tjee, het enigste waar ik ooit door gebeten ben, tijdens de 6 jaar die ik daar gezeten heb, is de ordinaire europese wesp. Krengen dat het zijn.
1 keer op redbelly black snake gestaan, die schrok van mij en gleed weg en wel een keer gebeten door een gok, brown snake, maar gelukkig voel je daar niets van, als die in het rubber van je zool bijt (tja, wie rijd er dan ook op een motor door lang gras
)
Van spinnen weinig last gehad, wij hielden de redbacks altijd achter de koelkast (ze houden van metaal) en de huntsmans achter de schilderijen, snachts eten die namelijk de whitetails op en die zijn het meest vervelends. Niet dat ik ze ooit gezien heb.
Wat ik nog niet tegen gekomen ben in dit topic, zijn de mieren. Heb niet alles gelezen trouwens.
maar de meatants, grrr, altijd een nest bouwen onder de hekken, wat je je dus pas realiseerd als ze met zn honderden op je benen kruipen en spontaan met zn allen gaan bijten. Gelukkig geen gif, dus doet maar even zeer. Alsof iemand met kleine naaldjes in je prikt.
De Bullant is wel gemeen, en ook de jumping jack. Verder hadden wij er geen in de buurt, maar ik geloof dat in het oosten nog gemenere mieren voorkwamen.
Maar die europese wesp, ben nog nooit zo vaak geprikt als toen ik in OZ was. auch.