Skilled migration shake-up

Geen idee. Zoals ze op de Britse site al zeiden: het enige wat we kunnen doen, is lekker weekend vieren en wachten tot maandag meer bekend is.....
 
Nou weet ik niet zeker of ik het helemaal begrepen heb, maar ik denk dat het te maken heeft met de aankomende veranderingen van de MODL list. Die was al midden vorig jaar aangekondigd, ze willen een soort Future Skilled List (FSL) maken. Maar ik kan er ff niks over vinden op de site van het Diac.
Maar het is wel al langer bekend dat er veranderingen aan zaten te komen. Dan gaat de CSL ook waarschijnlijk langzaam verdwijnen.
 
Ojee, ik voel me niet helemaal gerust.... Nu staan we nog op de CSL, maar wat als we er nu vanaf gegooid worden... Ik zie al zo'n scenario van 23 september opdoemen. :|
 
Jerden, maar je hebt een CO! ze kunnen het toch niet maken om mensen in dit late stadium alsnog te weigeren (ik weet het, dat is wat ze bij de veranderingen 23 sept ook hebben gedaan...)
 
maar die mensen hebben uiteindelijk toch allemaal nog een visum gekregen omdat er veel gezeur over is geweest. De kans is dus heel klein dat ze dat nogmaals zullen gaan doen.
 
maar die mensen hebben uiteindelijk toch allemaal nog een visum gekregen omdat er veel gezeur over is geweest. De kans is dus heel klein dat ze dat nogmaals zullen gaan doen.

Oh? Dat heb ik gemist. Ik had wel begrepen dat er iets geregeld is voor diegenen die een state sponsored visum aangevraagd hebben en per 23 september alles ingediend hadden. Deze visum aanvragen zouden voor eind financieel jaar afgehandeld worden.

Kun je er iets meer over vertellen? Een link is ook goed!
 
Kun je er iets meer over vertellen? Een link is ook goed!

Dit had te maken met de mensen die op het moment van veranderingen een CO hadden (gezien de vraag van Jerden). In eerste instantie werden zij, zelfs als ze al medicals e.d. hadden gedaan op verzoek van CO, weer terug op de stapel gelegd. Maar deze aanvragen zijn uiteindelijk toch allemaal in behandeling genomen (en hebben hun visum gekregen). Maar jij hebt het denk ik anders opgevat... denk ik.
 
Ja, het punt is dat ik persoonlijk mensen ken die (op 23 september) al een CO en alles (VOG, medicals, ...) hadden maar nog steeds in volledige onzekerheid verkeren. Ze hebben op dit moment werkelijkwaar geen enkel idee waar ze aan toe zijn. Vandaar dat ik lichtelijk verbaasd ben.

Houdoe,
Ben
 
ze kunnen het toch niet maken om mensen in dit late stadium alsnog te weigeren (ik weet het, dat is wat ze bij de veranderingen 23 sept ook hebben gedaan...)

Idd, dit is waar ik schrik voor heb. Ik sta eerlijk gezegd van niets meer te kijken op dit vlak :|

Ik hoop dat ze er idd van geleerd hebben en niet weer zo'n stunt gaan uithalen. Want blijkbaar is het ook voor die van 23 sept nog steeds niet in orde voor iedereen. Maar we kunnen alleen maar afwachten...
 
maw heb je voor 1 sept 2007 een aanvraag ingediend (dus: offshore GSM visa applicants) en hebben ze al hun max. aantal visa's uitgegeven, dan krijg je je geld terug en vervalt je aanvraag...
lekker is dat dus voor diegene die in deze categorie vallen

Q 3 I applied for an offshore GSM visa prior to
1 September 2007. What will happen to my application?
If your GSM application is not decided before the cap is
reached, you will be subject to the capping and ceasing
arrangements and your visa application charge (VAC)
will be returned. You will no longer have an application
waiting to be processed.
 
er veranderen nog een hele hoop andere dingen!!!

ik zie het weer effe allemaal niet meer gebeuren!!!!!!!!! :x

ik wil graag snel duidelijkheid :angry:
 
Ik denk dat je onduidelijkheid blijft houden in jouw geval: (ps dit gaat om GSM visa's, maar de opmerking kan gezien worden als geldend voor alles..)

International students should not make educational
choices solely on the basis of hoping to achieve a
particular migration outcome. The GSM program will
continue to change and adapt to Australia’s economic
needs.
People who wish to study in Australia may be granted a
student visa that entitles them to come to Australia on
a temporary basis for a specified period to undertake
study at an Australian educational institution. While
many overseas students make a decision to apply for
permanent residence upon completing their studies, this
is an entirely separate process and there is no guarantee
that, on the basis of having held a student visa, a person
will meet the requirements to be granted permanent
residence.
It is important to note that student visas are aimed at
achieving an educational outcome. GSM on the other
hand is predominantly driven by the labour market
needs of Australia.
The criteria for grant of GSM visas can change in
response to the changing economic circumstances
of Australia. All applicants seeking to be granted a
permanent GSM visa must meet the relevant criteria set
out in the migration legislation, regardless of whether or
not they have previously been in Australia. It is important
for student visa holders to note that any changes to the
criteria for the grant of a GSM visa.
 
En de SOL lijst..
Q 3 Which occupations are going to be listed on the
new SOL?
Skills Australia will identify skilled occupations of
high value to the economy that align with its national
workforce development strategy. It is expected to
include managerial, professional, technical and trade
occupations.
Q 4 When will the new SOL come into effect?
It is expected that the new SOL will be announced by
30 April 2010 and placed on the Department of
Immigration and Citizenship website and take effect from
mid-2010. Publication of the new SOL in advance of it
taking affect is designed to assist clients.
 
Back
Top