Sander en Vanessa uit Zwolle willen in 2007 naar Victoria. VISUM OOK BINNEN!!

Bedankt allemaal.. ik heb net bericht terug gehad met de vraag over het uitstel:

"Please note, however, that the initial entry date can not be extended or changed."  :cry:

Dus dan maar een weekendje  :| op en neer.... zonde van het geld, maar dan maar op zoek naar de goedkoopste oplossing. Iemand een suggestie op welk moment van het jaar een "weekendretourtje" het goedkoopst is?

Groeten Sander

Hoi Sander,

Ik snap niet helemaal het antwoord dat je hebt gekregen. Heb je nu wel uitstel voor het indienen van de VOG en Medicals? En als je die nu  pas in oktober laat doen en opstuurt, wordt je initial entry date dan niet vanzelf ook oktober 2007. En was het antwoord dan niet dat je DAT dan niet kunt uitstellen.........

Maw....wat zijn nu de consequenties voor jullie?

Henriette

Hoi Henriette,

Jou reactie zette mij aan het denken:

De initial date kan niet gewijzigd worden als die eenmaal vast staat, maar de datum, voor het inleveren van de medicals / VOG misschien wel.
Ik heb nu een verzoek gedaan om de "na 70 dagen datum" uit te stellen.

Ik wacht even op reactie.

Groeten Sander

en de reactie terug:

Thank you for your email.

I realise that Police Clearance certificates and medical examinations can take some time to obtain, however you must at least provide evidence that you are in the process of obtaining the requested documents by the date given in my letter.

Should you not be abe to provide the original documents by this date, an extension may be granted.

I hope this information is of assistance to you.

Yours sincerely,

Bewijs dat de aanvraag loopt willen ze dus hebben. Iemand ervaring hoeveel uitstel dit kan opleveren? Het moet ons 3 tot 4 maanden uitstel opleveren, maar dit klinkt meer als een paar weken uitstel.

Groeten Sander

Hmmmmmmmmm, lastig ja.
Het enige wat je zou kunnen proberen dat je je medicals plant ongeveer in september of zo. Dan de bevestigingsbrief daarvan opstuurt, zodat je aantoont dat je de afspraak hebt gemaakt met daarbij het verzoek om extension van de termijn, omdat je immers dan ook niet voor september de originelen kunt inleveren.

Misschien heb je daar wat aan?

groet, Henriette

Bedankt voor je reactie.

Het is dus de datum van de Medical, niet de VOG die je initial date bepaald?

Groeten Sander

Misschien een beetje cynisch maar ik vraag me af of het je lukt... ze willen gewoon je aanvraag behandelen en uitstel is ok mits je een heldere reden hebt...
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld uitstel krijgt doordat je voor je IELTS gezakt bent en niet voor een bepaalde datum voor een herhaling kan gaan.

Heb je ze verteld waarom je uitstel wilt? Misschien als je de reden verteld waarom je later het land in wilt?

Groetjes Lin :)

Gefeliciteerd met het bericht over de VOG en Medicals.  Ik heb eerder op het forum gelezen dat mensen uitstel geregeled hebben, even 'Search' gebruiken om te zien wat je kunt vinden.

Succes,
Susan

[quote author=Lin link=topic=2025.msg59678#msg59678 date=1147857228]
Misschien een beetje cynisch maar ik vraag me af of het je lukt... ze willen gewoon je aanvraag behandelen en uitstel is ok mits je een heldere reden hebt...
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld uitstel krijgt doordat je voor je IELTS gezakt bent en niet voor een bepaalde datum voor een herhaling kan gaan.

Heb je ze verteld waarom je uitstel wilt? Misschien als je de reden verteld waarom je later het land in wilt?

Groetjes Lin :)

[/quote]

Hoi Lin,

De reden hebben we gemeld (afstuderen in NL), en wacht nu op een definitieve reactie terug. Ook ik betwijfel of het lukt, maar niet geschoten altijd mis.
Cynisme is niet erg ... sterker nog, je opmerking heeft niets me cyniscme te maken!

Alvast bedankt voor alle tips!

GRoeten Sander

Sander,

Afstuderen moet toch een goede reden zijn...!

Ik duim voor uitstel!

Groetjes Lin

Dank je wel  :up:

De reactie van mijn case-officer: binnen de termijn van 70 dagen (dus voor 24 juli 2006) moeten ze bewijs hebben dat de aanvraag voor een VOG en Medical loopt. Een brief van een paneldocter (dus een afspraakbevestiging bijv.) is goed. Die brief stuur ik dan tegelijk op met mijn VOG.

Als ik nu een afspraak maak voor mijn medical in November 2006, de bevestigingsbrief voor 24 juli 2006 opstuur + VOG, dan kan ik iig de medical later insturen.

