Sander en Vanessa uit Zwolle willen in 2007 naar Victoria. VISUM OOK BINNEN!!

Je VOG moet naar ASPC en je medicals worden door de arts (bij jullie van Meeteren in Zwolle toch?) persoonlijk zelf opgestuurd naar LCU in Sydney. Overigens moet je van Meeteren zelf het adres goed doorgeven waar het heen moet, want de ene keer moet het voor een visum naar Berlijn, dan naar Sydney, dan weer naar een ambassade (voor andere landen etc.)
De longfoto´s worden ook naar van Meeteren gestuurd. Een week na je keuring wordt alles verstuurd, want ze moeten nog even wachten op de bloed uitslag (en binnenkomst van de longfoto´s, maar dat gaat wel vlot).  Ik heb van mw. van Meeteren (want die stuurt het allemaal op via aangetekende post) het poststuk nummer gevraagd en dat heb ik vervolgens bevestigd aan LCU en ASPC.

Doen jullie de longfoto ook bij de GGD in Zwolle? Dat gaat allemaal heel soepeltjes. Zij sturen heel netjes ook een kopie van de uitslag naar jou. Zo van: geen afwijkingen op de foto gevonden.........en sturen de hele boel dus naar van Meeteren. Toch fijn dat je dat bevestigd krijg, zodat je weet dat dat de message naar Sydney is.

VOG dus apart zelf opsturen!

Henriette

[quote author=henriette link=topic=2025.msg62712#msg62712 date=1150284483]
Je VOG moet naar ASPC en je medicals worden door de arts (bij jullie van Meeteren in Zwolle toch?) persoonlijk zelf opgestuurd naar LCU in Sydney. Overigens moet je van Meeteren zelf het adres goed doorgeven waar het heen moet, want de ene keer moet het voor een visum naar Berlijn, dan naar Sydney, dan weer naar een ambassade (voor andere landen etc.)
De longfoto´s worden ook naar van Meeteren gestuurd. Een week na je keuring wordt alles verstuurd, want ze moeten nog even wachten op de bloed uitslag (en binnenkomst van de longfoto´s, maar dat gaat wel vlot).  Ik heb van mw. van Meeteren (want die stuurt het allemaal op via aangetekende post) het poststuk nummer gevraagd en dat heb ik vervolgens bevestigd aan LCU en ASPC.

Doen jullie de longfoto ook bij de GGD in Zwolle? Dat gaat allemaal heel soepeltjes. Zij sturen heel netjes ook een kopie van de uitslag naar jou. Zo van: geen afwijkingen op de foto gevonden.........en sturen de hele boel dus naar van Meeteren. Toch fijn dat je dat bevestigd krijg, zodat je weet dat dat de message naar Sydney is.

VOG dus apart zelf opsturen!

Henriette
[/quote]

Inderdaad bij van Meteren... en inderdaad ook de longfoto bij de GGD hier in Zwolle.

Dan voorlopig nog een laatste vraag:

De ASPC vraagt in hun request mail om een Medical (LCU) + Police Clearance (ASPC). Vervolgens staat op de returnable coversheet voor de ASPC zowel de Police Clearance als Evidence of undergoing medical examination.

Houdt dit nu in dat ik naar de ASPC ook een bevestigingsbrief van de paneldocter (wel eerst vertalen) moet sturen dan wij in juli een medical gaan doen?

Groeten Sander

Rare vraag misschien hoor, maar hoe kom je erachter of iemand een panel doctor is of niet?

En Sander? Volgens mij heb ik je wel eens zien rondlopen bij de Admiraal Kruys ;)

Kijk even naar een ander draadje wat daar niet over loopt (hoe gezond moet je zijn voor medical).
Ik weet daar namelijk niet het antwoord op. Ik heb alles zelf opgestuurd zoals ik heb opgeschreven.
Ik weet dus niets van een bevestigingsbriefje naar ASPC of zo.........?????

Paneldoctors staat via de site van de ambassade genoemd.

Henriette

[quote author=Annemiek link=topic=2025.msg63284#msg63284 date=1150716489]
Rare vraag misschien hoor, maar hoe kom je erachter of iemand een panel doctor is of niet?

En Sander? Volgens mij heb ik je wel eens zien rondlopen bij de Admiraal Kruys ;)
[/quote]

Annemiek: Dat klopt!  Ik ben nu hard aan het denken! :thinking:
Vast van Maluka denk ik :wink:
Help me eens (anders via PB)

Henriette: Ik denk dat ik vraag of mijn paneldokter (inderdaad gewoon van de dimia-site af te halen) vraag voor een verklaring.

GRoeten Sander

Hoi,

Na terugkomst gisteren van vakantie zat er in mijn INBOX een maitlje van 27 juli:

Skilled Independant Visas granted voor ons allebei!  :happysun: :happysun:

First entry is 17 juni 2007, dus moeten we een keer kort op en neer  :roll: omdat we pas in het najaar 2007 willen gaan. Iemand een idee wanneer en op welke stad ik de goedkoopste tickets kan krijgen? Van mijn baas mag het op ieder moment, als dat financieel scheelt (dus ook door de week)

Groeten Sander

[size=30pt] :cheer: GEFELICITEERD :cheer:[/size]

hoe lang heeft het alles bij elkaar geduurd??

heb je de champagne al op?

groetjes Miranda  :up:

Hoi

Champagne.... bwergh :lol: 

Kopie van Time-line topic:

Wie ben je / zijn jullie :                    Sander & Vanessa, Zwolle
Soort visum :                                    Skilled Independant subclass 136
Periode aanvraag en afgifte :          Aanvraag 6-1-06. Afgifte 27 juli 2006
Skill assessment en beroep :            2x Skills assesment. Beide docent Voortgezet Onderwijs; beide assesment bij AEI-NOOSR
Periode skill assessen :                    17-5-05 beiden opgestuurd      1 terug op 30-6-05, ander op 22-8-05
Periode State Nomination:                n.v.t.
Stad :                                                Max. 2 uur van Melbourne
Sinds / of per :                                  hopelijk rond augustus 2007

We zijn begonnen met verzamelen op 1-1-2005, dus al best een tijd geleden!

