spiders !?!?!?

Deze was maar 3 tot 4 cm. (inclusief staart), maar ik heb het idee dat deze nog flink wat vervellingsstadia voor de boeg had, dus nog wel wat groter kan worden. Ze komen eigenlijk alleen in het donker naar buiten, tenzij de bodem flink verstoord wordt (omwoelen of een flinke regenbui).

Australie heeft vele tientalle schorpioensoorten, maar geen van alle is echt gevaarlijk.

Over het algemeen geld bij schorpioenen: hoe groter, hoe ongevaarlijker. Hoe donkerder van kleur hoe ongevaarlijker. (Let op gaat niet in 100% van de gevallen op)

Leuk weetje: In NL hebben we ook schorpioenen! (alhoewel ik er maar ooit 1 in het wild ben tegengekomen)

Groeten Sander
 
Heeft er iemand hier al wel een schorpioen gezien dan die groter is dan 4 cm? Nog nooit gezien. Misschien is t alwel een omaatje....

Henriette
 
heb al die foto's van al die huntsman en redback enso gezioen, gadver, zie ze n u overal in me gedachten enso, durf geen hoekje meer in te grijpen met me handen enso hahaha...erg toch! :loudcry: :loudcry: :hang: :shocking: :stretcher:

Nikki
 
[quote author=henriette link=topic=1162.msg118859#msg118859 date=1212729718]
Heeft er iemand hier al wel een schorpioen gezien dan die groter is dan 4 cm? Nog nooit gezien. Misschien is t alwel een omaatje....

Henriette
[/quote]

Yep! Bij Alice Springs. We kropen s'morgens uit onze swag en toen liep het vriendje weg.( voor hetzelfde geld heeft ie dus bij mij in de swag gezeten  :shock:
Het was een centimeter of 10 ( met staart ) en wit, bijna doorzichtig.Heel apart.
 
Heb deze week in Berry springs wildlife park gewerkt.
Als je van Darwin afslag Litchfield gaat heb je halverwege aan je rechterkant een park met een grote slang afgebeeld op het reclamebord.

We moesten 2 "cabines'' volledig kaal strippen en dan weer opnieuw bekleden met plaat materiaal.
Het houten framewerk was volledig opgegeten door de termieten.
Heb weinig termieten gezien maar in de wand toen ik die opentrok stikte het van de spinnetjes zo'n 3 a 4 cm groot.
Sommige pastte maar net op mijn hand.
Ik riep mijn mate Royce erbij want ik zag een krab zitten.
Hij begon te lachen en zei dat dit ook een spinne soort was, jee dit was me een joekel.
Heb er foto's van genomen met mijn gsm.
Nu nog uitvinden hoe ik ze op mijn pc'tje krijg.

Toen het me even teveel werd aan spinnetjes ben ik gaan kijken op het ingangs bord wat er eigenlijk in deze hokken met bomen en struiken zat (eerst dacht ik tropische vogels of zoiets).

Je raad het al....spinnen.

Gelukkig zijn ze goed in snel wegkruipen en kunnen zelfs rare sprongen maken.
Dus als je ooit iets voelt is het niet altijd de wind......

Have a nice day

Jack :evil:
 
brrr dat dat je dat kan, ik weg denk ik gillend weg gerend  ofzo! haha ik ben niet echt een held met spinnen, zag net een hooiwagen ij mijn badkamer zitten, ik laat m lekker zitten, ik kan m ook nie doodslaan, want hij zit opt plafond, dus moet je nagaan wat voor held ik ben, en dan over 4 jaar naar Aussie...dat word lachen met mij. Als me vriend zo thuis is mag hij die spin lekker weghalen..brrrr
 
[quote author=skippie link=topic=1162.msg118905#msg118905 date=1212756041]
[quote author=henriette link=topic=1162.msg118859#msg118859 date=1212729718]
Heeft er iemand hier al wel een schorpioen gezien dan die groter is dan 4 cm? Nog nooit gezien. Misschien is t alwel een omaatje....

