Simone en Pascal - Perth, WA

Simone said:
Auto doet het nog goed!
We hebben eindelijk internet!!!!!!! (uur geleden)
Hoe is het om aan de andere kant van de weg te rijden...volgens mij ga ik daar zwaar problemen mee hebben en moet ik mezelf constant vertellen om links te gaan rijden :lol:

En je hebt internet... 8) Kreeg je al ontwenningsverschijnselen? :wink:

Simone said:
We gaan een website maken met hele verhaal en foto's, dus ik ga nu niet hele verhaal uittypen!
Alles is goed, ik heb morgen interview bij bakerij hier dichtbij! Mooi simpel baantje om mee te beginnen.....
Zal wel niet goed betalen....
Leuk, ben benieuwd naar jullie avonturen!
Succes morgen met je interview! Wie weet betaalt het best goed, en zo niet...ach, je moet ergens beginnen en lekker dichtbij is ook wat waard!

Sander said:
Simone said:
Auto doet het nog goed!
We hebben eindelijk internet!!!!!!! (uur geleden)
Hoe is het om aan de andere kant van de weg te rijden...volgens mij ga ik daar zwaar problemen mee hebben en moet ik mezelf constant vertellen om links te gaan rijden :lol:

En je hebt internet... 8) Kreeg je al ontwenningsverschijnselen? :wink:

Simone said:
We gaan een website maken met hele verhaal en foto's, dus ik ga nu niet hele verhaal uittypen!
Alles is goed, ik heb morgen interview bij bakerij hier dichtbij! Mooi simpel baantje om mee te beginnen.....
Zal wel niet goed betalen....
Leuk, ben benieuwd naar jullie avonturen!
Succes morgen met je interview! Wie weet betaalt het best goed, en zo niet...ach, je moet ergens beginnen en lekker dichtbij is ook wat waard!

Rijden valt heel erg mee!!!!
Maar ja, ik heb eerste 2 weken alleen maar ernaast gezeten, mooi gewens geraakt. Nu al is andere kant raar.
Als het druk is, is makkelijk, want je rijd gewoon achter de rest aan!
Als de wegen leeg zijn, kijk uit! :D

Niks om druk over te maken dus!

Ja, ik kreeg echt ontwenningsverschijnselen!!
Het was VERSCHRIKKELIJK!!!!
Ook niet handig als je bijvoorbeeld auto's en huizen zoekt.
En solliciteren...

Hebben je in laws internet? :D
Anders kom maar bij ons logeren! Logeer kamer is klaar, en we hebben aparte computer kamer, met dus 2 computers :roll: :D :shock:

Pascal zit dus nu op een naast mij, met de webcam, en ze moeder aan de telefoon!!
En ik hier, weet niet wat ik als eerste moet doen, ben er zo lang afgeweest! Moet een lijstje maken! :D
Ahhhhh!
En ik moet dus ook nog het hele verhaal gaan typen voor de website!!

DOEI! ;) :D

Simone said:
Rijden valt heel erg mee!!!!
Maar ja, ik heb eerste 2 weken alleen maar ernaast gezeten, mooi gewens geraakt. Nu al is andere kant raar.
Als het druk is, is makkelijk, want je rijd gewoon achter de rest aan!
Als de wegen leeg zijn, kijk uit! :D

Niks om druk over te maken dus!
Ik heb laatst dat theorie-examen oefenprogramma van die Transport/rijbewijs lui zitten oefenen. Iedere keer geslaagd! 8) Maar ik vraag me wel af of die oefen-examens realistisch zijn als je naar sommige vragen kijkt?! Hebben jullie al plannen voor het halen van het rijbewijs?

Simone said:
Hebben je in laws internet? :D
Anders kom maar bij ons logeren! Logeer kamer is klaar, en we hebben aparte computer kamer, met dus 2 computers :roll: :D :shock:
Ja ze hebben internet, maar geen broadband. Dus als je internet is de telefoon lijn bezet :(
Pas maar op...straks heb je inderdaad 2 logees :wink: :D
Handig voor als we helemaal gek worden strakjes bij de schoonouders :wink: :wink: :shock:

Simone said:
Pascal zit dus nu op een naast mij, met de webcam, en ze moeder aan de telefoon!!
Wow, dat is luxe! Hadden jullie 2 computers meegenomen (in de container, overleefd dat?)? Ik denk dat Michelle en ik ook 2 computers nodig zullen hebben, anders wordt het vechten :wink:

Simone said:
En ik hier, weet niet wat ik als eerste moet doen, ben er zo lang afgeweest! Moet een lijstje maken! :D
Ahhhhh!
En ik moet dus ook nog het hele verhaal gaan typen voor de website!!

