Skilled migration shake-up

c) Current onshore students will not be able to claim MODL points however they will benefit from a complex suite of measures designed to protect them (and the international student industry). The Department will announce the new skilled occupation list by 30 April 2010 (taking effect on 30 June 2010) and most graduates who have not yet applied for a general skilled migration visa will need to wait until then to determine which pathway they should pursue. The Department does not need to announce transitional measures for students whose visas are expiring on 15 March 2010 since those students are able to lodge a subclass 485 (temporary graduate) visa and then change their nominated occupation for their permanent visa application.

Ik blijf met spanning alles volgen en zou toch graag weten welke deze "complex suite of measures" voor studenten zijn...
 
Nu hoef ik me er niet in te verdiepen, maar het lijkt niet alsof ze heel duidelijk zijn he?

Vorig jaar werd er nog gesproken over een vervanging van de SOL, MODL en CSL eind 2009 of begin 2010 en dat zou de FSL worden. F( future meen ik of first )S (skilled )L (list )
En nu wordt daar helemaal niet meer over gesproken. Nou maakt het niet hoe het beesie gaat heeten , maar toch.Het lijkt totaal anders. Want toen werd aangenomen dat de mensen op de CSL wel nodig zouden blijven , anders had je toch geen CSL nodig.

Ik zou in deze tijd dus zeker een agent willen hebben, en niet zelf proberen want wie weet hoe moeilijk het ze je nog gaan maken....

Ik leef echt mee voor al diegene die het visum nog niet hebben :-(
 
Dat ze iedereen van voor 2007 gewoon laten zitten is onrechtvaardig, echt te gek voor woorden. Eerst een paar jaar vooruitschuiven en nu maar gewoon laten vervallen. In ieder geval worden de betalingen teruggeven, dat is in ieder geval iets.

@Jerden: ik ben er ook niet helemaal gerust op; heb hetzelfde gezien over applications 'in the pipeline' en ook dit stuk tekst (uit de pdf over priority processing)

Q 10 What will happen to applications in the final stages of processing where the department has requested applicants provide health and character clearances?
The new arrangements apply to all visa applications, including those in the final stages of processing. Applications in lower priority groups cannot be processed further until those in higher priority groups are finalised in accordance with the priority processing direction.

Lastig uit deze fact sheet op te maken wat de kern is. Wat is er nu precies veranderd? q4?
 
het is inderdaad allemaal weer heel onduidelijk... :-(

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor iedereen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent :|
 
Ik begin inderdaad ook steeds meer erover te lezen..en het moet gezegd worden..het ziet er niet best uit voor alle nieuwe immigranten na vandaag en de studenten die visa-gevoelige studies deden :oops:

Ik denk dat het uiteindelijk wel zal loslopen met de 2007 applicanten. 20.000 is nog best veel. Het zou toch vrij onbehoorlijk zijn om mensen zolang te laten wachten, al die tijd te teren op de rente en ze vervolgens met een ' foutje, bedankt' terug te sturen met alleen het terugbetaalde fee..puur en alleen omdat je de regels aanpast.

30 april was vorig jaar al een treurige dag..ben benieuwd wat het dit jaar met zich mee zal brengen. De MODL ligt er gewoon uit. Dus het enige wat je kunt doen..is puur afwachten. (dit zal toch ook een strop betekenen voor al die migratiebureaus en-of consulenten???)

zucht..
 
PHEW! Tot nu toe zijn we "save", wat dat ook mag betekenen

@Marie & Dan: hoe weten jullie dat jullie safe zijn? Ik heb alles een beetje zitten doornemen maar erg gerust voel ik me toch niet. Op het ene document staat dat de nieuwe regels enkel gelden voor nieuwe aanvragen, maar op een ander document staat ('k weet nu niet meer welk, er zijn er ook zoveel...) dat het geldt voor alle aanvragen die nog niet finalized zijn. En daar zitten wij dus bij :|


@ Jerden Voorlopig.......
Geen idee wat de toekomst gaat brengen, maar we zitten niet bij deze lichting....... :wink:
 
Q 10 What will happen to applications in the final stages of processing where the department has requested applicants provide health and character clearances?
The new arrangements apply to all visa applications, including those in the final stages of processing. Applications in lower priority groups cannot be processed further until those in higher priority groups are finalised in accordance with the priority processing direction.


Volgens mij betekend dit wat ze in November al hebben gezegd, wachten tot eind 2012 en ben je eerder aan de beurt, dan heb je geluk.
 
Back
Top