Simone en Pascal - Perth, WA

Simone

XPdite Hero
Dit is een oud bericht, ik heb het verplaatst!!!!!! :D







Hier het bericht dat we net als massa mailtje naar iedereen hebben gestuurd! (deze heeft Pascal geschreven).

(volgende post in het Engels, verhaal dat ik ook op BE heb gezet.)
Hallo allemaal!

Op dit moment zitten we in een internet café in Perth. Het is nu Zaterdag, 11.45, en we hebben zojuist voor 7 dagen een auto gehuurd. Om 1 uur hebben we afgesproken met Emily en daar blijven we dan een aantal weken, zodat we rustig een huis kunnen gaan zoeken.

Het afscheid van onze ouders en broers was zoals verwacht niet erg prettig. Maar gelukkig kunnen we elkaar vaak bellen, mailen en hebben we natuurlijk de webcam.

De vlucht ging erg goed. Van Dusseldorf naar Dubai zaten we aan het raam en hadden we in-flight entertainment(schermpjes in de stoelen).
Het stuk van Dubai naar Perth was iets minder want we zaten in het midden en onze schermpjes deden het niet. Niet dat dat zoveel uit maakte want we hebben zo’n beetje de hele vlucht (geprobeerd) te slapen.

Toen we boven Perth vlogen was het nog licht dus konden we veel van de stad en omgeving zien. Om 18.15 werden we door Henk (een oude kennis van Simone) opgehaald en reden we naar hun huis in Bullsbrook. Vreemd om zo door de stad te rijden en dan te bedenken dat je daar ergens gaat wonen en werken. Maar goed alles is een kwestie van wennen.

Na bijna een uur te hebben gereden kwamen we aan bij hun huis (onderweg zagen we trouwens de eerste kangeroe). Daar zaten Hennie(vrouw) en Tamara(dochter) al op ons te wachten. Toen hebben we nog veel gekletst, champagne gedronken en lekker gegeten. Tegen 12 uur gingen we doodmoe naar bed. De volgende dag waren we alleen thuis want Henk, Hennie en Tamara moesten werken.

Simone ging om ongeveer 9 uur al uit bed om alvast de autohuur te regelen en Emily te bellen. Pascal kwam om, ja ja, 2 uur eens uit z’n nest. Tegen 3 uur gingen we de Spa in die in de achtertuin staat. Heerlijk! Lekker in de bubbles relaxen in het zonnetje.

Het is hier nu erg mooi weer (voor in de winter). Het is 19 graden 's middags en erg zonnig. ‘s nachts, 's avonds en 's ochtends is het erg koud, vannacht was het bijvoorbeeld maar 5 graden.

Binnenkort meer nieuws van ons.

Groetjes Pascal en Simone
 
(dit dus het verhaal in het Engels (sorry!)



Simone/Pascals excellent adventures, part 1

Well, we made it!

Location: Perth CBD, internet cafe
Date/Time: 17/07/04, 10.45 am



14/07/04
Left for Dusseldorf Airport at 9 am.
Got there at 11.30
Checked in at 12.15. Luggage was exactly enough, 20 kg's (even fitted all the presents we got in! )
Tried to upgrade to Business, didn't work. Tried to get emergency exit seats, no luck. Tried to get window seats, luck with first leg, but Dubai- Perth we were in middle! Grrr, and we checked in sooo early!!! Weird!
Had a drink with parents/brother/brother in law at cafe, then went onto roof.
Started saying goodbye on roof, but some wanted to say bye at gate, so all went there.
Was a bit of crying, not to bad actually! But even my brother and brother in law had tears in eyes, and hugged real tight, so that left and impression.

Boarded plane, and they were on roof waving, and we could wave back just before entering the plane. It was good to have the last image of waving, and not crying!!!

Plane was an Airbus 350 something. Emirates.
Was quite small, but had window seats.
Seating was 2-4-2.
Food was good, entertainment was good.
Stewardesses were nice, mostly western girls. Pilot was American I think!

Arrived in Dubai at 11 pm. Waited around there for 3 hours. Were enough chairs.

Then boarded again. Plane left nearly hour to late due to late passengers, but made up half an hour.
Slept most of it, and read, cos our individual screens weren’t working, grrrr! But I did listen to radio, and watched screen of other person in front of me!
Again, and Airbus, seated in the middle. Quite an old one (but did have individual screens, so can’t be that old). Food and service was good. Stewardesses nice, some Aussies I think., Pilot or co was Aussie too!
Other things: got a hot towel thingy a few times, very nice! Also got little bag with eye cover thing, and toothbrush.
I saw that kids got a toy or teddy bear, and later had colourful food trays. And I think also pencils and paper and stuff.

