spiders !?!?!?

Hai Nikki,

het ligt er maar aan wat voor hartproblemen je nu nog hebt. Het gaat meer om de algehele conditie van iemand, en dat iemand met een zwakke gezondheid te weinig bij te zetten kan hebben om gif tegen te werken. Bij een beet van een RedBack of ander gevaarlijk giftig spul moet je sowieso naar de EHBO gaan.
 
heey, dank je voor de info, want schrok er toch wel een beetje van, maar ik heb nu nergens last maar van, maar doordat ik op die jonge leeftijd een operatie heb ondergaan maakte ik me toch wel een beetje zorgen!

Dank je wel

Nikki
 
Al die rotbeestjes zijn toch ook voor mij wel een beetje een zorg... het is vooral een beetje lullig als man, maar ik hou gewoon niet zo van spinnen! Slangen, die kan ik accepteren en nog enigszins vermijden. Ik pas wel op met haaien, kwallen en krokodillen (hou toch niet zo van zwemmen) en zelfs mieren kan ik nog wel hebben. Andere vieze beestjes, zolang ze niet al te walgelijk groot zijn okay, maar spinnen? Of het nou kleintjes zijn waar je dood van kunt gaan of ongevaarlijke maar een maatje te groot, brr! Ik had afgelopen week bij mij in Brabant een Australische op bezoek, hopende dat ze me een geruststellend verhaal zou vertellen ("spinnen? nah, die zie ik eigenlijk nooit"), kwam ze met dit verontrustende verhaal: "ik heb in mijn huis altijd wel een stuk of 3 (voor NL begrippen erg grote) spinnen, lekker laten zitten want die vreten de vliegjes op. Heb je nooit last van". Ehhh... grote... spinnen... in je huis?! Het idee dat je 's nachts op je bed ligt en er zo'n joekel rakelings langs je hoofd KAN lopen tegen de muur, brrrrr!

Toen ik zelf in Australie was had mijn Australische (ex-)vriendin een jong katje. Katten zijn dol op dingen die bewegen (eerst lekker spelen, dan opvreten) en deze zat lekker buiten te spelen. Ik dacht, even een foto maken. Zie ik tot mijn grote schrik een spin (die in mijn herinnering ook nog steeds groter wordt) die echt een grote omvang had in vergelijking met het katje... zo'n vogelspinbeest. En ze zat er mee te spelen als was het speelgoed! Hij was zo groot dat ik die niet met mijn maatje 43 had kunnen pletten (ook niet gedurfd trouwens).

Je moet er wat voor over hebben...
 
Kijk voor een goede foto van dat kattenspeeltje maar eens in het draadje over die spinnen en dat ziekenhuis uit de kletsdoos....
Succes  :evil:
 
[quote author=Sacha link=topic=1162.msg122163#msg122163 date=1216754800]
Kijk voor een goede foto van dat kattenspeeltje maar eens in het draadje over die spinnen en dat ziekenhuis uit de kletsdoos....
Succes   :evil:
[/quote]

Niet doen hoor, krijg je meteen een hartstilstand  :lol: :p
 
Ik niet, kijk er iedere dag even naar. Probeer nl. van mijn spinnenfobie af te komen.

In 1999 kreeg mijn man een baan aangeboden in Sydney. Mijn belangrijkste reden om dit voorstel direct naar de prullenbak te verwijzen was: Weet jij wat voor een levensgevaarlijke spinnen daar zitten?????? NEEEEEE, ik wil niet....

Heb inmiddels de Huntsman ook in het echt mogen ontmoeten. Zat met de husband en een Australisch gezin met jonge kinderen (8 en 10) in een campkitchen op Kangaroo Island gezellig te kletsen bij de openhaard. In een ooghoek zag ik iets lang de muur lopen en dacht dat er een possum zijn hoofd om de hoek van de muur had gestoken..... Ben in die 10 seconden zeker 5 jaar ouder geworden en dacht dat ik dood ging toen dat kleine manneke zei "Oh, that's just a huntsman, I'll just put him outside...". Hij pakt 'm op (Ja met blote handen!!!!!) en zet het monster buiten. Ben stil in een hoekje gaan zitten toen ik hoorde dat het een kleintje was en dat zij ze in Victoria (woonden aan de voet van de Dandenongs) veel groter hadden zitten, maar dat was niets bij het formaat die bij oma's huis zaten op Philip Island... :shock:

Heb weer kippevel als ik eraan terug denk, moet nog veel oefenen met die foto..... blijf hopen dat het overgaat  :|
 
[quote author=Sacha link=topic=1162.msg122184#msg122184 date=1216759775]
Ik niet, kijk er iedere dag even naar. Probeer nl. van mijn spinnenfobie af te komen.


Heb weer kippevel als ik eraan terug denk, moet nog veel oefenen met die foto..... blijf hopen dat het overgaat  :|
[/quote]
Idem dito!
haha..creepy!
 
