sponsorship gevonden?

Guitarman

Active Member
Hallo,

Ik dacht ik begin ondertussen ook een andere zoekactie (tijdens het wachten op de re-mark en documenten verzamelen voor mijn trade). Daarbij heb ik veel bedrijven gevraagd of ze mensen zoeken. Grappig genoeg heb ik nu al 4 mails terug die positief klinken. Daarbij heb ik uitgelegd dat we nog niet in Oz zijn en dat we dus een sponsorship zoeken. Nu is mijn vraag. Hoe kan ik hun vrij simpel uitleggen wat er van hun als sponsor wordt verwacht/gevraagd? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Sommigen zeggen dat je alleen maar kan werken als je permanent resident bent? Maar dat is toch vreemd?
 
Veel bedrijven zeggen dat omdat ze geen zin hebben in de rompslomp en/of kosten van een temp visa. Voor sommige kan het te maken hebben met wie ze werk doen eg overheden.
 
Veel bedrijven zeggen dat omdat ze geen zin hebben in de rompslomp en/of kosten van een temp visa. Voor sommige kan het te maken hebben met wie ze werk doen eg overheden.
Ok, maar ik wou eigenlijk wel weten wat voor "rompslomp" dit dan wel niet is. Zo dat ik dit hun ook duidelijk kan maken.
 
Ok, maar ik wou eigenlijk wel weten wat voor "rompslomp" dit dan wel niet is. Zo dat ik dit hun ook duidelijk kan maken.
Ik weet er het fijne niet vanaf, maar wat ik in het kort weet is dat het bedrijf eerst goedgekeurd moet worden als sponsor. Er moet aangetoond worden dat ze voor de open functie geen Aussie hebben kunnen vinden. Als dat allemaal akkoord is wordt jouw stuk bekeken, en wat dat precies inhoudt, geeeeen idee!

Staan er geen duidelijke stappen op immi.gov.au bij een sponsored visum?
 
Nou niet echt nee. Het is mij wel duidelijk dat ik iig mijn trade recognition moet doen. Maar dit hangt ook weer een beetje af van welke sponsor het gaat worden. Pfffff...... gevalletje, door de bomen het bos niet meer zien.......
 
- ze moeten aantonen dat jij iets brengt wat ze niet in een aussie kunnen vinden
- ze moeten een minimum salaris betalen (industry standard voor de positie)
- ze moeten aantonen dat ze tegelijkertijd ook activiteiten ondernemen om aussies op te leiden (bv mentorships of stages)
 
Vanaf gisteren heb ik een officiele mail gehad van het bedrijf:
"As discussed we are always looking for the skills that you possess.
We have discussed your proposal and have decided to offer you a sponsorship on condition you will stay with our company for a minimum of 2 years.
Can you get your visa agents to contact us to discuss how we can help".
Dat is natuurlijk geweldig nieuws!!
En ondertussen krijgen we over 3-4 weken bericht van onze re-mark...... shit wat is wijsheid?
Nu hiervoor gaan, of toch nog even aankijken?
 
Aha dat is mooi!
Tijd om te onderhandelen....als zij nou eens jullie visa bekostigen, dat zou wel heel mooi zijn toch? Een 457 visum kan heel snel gaan. Wij waren met een paar weken binnen zeg maar :up:
 
Sja,... die gesponsorde route klinkt opeen heel erg aanlokkelijk.

Nou heb ik niet helder of die re-mark het enige is wat je van een independent visum afhoudt, maar ik zou me heel goed voor kunnen stellen dat er in dat geval nog een flink aantal hordes genomen moet worden. Dus ik zou alle voordelen en nadelen op een rijtje zetten en dan je keuze maken.

Als het een interessante baan is, dan zit je sowieso goed.
Als de baan wat minder interessant blijkt, dan zijn die twee jaar ook zo weer voorbij. Maar dan heb je wel twee jaar zekerheid en twee jaar om verder te netwerken!

Good luck!
 
En kun je niet alsnog zeggen over 4 weken. Oh mate we hebben een remark gehad dus de sponsorship is niet meer nodig want we gaan op een skilled independant, maar ik wil nog steeds graag bij jullie werken, zonder dat we nu de visum molen samen door hoeven.