Henriette
[/quote]

Yep! Bij Alice Springs. We kropen s'morgens uit onze swag en toen liep het vriendje weg.( voor hetzelfde geld heeft ie dus bij mij in de swag gezeten  :shock:
Het was een centimeter of 10 ( met staart ) en wit, bijna doorzichtig.Heel apart.
[/quote]

Het zal deze geweest zijn: ( artikel r2d2)
Desert Scorpion, Urodacus yaschenkoi: body length 7-12 cm. Found in open sandy woodland and shrubland occupying deep spiral burrows with wide, crescent-shaped openings, from western New South Wales to north western Australia.

Jack: heb jij nog nooit een schorpioen gezien in jullie contreien?
 
Gelukkig niet Skippie,
Wist niet eens dat ze hier voorkwamen.

Zijn die te eten na een goede bbq?.

Jack :evil:
 
Als je er meer vindt, dan denk ik dat je daar wel een lekker spies van kunt maken  :up:
Maar euh heb je wel eens een huntsman geroosterd?Die hebben je vast genoeg in the NT. Doen ze in Afrika toch ook  :p
 
tjee, het enigste waar ik ooit door gebeten ben, tijdens de 6 jaar die ik daar gezeten heb, is de ordinaire europese wesp. Krengen dat het zijn.

1 keer op redbelly black snake gestaan, die schrok van mij en gleed weg en wel een keer gebeten door een gok, brown snake, maar gelukkig voel je daar niets van, als die in het rubber van je zool bijt (tja, wie rijd er dan ook op een motor door lang gras  :up:)

Van spinnen weinig last gehad, wij hielden de redbacks altijd achter de koelkast (ze houden van metaal) en de huntsmans achter de schilderijen, snachts eten die namelijk de whitetails op en die zijn het meest vervelends. Niet dat ik ze ooit gezien heb.

Wat ik nog niet tegen gekomen ben in dit topic, zijn de mieren. Heb niet alles gelezen trouwens.

maar de meatants, grrr, altijd een nest bouwen onder de hekken, wat je je dus pas realiseerd als ze met zn honderden op  je benen kruipen en spontaan met zn allen gaan bijten. Gelukkig geen gif, dus doet maar even zeer. Alsof iemand met kleine naaldjes in je prikt.
De Bullant is wel gemeen, en ook de jumping jack. Verder hadden wij er geen in de buurt, maar ik geloof dat in het oosten nog gemenere mieren voorkwamen.

Maar die europese wesp, ben nog nooit zo vaak geprikt als toen ik in OZ was. auch.
 
[quote author=nikk1988 link=topic=1162.msg119040#msg119040 date=1212952929]
heey, wat is nu eigenlijk de meest gevaarlijke spin van Australie? Groetjes Nikki
[/quote]

Volgens the Australian Museum zijn dat de volgende vier:

Funnel-web spiders
Redback spiders
Mouse spiders
White-tailed spiders

http://www.australianmuseum.net.au/spiders/dangerous/index.cfm
 
[quote author=nikk1988 link=topic=1162.msg119181#msg119181 date=1213088987]
he, dank je wel! want hoorde zoveel over de huntsman, maar die was niet erg gevaarlijk begreep ik!
[/quote]

nee die is 'alleen maar' heel erg groot
 
Niet overdreven gevaarlijk nee.. Het zou enigzins vergelijkbaar zijn met een flinke wespen steek... Nu is dus ok de vraag hoe gevoelig je daar voor bent. Red Backs zijn wat venijniger. Als gezonde volwassene niet zozeer dodelijk, maar b.v. een week lang minder goed je arm kunnen gebruiken of zo (deels verlamd) is zeker een mogelijkheid. Voor zwakkeren (zwak hart, heel jonge kinderen, ouderen) kan het wat fataler zijn ...
 
ik moet bij een open wond peneciline slikken, vanwege een hart operatie op mijn 4e, dus voor mij zou het best well riskant kunnen zijn dus? maar ik blijf bij ze weg, dus haha het risico is niet heel groot, ik ren eerder weg voor die beesten, dan hun voor mij denk ik ;)
 
Back
Top