariette

Hoi iedereen,

Intussen weer wat maandjes verder, en alles is ook wat concreter.

Vanessa gaat samen met een studiegenoot haar onderzoek doen in 2 plekken in de buurt van Armidale. Glenn Innes & Urella. In beide dorpen gaat ze onder andere onderzoeken wat het effect is van de myhtevorming (busrangermyth, celtic myth en outbackmyth) op mannen, vrouwen en toeristen. Verder zal aan bod komen in hoeverre deze mythe-vorming bijdraagt aan de Australische Idenititeit, en of alleen blanke-anglo-sakschische manen zich in deze identiteit kunnen vinden. (Als ik alles goed begrepen heb!  :|)

Ze zal ongeveer in februari vertrekken, en 2 tot 3 maanden later terugkomen. :cry:

Pas over een klein jaartje zullen we definitief emigreren.

Mijn vragen:
- Moet ze nog ergens rekening mee houden (op het gebied van visum, enz) op het moment dat ze in februari met haar Skilled Independant bij de douane staat?
- Moet ze bij vertrek in april nog ergens aan denken (op het gebied van visum) als ze weer terugkomt in NL?
- Wat zijn dingen die ze daar alvast kan regelen, en die ik niet vanuit NL kan regelen?

Oja, ik ben de primary applicant.

Groeten Sander

Hey Sander,

Waar blijf jij dan, ga jij niet mee? Als main applicant zul jij toch ook je visum moeten valideren.
Of heb ik nu ergens verschrikkelijk over heen gelezen?

Mariette

Hahahaha...  Ik kom halverweg haar onderzoek even langs voor een weekendje (of hoelang ik ook vrij kan krijgen dan?) om de tijd een beetje te breken.

Ook ik moet hem inderdaad vallideren voor juni 2007.

Groeten Sander

[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg76498#msg76498 date=1165405142]
Mijn vragen:
- Moet ze nog ergens rekening mee houden (op het gebied van visum, enz) op het moment dat ze in februari met haar Skilled Independant bij de douane staat?
- Moet ze bij vertrek in april nog ergens aan denken (op het gebied van visum) als ze weer terugkomt in NL?
- Wat zijn dingen die ze daar alvast kan regelen, en die ik niet vanuit NL kan regelen?
[/quote]

Als ik je goed begrijp vertrekt je partner naar Oz voordat jij naar Oz gaat om je visum te valideren. Klopt dit? Dat mag dus niet. De secondary applicant mag niet de initial entry doen voordat de primary applicant dit doet. Jij zult dus met haar mee moeten in februari. Check dit nog even bij je immigration agent als je die hebt.

Voor zover ik weet hoef je bij terugkeer naar Nederland niets te doen op het gebied van visum. Dit speelt pas als de periode van 5 jaar voorbij is. Maar dubbel check dit ook nog even bij een ander.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

:up:

[quote author=AJ link=topic=2025.msg76508#msg76508 date=1165429708]
[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg76498#msg76498 date=1165405142]
Mijn vragen:
[/quote]

Als ik je goed begrijp vertrekt je partner naar Oz voordat jij naar Oz gaat om je visum te valideren. Klopt dit? Dat mag dus niet. De secondary applicant mag niet de initial entry doen voordat de primary applicant dit doet. Jij zult dus met haar mee moeten in februari. Check dit nog even bij je immigration agent als je die hebt.

Voor zover ik weet hoef je bij terugkeer naar Nederland niets te doen op het gebied van visum. Dit speelt pas als de periode van 5 jaar voorbij is. Maar dubbel check dit ook nog even bij een ander.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

[/quote]

Bedankt voor je reactie AJ. Het klopt dat zij eerder in australie arriveert dan ik. Ook zij heeft in haar paspoort een sticker staan, met daarop dezelfde gegevens als ik.
Hieronder staat de reactie die ik terugkreeg van de dimia.

Dear Sir,

You will need to check the visa conditions on your visas. In some cases there is a condition on an dependent that they can not enter Australia before the primary application. If this condition applies in your case it will be on your spouse's visa label and in the letter of grant of your visas.

If this condition is not listed then you can both make your initial entries into Australia at anytime before the initial entry date.

Kind Regards,

Op onze sticker, en op onze letter of grant stond niets bijzonders. Wie weet het zeker?????

Groeten Sander

Dan denk ik dat jullie die restrictie niet hebben. Waarschijnlijk is dat omdat jij en je partner beiden punten hebben geclaimd voor skills en dan worden jullie wellicht als "gelijkwaardig" beschouwd.

In mijn Grant Letter staat dat het visum voor mijn prinsesje de condition 8502 heeft en dat betekent dus dat zij niet in Ausralië mag valideren voordat ik het gedaan heb.

Hoi,

Inmiddels zijn de tickets besteld, en vliegt mijn vriendin begin februari (samen met een een vriendin van haar) naar Sydney, om vervolgens 8 uur per trein naar Armidale te gaan. Hier zal ze 2 maanden verblijven op de campus.

Ik heb intussen mijn weekticket ook gebookt. 24 februari vertrek ik naar Sydney en 3 maart kom ik terug op Schiphol. Erg kort maar het is niet anders. (Voor de mensen die niet terug willen lezen: ik ga een weekje heen om mijn visum te activeren, omdat wij pas ruim na de initial entry date willen verhuizen).