Mijn case-officer durft alleen over mijn initial date te zeggen, dat deze pas kan worden vastgesteld als alles binnen is. Ze durft dus niet te zeggen:  november 2007.

Ik twijfel nog wat ik zal doen.. ik wil geen risico lopen ons visum te verspelen.

GRoeten Sander

Ik zou dan ook wachten met je VOG (en samen met je uiteindelijke medicals versturen). Want de eerdere datum van VOG of medicals regelt de periode waarvoor je binnen moet zijn (ivm de geldigheid: voor beiden een jaar). VOG duurt niet lang om aan te vragen (circa 2 wkn).

Verder lijkt het me de moeite waard om het zo te doen dmv de bevestigingsbrief voor de afspraak bij de arts.

Overigens ben ik het met Lin eens.......gewoon uitleggen dat jullie je procedure wegens afstuderen graag even "on hold" willen zetten en of dat kan...? Vind ik in ieder geval helemaal geen gekke vraag aan hun.

Succes! en we horen hoe het afloopt.

Henriette

Quote: Overigens ben ik het met Lin eens.......gewoon uitleggen dat jullie je procedure wegens afstuderen graag even "on hold" willen zetten en of dat kan...? Vind ik in ieder geval helemaal geen gekke vraag aan hun

Dat is dus een quote(hoe jullie zo'n quote doen in een wit vlak is me niet helemaal duidelijk maar dat terzijde)
Ik sluit me hier bij aan. Tenslotte hebben ze dan straks iemand met nog meer papieren in huis en dat is voor Australie toch alleen maar voordeliger?

Wat voor lerarenopleiding hebben jullie gedaan ? Voor de basisschool of een specifiek vak? (Heb zelf de lerarenopleiding tehatex in Utrecht gedaan)

Verder hartstikke fijn dat het allemaal zo goed gaat, ik zal voor jullie duimen dat het uitstel ook gaat lukken.

Francine

Rechtsboven ieder berichtje zit de knop "quote" :up:

Bedankt voor het duimen. Ik ben bang dat de reden van "dadelijk hebben we nog meer kwalificaties" niet op gaat. zij redeneren meer: Jij wilt graag komen? Prima, maar dan wel wanneer wij het willen." Misschien ook wel terecht...

Voor 24 juli moeten wij dus een bewijsje insturen (vertaald) van de aanvraag voor de VOG en Medical. Dat van die Medical zal geen rpboleem zijn, maar van de VOG?

Allebei leraren opleiding VO 2e graad, ik Biologie, mijn vriendin Aardrijkskunde

GRoeten Sander

[quote author=r2d2 link=topic=2025.msg59877#msg59877 date=1147967749]
Rechtsboven ieder berichtje zit de knop "quote" :up:

Heeej gevonden!

Bedankt voor het duimen. Ik ben bang dat de reden van "dadelijk hebben we nog meer kwalificaties" niet op gaat. zij redeneren meer: Jij wilt graag komen? Prima, maar dan wel wanneer wij het willen." Misschien ook wel terecht...

Deels terecht, maar ik vind jullie wel een goede reden hebben, maar ja daar kijken zij wellicht anders tegenaan.

Allebei leraren opleiding VO 2e graad.

Weet jij ook of er veel werk in is? Ik heb ook VO 2e graad. Maar het lijkt me best moeilijk met zo'n specifiek vak. Nu zal ik in t begin na schooltijden thuis wuillen zijn i.v.m de kinderen en hoef ik nog niet een volledige baan want ik lift mee op t visum van mijn man. Maar het lijkt me toch wel leuk om tzt mijn vak weer uit te kunnen oefenen.

Nogmaals veel succes met alles !

Francine[/quote]

Hoi,

We durven de gok toch niet te nemen om uitstel aan te vragen voor de aanvraag voor ons visum. Onze case-officer durfde daar niets over te zeggen, en bleef vaag. Nu wel w.b. alle overige papieren zover zijn gekomen, durven we het niet aan om de dit weer op het spel te zetten.

Daarom is de VOG aangevraagd en worden we 5 juli gekeurd, alhier in Zwolle.

Groeten Sander

Sander,

Ik denk dat je groot gelijk hebt. Gewoon doorgaan met de procedure. Op het moment dat je je visum hebt hoef je niet direct naar Australie toe. Binnen een jaar na med. keuring of VOG moet je wel een keer in Australie zijn geweest, maar je kunt er in principe een aantal jaar over doen voor je definitief daarheen gaat.

Binnen is binnen zou ik zeggen ;-)
Perthpete

Hoi,

Vrijdag eind van de middag VOG aangevraagd, en nu dinsdag al op de deurmat!
Ik dacht dat dat langer ging duren, dan 1 werkdag. :-o

Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat je ze kan meesturen met je medical... scheelt geld!
Kan dat? :roll:

Groeten Sander

Back