Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Nou we zijn vandaag in Coober Peedy aangekomen en jeetje wat valt dat tegen. Een voorstelling van hoe Cooper Peedy eruit zou zien heb ik nooit echt gehad, maar het valt iig erg tegen. We hebben veel discussies in het verleden gehad op het forum, maar moet zeggen dat ik Willem Lenie meer begrijp als dat ik deed in het verleden. Niette min is onze road trip geweldig:)
 
Nou we zijn vandaag in Coober Peedy aangekomen en jeetje wat valt dat tegen. Een voorstelling van hoe Cooper Peedy eruit zou zien heb ik nooit echt gehad, maar het valt iig erg tegen. We hebben veel discussies in het verleden gehad op het forum, maar moet zeggen dat ik Willem Lenie meer begrijp als dat ik deed in het verleden. Niette min is onze road trip geweldig:)
Wat valt er tegen? Ik ben er zelf nog nooit geweest dus ben gewoon nieuwsgierig :)
 
  • Like
Reactions: M5
Hey Gwen,

De hele rit daarna toe is verschrikkelijk bijzonder. Coober Pedy zelf is zeker de moeite waard om gezien te hebben en alles wat erom heen te zien is. Het is de ervaring zeg maar
Coober pedy zelf, maar goed ik ben er maar twee dagen geweest. Veel dronken en luidruchtige aborignals op straat helaas. Mensen vond ik verre van vriendelijk en het is er vies. Hotels of supermarkten zijn verre van sober. De Opal inn is wel een aanrader als je een kamer wilt of een staan plek voor je camper/caravan of tent. Maar goed dit was mijn ervaring en indruk van Coober Pedy;-))

Cheers vanuit Mount Gambier
 
Hey Gwen,

Coober pedy zelf, maar goed ik ben er maar twee dagen geweest. Veel dronken en luidruchtige aborignals op straat helaas. Mensen vond ik verre van vriendelijk en het is er vies. Hotels of supermarkten zijn verre van sober. De Opal inn is wel een aanrader als je een kamer wilt of een staan plek voor je camper/caravan of tent. Maar goed dit was mijn ervaring en indruk van Coober Pedy;-))

Cheers vanuit Mount Gambier

Coober pedy, erg ..."apart".
Een (blanke) cowboy zei "how ya doing" tegen some aboriginals....hij kreeg onmiddelijk 4 middelvingers terug :confused:
Ben er geweest toen het over de 42 graden was.
Even een plasje doen in de openbare toiletten.
Probeerde het tabletje te raken die op de rooster lag.
Niet gelukt.
Mijn plasje was al verdampt voordat het de pisbak raakte.

Jack>:D
 
  • Like
Reactions: M5
Ik ben helemaal nieuw op deze site en was jouw post aan het lezen dat je baas je een zak geld wilde geven. Zag later dat het uit het jaar 2005 was en nu zit je al in Australie. Oz is top. Ik ben geboren in Melbourne en woon nu in nederland met man en 2 kids. Wij willen over 2 jaar naar Australie om te wonen. Hoe hebben jullie het in Australie als gezin?
 
Hi Smoothie,
"Hoe hebben jullie het als gezin in Australia"
Gewoon als ieder gezin uit Nederland of Australia.
Ieder heft zijn verplichtingen en dingen te doen.
Daarnaast zijn wij veel buiten, eten meer buiten als Nederland en als het effe kan even body boarden op de beach.

Absoluut meer ruimte hier.
ondanks de mooie omgeving en wildlife en Australia en vele buiten activiteiten niet vergeten........
Keep going hard Harder and even more Harder.

Cheers,

Jack>:D
 
Hi Smoothie,
"Hoe hebben jullie het als gezin in Australia"
Gewoon als ieder gezin uit Nederland of Australia.
Ieder heft zijn verplichtingen en dingen te doen.
Daarnaast zijn wij veel buiten, eten meer buiten als Nederland en als het effe kan even body boarden op de beach>:D

Thumbs up!!
 
Zo kom weer eens langs om te kijken op Xpdite. Leuk om wat bij te lezen, maar heb wel een avondje nodig om helemaal up to date te zijn.
Wij zijn weer eens verhuisd van de mooie Dandenong Ranges naar de nog mooiere Mornington Peninsula. Wonen 900 meter (aan het eind van onze straat) van het strand.
Omringd door prachtig natuurschoon en de vele wijnvelden. Werk nog steeds bij dezelfde werkgever met heel veel plezier en inmiddels afgestudeert verpleegkundige.
Ja het leven is wel goed geloof ik. We hebben een adition to the family, m'n all time favoriete hondje: een dwerg teckeltje.
Kinderen doen het goed, Iris gaat alweer naar year 8 in Highschool en kleine Ben zit in Prep. Amber is een senior in Primary. Het leven gaat hard...
Blijven genieten mensen!
 
leven gaat zeker hard haha wij hebben gellof ik net als jullie geen rust in de kont qua verhuizen :) jullie kids hebben ook al heel wat verschillende scholen gezien hebben ze er moeite mee of valt het wel mee. Die meiden van ons vinden het niet echt geweldig al dat verhuis gelukkig hebben ze snel vrienden gemaakt deze keer.
 
