Server en forum migratie voltooid

Lost

Administrator
De servermigratie en de forummigratie zijn eindelijk voltooid. Het heeft uiteindelijk veel langer geduurd dan ik verwachtte, maar hopelijk is het resultaat er dan ook naar. XPdite draait nu op een eigen Virtual Private Server bij een andere provider in plaats van shared hosting, waardoor de site als het goed is stabieler en sneller zal zijn als voorheen.

De forumsoftware is ook vervangen, SMF heeft plaats gemaakt voor IP.Board. De nieuwe forumsoftware heeft veel meer mogelijkheden en ziet er ook wat professioneler uit (vind ik ;)). Als je dingen tegenkomt op het forum die niet kloppen, laat het me dan zo spoedig mogelijk weten.

Je zult wellicht een aantal zaken in je profiel aan moeten passen (tijdzone, zomertijd/wintertijd, etc). Onder 'My Settings' (klik op je naam, rechtsboven op het scherm > My Settings), op de 'General Settings' tab, kun je ook de visuele editor aanzetten door 'Enable visual (RTE) editor?' te selecteren.

Als je vragen hebt, laat het me weten.
 
Ziet er goed uit! Wel even wennen hoor. Het is wel lastig te zien welke berichtjes ongelezen/nieuw zijn en welke niet.
Maar goed, nog even blokken voor mijn laatste echt blok toets en dan even uitvinden hoe alles in z'n werk gaat..
 
@Lost: Je hebt inderdaad heel goed werk geleverd. :up:

@Alie: Ik heb ook even moeten zoeken hoe het nu zit met de ongelezen/nieuwe berichtjes maar je kan dit aanpassen bij je profiel. Even naar Settings gaan, dan Search Settings en View new content method. Als je dat aanpast, krijg je alles te zien wat je niet gelezen hebt (maar bij mij was dat wel een hele waslijst. Misschien omdat hij dat van de vorige server niet meetelt). Ofwel kies je voor de optie 'Since last visit' (wat het meest logische zal zijn) :grin:
Als je alles ingesteld hebt, kan je het uittesten via 'View New content' rechts bovenaan.
Hopelijk ben je er iets mee. :wink:
 
Hoi Lost, zoals mijn naam misschien doet vermoeden.... leuk hoor, dat nieuwe forum.Ik ben skippie, al lang lid van dit forum, maar ik mag niet meer op het forum komen, als ik inlog, en dat heb ik meerdere keren geprobeerd ( juiste inlognaam, en wachtwoord ) maar ik krijg deze melding : You are not allowed to visit this forum
Dus vandaar mijn nieuwe naam , leukhoor.
Ik ben echt niet goed in computers en nu moet ik dus helemaal opnieuw beginnen met o.a welke berichten heb ik gelezen, ik zie mijn bewaarde pm-s niet meer, ik heb geen handtekening meer, geen foto meer etc etc.
Kun je dit oplossen?
Ik weet niet eens meer hoe ik alle laatste berichten kan lezen.... phoooeehee ik voel me weer een kind die alles opnieuw moet leren
angry.gif
 
zo zit ik ook een beetje... even heel erg wennen.
Je foto is idd niet zichtbaar (bij je profiel) maar als je een bericht post dan komt je foto wel te voorschijn (tenminste als je onder je eigen naam kunt inloggen :mellow: )
Qua nieuwe berichten.. ik denk omdat het allemaal veranderd is dat iedereen eerst weer tig berichten moet openen om te weten wat hij/zij gelezen heeft. Toen ik mijn naam veranderde op het vorige forum was dat ook zo. Wel mis ik 'nieuw' etc. en het dikgedrukte 'today'. Ook kon je heel makkelijk onderaan volgen of iemand een berichtje had gepost. Dat mis ik ook. Maar ja, ik denk dat alles gewoon even moet wennen. Naar de PMs heb ik nog niet gekeken...
 
