Al die rotbeestjes zijn toch ook voor mij wel een beetje een zorg... het is vooral een beetje lullig als man, maar ik hou gewoon niet zo van spinnen! Slangen, die kan ik accepteren en nog enigszins vermijden. Ik pas wel op met haaien, kwallen en krokodillen (hou toch niet zo van zwemmen) en zelfs mieren kan ik nog wel hebben. Andere vieze beestjes, zolang ze niet al te walgelijk groot zijn okay, maar spinnen? Of het nou kleintjes zijn waar je dood van kunt gaan of ongevaarlijke maar een maatje te groot, brr! Ik had afgelopen week bij mij in Brabant een Australische op bezoek, hopende dat ze me een geruststellend verhaal zou vertellen ("spinnen? nah, die zie ik eigenlijk nooit"), kwam ze met dit verontrustende verhaal: "ik heb in mijn huis altijd wel een stuk of 3 (voor NL begrippen erg grote) spinnen, lekker laten zitten want die vreten de vliegjes op. Heb je nooit last van". Ehhh... grote... spinnen... in je huis?! Het idee dat je 's nachts op je bed ligt en er zo'n joekel rakelings langs je hoofd KAN lopen tegen de muur, brrrrr!
Toen ik zelf in Australie was had mijn Australische (ex-)vriendin een jong katje. Katten zijn dol op dingen die bewegen (eerst lekker spelen, dan opvreten) en deze zat lekker buiten te spelen. Ik dacht, even een foto maken. Zie ik tot mijn grote schrik een spin (die in mijn herinnering ook nog steeds groter wordt) die echt een grote omvang had in vergelijking met het katje... zo'n vogelspinbeest. En ze zat er mee te spelen als was het speelgoed! Hij was zo groot dat ik die niet met mijn maatje 43 had kunnen pletten (ook niet gedurfd trouwens).
Je moet er wat voor over hebben...