Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Gisteren nog op bezoek geweest bij Gringo in Monbulk...zoooooo mooi daar. Point Cook is inderdaad te saai!! Maar dat zal nu ff moeten want ik heb nu zooooooo een leuke baan aan deze kant van de stad...
 
  • Like
Reactions: M5
Haha grappig dat je monbulk noemt. Wat je in de eerste foto ziet is ons uitzicht op Monbulk. Alles op zijn tijd Mien. Als je het nu naar je zin hebt, prima toch:)
 
Echt een leuke Zondag! Ritje naar de fantastische beechworth bakery healesville vanmorgen/part afternoon. Gigantisch bagger weer vandaag dus een maal thuis aangekomen starten met het nuttiggen van de nodige alcohol zittend achter de Flap top. Lekker chillaxen en genieten van ACDC:rolleyes: Nou had mooi de tijd om ff de oude documenten weer naar voren te toveren die in de mail stonden voor al die jaren:D Een er van was een bezoek van de krant toen we bezig waren met alle voor bereidingen van onze emigratie. We hebben in 2005 een garage sale gehouden(toen iig vrij onbekend in Nederland) en met veel succes. Moet wel zeggen dat ik zelf flyers had gedrukt en die hebben Lin en ik overal in de brievenbussen gedumpt en zelfs in een lokaal krantje een add geplaatst. 1 van die flyers kwam bij iemand in de bus terecht die voor het Noord hollands dagblad werkte en na aanleiding daar van kwam de krant en schreef een groot artikel over ons:) Hierna zijn we nog 3 keer in het blad Ajuus geweest en een programma van rtl4 is ook nog over de vloer geweest en hebben 2 uur gefilmd:D Ik heb die link nog ergens volgens mij:) Het was iig weer leuk om dit artikel te zien na al die jaren:) en goede en minder goede herinneringen komen weer naar boven!



528442_4286561081397_857392009_n.jpg
 
Leuk om dat weer terug te lezen hè :)

Toen ik voor het eerst in Australië was, gewoon op vakantie om mijn (toen) penvriend (nu echtgenoot) te bezoeken kreeg ik een email van de hoofdredacteur van Down Under Magazine waar ik net lid van geworden was, om een verhaaltje te schrijven over mijn band met Australië. Toen was mijn penvriend mijn enige band, dus nu ik eenmaal hier woon en met mijn Aussie getrouwd ben is het heel leuk om het artikel van toen terug te lezen! Zo anders dan nu, haha.

Grappig trouwens dat jullie in eerste instantie naar Beenleigh verhuisd zijn, daar woon ik momenteel! Ik heb niet jullie hele verhaal gevolgd, dus excuses als het al ergens genoemd is (zal vast wel), maar waarom zijn jullie uit Beenleigh vertrokken?

Ciao :)
 
  • Like
Reactions: M5
Je mist een pagina van het krantenartikel! Ik was aandachtig aan het lezen, maar abrupt werd het verstoord als een kano die een waterval tegenkomt... (ok slechte vergelijking)
 
  • Like
Reactions: M5
Je mist een pagina van het krantenartikel! Ik was aandachtig aan het lezen, maar abrupt werd het verstoord als een kano die een waterval tegenkomt... (ok slechte vergelijking)
:D ok geef me ff de tijd zal de rest ff opsnorren:rolleyes::)
PS, EEN EXTRA lIKE VOOR JE VERGELIJKING:up::D
 
:D ok geef me ff de tijd zal de rest ff opsnorren:rolleyes::)
PS, EEN EXTRA lIKE VOOR JE VERGELIJKING:up::D

Haha :D

Ik kwam er overigens net pas achter dat jij en de user Lin... Op een of andere manier met elkaar verbonden zijn in het echie... :p

Tis nog vroeg hier op zondag.
 
  • Like
Reactions: M5
Jajaja hehehe... Ik heb nog meer verslavingen dan Xpdite dus was er even niet bij :D

Ben eignlijk ook wel brniruwd naar het antwoord op Kookas vraag. Is volgens mij weer een aardige verhuizing waarbij je iedereen achterlaat die je leerde kennen toen je in australie kwam wonen.
 
