spiders !?!?!?

Ik zat me gisteravond dus ook helemaal gek te maken met die spinnen enzo.. En nu ga ik misschien in December naar Melbourne voor een paar weken en ik wou al bijna niet meer gaan, maar iemand heeft me de voordelen tegen de nadelen afgewogen en nu ga ik toch wel :p Als alles goed is tenminste..

Maar goed.. Bijna iedereen die zo'n enge spin had gezien, woont in QLD.. Nou vroeg ik me af of die (giftige) spinnen ook in Victoria voorkomen of alleen in dat warmere klimaat van QLD? Ik weet inmiddels dat de Huntsman wel in Victoria voorkomt.. M'n vriendin heeft er van de week nog over verteld dat er bij haar 1 in huis zat.. BAH, daar ga ik dus logeren zo :|

Ik haaaaaaaaat spinnen.. Ik ga al gillen bij een kleintje :-D
 
He Anouk, ik heb 6 maanden in Melbourne gewoont en geen een spin daa rgezien. Nou heb ik er ook niet echt op gelet. Het verschilt ook wel waar in Melbourne je zit denk ik. vriendin van me woont helemaal aan de rand van Melbourne en daar heb je wat meer kans dat je rare beesten tegenkomt. Leuke is wle dat het ook wel is gebeurt dat er gewoon letterlijk een kangeroe door de straat heen hopt. Dan zie je het echte stereotype Australie, hahahahhaha. Voor de rest heb ik daar in de tuin wel is een blue tongue lizard gezien, maar dat was t dan ook wel. Dus ik zou ejniet al te druk maken. Die beesten zijn banger voo rjou, altijd een goeie gedachte om te onthouden.
 
Dank je wel :wink: Ik weet dat ze banger zijn voor mensen, maar goed.. Ik vind ze nog steeds eng!! Ik moet echt op zo'n tjakka! cursus ofzo :-D


En hihi, lijkt me echt onwijs als je zo'n kangeroe door je straat heen ziet springen :-D Ben helemaal weg van die dieren.. als ik in December ga, wil ik er perse eentje aaien als dat kan ergens.. Oh, en ook koala's want die heb ik nooit in het echie gezien.. Kangeroes al wel.. Lijkt me echt geweldig die beesten van dichtbij.. Ik had al eens een dolfijn gevoerd toen ik in Amerika was, helemaal gaaf gewoon :up:
 
Dr zijn genoeg plekken waar je kangeroes mag aaien en eten geven, dus dat komt vast helemaal goed. ALs je een koala wil aaien zal je naar Queensland moeten. In Victoria is het namelijk strikt verboden om koalas aan te raken, je mag alleen naar ze kijken. En al zien koala's er heel lief uit, je moet wel uitkijken hoor, want ze hebben echt enorm scherpen klauwen. Oh en als je er eentje in het wild ziet en hij slaapt en je wil m wakker hebben moet je heel har idn je handen klappen. Dat leerde een gids ons, een paar hebben het uitgeprobeerd, maa rik wilde die beesten niet verstoren.

Super dat je naar Melbourne gaat. Ik ben echt verlieffd op die stad, helemaal geweldig. Iedereen die daar heen gaat wil nooi tmeer naar huis zeggen ze altijd. en het is nog echt waar ook!!!!
 
Owja? Nou, misschien ga ik ooit nog eens naar Queensland.. Koala's zien is ook leuk :wink: Dat vind ik zielig dat ze die beestjes zo wakker maken.. Die mensen vinden het toch ook niet fijn als iemand bij die persoon hard gaat staan klappen als die slaapt? :p Zou ik ook niet doen bij die arme beestjes, maar bedankt voor de tip.. Ik had ook ergens gelezen dat ze snel een hartaanval kunnen krijgen ofzo.. :?


Ik ben nog nooit in Melbourne geweest, maar het lijkt me helemaal leuk daar! Ik hoop echt dat m'n reisje naar Australie doorgaat, ook al is het voor een paar weekjes.. Ik kom wel weer terug :p En binnen nu en 10 jaar hopelijk permanent.. Ik weet 1 ding zeker, hier in Nederland blijf ik echt niet! :wink:
 
Ja klopt, koala's zijn heel snel uit hun balans al siets verandert en wordne heel snel ziek. Vandaar dat ze e rnu zo voorzichtig mee zijn.

Ik weet zeker dat je Melbourne helemaal geweldig gaat vinden. Ikz it ook wee rgewoon in Nederland hoor, maar met hetzelfde idee als jij. Ik blijf hie rniet mn hele leven, maar ja kom nu nog niet in aanmerking voor een visa. Moet eerst ff wat werkervaring op gaan doen. Ga je naar iemand in Melbourne toe?
 
Koala's zijn schijnbaar best wel stresserige dieren. Mark had het geloof ik een keer meegemaakt dat een koala werd opgepakt en dat ie meteen begon te poepen!  :roll:
 
Ook in Melbourne komen enge spinnen voor  :-D. Wij hebben al een aantal White Tailed en een Huntsman in huis gehad. Nou zijn dat allemaal geen levensgevaarlijke spinnen maar als je voor het eerst van je leven een huntsman ziet dan schrik je je helemaal de ....