Wie van jullie weet nog een goed adres om te slapen als ik 's avonds aankom? Een rustig hostel of zo?

Groeten Sander

Hallo allemaal,

Ik ben Sanders vriendin en heb een paar vragen over mijn huidige studie. Ik ga met mijn docentenpapiertje (lerarenopleiding aardrijkskunde 2e graads) naar Australie, ben op dit moment al 1,5 jaar bezig met een andere studie, Master Culturele Geografie. Voor deze huidige studie ga ik aankomende februari 2 maanden in Armidale (via de New England University) onderzoek doen voor mijn Master Thesis (scriptie). Ik zal niet in Armidale zelf onderzoek doen, maar in Uralla. Daar ga ik kijken wat voor invloed de bushranger mythe (Captain Thunderbolt) heeft op de plaatsidentiteit (waarom juist voor deze mythe is gekozen in de plaatsmarketing, hoe de bewoners er tegen aankijken). Na 2 maanden kom ik weer terug in Nederland om mijn scriptie daadwerkelijk te schrijven en als het goed is, studeer ik in juli af zodat Sander en ik eindelijk in oktober / november naar Oz kunnen emigreren.
Mijn vragen:
- Ik ga eigenlijk met een bijbedoeling naar Armidale. Misschien kan ik al wat netwerken over een eventuele baan hierna in Oz. Wie heeft er tips hoe ik dit moet aanpakken?
- Zouden er al dingen zijn die ik kan aanpakken om me voor te bereiden op de uiteindelijke emigratie?
- Zoals ik al zei, ga ik met mijn docentendiploma naar Oz toe, maar eigenlijk wil ik solliciteren op banen die met mijn huidige studie te maken hebben. Gaat dit lukken als ik mijn master diploma in het Engels laat vertalen? Mag ik hiermee solliciteren? Ik hoop door mijn Oz ervaring aan een universiteit (mijn scriptie wordt in het engels geschreven) dat het iets makkelijker gaat???

groeten Vanessa

Hoi,

Terug van een weekje Australie, en dus een beste jetlag  :readinginbed:
De stempel staat in het paspoort, dus de initial entry date is gehaald! :up:

Nu op ons gemak alles regelen voor de oversteek dit najaar.

Groeten Sander

En?

Hoe wastie? Je was nog niet eens bekomen van de heenreis jet en gelijk daar bovenop de terugreis jet. :lol:
Nu kun je hier gaan afronden :up:

Mariette

Welkom terug!  Zeker een lekker gevoel dat je je stempel hebt.

Hoe gaat het met Vanessa?

Groetjes,
Susan

hey hey,

Ik wou laten weten dat het hier geweldig is in Armidale! Super leuke plaats....heel groen (geloof ik de enige plek waar het regent in Aus), heuvels, velden met koeien erin...beetje Engeland achtig. Parks in de omgeving zijn geweldig! En de plek is heel gemoedelijk...je kunt er leuk op een terras zitten, lekker eten en uit gaan als je zou willen. Kortom: een plek waar ik graag zou willen wonen!

groetjes Vanessa

Klinkt heel leuk daar Vanessa.  Geniet van de rest van je tijd daar, kwa weer mis je niks hier, veel regen!

Groetjes,
Susan

Hoi

Intussen een hoop gebeurd:

Vanessa is intussen terug na 2 maanden (februari/maart/april) Australie en druk met de scriptie bezig.
Ik ben in de voorjaarsvakantie (maart) voor mijn stempel nog een weekje op en neer geweest. Pff... exact 4 dagen bleven er over. Beetje wandelen in de Blue Mountains, strand gelegen, wat in Sydney gewandeld en toen weer terug.

Net na de voorjaarsvakantie, vroeg de schoolleiding mij te solliciteren op een LC-functie (leider onderwijsontwikkelingen) binnen school. Ik was verbaasd, en vroeg ze of ze nog wisten of ik emigratieplannen had. "Jawel" zeiden ze "maar jij hebt nog geen officieel ontslag aangevraagd, en een goede kandidaat. Bovendien staat het goed op je CV!"

Totaal verbaasd heb ik gesolliciteerd, en de baan gekregen. Echt een topwerkgever waar ik met pijn in het hart vertrek.

De tickets voor emigratie zijn intussen geregeld: 5 november wordt de dag van vertrek. Eindelijk!

Groeten Sander

Hoi

Dat schiet lekker op 5 november.
Te gek dat je zo'n baas hebt die lekker mee werkt en je die mogelijkheden nog biedt ondanks je emigratie.
Jan had ook zo'n baas maar vaak hoor je toch anders.
Succes met de laatste dingen in NL

Erna :up:

Druk.. druk...

Overmorgen, 5-11,07, vertrekken we.

- 29 oktober heeft WBS de spullen opgehaald, en staan nu ergens in Rotterdam om 13-11-07 op de boot te gaan.
- 1 november hebben we ons huis verlaten en opgeleverd. Na 2 jaar marktplaatsen hebben we alles wat we wilden verkopen, verkocht. Echt alles!
- vandaag, 3 november, de auto verkocht en overgeschreven.

De laatste dingen regelen, bezoekjes en dan gaan!
Wat ben ik blij als deze dagen achter de rug zijn! Gekkehuis!

Groetjes Sander & Vanessa

Back