spiders !?!?!?

Liep vorig jaar een ronde om de waterval over aangelegd verhoogd padje.
Links was water , rechts was bush.
Liep ik bijna met me gezicht in zijn web waar zo'n (zelfde) jongen inhing.
Mijn reactie was nog vrij goed, je hebt nog nooit iemand zo snel een web zien ontwijken....

Die huntsman, wat doe je daarmee,onder je schoen maakt zo'n zooitje.....aankijken en hopen dat hij je lelijk vind en dat hij zo het hazepad kiest offe???.....  Bij Luuk zal hij altijd wegkruipen......geintje Luuk..

Jack :evil:
 
[quote author=Joep link=topic=1162.msg109425#msg109425 date=1201602550]
Nou woon ik hier al weer bijna 2 jaar en verdorie .... nog steeds geen Red Back gezien.  :cry:

Wel deze Grey Huntsman, die ik vorige week tegen het lijf liep.

DSC_4246.JPG

[/quote]

Hee, ik had geen idee dat Ted de Braak ook in OZ zat...
 
[quote author=Jack link=topic=1162.msg109436#msg109436 date=1201606795]
Die huntsman, wat doe je daarmee,onder je schoen maakt zo'n zooitje.....aankijken en hopen dat hij je lelijk vind en dat hij zo het hazepad kiest offe???.....   
[/quote]

Jack, als hij over de grond loopt (rent!) zou je er een handdoek overheen kunnen gooien en dan buiten zetten. (Flink wapperen!) Of de stofzuiger? Propje op de buis doen! Als je ze sprayt met Mortein, dan lijken ze nog sneller te gaan rennen! Maar uiteindelijk vind je hem dan vanzelf ergens dood terug.
 
:grin: :grin: ........

Well Lin, ik kies toch voor het aankijken met de hoop van.....
Ik maak een goede kans dat het werk.....

Jack :evil:
 
hmmm, gewoon een bakje (beker of schaal afhankelijk van of het een huntsman of een huntsjongen is ;-) ) over hem heen zetten, kartonnetje eronder en buiten zetten ... Onze huntsman van vorig jaar hadden we een dag of 3 in huis (woonkamer, dan weer keuken etc) vonden we geen probleem. Tot we hem 's avonds in de slaapkamer hadden (op de muur). Dat vonden we net effe te, en hebben hem dus maar buiten gezet. Daarna (tot op heden) nooit meer gezien...

(Dit was hem overigens, Ted de Braak met lippenstift):
http://www.flickr.com/photos/perthpete/426592064
 
@perthpete: dat is ook mijn criterium... eenmaal in slaapkamer dan is het inderdaad de kom/schaal/karton truc.

@Lin: die handdoek truc ga ik niet voor hoor  :|... stel (stel!) dat de spin in het midden zit; hoe krijg je 'm dan netjes in de handdoek? Of pak je dan de spin gewoon op met de handdoek om hem heen? Hmmm...
 
[quote author=perthpete link=topic=1162.msg109478#msg109478 date=1201650094]
Dat vonden we net effe te, en hebben hem dus maar buiten gezet. Daarna (tot op heden) nooit meer gezien... [/quote]

Totdat hij dit leest met zijn 8 ogen, komt ie mooi terug met zijn family, picknicken in de slaapkamer.... :smile:

Jack :evil:
 
Tjee, ik heb hier al een tijdje niet gekeken, maar wat hebben jullie mooie foto's!!! Behalve die van Ted, daar schrok me het laplazerus van.... :|
Ik ga die site van Jack even bewonderen.....
 
[quote author=Lilygirl link=topic=1162.msg109710#msg109710 date=1201823528]
Ik ga die site van Jack even bewonderen.....[/quote]


En ?? ...en ?? zijn de foto's leuk.
Ben je al in de NT geweest Lily.
Als je de foto's ziet komen zeker weer mooie herinneringen naar boven.  :up:

Voordat je je schoen aantrekt , klop de schoen even goed uit, je weet maar nooit.
Spiders loves dark places.

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=1162.msg109477#msg109477 date=1201646862]
:grin: :grin: ........

Well Lin, ik kies toch voor het aankijken met de hoop van.....
Ik maak een goede kans dat het werk.....

Jack :evil:
[/quote]

:clap:  :lol1:  :rotflmao:
 
de foto's zijn gaaf!!! Maarruh... :-(  ik ben nog niet in NT geweest en naar de verhalen te horen is not my kind of country..... :p  Ik vind die Huntsmans hier nog te doen, het went wel, al moeten ze niet gaan rennen...
Mijn Australische familie doet van alles om me bang te maken met enge verhalen over die beestjes, dus ik blijf wel bij Melbourne in de buurt.....
Foto-DBHPFRPC.jpg
deze vind ik leuker om te zien...... :lol:
 
Welke verhalen heb je gehoord Lily,
Naar een stel ''wippende'' slakken kijken is zeer interessant, gooi er wat zout op dan worden ze een beetje sneller.

Succes met je slakken verzameling.

Jack :evil:
 
Ik moet zeggen dat het met Hutnsmannen hier de laatste tijd flink raak is. Intussen in 2 maanden tijd al een stuk of 7 gezien. Je went er inderdaad wel aan, maar dat het er zoveel kunnen zijn (in de wc, in de brievenbus, buitenkant van het huis, enz.)

Verder hebben ze ook eg mooie insecten als een sabelsprinkhaan; vorige week 90mm Macro 2.8 :

DSC_3450.JPG


Groeten Sander
 
Waar is 'ie nou? ;-) Hij heeft zich zeker verborgen!

Het is inderdaad SpinnenTijd! Yeahhhh, lekker grote Huntsmen die hard kunnen rennen, leueueueuk!  :lol:
 
Nu is er ben op gaan letten zie ik plotseling overal Redbacks:

DSC_4387.JPG"


en deze zie ik ook veel, Jewelled Spider:

DSC_4440.JPG


http://picasaweb.google.com.au/boringpictures/Animals
 
Brrr ik kom die krengen nog tegen! Afgelopen week weer eentje op de rand van het zwembad en een dikke ook nog!!!! Zeker een buik vol eitjes. Pssssssssss deed de spuitbus!!

En net nog even een ieniemienie huntsman in de keuken.... maar nu is de bus leeg. Gelukkig ligt Annemiek al op bed haha!!

Die jewelled spider is leuk trouwens, maar die heb ik nog nooit gezien.


:smile:
 
[quote author=Lin link=topic=1162.msg111015#msg111015 date=1202908234]
Die jewelled spider is leuk trouwens, maar die heb ik nog nooit gezien.[/color]

:smile:
[/quote]

Ja die vind ik niet zo afzichtelijk als die anderen, misschien door zijn vorm doet hij niet zo aan een spin denken?
Eerlijk gezegd vind ik hem zelfs wel mooi  :wink:

Mariette
 
[quote author=Lin link=topic=1162.msg111015#msg111015 date=1202908234]
Die jewelled spider is leuk trouwens, maar die heb ik nog nooit gezien.[/color]
[/quote]

kijk maar eens goed in je tuin. Ze zijn nog geen cm groot.
 
Back
Top