Interessant om te lezen!
Weet je FOL, elk huisje heeft zijn kruisje. Hoop mensen komen hier en hebben een hoop eigen geld en voor hun is de start wat makkelijker omdat ze financieel gezien geen pressure hebben a la minuut. Wij zelf zijn met weinig tot niets gekomen en hebben aardig wat tegenslagen vanaf dag 1 geincasseert en moeten verwerken. In ons geval kan ik met recht zeggen dat het ongeveer 6 jaar geduurt hebt voordat we kunnen zeggen dat we nu eindelijk redelijk gesetteld zijn momenteel. Ik ben er trots op:) Het is uiteindelijk allemaal de moeite waard geweest en dat is het voornaamste:) Dank je voor je intresse;)

Cheers Sander:up:
 
Heej Sander je mag ook ape trots op jezelf zijn, niets is makkelijker met tegenslagen en weinig geld een nieuw leven opbouwen in een vreemd land maar geeft wel enorm veel voldoening als je eindelijk je leven een beetje voor elkaar heb gekregen, dan hier binnen komen met een bak met geld en dat ene mooie ideale huis meteen even te kunnen kopen of bouwen en meteen ruim kunnen leven. haha niet dat ik dat niet zou willen maar ik ben blij dat ook wij met niets hier zijn binnen gekomen en eigenlijk nog niks hebben, ik waardeer en geniet meer van de kleine dingen dan ik deed toen ik nog in Nederland woonde waar we een redelijk ruim inkomen hadden en elk jaar met vakantie naar het buitenland konden gaan.
 
Leuk om dat weer terug te lezen hè :)

Toen ik voor het eerst in Australië was, gewoon op vakantie om mijn (toen) penvriend (nu echtgenoot) te bezoeken kreeg ik een email van de hoofdredacteur van Down Under Magazine waar ik net lid van geworden was, om een verhaaltje te schrijven over mijn band met Australië. Toen was mijn penvriend mijn enige band, dus nu ik eenmaal hier woon en met mijn Aussie getrouwd ben is het heel leuk om het artikel van toen terug te lezen! Zo anders dan nu, haha.
Tis absolute leuk om weer terug te lezen of zien. Zeker omdat je soms dingen terug leest die je allang weer was vergeten.:rolleyes:

Grappig trouwens dat jullie in eerste instantie naar Beenleigh verhuisd zijn, daar woon ik momenteel! Ik heb niet jullie hele verhaal gevolgd, dus excuses als het al ergens genoemd is (zal vast wel), maar waarom zijn jullie uit Beenleigh vertrokken?

Ciao :)
De enige reden dat we weg gegaan zijn uit Beenleigh area is dat we dichter bij het water wilden wonen. Van Beenleigh (eigenlijk Windaroo) zijn we naar de cleveland/moreton Bay area verhuist! Kijk nog steets met veel plezier terug aan onze tijd daar. Ze hebben mijn favorite shoppings centre. Niet dat het heel bijzonder is misschien,maar meer omdat ons leven in Australia daar is begonnen en we daar veel voetstappen hebben achter gelaten:)

Ben eignlijk ook wel brniruwd naar het antwoord op Kookas vraag. Is volgens mij weer een aardige verhuizing waarbij je iedereen achterlaat die je leerde kennen toen je in australie kwam wonen.
In een periode van 5 jaar in QLD zijn we 5x verhuist helaas. De verhuizing van Brisbane naar Melbourne was een big thing. Ik heb het ervaren als bijna vergelijkbaar met de moving van Nederland naar Australie. Tis natuurlijk toch 1800 kilometer. Het enige is dat je niet zoveel met costums te maken hebt :D Nee zonder gekkigheid,wat je zegd klopt wel. Emigreren is pure emotie. Tis niet zo van we verkopen alles en gaan wonen en werken in een ander land. Je laat alles achter je en komt in een nieuw land terecht met nieuwe regels,cultuur en wetten. Dingen als heimwee(wat je grootste vijand kan zijn) familie of vrienden die ziek worden en je niet zomaar even bij ze kan zijn(zeker als je in Aussie woont) Oke ik dwaal af:D Voor ons was het best wel moeilijk om weer een hoop dingen achter je te laten die je in die 5 jaar had opgebouwd en deed je meteen weer herinneren aan de emigratie. Gezin gescheiden voor 2 maanden. Ikke naar Melbourne om bij mijn nieuw baas te beginnen en Lin bleef achter met de kids om het huis te verkopen. Maar goed we zijn er nog en het belangrijkste van alles is dat we gelukkig en gezond zijn;) What doesn't kill you, makes you stronger mate:)
 
  • Like
Reactions: FOL
Back
Top