Simone en Pascal - Perth, WA

Hmm, site is nog steeds niet geupdate....  :roll:

Nou, het gaat nog steeds goed hier....

Pascal's ouders zijn er nu voor 4 weken. Dus we zijn druk met ze van alles laten zien!


Mijn ouders en broertje komen ook weer hier wonen!

Ik ben heel blij! :lol:
Pascal en ik denken dat we hier wel zullen settlen, maar ik weet niet hoe ik zou hebben gevoeld om hier kinderen te krijgen zonder enige grootouders er zijn.
We vinden het allebei leuk dat ze komen, Pascal kan ook heel goed met ze opschieten. En gelukkig gaan ze hier ook niet om de hoek wonen, maar ongeveer 30 minuten hier vandaan(de foothills, Forrestfield waarschijnlijk)


Pascal's ouders kwamen de 21ste aan. Hun eerste keer buiten Europa. Meteen een kleine tour gedaan 'sochtends. Ze waren niet moe. 's Middags ik werken, en Pascal met ze naar de city.
Woendag hebben ze uitgeslapen en hier in de buurt gewandeld toen wij werkten.
Vrijdag de 24ste dropte ze mij af op het werk, gingen naar Serpentine Falls en daar in de buurt, toen weer mij ophalen op het werk en toen naar Cohuna wildlife Park.
's avonds kerstdiner gehad, pas om 8.30 want daarvoor was het te heet(36 of zoiets)

1e kerstdag 38 graden, en dus naar het strand(Floreat). Dit was trouwens onze eerste 'echte' keer op het strand. We hebben het allebei niet echt met zand en de zeebodem. Gelukkig was er nu(op dit moment, op dit strand tenminste) helder water, niks op de bodem, en alleen veel zand net waar de golven breken. Waren trouwens mini golfjes, maar Pascal en z'n ouders vonden ze al heel groot, ha ha! :D
's middags gebbqed onder de porch, want het ging onweren.
27e(gister) naar Fremantle
Vandaag uitgeslapen en toen hun allen naar AQWA(Hillarys Boat Harbour) en ik winkelen in Whitford City(kerstuitverkoop!!) Vandaag was het 34.
Morgen gelukkig een stuk koeler(25) en dat gaan we naar Lake Leschanaultia en John Forrest NP.

:lol:
Volgende week 10 dagen naar het zuidwesten....
 
[quote author=Simone link=topic=393.msg6761#msg6761 date=1104236758]
Ik ben heel blij! :lol:
Pascal en ik denken dat we hier wel zullen settlen, maar ik weet niet hoe ik zou hebben gevoeld om hier kinderen te krijgen zonder enige grootouders er zijn.
We vinden het allebei leuk dat ze komen, Pascal kan ook heeeel goed met ze opschieten. En gelukkig gaan ze hier ook niet om de hoek wonen, maar ongeveer 30 minuten hier vandaan(de foothills, Forrestfield waarschijnlijk)
[/quote]

Wauw, gefeliciteerd! En ze hebben meteen ook al de vlucht geboekt!!!  :lol:

Leuke foto's trouwens! Veel plezier in het zuidwesten!

Groetjes,
Sander

P.S. Die allwaystransport lui zijn niet zo goed in het terugbellen...?! Hoe was dat bij jou?
 
Ik emailde vooral.....
Ja, volgens mij was het idd niet altijd een erg snel antwoord....


dank je! Omdat ze zo vroeg geboekt hebben, en omdat het augustus is, hebben ze volgens mij de tickets mooi goedkoop! Tussen de 800 en 900 dacht ik...
 
Leuke update Simone en gefeliciteerd met jullie keuze.

De foto's zien er top uit en ondanks dat 80% van de tijd hetzelfde wordt besteed als in Nederland moet het volgens mij wel een ander gevoel geven.

Joost
 
[quote author=Simone link=topic=393.msg6789#msg6789 date=1104333410]
Ik emailde vooral.....
Ja, volgens mij was het idd niet altijd een erg snel antwoord....
[/quote]

Aha, ja dat probeerde ik eerst ook, maar mijn emailtje bounce'de... :(
Morgen nog maar eens proberen.

[quote author=Simone]
dank je! Omdat ze zo vroeg geboekt hebben, en omdat het augustus is, hebben ze volgens mij de tickets mooi goedkoop! Tussen de 800 en 900 dacht ik...
[/quote]

Is dat per ticket of een enorme superdeal voor allemaal?!
 
[quote author=Bacchus link=topic=393.msg6793#msg6793 date=1104334449]
Leuke update Simone en gefeliciteerd met jullie keuze.

De foto's zien er top uit en ondanks dat 80% van de tijd hetzelfde wordt besteed als in Nederland moet het volgens mij wel een ander gevoel geven.