DOEI! ;) :D

Haha, ja dat zal een behoorlijke lijst worden!
Ik ben vanochtend mijn tijd aan het verspillen geweest met het spelen van Tetris op de BE Arcade. Ik had gister het record, maar nu niet meer... maar nu issie veels te hoog voor mij :?

Tijd om weer wat te gaan doen voor mijn verslag... :evil:

Sander said:
Ik heb laatst dat theorie-examen oefenprogramma van die Transport/rijbewijs lui zitten oefenen. Iedere keer geslaagd! 8) Maar ik vraag me wel af of die oefen-examens realistisch zijn als je naar sommige vragen kijkt?! Hebben jullie al plannen voor het halen van het rijbewijs?

Ja ze hebben internet, maar geen broadband. Dus als je internet is de telefoon lijn bezet :(
Pas maar op...straks heb je inderdaad 2 logees :wink: :D
Handig voor als we helemaal gek worden strakjes bij de schoonouders :wink: :wink: :shock:

Wow, dat is luxe! Hadden jullie 2 computers meegenomen (in de container, overleefd dat?)? Ik denk dat Michelle en ik ook 2 computers nodig zullen hebben, anders wordt het vechten :wink:

Haha, ja dat zal een behoorlijke lijst worden!
Ik ben vanochtend mijn tijd aan het verspillen geweest met het spelen van Tetris op de BE Arcade. Ik had gister het record, maar nu niet meer... maar nu issie veels te hoog voor mij :?

Tijd om weer wat te gaan doen voor mijn verslag... :evil:

Ik heb me rijbewijs donderdag gehaald!!!! Simpeler kan niet!
30 vragen, 35 minuten. Ik was in 10 minuten klaar.
Ik twijfelde over 3 vragen (had het boekje(gratis bij police) maar 1 keer erg vluchtig doorgelezen) maar ik mocht er toch 6 fout hebben! :D
Uiteindelijk 2 fout!

Ik heb het zo snel gedaan omdat ik het nodig heb als identification! Pascal moet nog, maar zal geen probleem zijn.

Je bent echt welkom! Maar voor een week of twee. Anders worden we denk ik allemaal gek! :D
Wij logeerden 2 weken bij mijn vriendin Emily, dat was zat. Dan wil je weer je eigen plek! (maar jullie zijn dat toch niet gewend..)

Ja, 2 imacs/apples meegenomen. Eentje was er eerst stuk(in NL), toen heeft Pascal nieuwe gekocht. Toen toch die ander weer gemaakt, dus nu 2! Heel erg luxe, maar we zijn het nu wel gewend! :oops:

Ohhh, succes met je verslag! Hoe gaat het?

Pascal is al druk bezig met de website! Dus ik ga maar gauw met de tekst beginnen!!!! Het is hier nu 17 uur, dus straks snel eten, en dan weer verder! :D

Simone said:
Ik heb me rijbewijs donderdag gehaald!!!! Simpeler kan niet!
30 vragen, 35 minuten. Ik was in 10 minuten klaar.
Ik twijfelde over 3 vragen (had het boekje(gratis bij police) maar 1 keer erg vluchtig doorgelezen) maar ik mocht er toch 6 fout hebben! :D
Uiteindelijk 2 fout!

Ik heb het zo snel gedaan omdat ik het nodig heb als identification! Pascal moet nog, maar zal geen probleem zijn.
Dat is lekker snel! Goed zeg! Doe je het examen op een computer of schriftelijk?

Simone said:
Je bent echt welkom! Maar voor een week of twee. Anders worden we denk ik allemaal gek! :D
Wij logeerden 2 weken bij mijn vriendin Emily, dat was zat. Dan wil je weer je eigen plek! (maar jullie zijn dat toch niet gewend..)
Wow, dank je wel...dat is echt ontzettend aardig van jullie!!! :D :D
Ik zal het onthouden...mocht het nodig zijn. Maar ik ga ervan uit dat we geen problemen zullen hebben bij de schoonouders. Vorig jaar hebben we er al een maand gewoond en samen rond gereisd en dat ging ook goed. Soms is het even wat minder, maar ja.
Ik ben idd nog niet gewend aan een eigen plek. Maar Michelle wel...die had in Aus zelfs al een eigen huis voordat ze naar NL kwam. Dus die is het zeker wel gewend en verlangt er ook behoorlijk naar weer een eigen huis te hebben. Zij zal ook wel het snelst een baan hebben denk ik, en dan willen we zo snel mogelijk iets voor ons zelf!