Op http://www.museum.vic.gov.au/spiders/ kun je zien welke spinnen in Victoria voorkomen.
 
Ieeekss!! Leuke site  :? Nou ik zie het wel hoor.... in NL hebben we die droogte spinnen die vindt ik al eng! Ik heb besloten om me er niet druk om te maken! Onze oudste dochter die is 4. Die ben ik nu al aan het leren dat ze van alle kruipende beestjes af moet blijven..... :|
 
[quote author=Lin link=topic=1162.msg11655#msg11655 date=1111485689]
Onze oudste dochter die is 4. Die ben ik nu al aan het leren dat ze van alle kruipende beestjes af moet blijven..... :|[/color]
[/quote]

En wist je dat zo de kinderen bang worden gemaakt. Af geboorte schijnen kinderen nergens bang voor te zijn, maar omdat pappie of mammie vaak roept: "pas op hoor, dat is eng", "kijk je wel goed uit?" of "Ik wil niet dat je daar aanzit", de kinderen bekend worden gemaakt met wat vies/eng/etc. is.

(maar ik begrijp ouders goed hoor...dat je ze wilt beschermen tegen al het mogelijke kwade)..alleen wat in de ogen van een volwassene eng of vies is, wil nog niet automatisch betekenen dat het ook automatisch zo is.
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=1162.msg11650#msg11650 date=1111484240]
Ook in Melbourne komen enge spinnen voor  :-D. Wij hebben al een aantal White Tailed en een Huntsman in huis gehad. Nou zijn dat allemaal geen levensgevaarlijke spinnen maar als je voor het eerst van je leven een huntsman ziet dan schrik je je helemaal de ....

Op http://www.museum.vic.gov.au/spiders/ kun je zien welke spinnen in Victoria voorkomen.

[/quote]

Volgens mij ga ik maar niet op die site kijken, anders zit ik voor m'n pensioen nog niet in Australie :-D Ik doe me ogen dicht en ga mezelf wijsmaken dat er GEEN spinnen zijn, misschien durf ik dan naar Melbourne :p

Ik wist al van die Huntsman af ja.. M'n vriendin had er ook uitvoerig over verteld toen aan de telefoon.. Fijn, dank u :-o
 
Voor meer info en enge plaatjes: ga naar het British Expats forum en bekijk de thread: the migrants guide to emigating and settling in Australia. Ahhhh, ik durf niet meer zo goed! Weet iemand een goede antispinfobie-therapeut?
 
Ik vind ze er niet erg lekker uitzien, maar bang ben ik niet echt. Als ik er een op een onverwachte plaats tegen kom schrik ik wel. In NL kom ik nauwelijks spinnen tegen, dus ga me er geen zorgen om maken.
 
Nou, ik heb die sites met spinnen eens bekeken en gelezen.
Er zijn eigenlijk maar twee echt gevaarlijke soorten en de kans dat je daardoor gebeten word is minimaal :lol:
 
Nu Oz dichterbij komt komt ook de spinnenangst weer boven. Wordt nog even bevestigd door net bij thuiskomst eentje in de keuken aan te treffen. Eentje welke verbleekt bij het aanzien van een Huntsman, maar waarbij ik al op flinke afstand blijf.
Ben al wat inlichtingen wezen doen bij hypnotherapeuten,-'erkende' , maar vragen voor intake/consult en gemid. 5 behandelingen zo'n 60 euro's per sessie. Dus komt uit op zo'n  360 euro!$$$
Nu wil ik wel heeeeeel graag van deze fobie af en liever van te voren hier in Nederland ....

Heeft iemand hier(hypnotherapie) ervaringen mee/tips? Het liefst zou ik er in een keer van af willen zijn, maar dat is ws een beetje te veel gevraagd....  :-( 
 
toen ik in nov' 2004  in Oz was bij een vriend die net een huis had gebouwd tegen de rand van het bos aan, vertelde hij mij dat hij de onderkant van zijn huis rond om,de deurposten ,raamkozijnen en rand van de verandah die grensde met het bos ging insmeren met petroleum. Waarom? omdat termieten (ook niet te onderschatten in Oz), Spinnen en slangen etc daar een hekel aan hebben en daar dan niet overheen kruipen. Het is zichtloos en stinkt maar een paar dagen en regen schijnt het niet weg te spoelen.
Een hele goeie tip vond ik.
Miel
 
we zijn net terug van de sunshine-coast en mijn vrouw is eigenlijk erg gerustgesteld  :-D , in 3 weken eigenlijk geen spinnen (afgezien van een paar die hun web in de bomen hadden gemaakt), slangen of ander eng ongedierte gezien!  :up:

[quote author=victoria link=topic=1162.msg15564#msg15564 date=1116519787]
Ben al wat inlichtingen wezen doen bij hypnotherapeuten,-'erkende' , maar vragen voor intake/consult en gemid. 5 behandelingen zo'n 60 euro's per sessie. Dus komt uit op zo'n 360 euro!$$$
Nu wil ik wel heeeeeel graag van deze fobie af en liever van te voren hier in Nederland ....
[/quote]

dus voor mijn vrouw nog even geen therapie'tje, kan altijd daar nog, mocht het nodig zijn!!
 
Back
Top