15/07/04
Arrived in Perth at 17.45. Sun was just setting. Walked out at 18.15, with Henk, a friend of our family, waiting for us.
Drove via the Swan Valley to Lower Chittering(above Bullsbrook) in the dark. There Hennie and Tamara(daughter) were waiting for us. Had champagne to celebrate, and nice dinner.
They had a wood burner on in the family/kitchen. Rest of the house was VERY cold!
Went to bed at 12, and I got up at 8.30!!!! (Pascal slept till 2 pm!!!!)

16/07/04
They all went to work, so had house (and spa!!) to ourselves!!
I watched some telly (GMA, argh!), had weetbix for brekky , and turned on Triple J. Also found the Sunday Times from the 11th to read.
I did a few bits of organizing, called my friend Emily, made a reservation for car hire, and called shipping company (stuff arrived Wednesday, they’re picking it up Tuesday, and it’ll take about 2 weeks to get through customs, so that’s good for us!)
Went in the spa at 3 pm (it automatically starts heating at 2, they usually go in in the evening)
Had another nice evening with Henk and Hennie, went to bed at 11 (after BB uncut !! )

17/07/04
Got up this morning at 7.00, left at 7.30. Henk had to work from 8.30 till 11, (they both work in Perth, he a radiologist on Waneroo road, she head nurse at Charles Gardner) and Hennie was dropping him off. After that she drove us to Subiaco where we picked up our Toyota Corolla Hatchback for $207 for a week (www.bayswatercarrental.com.au), including insurance (7 or 8 a day)
Then we drove into the CBD, parked at Queens st(expensive, next times it will be train ) Now 9 am.
Walked into city. Came past Centrelink, was open!, so went in, picked up forms. Pascal can’t do for 10 days, and only needs passport, but I, as an Aussie citizen need to prove that I’m here permanently (will do with shipping papers, and ticket (one way).
Bought some shoes at Pascal at Betts (50% off, now $60, neat pair of black suede shoes).
Now here at Internet Café in CBD.

Going to walk to HSBC in a sec, don’t think it’ll be open though!

Going to Emily’s house in Leederville at 13.00. Staying there for 2 weeks.
Probably buy a mobile this afternoon.

Also, bought The West, going to Miss Mauds (next door) to read(some of!) it in a sec.

Have decided to look for houses in the Leederville area. Lots of people recommend it, and Emily lives there (only one of my friends who lives in Perth at the moment). Has a station, and close to Freeway (next to freeway even).

Will be at Hillary’s meet, Sunday 25th, 1 pm.
Hope to see some more of you lot there.
And otherwise I’ll see some of you at other times.


Oh, weather: Daytime: 18/19 degrees and sunny (rain from Wednesday). Nights/evenings/mornings: 2-6 degrees! Brrrrr!
Ok, I think that was it!

Oh, anyone got any advice for a car????????
We want a small, second hand one.
Just simple, at least about 10 years old, not 4wd.
Henk and Hennie recommended Wanneroo Auto’s, they know the owner, a Dutch guy.

Seeya!!!!



Simone

(oh, still not sad or nervous! A few tears in plane thinking of family, but that's it. Don't think it's sunken in yet..... )
 
Ha Simone en Pascal!

Leuk iets van jullie te horen, ik dacht al wel dat je snel een internet café zou induiken... :lol:

Best raar om zo je verhaal te lezen over afscheid nemen etc...dat moet ik over een paar maanden ook. :?

Hopelijk vinden jullie snel een leuk huisje/appartement om in te wonen. Ik ben nog niet zo bekend daar...is Leederville dicht bij het CBD?
Waarom trouwens naar Centrelink? Moet je je daar registeren als werkzoekende ofzo? Of is dit voor de Medicare?

"had weetbix for brekky" :lol:
Brekky...hehe, je klinkt meteen al Aussie!
Weetbix heb ik daar ook een paar keer gegeten voor ontbijt...da's goed spul!

Veel succes met huis/auto/werk! Erg leuk om jullie avonturen te horen!
 
Sander said:
Ha Simone en Pascal!

Leuk iets van jullie te horen, ik dacht al wel dat je snel een internet café zou induiken... :lol:

Best raar om zo je verhaal te lezen over afscheid nemen etc...dat moet ik over een paar maanden ook. :?

