Stand van zaken: CSL aanvragers

Ik begon aardig ongeduldig te worden, checkte de online status iedere dag, tot ik vorige week besloot dat ik maar ging laten varen en om de stutus nog maar een keer per week checken. Afgelopen vrijdag was er nog niets. Vandaag zat er een email in mn inbox, met het onderwerp: pregrant. Ik dacht nog even dat er pregnant stond en vroeg me af waarom Adelaide mij iets stuurde over zwangerschap, toen het kwartje eindelijk viel: ik heb mn visum!!!! Ik moet Australie dus uit om de sticker te halen, heb gelukkig een week vakantie begin september, dus dan ga ik ff naar Singapore. Ik ga vanavond de nachtdienst in, en ik denk dat ik wel wakker kan blijven met dit nieuws  :lol:
Voor iedereen die nog aan het wachten is, veel succes!

:lol: Las het zelf ook nog verkeerd in jouw berichtje.

Gefeliciteerd, even snel op en neer en klaar er mee!

Wat een raar woord.....

Maar gefeliciteerd met de " kleine" Marieke!
Toch grappig dat je dan even verplicht vakantie moet houden, maar zal je vast niet vervelend vinden.  :up:

Welke CSL-ers hebben dit jaar ingediend? ( wij o.a. )

[quote author=Catkin link=topic=9897.msg144174#msg144174 date=1248783123]
En nu is het ook eens tijd voor wat niet CSL aanvragers :up:
[/quote]

Nou okee, vooruit, Femke jij mag voor mij hoor  :wink:

[quote author=skippie link=topic=9897.msg144180#msg144180 date=1248786996]
[quote author=Catkin link=topic=9897.msg144174#msg144174 date=1248783123]
En nu is het ook eens tijd voor wat niet CSL aanvragers :up:
[/quote]

Nou okee, vooruit, Femke jij mag voor mij hoor  :wink:
[/quote]

Ach wat lief, dank je wel :up:
[size=5pt]Geef je dat ook even door aan DIAC?[/size]

mag ik ook eerst  :smile:?

Nee, hoor, ik heb een vraagje; ik krijg niet goed duidelijk hoe lang de CLS alsnog duurt.... de uiteindelijke wachttijd lijkt nu met een maand of 3 afgenomen te zijn ten opzichte van de preCLS periode en dat het dus nog steeds ongeveer een jaar duurt vanaf moment van aanvragen tot ontvangst definitief visum? Dat is in ieder geval wat ik een beetje uit dit draadje haal, klopt dat ongeveer?

[quote author=lucy link=topic=9897.msg144202#msg144202 date=1248813354]
mag ik ook eerst  :smile:?

[/quote]
Nee Lucy, pech, had je maar sneller moeten zijn :wink: eerst Femke, dan wij, dan jij okee?  :grin:

de uiteindelijke wachttijd lijkt nu met een maand of 3 afgenomen te zijn ten opzichte van de preCLS periode en dat het dus nog steeds ongeveer een jaar duurt vanaf moment van aanvragen tot ontvangst definitief visum? Dat is in ieder geval wat ik een beetje uit dit draadje haal, klopt dat ongeveer?
[/quote]
Shit joh, zo had ik het niet bekeken, dat duurt me te lang! Ik hoop dat die berekening niet klopt, maar ik denk eigenlijk dat je misschien wel gelijk hebt.
Ben best geduldig, maar ik hoop toch echt niet dat we nog zo lang moeten wachten

[quote author=skippie link=topic=9897.msg144264#msg144264 date=1248860418]
mag ik ook eerst  :smile:?

[/quote]
Nee Lucy, pech, had je maar sneller moeten zijn :wink: eerst Femke, dan wij, dan jij okee?  :grin:
[/quote]

En wij dan???? :?  :?

[quote author=skippie link=topic=9897.msg144170#msg144170 date=1248782600]

Welke CSL-ers hebben dit jaar ingediend? ( wij o.a. )
[/quote]

Wij dus ook. 5 februari hebben wij het ingediend en ik verwacht eigenlijk wel een keer een berichtje uit australie. Alles staat al op application being processed further maar sinds mei hebben we al niets vernomen..............    :?

Lijkt erop dat ze weer ff pauze hebben want de laatste 2 weken lees ik van weinig mensen dat er wat schot in de zaak zit....