Joost
[/quote]
Yep, en dat vind ik ook het leuke :) Avontuur/anders, maar niet te anders! :D

Sander, per ticket! :D



Nou, ik heb net weer een leuk avontuur beleefd. Trouwens het is NET (afgelopen uur) gebeurd, en nog helemaal niet grappig(de echte tranen staan nog in mijn ogen zo ongeveer!) maar ik weet dat het een heel grappig verhaal is....

Om 9.30 vanmorgen ongeveer(dus een uur geleden) bracht ik Pascal en z'n ouders naar het station. In mijn pyama, dat gewoon een hempje en een kort broekje is, dus dat kan wel even snel zo in de auto. Hun gingen met de trein naar de city, en dan met de ferry naar South Perth en daar naar de Zoo.
Ik rij weer terug naar huis...... huis opslot. Wie heeft *((&*#^()#%@ het huis opslot gedaan terwijl ik niks bij me heb, geen sleutels geen mobiel, niks. :x Alleen pyama(geen bh!!!!) en slippers/thongs dus. En terwijl ik maar 5 minuten weg ben.
Ik weet Pascal's mobiel niet uit mijn hoofd, dus naar de buren stappen of zo heeft geen zin.
Dus eerst heel snel terug naar het station(5 min) maar de trein vertrekt net. Ik moet hun dus ergens anders onderscheppen, maar dat kan niet in mijn pyama.....
Dus, naar het huis van mijn vriendin, die op vakantie is, maar hopenlijk is haar zusje of broer er... Gelukkig is hij er. Bij Emily op de kamer wat kleren geleend(gelukkig ongeveer zelfde maat... Wel een mooi zooitje, want ze heeft uiteraard alle goede kleren mee op vakantie...) en op naar de ferry. Als ze daar niet zijn moet ik helemaal naar South Perth....
MAAR, ze zijn in de ferry(ik moest echt gewoon de ferry in! Ze zater er al in.) Sleutels gepakt, en snel weer naar huis!
Nu zit ik dus weer hier. Nu douchen en dan naar vriendinnen om 12 uur. Ik zou gaan winkelen daarvoor, maar dat lukt nu niet meer.....
:oops:
 
:-D :-D :-D
Mooi verhaal!!  :mrgreen:

Per ticket, hebben ze dan een retour?! Mijn enkeltje (singapore airlines) is 650 inclusief alle taxes/toeslagen?!
Hmm, augustus is natuurlijk wel vakantieseizoen, dat zal het wel zijn - laat maar.  :roll:
 
[quote author=Sander link=topic=393.msg6812#msg6812 date=1104398682]
:-D :-D :-D
Mooi verhaal!!  :mrgreen:

Per ticket, hebben ze dan een retour?! Mijn enkeltje (singapore airlines) is 650 inclusief alle taxes/toeslagen?!
Hmm, augustus is natuurlijk wel vakantieseizoen, dat zal het wel zijn - laat maar.  :roll:
[/quote]
ha ha! Ok, je hebt denk ik wel gelijk.... ik wist van goedkoop, maar niet de prijs, dus ik heb maar wat gegokt... Maar ik zat nog met retourprijzen in mijn hoofd.... Zal wel meer in de buurt van 600 zitten ja! :D  :?
 
He Simone!

Effe een vraagje: heb jij in Deventer facility Management gestudeerd???
Volgens mij zijn wij een keer samen (in de eerste klas) met een paar andere naar vakantiepark in Zandvoort geweest om te kijken hoe dat bedrijf in elkaar zat.

Groetjes Sonja
 
[quote author=ZONJA link=topic=393.msg7112#msg7112 date=1105368075]
He Simone!

Effe een vraagje: heb jij in Deventer facility Management gestudeerd???
Volgens mij zijn wij een keer samen (in de eerste klas) met een paar andere naar vakantiepark in Zandvoort geweest om te kijken hoe dat bedrijf in elkaar zat.

Groetjes Sonja

[/quote]
Jaaaaa!!! Ha ha!!!
(Sorry, ik zie deze post heel erg laat, krijg haast nooit bericht als mensen op dingen reageren)

En nu is de reden waarom ik in deze post ben wel weer heeeeel erg toevallig!!
Ik heb namenlijk net gesolliciteerd op een nieuwe baan, meer facility management(assistent achtig)!!
Begin van de week besloten om wat rond te gaan kijken, meteen wat gevonden!! Gisterochtend opgebeld om te vragen of ik nog mijn brief enz in kon sturen(adverentie was van 11 Jan), ja. 's avonds brief geschreven en resume aangepast, en geemaild. Vanmiddag om 2 uur gebeld of ze het hadden ontvangen, en hoe de procedure verder ging. Volgende week gingen ze verder met mensen selecteren en uitnodigen.
Vanmiddag om 16 uur spreekt iemand in op mijn voicemail, kun je komen voor een interview, dinsdag 11 uur!!!!!!! Ik stiekem naar buiten op mijn werk, teruggebeld en de situatie uitgelegd, en nu afspraak voor Maandag 16 uur!!
Mijn excuse is dat ik naar de docter moet...!! En dat ik dat even was vergeten. Maar dat kan wel, ik moet rond 15.15 weg, dus dat is maar 2 uur eerder weg... :| Maar tot 16 uur is de andere receptionist er nog, en daarna is het toch rustig...

oh spannend, ik moet eigenlijk niet zo blij doen, ik ben er nog lang niet!!!!
 