Hopelijk vinden jullie snel een leuk huisje/appartement om in te wonen. Ik ben nog niet zo bekend daar...is Leederville dicht bij het CBD?
Yep, ten noorden. Een stop met de trein.
We kijken ook in North Perth, Glendalough, Mt Hawthorn.
Glendalough is zeg maar de volgende stop met de trein.

Sander said:
Waarom trouwens naar Centrelink? Moet je je daar registeren als werkzoekende ofzo? Of is dit voor de Medicare?
Centrelink is voor uitkeringen. Ik, als citizen, kan newstart allowance krijgen, omdat ik werkzoekende ben. Maar goed, het duurt 6 weken of zo voordat je het krijgt, en dan hoop ik wel een baantje te hebben!!!!
Maar misschien is het met terugwerkende kracht of zo.
Ga vanmiddag heen (het is nu 14.30 uur, en we zitten in Northbridge)

Sander said:
"had weetbix for brekky" :lol:
Brekky...hehe, je klinkt meteen al Aussie!
Weetbix heb ik daar ook een paar keer gegeten voor ontbijt...da's goed spul!

Veel succes met huis/auto/werk! Erg leuk om jullie avonturen te horen!
Ja, ik ben ook half Aussie he? ;) :D
Het zit er gewoon nog allemaal in (brekky, arvo etc etc)

Bedankt!
 
Hallo hallo,

waar was ik geeindigd? oh ja.

OK, naar Emily's huis in Leederville.
Een beetje een oud krot, maar goed, het heeft wel 'character' :D
Tijdje geklets, en toen naar het 'centrum' van Leederville gelopen (5 min).
Boodschappen gedaan etc.
Krant doorgenomen voor huizen, rond de 180-200 dollar per week willen we (3 slaapkamers meeste).

Emily had sinds lange tijd zaterdag avond vrij, en met drie van haar vriendinnen zijn we uit geweest in Northbridge, DE uitgaanswijk van Perth. (zonder Pascal, want die was beetje jetlagged, en het was toch meer een girls night out.
Was erg leuk. Eerst naar de Elephant(of white elephant). Was meer een pub, met een band die eighties/nineties achtig music. Beetje oudere mannen ook(40...).
Daar een witte wijn gehad, vol glas, $5.50 (ik schrok even, vergat koers, en ik ben Overijssel prijzen gewend, maar valt uit eindelijk wel mee, toch?)
Smirnoff Ice gehad, was $7 nog wat. Tja, die zijn altijd duur.
Toen naar Base, een kleine club. Moderner, jonge mensen. Beetje dance/r&b muziek. Daar alleen gedanst.
We gingen trouwens rond 10 uur weg van huis, en gingen rond 1.30 uur terug. Normaal later, maar Emily moest om 7 uur 's ochtends werken!
Daarvoor nog een "Macca's run' gedaan. Langs de McDonalds dus, in North Perth(Scarborough Beach road).

Zondag laat opgestaan. Langs een paar huizen uit de krant gereden en door een paar andere suburbs naar de beach (Floreat Beach). Toen terug via Subiaco.

's avonds o.a sweet potato gegeten (yipee, eindelijk kan ik het weer kopen!)
Vanochtend mobiel gekocht bij postoffice (Nokia 2300? prepaid Optus voor $149 incl. $30 beltegoed. Toen papieren naar shipping bedrijf gebracht in Forrestfield, toen ik Guildford geluncht. Toen weer langs wat huizen gereden.
Nu in Northbridge.
Zometeen naar Centrelink en hsbc.
Dan om 16.30 huis bekijken in Leederville(stond ik krant, ik bellen voor adres, en ze zei dat om 16.30 je kon komen kijken.)

groetjes!!!!!!!!!!!!!1
 
Simone said:
Centrelink is voor uitkeringen. Ik, als citizen, kan newstart allowance krijgen, omdat ik werkzoekende ben. Maar goed, het duurt 6 weken of zo voordat je het krijgt, en dan hoop ik wel een baantje te hebben!!!!
Maar misschien is het met terugwerkende kracht of zo.
Ga vanmiddag heen (het is nu 14.30 uur, en we zitten in Northbridge)
Ahh ok, ik wist dat Centrelink voor uitkeringen was, maar ik wist niet dat je (als citizen) een newstart allowance kon krijgen. Maar hoe is dit dan voor Pascal? Tenminste ik begreep uit je verhaal dat hij zich ook daar gaat aanmelden, maar dat het pas kon na 10 dagen. Ik dacht dat je als emigrant geen uitkering krijgen kan.