He jammer voor ons maar dan zijn jullie nog voor ons Stefmar.Wij zijn nl van april.
Hebben jullie wel al de medische keuring gedaan of VOG? Denk het niet he.... jullie wachten ook eerst op een CO?

Wij hebben de medicals en VOG al gefrontlaod. Volgens M2A liggen wij ook al ergens bij een CO op het buro. Alleen nu die reorganisatie die geweest is weet niemand hoe lang het nog gaat duren.

Wij hopen snel iets te horen, toch zeker wel in augustus. Dit omdat mijn contract (op mijn werk)11 september ( typische dag he ;) :plane:) ten einde loopt. Marijn heeft ook na die dag de mogelijkheid te stoppen met werken en daarna zijn we dus vrij om te kunnen vertrekken, we hebben namelijk ook geen huis wat we nog moeten verkopen.... :evil:

wij zijn dus hard aan het duimen  :up: dat ze er snel doorheen gaan bij de csl-ers

Wij als derde in rij... lijkt me een puik idee! Dan kan het vast en zeker geen jaar meer duren, daar zit ik er dus helemaal naast!

[quote author=stefmar link=topic=9897.msg144289#msg144289 date=1248875163]
Wij hebben de medicals en VOG al gefrontlaod. Volgens M2A liggen wij ook al ergens bij een CO op het buro. Alleen nu die reorganisatie die geweest is weet niemand hoe lang het nog gaat duren.

Wij hopen snel iets te horen, toch zeker wel in augustus. Dit omdat mijn contract (op mijn werk)11 september ( typische dag he ;) :plane:) ten einde loopt. Marijn heeft ook na die dag de mogelijkheid te stoppen met werken en daarna zijn we dus vrij om te kunnen vertrekken, we hebben namelijk ook geen huis wat we nog moeten verkopen.... :evil:

wij zijn dus hard aan het duimen  :up: dat ze er snel doorheen gaan bij de csl-ers
[/quote]

Oh okee. Wij hebben nog geen CO want anders hadden we dat wel gehoord van Rob en Marijke. We mochten wel de med.keuring en VOG doen van ze, maar was een beetje aan onszelf wat we willen. Maar ik durf het nu nog niet te doen, we zullen waarschijnlijk toch pas eind vlg jaar kunnen gaan ( manlief heeft eigen zaak, dan is het slimmer om eind van het jaar te stoppen ) ( [size=6pt]maar ik wil helemaal niet meer zo lang wachten, ik ga vast alleen denk ik  [/size] )  :grin:
Ff blond doen: maar betekend "gefrontload" dat jullie het onderzoek al hebben gedaan?

[quote author=skippie link=topic=9897.msg144335#msg144335 date=1248945032]
Ff blond doen: maar betekend "gefrontload" dat jullie het onderzoek al hebben gedaan?
[/quote]

Frontloaden is inderdaad je VOG en medicals al doen als daar nog niet om is gevraagd!

Frontloaden is iid het volgende: Nog voordat de CO er om vraagt, je medicals (en/of VOG) alvast uploaden (of per post versturen)

Voordeel: dat kan je een aantal maanden schelen
Nadeel: je moet je visum valideren binnen een jaar van de vroegste datum Medical of VOG, dus je moet wel gokken dat je CO een beetje doorwerkt ;)

We hebben dus alles al opgestuurd ja.

Wij hebben inderdaad gegokt dat ze een beetje opschieten. En zoals al gezegd hebben wij het voordeel dat we snel weg kunnen.

We hoeven geen huis te verkopen, of een eigenzaak te stoppen. Tevens ook geen kids dus daar hoeven we ook geen rekening mee te houden. Nu maar hopen dat we snel iets horen.......

We hopen met jullie mee Stefmar  :up: Hoe sneller jullie... des te sneller zijn wij weer aan de beurt.

[quote author=lucy link=topic=9897.msg144297#msg144297 date=1248890520]
Wij als derde in rij... lijkt me een puik idee! Dan kan het vast en zeker geen jaar meer duren, daar zit ik er dus helemaal naast!

[/quote]
Sorry Lucy... je bent weer een plaatsje gezakt. Stefmar gaat nog voor ons  :p

Back