OMG... zo'n beest was het inderdaad ook die ik gezien heb! Die sla je dus echt niet even dood, dus wat doe je ermee als ie lekker zit te chillen op de muur achter je televisie...?
 
[quote author=nikk1988 link=topic=1162.msg122193#msg122193 date=1216763640]
die vliegen sla ik zelf wel dood! :grin:[/quote]
Nou dan wens ik je veel succes  :grin:
 
[quote author=tweety link=topic=1162.msg122195#msg122195 date=1216764283]
[quote author=nikk1988 link=topic=1162.msg122193#msg122193 date=1216763640]
die vliegen sla ik zelf wel dood! :grin:[/quote]
Nou dan wens ik je veel succes  :grin:
[/quote]

thanks! :up: Gonna need it! :grin:
 
Wat je met spinnen kan doen is natuurlijk in die 39 pagina's over spinnen allang besproken, maar goed. Op zich is het helemaal geen slecht idee om een huntsman te laten zitten; ze eten insecten en kleinere spinnen (ook giftige). Kan je er niet tegen ze in huis te laten en je durft niet dichterbij te komen, dan is het een kwestie van insectspray gebruiken. Het is een langzame dood voor hen, hoe dan ook niet leuk om te zien.

Je kan er ook de haarlak bij pakken en een krulset en de haren op z'n poten stylen.  :evil:  Maar serieus; haarlak overleven ze ook niet.

Vergeet alleen niet dat het gifstoffen zijn waarmee je werkt. Een heel effectieve maar schijnbaar onschadelijke manier voor de mens om je huis zoveel mogelijk insectvrij te houden (of alleen dode insecten tegen te komen) is PestControl. Zie www.pestcontrol.com.au. Je hangt een bus op in een houder met batterijen en elke zoveel minuten geeft het ding een spuit. Het helpt ook perfect tegen motjes, muggen, vliegen en meer.

Tja, en voor de rest, er zijn mensen die spinnen leuk vinden, maar als ik een joekel net naast het lichtknopje vind, hm... dan ben ik ook geen fan hoor! ;-)
 
[quote author=Sacha link=topic=1162.msg122184#msg122184 date=1216759775]
Ik niet, kijk er iedere dag even naar. Probeer nl. van mijn spinnenfobie af te komen.
[/quote]

Alhoewel ik geen spinnenfobie had, was ik ook bepaald geen fan. Maar ik moet wel zeggen dat sinds ik ben gaan fotograferen ik ze juist wel interessant vind .. :). Misschien een tip ??
 
Wat Australische spinnen ook doen snachts als je slaapt.
In je mond kruipen.
Veel knoflook eten helpt word verteld op google.
Dit zijn de zeer kleine spinnentjes in Australia

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=perthpete link=topic=1162.msg122209#msg122209 date=1216772540]
Alhoewel ik geen spinnenfobie had, was ik ook bepaald geen fan. Maar ik moet wel zeggen dat sinds ik ben gaan fotograferen ik ze juist wel interessant vind .. :). Misschien een tip ??
[/quote]

Hey Pete, ja dit heb ik inderdaad ook. Sinds ik ze fotografeer ben ik ze ook interessant gaan vinden.

Maar als ik ze binnen te pakken kan krijgen worden ze vriendelijk de deur uit gewerkt, tenzij ze achter een kast of onder mijn bed kruipen, waar ik er niet bij kan.

Ik heb eens gehoord dat elk mens gemiddeld twee spinnen in zijn leven eet.
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n Huntsman ter grote van je hand, 's nachts.....
 
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n Huntsman ter grote van je hand, 's nachts.....

quote van joep. dat hij wat snachts? :lol:
 
... je mond in kruipt .. ??

BTW: Die grote huntsman bij ons zat eerst een dag of 2 in de kamer, toen in de keuken. Dag 4 zat ie in de slaapkamer op de muur, en dat was het moment om hem buiten te zetten.. (gewoon een schaaltje eroverheen, kartonnetje eronder, en buiten neerzetten).
 
[quote author=perthpete link=topic=1162.msg122229#msg122229 date=1216795991]
... je mond in kruipt .. ??

BTW: Die grote huntsman bij ons zat eerst een dag of 2 in de kamer, toen in de keuken. Dag 4 zat ie in de slaapkamer op de muur, en dat was het moment om hem buiten te zetten.. (gewoon een schaaltje eroverheen, kartonnetje eronder, en buiten neerzetten).
[/quote]

ja das lache, maar dat durf ik niet!
 
[quote author=nikk1988 link=topic=1162.msg122230#msg122230 date=1216796047]

ja das lache, maar dat durf ik niet!
[/quote]

tsja...dan moet je wachten tot ie 's nachts ....  :grin:
 
Back
Top