Simone said:
Ja, ik ben ook half Aussie he? ;) :D
Het zit er gewoon nog allemaal in (brekky, arvo etc etc)

Bedankt!
Hehe, da's waar. Hoe voelt het voor jou om terug te zijn in Perth? Voelt het als een soort thuis komen, of is het daarvoor te lang geleden en is er teveel veranderd?
 
Sander said:
Ahh ok, ik wist dat Centrelink voor uitkeringen was, maar ik wist niet dat je (als citizen) een newstart allowance kon krijgen. Maar hoe is dit dan voor Pascal? Tenminste ik begreep uit je verhaal dat hij zich ook daar gaat aanmelden, maar dat het pas kon na 10 dagen. Ik dacht dat je als emigrant geen uitkering krijgen kan.
Oh, ja, dat is dus Medicare, sorry!
Dat is wat anders. Medicare is voor iedereen (ziekenfonds achtig)

Sander said:
Hehe, da's waar. Hoe voelt het voor jou om terug te zijn in Perth? Voelt het als een soort thuis komen, of is het daarvoor te lang geleden en is er teveel veranderd?
Ja, we woonden de laatste jaren niet meer in Perth, dus kan me niet heel veel herinneren.
Maar Oz voelt wel een beetje als thuis.

Is wel 8 jaar geleden, toen was ik 14, dus wel anders enzo.

:D
 
Simone said:
Dan om 16.30 huis bekijken in Leederville(stond ik krant, ik bellen voor adres, en ze zei dat om 16.30 je kon komen kijken.)

groetjes!!!!!!!!!!!!!1

Wow, spannend, al meteen naar een huis kijken, goed zeg! :D
Wie weet is het wat!

Uitgaan klinkt behoorlijk duur, maar ja, dat is het hier ook tegenwoordig :?

Succes voor vanmiddag!

EDIT: Yay, ik zie net dat dit mijn 100ste post is... :lol:
 
Hoi!

Huis waarschijnlijk in Osborne Park. $185 pw, 3 slaapkamers, kleine tuin, a/c (airconditioning), grote badkamer, duplex(maar alleen laundry zit vast aan ander huis).
Iets noordelijker dus dan verwacht... Maar er is bus naar stad, winkels vlakbij(loopafstand), en in de buurt station en freeway.

Bankrekening by hsbc, moet passport, rijbewijs en pinpas hebben voor 100 point test. Ik was rijbewijs vergeten, dus morgen weer heen! :D

Centrelink nog niet geweest (tijd vliegt, en veel om 17 uur dicht hier!)
Nu gaan we het opzoeken!

Ok, gotta go!!!!!

(Sander, heb ik alles uit pm, behandeld? :D)

groetjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
 
Simone said:
(Sander, heb ik alles uit pm, behandeld? :D)

Yep, dat was alles :lol: :wink:
Huis klinkt goed! Lekker alles binnen bereik met bus/trein of natuurlijk auto. Bedoel je trouwens een kleine tuin voor Australische begrippen of Nederlandse? Dat is nog wel een verschil :shock:

Ok, hou ons op de hoogte! :D
 
Sander said:
...Bedoel je trouwens een kleine tuin voor Australische begrippen of Nederlandse? Dat is nog wel een verschil :shock:...
:) Inderdaad! Wij zijn nu ook net een huis aan het kopen, en toen ik aan iedereen in NL vertelde dat de totale perceelgrootte (huis+tuin) 645m2 is, was 't allemaal van "jeetje wat een tuin!", maar toen we er met mijn (toekomstige) schoonouders langsreden, zei mijn schoonmoeder "leuk klein tuintje". Zij wonen vlak buiten Toowoomba (QLD), met een achtertuin van geloof ik 0.75 ha! (Die wij dan natuurlijk weer als locatie voor onze 'garden wedding' gaan gebruiken ;))

Simone> 185pw is niet slecht! Zit je dan nog wel een beetje in de buurt van het CBD? (Ik ken de prijzen in Perth niet, maar hier in Brisbane zit je voor dat geld zeker 15km van het centrum)
 
Nee, ook kleine tuin voor NL begrippen. (maar we zijn flat gewend)

MAAR, die doen we niet! :D
Nu betere, in Mt Hawthorn, Sasse Avenue.
180 pw, ouder huis, maar ziet er heel goed uit. Grote tuin :D (voor NL)
Nog dichter bij CBD.
Weet niet hoeveel km, maar 10 min met auto (andere was 15 denk ik).
Nettere/betere wijk ook.

