Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Zoals @slatsr al aangaf, gewoon online aanvragen. Ik heb dat een paar weken geleden gedaan. Het duurde bij mij een dag of twee, maar ik had hem op zondag aangevraagd
 
Dankjewel...
Nu ben ik aan t denken. Zon RRV kost wel een paar centen, ik ga eens informeren wat het kost om citizen te worden. Onze dochters zijn in Nederland geboren en moeten straks kiezen als ze 18 worden toch? Ik ga niet meer terug naar Nederland, alles en iedereen zijn hier (incl. Mijn ouders) Onze meiden hebben alleen maar voordeel van 2 paspoorten die ze dan kunnen krijgen met een NL vader en een AUSSIE moeder. .. Plus wil ik zelf ook nog naar Uni, dan heb ik ook recht op een hex fee....
 
Dankjewel...
Nu ben ik aan t denken. Zon RRV kost wel een paar centen, ik ga eens informeren wat het kost om citizen te worden. Onze dochters zijn in Nederland geboren en moeten straks kiezen als ze 18 worden toch? Ik ga niet meer terug naar Nederland, alles en iedereen zijn hier (incl. Mijn ouders) Onze meiden hebben alleen maar voordeel van 2 paspoorten die ze dan kunnen krijgen met een NL vader en een AUSSIE moeder. .. Plus wil ik zelf ook nog naar Uni, dan heb ik ook recht op een hex fee....
Volgens mij maken je kinderen aanspraak op een van de uitzonderingen: als je voor je 18e meer dan 5 jaar het hoofdverblijf hebt in het land van de nieuwe nationaliteit, dan verlies je de NLse nationaliteit niet. Dus hoeft er niets gekozen te worden op de 18e verjaardag. Wellicht eens kontakt opnemen met het Nederlands consulaat om dit te bevestigen.

De kosten van de naturalisatie zijn peanuts, het paspoort is duur maar nog steeds goedkoper dan een RRV. Het enige probleem is dat naturalisatie wel wat tijd kost en je hebt geen enkele controle over wanneer je de ceremonie mag bijwonen, dus welllicht niet echt praktisch met je reisplannen.
 
De kosten van de naturalisatie zijn peanuts, het paspoort is duur maar nog steeds goedkoper dan een RRV. Het enige probleem is dat naturalisatie wel wat tijd kost en je hebt geen enkele controle over wanneer je de ceremonie mag bijwonen, dus welllicht niet echt praktisch met je reisplannen.
De test had ik binnen een week na de online aanvraag ( ik werd zelfs de volgende dag al gebeld voor een afspraak).
Maar het wachten op de ceremony........................................................
Duurde meer dan 2 maanden. Rockingham had een grotere ceremony gepland, en daar moesten ze nog wat mensen voor "opsparen". :(
 
Maar het wachten op de ceremony........................................................Duurde meer dan 2 maanden.

Ach wat is 2 maanden op de tijd die het de meeste kost om een 'normaal' permanent visum te krijgen. Kan er ook nog wel bij :up: :D
 
Ach wat is 2 maanden op de tijd die het de meeste kost om een 'normaal' permanent visum te krijgen. Kan er ook nog wel bij :up: :D
Het gaat niet om het wachten zelf, maar om het feit dat ze in mei naar NL wil reizen. Aanvraag indienen en test uitzitten kost maar een paar weken maar de ceremony kan onvoorspelbaar lang op zich laten wachten. @Tekkel had het kennelijk al na 2 maanden, mijn vrouw wachtte 3 maanden en ik 5 maanden na bevestiging door de minister. En dan duurt het nog een paar weken voor je je paspoort in je handen hebt. Dus het risico is groot dat Linda alsnog voor een RRV zou moeten gaan of haar reisplannen wijzigen als ze voor citizenship gaat.
 
Ik bedoelde dat de wachttijd van twee maanden een eitje was, niet gericht op de eerdere vraag maar gewoon als vrijdag opmerking. Anders had ik ook niet gerefereerd naar het normale PR visum traject ;)

Ik was wellicht niet helemaal duidelijk!
 
Back
Top