Hee Alie, lief dat je probeert te helpen. Maar ik kan dus niks meer als "skippie" en daar baal ik behoorlijk van. Ik kom niet verder dan inloggen, daarna kan ik niks, op alles wat ik aan klik krijg ik te zien , sorry you are not allowed on this forum.
Wat een rare melding zeg, ik krijg er de kriebels van.
Ik hoop dan ook dat Lost dit kan oplossen.
Kijk dat ik vanalles opneuw moet leren en dingen moet instellen, alla, das k#t maar dat zal ik op den duur wel door hebben, maar dan zou ik wel mijn account moeten kunnen gebruiken.
Bij mij is deze nieuwer layout trouwens echt niet sneller geworden. Ben er nooit zo'n liefhebber van als dingen veranderen...... op de computer dan he. Van land en leven veranderen alla, das iets anders
wink.gif


Sorry dat ik als een Belg klink met mijn alla....... ik ben het echt Ingrid ( skippie ) van Ingrid en Rimko
 
Hee Alie, lief dat je probeert te helpen. Maar ik kan dus niks meer als "skippie" en daar baal ik behoorlijk van. Ik kom niet verder dan inloggen, daarna kan ik niks, op alles wat ik aan klik krijg ik te zien , sorry you are not allowed on this forum.
Wat een rare melding zeg, ik krijg er de kriebels van.
Ik hoop dan ook dat Lost dit kan oplossen.
Kijk dat ik vanalles opneuw moet leren en dingen moet instellen, alla, das k#t maar dat zal ik op den duur wel door hebben, maar dan zou ik wel mijn account moeten kunnen gebruiken.
Bij mij is deze nieuwer layout trouwens echt niet sneller geworden. Ben er nooit zo'n liefhebber van als dingen veranderen...... op de computer dan he. Van land en leven veranderen alla, das iets anders
wink.gif


Sorry dat ik als een Belg klink met mijn alla....... ik ben het echt Ingrid ( skippie ) van Ingrid en Rimko

Hee Skip,

ik heb hetzelfde!!
Was jij ook Xpdite sponsor?
Ik heb op google gezocht naar de fout die hij aangeeft, en ik denk dat Lost is vergeten een groep toe te voegen.
Heb lost al een mailtje gestuurd.
Hoop dat hij dit snel op kan lossen, want wil weer terug naar mijn eigen account!!

xo gwen
 
Ik krijg die melding trouwens ook af en toe, of eigenlijk alleen als ik bovenaan tussen de submappen klik (dus van kletsdoos bijv. via algemeen naar xpdite ga, dan krijgt algemeen een fout melding).
Bij mij is het forum trouwens ook trager. Hopelijk kunnen jullie zo snel mogelijk weer via jullie eigen accounts meepraten :up:
 
Hoi Lost, zoals mijn naam misschien doet vermoeden.... leuk hoor, dat nieuwe forum.Ik ben skippie, al lang lid van dit forum, maar ik mag niet meer op het forum komen, als ik inlog, en dat heb ik meerdere keren geprobeerd ( juiste inlognaam, en wachtwoord ) maar ik krijg deze melding : You are not allowed to visit this forum

Hoi Skippie (en Gwen en alle andere XPdite Sponsors),

Sorry voor het ongemak. Het was laat gisteren en ik was een paar instellingen vergeten te veranderen voor de XPdite Sponsor groep. Er zullen vast nog een aantal instellingen niet helemaal 100% zijn, dus als je wat tegenkomt laat het me weten. Als het goed is kan je nu wel op het forum komen met je account.Ik moet zelf ook wennen aan de nieuwe software, dus heb geduld en wanhoop niet :p, het komt allemaal goed.
 
zo zit ik ook een beetje... even heel erg wennen.
Je foto is idd niet zichtbaar (bij je profiel) maar als je een bericht post dan komt je foto wel te voorschijn (tenminste als je onder je eigen naam kunt inloggen :mellow: )
Qua nieuwe berichten.. ik denk omdat het allemaal veranderd is dat iedereen eerst weer tig berichten moet openen om te weten wat hij/zij gelezen heeft. Toen ik mijn naam veranderde op het vorige forum was dat ook zo. Wel mis ik 'nieuw' etc. en het dikgedrukte 'today'. Ook kon je heel makkelijk onderaan volgen of iemand een berichtje had gepost. Dat mis ik ook. Maar ja, ik denk dat alles gewoon even moet wennen. Naar de PMs heb ik nog niet gekeken...