Simone said:
Ja, 2 imacs/apples meegenomen. Eentje was er eerst stuk(in NL), toen heeft Pascal nieuwe gekocht. Toen toch die ander weer gemaakt, dus nu 2! Heel erg luxe, maar we zijn het nu wel gewend! :oops:
imacs nog wel...nice!

Simone said:
Ohhh, succes met je verslag! Hoe gaat het?
Op zich goed, maar moet nog veel doen :(
En met die hitte hier op het moment is mijn concentratie behoorlijk minder.

Ik wacht de web-site af!
Eet smakelijk! :D

Sander said:
Dat is lekker snel! Goed zeg! Doe je het examen op een computer of schriftelijk?
Op computer(oh, dat had ik op de andere topic ook al gezegd.. nou ja)
Allemaal heel duidelijk. Wordt uitgelegd met tekst, en je zet koptelefoon op om ook te horen. Je kan ook gewoon vragen overslaan, en later teruggaan, of veranderen!!!!

Sander said:
Op zich goed, maar moet nog veel doen :(
En met die hitte hier op het moment is mijn concentratie behoorlijk minder.

Ik wacht de web-site af!
Eet smakelijk! :D

Oh ja, het is heet he?!!! Ik zag dat het vandaag 27 was, en morgen 23, dus da's beter.

Vandaag is het hier 21, dus iets warmer dan normaal. Maar als het zo mooi weer is (onbewolkt), dan is het 's nachts ook kouder, vannacht 5 of zo denk ik, brrrrr!

Ik heb trouwens de baan!!!!!!!!!
Het is casual, en parttime(30-35 uur), en waarschijnlijk rond het minimumloon($14 of zo), maar goed om te beginnen.
Waarschijnlijk 4 dagen per week, 12 uur - 18.30.
Half achter, schoonmaken, opruimen enz, en half voor bij de kassa helpen.
Ik begin volgende week, dus nu nog even vakantie(en tijd om de website te maken!!)

groetjes!!!!!!!!!

Simone said:
Oops...heb ik niet gezien dan :roll:

Simone said:
Ik heb trouwens de baan!!!!!!!!!
Het is casual, en parttime(30-35 uur), en waarschijnlijk rond het minimumloon($14 of zo), maar goed om te beginnen.
Waarschijnlijk 4 dagen per week, 12 uur - 18.30.
Half achter, schoonmaken, opruimen enz, en half voor bij de kassa helpen.
Ik begin volgende week, dus nu nog even vakantie(en tijd om de website te maken!!)

Hey wat goed, gefeliciteerd (ook van Michelle :D )!!
Dat is vast een lekker gevoel! En zeker een goed begin!

Ik hou het even kort, moet naar m'n stage...

Sander said:
Simone said:
Oops...heb ik niet gezien dan :roll:
nee nee, dat heb ik geschreven NAdat je de vraag hier heb gesteld.
:D

Pascal is nog steeds bezig met de voorpagina van de website. Hij is perfectionistish bezig, want ze ex collega's gaan het ook zien!
Ik vind het al lang goed, maar ja... :roll: :D

Gefeliciteerd met je baan Simone! Hopelijk kunnen we snel jullie website bezoeken :D .

Simone said:
Pascal is nog steeds bezig met de voorpagina van de website. Hij is perfectionistish bezig, want ze ex collega's gaan het ook zien!

Haha, ja dat krijg je dan hè...als je oude collega's het ook gaan zien (en het is toch soort van z'n werk?!) dan moet het natuurlijk net dat beetje extra hebben.

Sander said:
Simone said:

Haha, ja dat krijg je dan hè...als je oude collega's het ook gaan zien (en het is toch soort van z'n werk?!) dan moet het natuurlijk net dat beetje extra hebben.
tja.....

En nu is hij vandaag al de hele dag bezig met zijn eigen website (met portfolio).....
Dus het schiet echt niet op, de uren vliegen voorbij.

Uit de pm: hij maakt de websites met Adobe GoLife.
Is wel handig programma, geen html enz, dat kan hij volgens mij niet eens!
:D

Gefeliciteerd met je baan, en erg leuk om te lezen dat het jullie goed gaat!
Hebben ze nog bakkers nodig? Arno heeft op het net gezocht, maar vindt dat er erg weinig bakkers gevraagd worden in de omgeving van Perth. Zeker in tegenstelling tot grafische beroepen!

veronique said:
Gefeliciteerd met je baan, en erg leuk om te lezen dat het jullie goed gaat!
Hebben ze nog bakkers nodig? Arno heeft op het net gezocht, maar vindt dat er erg weinig bakkers gevraagd worden in de omgeving van Perth. Zeker in tegenstelling tot grafische beroepen!
Heb nog niks gezien...
Ik zal het vragen als ik deze week begin. Ze bakken met z'n tweeen alles, blijkbaar.