Groeten Sander

Bedankt voor je timeline Sander, yep geduld is zoals
ze het zeggen een 'schone zaak' bij heel dit gebeuren.
Maaaaaaaaaaaaar, je hebt het!!!!!!

Groetjes Miranda  :-D

Ook van ons,

Heel erg leuk. gefeliciteerd. Tot die tijd veel plezier met alles regelen en sterkte met afscheid nemen.

groeten Ellen en Wim

Hi Sander & Vanessa!

Gefeliciteerd!! Heerlijk gevoel he!!

Volgens mij scheelt het niet zo heel erg veel op welke stad je aanvliegt. Gewoon even online kijken bij bv D-Reizen ofzo.

Groetjes Lin

gefeliciteerd hoor! :flowers:

Jullie zijn een van de weinige die lekker op z,n gemakkie nog ff een jaartje blijft zitten hier!

Succes met de voorbereidingen wat betreft relocating.

Erwin en Mariette

[quote author=kallie link=topic=2025.msg67806#msg67806 date=1155449050]
gefeliciteerd hoor! :flowers:

Jullie zijn een van de weinige die lekker op z,n gemakkie nog ff een jaartje blijft zitten hier!

Succes met de voorbereidingen wat betreft relocating.

Erwin en Mariette
[/quote]

Bedankt allemaal ... ik moet ook zeggen dat ik erg veel heb gehad van het lezen van topics van o.a. jullie op dit forum. Dat op mijn gemakkie kost wel een dubbel retourtje vandaar dat we een goedkope oplossing hiervoor zoeken.

Mijn vriendin is gestopt met werken en is weer gaan studeren, vandaar dat we plots een jaartje extra nodig hebben. Voordeel is dat we nu al rustig dingen kunnen verkopen, enz.

Groeten Sander

[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg67812#msg67812 date=1155451308]

Bedankt allemaal ... ik moet ook zeggen dat ik erg veel heb gehad van het lezen van topics van o.a. jullie op dit forum. Dat op mijn gemakkie kost wel een dubbel retourtje vandaar dat we een goedkope oplossing hiervoor zoeken.

Groeten Sander
[/quote]

ja,

Begrijp ik, probeer er dan in ieder geval wel iets moois van te maken!
Dan heb je dubbel plezier.  :)

Mariette

Wow dat is nog snel gegaan zeg!!!

Onwijs gefeliciteerd met jullie visa!!!

:up: :up: :up: :up: :up:

Groetjes,
Lela

Van harte gefeliciteerd!

Zullen we ruilen? Ik vertrek over 4 weken maar heb nog geen visum,  :-D!

Ik hoop dat ik de volgende ben hier op het forum die kan melden dat het visum binnen is.

Veel plezier nog hier in Nederland en vooral ook met alle voorbereidingen. Lekker op je gemakje. Singapore Airlines had een aanbieding t.m. 31 oktober, maar weet niet of die er nog is en ik weet ook niet of jullie dan al willen gaan. Wel een mooie periode trouwens, evenals maart.....

Henriette

Hallo allemaal,

Ik ben de vriendin van Sander en heb nog niet eerder naar deze site gekeken. :oops: Dit is dus mijn eerste bericht. Ik heb een vraag over studeren in Oz. Ik doe op dit moment een 1 jarige master (Culturele Geografie) aan de Universiteit in Groningen, vandaar dat Sander en ik pas volgend jaar naar Oz kunnen emigreren. Nu heb ik een kans gekregen van een docent in Groningen, met connecties in Oz, om onderzoek te doen aan de New England University in Armidale en daar mijn scriptie te schrijven.  :lol: Mijn master bul haal ik dus gewoon in Groningen.

Het zou gaan om een periode van 6 tot 8 weken. Ik ben er erg enthousiast over omdat Sander en ik toch nog voor juni 2007 in het land geweest moeten zijn en ik zo misschien kan netwerken??? Aan de andere kant zijn het alleen maar extra kosten (huis, eten, studiegeld) terwijl Sander en ik hard aan het sparen zijn.

Hebben jullie enig idee of het nut heeft voor mijn beroepskansen om een scriptie in Armidale te schrijven? Staat het goed op je cv? Hopelijk kunnen jullie me helpen.  :)

groeten Vanessa

Staat vast heel goed op je cv maar of het echt nut heeft, ik zou het niet weten maar ik weet wel dat als ik in jouw schoenen stond dat ik zeker de kans zou grijpen om te gaan. Komt nog bij dat Armidale en omstreken echt helemaal geweldig is (vind ik). Gewoon gaan zou ik zeggen. Die kosten dat overleef je wel.

Succes.
Erna

Back