[quote author=Lost link=topic=393.msg7674#msg7674 date=1106339480]
Alvast veel succes met je gesprek! :up:
[/quote]
Dank je!


En wat nu wel zeker is, mijn moeder heeft een visum! Niet een spouse visum, maar een RRV, resident return visa, omdat ze al in Oz heeft gewoond, er nog banden mee heeft (mijn vader een Oz xitizen, en ik hier, en mijn broer wil ook terug(weet niet hoe waar dat is dat ie echt graag wil, en was gegaan zonder mijn ouders, maar goed ;) :D )
Ze zijn naar Berlijn gegaan, en hadden met 5 min het visum. Later hoor ik meer details, ze slapen nu. De meeste van jullie trouwens ook :D
 

Hi Simone !

Wow ! Dat is echt goed nieuws allemaal ! Gefeliciteerd dat je familie hun visa hebben gekregen !  :-D

En die baan krijg je vast wel ! Veel succes in elk geval bij het gesprek !   :up:

Ingrid. 
 
Geweldig nieuws! Jij verkeert in de meest ideale situatie, je neemt gewoon je hele familie mee :up:!
 
Thanks!!

Mijn vader gesproken en die zei dat het visum letterlijk 3 minuten duurde. Ze zagen dat mijn moeder met een Australier was getrouwd, en boem, klaar!! Dit hadden we niet verwacht, op de forms enz stond het heel anders, dus ze waren heel zenuwachtig!! Ha ha, moesten daar ook eerst een uur wachten, dus nog meer zenuwen :D
 
Ha Simone,

Nou viel dat even mee!! Goed hoor, ben jaloers...wil ook wel mijn familie meenemen.
Gefeliciteerd!  :up:

Groetjes,
Sander
 
Snelle update:

Ouders en broertje goed aangekomen in augustus.
Ze gingen eerst in Perth wonen, maar vonden het toch te druk(zijn Overijsel en southwest WA gewend), en hebben toen een klein huis gekocht of 4000m2 10 minuten ten zuiden van Bunbury(wat 2 uur van Perth is, zuidelijk, aan de kust).
Ze hebben allebei werk, mam als verzorgster(heeft vorige week IELTS gedaan, was moeilijk, maar hopenlijk dus snel verpleegster...), en pap als timmerman om er weer in te komen, maar probeert iets beters te vinden, of gaat voor zichzelf beginnen(is ie ook nog niet uit).
Het huis etc houd hem in ieder geval bezig. Eerst moet er een schuur komen(vrijdag gaan we beton storten), ondetussen de 'tuin'(bush) op orde brengen(in ieder geval zodat er niet al te veel brandgevaar is in de zomer!!!), en dan moet er aan het huis aangebouwd worden(volgend jaar), want het is maar 2 slaapkamers (wij logeren altijd in de woonkamer, ha ha).

Mijn broertje die bijna 22 is, werk tijdelijk bij mijn vader als labourer. Moet zaterdag een 'stat'(of zoiets) test doen, anders kan hij in februari niet aan de uni beginnen.... is omdat hij hier geen high school heeft gedaan. Dus engels, maar ook wiskunde etc volgens mij.....


Wij hebben een huis gekocht in Thornlie (17 km ten zuid oosten van Perth CBD).

Dit omdat we niks beters zo goedkoop konden krijgen in een wijk met treinstation zo dicht bij de stad. Pascal werkt namelijk in Subiaco... In plaats van wat hij nu doet(30 minuten op fiets), moet hij vanaf volgende week fietsen, treinen en lopen(of daar ook een fiets neer zetten). Hij zal ongeveer een uur in totaal onderweg zijn.... maar het is de beste en enigste optie  :-D
Ik heb geluk(nee, ik heb het niet zo gepland ;) ) In plaats van 30 minuten heen en 45 min terug met de auto, heb ik nu maar 10 minuten, en maar 1 stoplicht in plaats van 15
Woooohooooooooo!!!

We hebben trouwens straks airconditioning en een zwembad, en palmbomen!!! De laatste twee hoefde ik niet eens, maar het is toch mooi meegenomen....
Pascal's ouders komen ook weer over 4 weken, dus die zullen ook van het zwembad genieten!

Ok, dat is wel weer genoeg gel*l  :evil:

groetjes

Simone
 
Hé Simone,

Alles komt op zijn pootjes terecht zo te zien.

Hartstikke goed nieuws.

Rene
 
Back
Top