Stand van zaken: CSL aanvragers

Op een Engels forum (helaas niet onthouden welke) trof ik een keer dit aan:
"When you get a CO the message 'application being processed further' is added to the first page of the status page and all the documents on the checklist change from required to MET"

Als dat klopt zou het betekenen dat we al een CO hebben, maar dat kan ik haast niet geloven. Ik kijk sindsdien elke dag of de documenten al van 'Required' op 'met' gaan, maar dat is niet zo. Vandaar het vraagtekentje in mijn signature, ik weet niet precies wat dit betekent.
Maar ik had rekening gehouden met een jaar niks horen, dus wat dat betreft is het al positief!
 
Okee, jij hebt je huiswerk goed gedaan!Die info wist ik nog niet.
Wij waren ook verrast hoe snel er nu verandering in zat, maar dat komt denk ik, omdat die priority veranderd is sinds 23 sept. De mensen van state sponsored zitten nu achter ons ( heel sneu voor hun )

De laatste keer dat ik keek stond er bij ons ook nog "required".
Maar het kan voor ons ( de CSL-ers ) niet lang meer duren lijkt me  :wow3:
 
Het hele bericht was:
"Application received - processing commenced is what every status page says when you first apply. Once your medicals have passed, the health requirements change to finalised.

When you get a CO the message 'application being processed further' is added to the first page of the status page and all the documents on the checklist change from required to MET. When your visa is granted all the health requirements disappear off the first page and is replaced with Application Approved. If you click on the visa entitlement button it also gives you all the details of the visa. "
Ik weet dus niet hoe betrouwbaar het is, maar ik vond het interessant genoeg om te bewaren.
 
Mijn aanvraag staat al sinds 15 september 2009 op de status 'being processed further'. Zoals gezegd heeft de DIAC aangegeven dat ik nog tot medio volgend jaar moet wachten. Ik denk dus niet dat die statuswijziging veel betekenis heeft...

Wim.
 
O, da's jammer. Was ook wel te mooi om waar te zijn. En meestal is het dan ook niet waar.
Nou ja, via de wekelijkse geautomatiseerde mail heeft men wel laten weten dat mensen op de CSL die voor het eind van 2009 hun aanvraag hebben ingediend, waarschijnlijk binnen een jaar hun beslissing hebben. Dat zou al mooi zijn, als ze daar niet weer eerder op terug komen (zoals ze de laatste tijd nogal eens doen-daarom hebben we ons plan B: NZ ook nog steeds in volle gang!).
 
Ik wil je humeur niet bederven, Bloemetjes,...maar ik dacht dat bij ons ook al vrij snel 'appl.being proc...etc' stond en de rest op required.
Wij interpreteerden dat als dat er iemand even naar gekeken heeft of de aanvraag goed is ingediend.
Het duurde nog maanden voordat er weer iets veranderde.

Maar goed, jullie staan op de CSL en houden rekening met een jaar; heel goed  :up:. Het kan erger tegenwoordig

Succes
 
Application being processed further, betekend simpelweg dat dat de datum is dat je aanvraag voor het laatst is ingekeken. Dit kan net zo goed zijn vanwege een vraag die je gesteld hebt of iets dergelijks, dat je medicals aangekomen zijn, dat je extra informatie hebt verstuurd etc. Het is gewoon de laatste keer dat je aanvraag is bekeken. Dit kan dus een CO betekenen, aangezien die dan in je dossier is geweest. In veel gevallen is dit echter niet het geval en is je dossier gewoon geraadpleegd voor een vraag of toevoeging. Mijn aanvraag staat al erg lang op being processed further en op dt moment verwachten ze voor mij de komende jaren geen CO...
 
Bedankt voor de reacties, ik ben weer wat wijzer. Wel jammer natuurlijk maar zoals ik al zei, het was ook wel te mooi om waar te zijn.
Op dit moment zitten we in een huurhuis dat we voor een jaar hebben gehuurd. Ons droomscenario is dat we als dat afloopt (in september 2010) weg kunnen. En zoals ik al ergens zei, we hebben Nieuw-Zeeland als 'reserve' ook lopen. We willen naar Australië (en hebben goede hoop dat dat gaat lukken) maar we durven niet alleen op dat paard te wedden met alle veranderingen die gaande zijn. En wat we ook niet willen is afgewezen worden door Australië en dan een hele nieuwe procedure in moeten voor Nieuw-Zeeland (onze tweede keus). Dus die aanvraag loopt ook.
 
Tijd om dit topic weer leven in te blazen.

Ik hoef eigenlijk niet veel te zeggen, kijk maar naar mijn handtekening  :smile:
Ik hoop dat er snel meerdere volgen, des te eerder kunnen ze beginnen aan de anderen die niet op de CSL staan.

P.s " MET" stond er pas toen we dus echt "applicant approved" hadden, dus de goedkeuring.
 
Om lekker neurotisch te kunnen doen, heeft een Engelsman een site gemaakt waar je voor een aantal visa (143, 173, 175 en 176) de timelines kunt bekijken. Je kunt zien hoe lang mensen hebben gewacht om een stapje verder te komen en helemaal leuk: je kunt je eigen timeline toevoegen.
Je kunt ook filteren op allerlei zaken, bijvoorbeeld alleen visum 175 en alleen online ingediend. De regel wordt geel als er een CO is toegewezen. En dan staat er dus bij hoe lang dat duurde. Op het moment van schrijven duurt het zo'n 150 dagen voor een 175 aanvraag op de CSL een CO krijgt.

Je kunt de site hier vinden: http://www.aussietimeline.com/

groeten,
Laurens
 
Back
Top