De foto in je profiel en de foto die wordt gebruikt naast je berichten zijn niet hetzelfde. Het idee hierachter is dat je in je profiel een foto van jezelf plaatst en bij je berichten een avatar. Uiteraard kun je voor beiden dezelfde foto gebruiken als je dat wilt.

Ik zal even kijken naar de de opties 'nieuwe berichten' en 'today' etc. Het zal waarschijnlijk pas het weekend worden aangezien ik de komende dagen mijn tijd zal besteden aan het oplossen van de meest urgente problemen.
 
Hoi iedereen,

heeft iemand al uitgevonden hoe je instelt dat de berichten in een topic van nieuw naar oud lopen, ipv andersom?

Groetjes
 
En ook ik krijg de 'niet geauthoriseerd voor dit forum' als ik van hier uit op de tab linksboven genoemd 'Forums' klik. Had verwacht dat ik dan weer bij de begin pagina met het overzicht van de fora zou komen ...

Heeft het met traagheid van dotnet (of liever gezegd gebrek aan performance van de laptop te maken of zo??)
 
Ziet er zeer goed uit.
Lijkt alsof Lost 72 uur nonstop aan dit forum heeft gewerkt.
Misschien is dat wel zo , wil zijn wallen onder zijn ogen niet zien, moeten op zijn minst onder zijn kin hangen.
Ook erg goed dat je kunt zien als je een topic aan het bekijken bent wie er op dat moment ook op is.
Als je een topic plaatst zie je je letter onmiddelijk, ook een plus ..vind ik.
Mis wel de visjes onder (of boven) je fotootje.. :grin:

Nog even wat meelezen en uitdoktoren van alle nieuwe op dit forum.

:up: :up:

Jack :evil:
 
En ook ik krijg de 'niet geauthoriseerd voor dit forum' als ik van hier uit op de tab linksboven genoemd 'Forums' klik. Had verwacht dat ik dan weer bij de begin pagina met het overzicht van de fora zou komen ...

Dit probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Ziet er zeer goed uit.
Lijkt alsof Lost 72 uur nonstop aan dit forum heeft gewerkt.
Misschien is dat wel zo , wil zijn wallen onder zijn ogen niet zien, moeten op zijn minst onder zijn kin hangen.
Ook erg goed dat je kunt zien als je een topic aan het bekijken bent wie er op dat moment ook op is.
Als je een topic plaatst zie je je letter onmiddelijk, ook een plus ..vind ik.
Mis wel de visjes onder (of boven) je fotootje.. :grin:

Nog even wat meelezen en uitdoktoren van alle nieuwe op dit forum.

Ik ben blij dat je het forum er goed uit vind zien. Wie weet komen de visjes ooit wel terug. :rolleyes:
 
@skippie en Gwen
Kan ik jullie tijdelijke accounts verwijderen nu jullie weer je eigen account kunnen gebruiken?
 
Ok even kijken of mijn foto terug te zien is.

De foto in je profiel en de foto die wordt gebruikt naast je berichten zijn niet hetzelfde. Het idee hierachter is dat je in je profiel een foto van jezelf plaatst en bij je berichten een avatar. Uiteraard kun je voor beiden dezelfde foto gebruiken als je dat wilt.

Ik zal even kijken naar de de opties 'nieuwe berichten' en 'today' etc. Het zal waarschijnlijk pas het weekend worden aangezien ik de komende dagen mijn tijd zal besteden aan het oplossen van de meest urgente problemen.
 
Het is wel even wennen, maar mijn account doet het gelukkig ook weer.
Gisteren was bij ons het forum (voor zover ik er op kon) ook erg traag, vandaag is alles beter.

Bart
 
Hoi Bart, goed om te zien dat je weer op het forum kunt komen. De komende dagen zal het forum op sommige momenten nog wat traag kunnen zijn. Hier zijn een aantal redenen voor (zoekmachines die het nieuwe forum indexeren, optimalisaties die nog uitgevoerd moeten worden etc).
 
Back
Top