Zo kom weer eens langs om te kijken op Xpdite. Leuk om wat bij te lezen, maar heb wel een avondje nodig om helemaal up to date te zijn.
Wij zijn weer eens verhuisd van de mooie Dandenong Ranges naar de nog mooiere Mornington Peninsula. Wonen 900 meter (aan het eind van onze straat) van het strand.

Pictures or it didn't happen :D
 
1601271_10152562791029778_1247493748_n.jpg

Dit is het strandje aan het eind van onze straat. 900 mtr lopen. Zalig. Gisteravond nog even van een vd laatste dagen vd zomer genoten. Met kids en flesje wijn on the beach.
 
Tegenwoordig ben ik een aardappel boer:D

Ik heb de drukkerij wereld vaarwel gezegd na 25 jaar en een heel nieuw avontuur begonnen. Helaas verdwijnen de banen in de drukkerij wereld als sneeuw voor de zon omdat alles overseas gaat.
Het geeft een beetje een vreemd gevoel als je nagaat dat ik hier op een skilled visa als drukker ben gekomen 10 jaar terug en er nu bijna geen werk meer in is te verkrijgen:( Natuurlijk ben ik erg dankbaar dat ik die mogelijkheid heb gehad en we die hebben aan gegrepen, maar het doet je wel beseffen hoe relatief alles kan zijn. Het ene moment kan je met de rode loper binnen gehaald worden (zogenaamde rode loper want die is er nooit geweest) en voor dat je het weet is er geen toekomst voor je in de skills die je beoefend. Maar goed alles heeft een reden en het doet je soms stappen nemen die je anders nooit gedaan zou hebben:) The wicked spud ( www.thewickedspud.com.au ) is geboren en achter af gezien een stap die we veel eerder hadden moeten zetten, maar goed een koe in de kont kijken heeft weinig zin:rolleyes:

Cheers Sander:cool:
 
Hi Smoothie,
"Hoe hebben jullie het als gezin in Australia"
Gewoon als ieder gezin uit Nederland of Australia.
Ieder heft zijn verplichtingen en dingen te doen.
Daarnaast zijn wij veel buiten, eten meer buiten als Nederland en als het effe kan even body boarden op de beach.

Absoluut meer ruimte hier.
ondanks de mooie omgeving en wildlife en Australia en vele buiten activiteiten niet vergeten........
Keep going hard Harder and even more Harder.

Cheers,

Jack>:D
Hi jack
Vandaag zijn wij hier toevallig precies 3 weken en wonen aan de gold coast. Ik heb hier vroeger ook gewoond met mijn ouders en nu zijn we inmiddels geemigreerd en zitten onze kids van 12 en 14 allebei op de high school. Ze vinden het helemaal geweldig (weinig huiswerk en veel sport) mijn man en ik zijn hier van alles aan het regelen en in 3 weken tijd hebben we onze rijbewijs, medicare, tax file number en een huis met zwembad. Nu nog even wachten op de zeecontainer
Love it here
 
Last edited:
Hahaha ik ben in goed contact met Markwin (Jack) en zal het aan hem door geven:up: Ik weet dat hij druk is, maar hij zal wel weer ff online komen:rolleyes:
 
Hallo allemaal,

Even een algemeen vraagje over een return visa (RRV), weet niet goed waar te plaatsen dus dan maar hier
Voor het eerst sinds we hier zijn geland in 2005 ga ik in mei na 10.5 jaar voor een vakantie terug naar Nederland!
Nu moet ik een RRV aanvragen, is dat form 1085? Hoelang van te voren moet ik dat aanvragen?

Hoop dat iemand het weet
 
Hallo allemaal,

Even een algemeen vraagje over een return visa (RRV), weet niet goed waar te plaatsen dus dan maar hier
Voor het eerst sinds we hier zijn geland in 2005 ga ik in mei na 10.5 jaar voor een vakantie terug naar Nederland!
Nu moet ik een RRV aanvragen, is dat form 1085? Hoelang van te voren moet ik dat aanvragen?

Hoop dat iemand het weet
Het is 1085, maar ik zou het gewoon online doen. Het is in principe binnen 24 uur rond, maar ik zou een paar dagen extra houden.
 
Back
Top