Geen airco, maar wel hoge plafonds. En gas kachel in woonkamer.
 
Nog een betere...kijk eens aan! :D
Veel huis voor weinig geld, dat bevalt me wel :wink:

Hoge plafonds vind ik altijd heel mooi! Geen airco is jammer, maar het is nu toch winter daar...

10 minuten van het CBD is gewoon heel erg dichtbij. Is het al zeker dat jullie daar gaan wonen? Hoe zit dat eigenlijk, zijn er nog andere mensen die tegelijkertijd komen kijken of ze dat huis willen huren en heb je dus concurrentie of valt dat wel mee?
 
hoi
leuk om dit allemaal te lezen
ik ben ook van plan naar perth te gaan maar dan naar beechboro waar ik een vriendin heb wonen
die voor mij al werk aan het regelen is
dus ik hoop dat het gaat lukken
en mischien kunnen we een keer elkaar ontmoeten daar

ik wens jullie succes met alles te regelen

marcel
 
Sander said:
Nog een betere...kijk eens aan! :D
Veel huis voor weinig geld, dat bevalt me wel :wink:

Hoge plafonds vind ik altijd heel mooi! Geen airco is jammer, maar het is nu toch winter daar...

10 minuten van het CBD is gewoon heel erg dichtbij. Is het al zeker dat jullie daar gaan wonen? Hoe zit dat eigenlijk, zijn er nog andere mensen die tegelijkertijd komen kijken of ze dat huis willen huren en heb je dus concurrentie of valt dat wel mee?

Ik denk dat ie vrij goedkoop is omdat voor Australische standaard hij vrij klein is (de woonkamer vooral). Maar groot zat voor ons.

Ja, volgens mij is het dus maar ongeveer 5 km van de CBD. Minder dan 10 min, hangt ervaf hoe je rijdt.

Bijna zeker. Er waren nog geen andere kijkers geweest, en ze dacht wel dat het goed kwam.
En hij staat er nu ook niet meer tussen op de website, dus....
We gaan zo bellen!

Marcel, stuur maar een email als je er bent! :D
 
Zijn jullie nog een leuke auto tegen gekomen?

Je snapt natuurlijk wel dat we foto's willen zien van huis en/of auto...dus ik hoop dat jullie een digitale camera hebben! :wink: :lol:
 
Sander said:
Zijn jullie nog een leuke auto tegen gekomen?

Je snapt natuurlijk wel dat we foto's willen zien van huis en/of auto...dus ik hoop dat jullie een digitale camera hebben! :wink: :lol:
Natuurlijk!
Zo gauw we onze spullen hebben (waarschijnlijk Zaterdag!) krijgt iedereen photo's van alles! :D

Auto:
Ik had net al wat getypt, op beide forums, maar computer liep vast :evil: , dus kijk even hier:!!
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&postid=1558306#post1558306

Ford Festiva Trio, hatchback, white
1997
110.000 km's.
Aircon.

$4200.

prive gekocht, via de Quokka (adverteer blaadje).
 
Simone said:
Auto:
Ik had net al wat getypt, op beide forums, maar computer liep vast :evil: , dus kijk even hier:!!
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&postid=1558306#post1558306

Ford Festiva Trio, hatchback, white
1997
110.000 km's.
Aircon.

$4200.

prive gekocht, via de Quokka (adverteer blaadje).

Klinkt goed Simone...kijk zelf ook op BE, daar heb ik nml. al gereageerd :D

Quokka!!
quokka1.jpg

Hehe, grappige beestjes :lol:
 
Ja, Quokka;s zijn cute! Heb ze nog nooit zelf gezien, moet nodig naar Rottnest!!! Maar moet wel met iets mooier weer!

Nou, ik weet niet waar ik gebleven was....

Auto doet het nog goed!
We hebben eindelijk internet!!!!!!! (uur geleden)

We gaan een website maken met hele verhaal en foto's, dus ik ga nu niet hele verhaal uittypen!
Alles is goed, ik heb morgen interview bij bakerij hier dichtbij! Mooi simpel baantje om mee te beginnen.....
Zal wel niet goed betalen....

Binnenkort dus het adres van de website! :D
 
Back
Top