Als de remark inderdaad alles is wat je tegen houdt op dit moment, dan kan je je skilled independant binnen 4 maanden hebben. Verwerktijd staat nu op 3 maanden, plus een geschatte 4-6 weken voordat je je invite ontvangt na EOI.
 
Tja blijft een lastige keus. We twijfelen eerlijk gezegd ook wel aan de "positieve" uitslag van de re-mark.
We willen graag gaan op een 186 Visum. Dit is een permanent resident sponsored visum. Op de 2 jaar bij de werkgever na is het hetzelfde visum als skilled independent visum. Het werk is erg interessant en zou ik prima 2 jaar kunnen volhouden. Mijn wederhelft is erg enthousiast geworden van dit voorstel. Eindelijk eens iets concreets..... Nadeel is Victoria, daar kennen we verder niet echt iemand, en Victoria stond ook niet echt op ons lijstje. Maar nu je er over nadenkt is dat misschien geen enkel probleem. Misschien zelfs wel erg verrasend.Tja ik vermoed dat we voor het weekend de knopen doorhaken......
 
Sponsored visum heeft voordelen en nadelen. Een groot voordeel vind ik dat je gelijk een baan hebt en wat @Katjavdl zegt, misschien bekostigen ze je visum en kun je alles via een agent regelen. Een 457 visum kan inderdaad snel gaan. Volgens mij is het in Victoria niet moeilijk om snel een kennissen-en vriendenkring op te bouwen. Succes met die knoop!
 
Je kunt toch gewoon parallel aan een employer sponsored een skilled independent aanvragen?
 
Gaan met die banaan. En elke staat heeft zijn voor en nadelen, wij zijn uit noodgeboren voor ACT gegaan en zijn nu erg happy met de 'keus' (zover als je dat op afstand kunt oordelen natuurlijk)
 
Even een update van mijn kant. We gaan eerst kijken of we beide opties open kunnen houden. Dit hebben we ook met Rob van M2A afgesproken. Ondertussen heeft Rob een vragenlijst gestuurd naar het bedrijf, om er achter te komen of het bedrijf aan alle gestelde eisen voldoet om als sponsorship te mogen optreden. Afgelopen woensdag stuurde Rob een update. Hij had met het bedrijf gebeld en zullen aankomende week de vragenlijst invullen. Ook vertelde hij dat de manager van bedrijf (ik noem liever geen namen) erg enthousiast is in hetgeen ik te bieden heb. Dus dit ziet er vooralsnog goed uit.... To be continued (hopefully)
 
Kijk, dat geeft de burger weer moed. En hier toont zich de waarde van een goed migratiebureau.
Hoe lang nog wachten op de remark?
 
27 april volgens de papieren (8 weken), maar ik hoor ook verhalen dat een re-mark ook nog wel eens langer duurt (8-12 wkn of nog meer...)
 
Weer even een update van mijn kant. Het bedrijf is nog steeds enthousiast, alleen willen ze geen financiele zaken delen met derden (tenzij het de Australia Government and tax office is). Nu is het zo dat Rob van M2A een onderzoek wou starten of dit bedrijf mij wel mag sponsoren. Nu ze dus hun financiele zaken niet willen delen kan Rob dit vooronderzoek niet doen. Optie is dat het sponsorende bedrijf de nominatie-aanvraag zelf bij DIBP in dient en dat M2A de visumaanvraag bij DIBP in dient. We kunnen dus de visumprocdure al in gang zetten en het voordeel hiervan dat de totale doorlooptijd van de gehele procedure aanzienlijk wordt verkort omdat de procedures voor de nominatie-aanvraag en de visumaanvraag dan parallel lopen.Een nadeel is echter dat mocht de nominatie-aanvraag negatief uitvallen dat we dan geld en moeite hebben besteed aan de visumaanvraag die niet kan worden voortgezet. We kunnen nu dus 3 zaken doen: 1) ENS 186-visumaanvraagprocedure nu in gang zetten 2)of eerst wachten op de uitslag van de nominatie-aanvraag (van het bedrijf),3) of wachten op de uitslag van de 'remark' van de IELTS-test.
Ik moet zeggen alle 3 zijn lastig.............
 
Last edited:
Tsja, de ervaring met de meeste hier is dat 2) niet zo snel zal gaan (in het algemeen zijn Ozzies niet zo snel).

Maar jij kent dit specifieke bedrijf natuurlijk beter dan wij dat doen ;)
 
Back
Top