Kijken jullie ook op www.thewest.nl
en dan op Zaterdag en woensdag.

Succes!

Oh, ik kijk net even in de west van gisteren, ik zie alleen 2 advertenties voor 'Bakers Assistants", waarvan sowieso eentje shiftwerk is in een fabriek volgens mij.....

Oh, wacht, nu kijk ik bij "trades"
Stuk of tien, maar daarvan 8 apprentices.....
Een eentje van de andere is in de fabriek van Tip Top(groot brood merk hier.) Die hebben meerdere plaatsen. Willen wel ervaring in dat soort werk.)

Simone zit met d'r hoofd nog in Nederland :lol:.
Ze bedoeld waarschijnlijk http://www.thewest.com.au .

13 September:

Hallo allemaal!

Ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik was alweer vrij snel mijn baan bij de bakkerij kwijt(te duur en niet genoeg ervaring om senior te worden). Ach, ik wou toch wat beters zoeken.

Nu, heb ik een nieuwe!
In eerst instantie voor 3 maand, dan kan het permanent worden(soort proef periode eigenlijk).

Receptioniste/secretaresse/pa bij een laboratorium.

Ze onderzoeken grond dat ze van mijn bedrijven krijgen, om te kijken welke mineralen, goud enz er in zitten.
Het is dus een grote laboratorium, en dan stoppen ze het in een machine, en dan komt er data uit. Daar wordt een rapport van gemaakt, en dat is dus het 'eindproduct', een rapport waarin staat wat erin die grond zat.
Het is een groeiend bedrijf, het gaat goed met de mijnindustrie in WA en de wereld(ze doen ook veel voor Afrika).

Ik zit in mijn eentje achter de receptie. Vooral telefoon aannemen, doorschakelen of berichtjes opschrijven. Ook email doorsturen enz. En klanten en leveranciers binnenlaten enz.
En later zal het meer administratief worden ook. Ze zullen me ook dingen over de financiele administratie leren.
En koffie maken enz. natuurlijk 

Ik heb een hogere opleiding, maar om hiermee hier te beginnen, ben ik er heel blij mee. Vooral omdat ik net van het hbo afkom, en net terug ben uit Nederland. Het was zeker een voordeel dat ik geen accent heb. Ik was soms nog wel even een woord kwijt tijdens het interview, maar verder is mijn Engels alweer bijna beter dan mijn Nederlands. Vooral mijn spelling is altijd beter gebleven denk ik.
Ik zal wel wat formeler in mijn taalgebruik moeten worden(vind ik zelf). Ik ben namelijk hier weggegaan toen ik 14 was, dus is volgens mij mijn taalgebruik/woordenschat een beetje daar blijven steken.

De baan heb ik via een 'recruitement agency'.
Ik had mijn CV gestuurd naar een paar, via www.seek.com.au
Eerst een interview gehad daar, waar ik ook testen heb gedaan voor Word, Excel, typen en een work attitude test. Resultaten waren erg goed(mag ook wel na zoveel jaar op de computer!!).
Toen ging de employer een keuze maken uit mij een 7 anderen. Ik en nog iemand werden gekozen.
Ik had mijn interview daar vrijdag, ging erg goed, ik was al zo goed als aangenomen, maar ze moesten nog een interview....

Maar, vandaag belde ze, ik ben het geworden, ik kan morgen beginnen!!!! 

Wel een beetje ver weg, in Maddington, dat is richting het zuiden, 30/35 minuten rijden....
Ach, het kan erger... Voor mijn stage en afstuderen in NL reed ik ook al 40 min.

Verder gaat hier alles goed.
Pascal is nog steeds heel blij met zijn baan.
Ons 'social life' is hier erg goed, alle weekenden zijn volgepland!

Nog geen heimwee/ouders missen. Zal nog wel komen denk ik, ouders missen tenminste. Ik ben al te vaak verhuisd om gehecht te raken aan vrienden/omgeving etc.

groetjes

Simone

Eh, ja, de site moet dus nodig worden geupdate!!
Maar zijn druk, en net 2 dagen ziek geweest (ja, mooi typisch dat ik er nog maar net een week werk!)
Waren trouwens allebei ziek :D
Buikgriep :(
Vandaag weer gewerkt. Gaat goed. Nu in mijn eentje, maar er zit iemand vlakbij aan wie ik vragen kan stellen.

Back