Stand van zaken: CSL aanvragers

Femke, Jij zal toch ook wel een keer tussendoor gaan hoop ik. Niet dat iedereen die nu iets indiend weer voor jou behandeld wordt?

Ik vind het zo jammer dat er zo weinig feedback komt vanuit australie. Niemand weet precies waar hij ongeveer op de stapel ligt en wanneer hij/zij behandeld wordt.

We kunnen niet meer doen dan wachten  :whistle: en een beetje koffie dik kijken.....  :coffee:
 
He Femke, ookal ben ik CSL, jij mag zeker voor mij. Ik vind het echt geen stijl hoe dat bij jou verlopen is. Lijkt me een nachtmerrie, maar kan denk ik de meesten van ons gebeuren. Mij in ieder geval; de beroepscommissie heeft alleen naar de opleiding gekeken, niet naar de werkervaring.
 
Wat lief dat ik van iedereen voor mag. Hmm vermoed alleen niet dat het bij DIAC zo werkt. Heb ook van geen enkele non csl aanvrager nog gehoord dat ze een visum hebben gehad, dus ik denk dat ik nog een lange lange tijd kan wachten... Wellicht moet ik een handtekeningen actie gaan houden; help Femke Australie in. Dt Diac ziet dat ik van jullie voor mag  :grin:
Maar nee, ik vermoed dat ik nog eventjes (en langer dan jullie) geduld moet hebben!
 
hoe liggen je kansen om bijvoorbeeld via NZ te gaan?
Of misschien een hele andere route: britten kunnen zonder veel problemen australie in, en europeanen kunnen zonder al te veel moeite brit worden toch? Dus als je eerst iets met engeland regelt en daarna als een engelse lady naar austalie vertrekken.....
 
Je kan wel heel makkelijk in engeland gaan wonen, maar dan blijf je nog steeds nederlander en je vraagt je visum aan als iemand met de nederlandse nationaliteit, dus zo makkelijk gaat dat niet. Hetzelfde geldt voor Nieuw Zeeland.
 
eindelijk weer eens wat nieuws uit australie.

Vorige week had ik eens een email gestuurd naar het diac om eens te kijken of ze nog leven daar. Kreeg vandaag een email terug:

Thank you for advising that your nominated occupation is on the Critical
Skills List.  We can confirm that this information has been noted on your
file.

The allocation of applications on the Critical Skills List has
commenced.  Each application will be checked to identify if it meets the
priority processing criteria as announced by the Minister of Immigration
on the 17 December 2008.  The process to identify applications that meet
the priority processing criteria is ongoing.


Oftewel, dank je wel dat je ons even meld dat je op de CSL staat, dat zouden we zomaar even kunnen vergeten.  :evil:

Zou er dan eindelijk wat schot in de zaak komen?
 
Was even een rekensommetje aant maken....
Op 22 april heeft Rob een berichtje geschreven dat ze de aanvragen van sept/okt 2008 aant verwerken waren,
op half sept waren ze bij de mensen van jan/febr 2009 ( bewijs zijn de gelukkige Stefan en Marijn )
Dus als ik een beetje goed reken zouden ze in okt aan de aanvragers van maart beginnen, en in november de aanvragen van april.
Ik hoop zo dat dit een beetje zou kunnen kloppen,want wij zijn van april en ik hoop zo dat we voor de nieuwe lijst komt aan de beurt zijn!

Wie is er nog over van de CSL aanvragers? Of heeft iedereen in dit topic al een visum?
 
Hopelijk klopt je rekensommetje, maar ik denk dat je dat straks pas achteraf kan zeggen.

Just wait and have patience......... hij komt op het moment dat je het niet verwacht!  :wink:
 
[quote author=stefmar link=topic=9897.msg147135#msg147135 date=1253778725]
Just wait and have patience......... hij komt op het moment dat je het niet verwacht!  :wink:
[/quote]

Jullie zijn daar het voorbeeld van ja. We gaan waarschijnlijk wel vast de med keuring en vog aanvragen, want dan kan het nog sneller gaan.
Die CSL gaat er nl ook uit, als de nieuwe lijst eenmaal komt, dus we gaan geen risico's nemen.
 
Hoi Ingrid,

Ik lees net dat jullie al sinds mei 2008 bezig zijn met het verkrijgen van jullie visum. En wat ik begrijp stond jullie beroep op de CSL, waarom duurt het dan zolang voor jullie? Wij zijn van de zomer met M2A begonnen, en denken/hopen volgend jaar deze tijd toch wel onze visum te krijgen? We stonden toen we begonnen al  niet meer op de CSL (timmerman).

Smiles, Betty
 
Hoi Betty
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt naar mijn handtekening, want we hebben pas het contract getekend met M2A in mei 2008.Visum aangevraagd in april 2009. Dus zo lang wachten we niet.
Ik wil je niet ontmoedigen maar als je niet op de CSL staat kan het best lang duren.Daarbij komt er weer een verandering aan eind van dit jaar, dus het is allemaal onzeker en afwachten is het enige wat je kutn doen.Maar jullie zijn ook bij Rob, en die weet het precies te vertellen. :up:
 
Wooops... Sorry voor het off topic gaan... Bij deze zal ik me voortaan aan het onderwerp houden!
En inderdaad niemand weet wat er in de toekomst allemaal staat te gebeuren!

:smile: Betty
 
Off topic dan even ( topic gaat over de mensen die een CSL aanvraag hebben gedaan )
Maar Rob neemt geen nieuwe klanten aan als ie weet dat het visum niet gaat lukken, heb daar hoop in Betty. Eeen visum aanvragen duurd altijd lang.Voorheen kon het ook in totaal 1,5 ofzo duren. Nu zijn er veranderingen,maar er komen ook weer nieuwe veranderingen aan, en wat die weer brengen is nu nog niet duidelijk.Het is al jaren zo dat het Diac de vereisten aanpast ( aan de werkloosheidcijfers, of aan de economische situatie)
Dus wie weet hoe het vlg jaar staat? Niemand.Maar je kunt ook hoop hebben dat het zich weer ten voordelen keert.

Back to topic.....
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier (zie even voorstellen: Bloemetjes), al heb ik al veel gelezen.
Wij staan op de CSL en hebben 31 augustus (2009) onze visumaanvraag electronisch ingediend. Tot onze verbazing verscheen op 6 oktober al het regeltje 'application being processed further' op het statusoverzicht. Maar van een post van Stefmar begrijp ik dat dat dan weer een hele tijd zo kan blijven staan.

Als ik even tijd heb zal ik de data opsnorren van ons proces tot nu toe om het ook in mijn signature te zetten. Vind ik erg leuk om te zien bij anderen.

groeten,
Laurens
 
Beste CSL-lers

Wij hebben onze aanvraag ingediend op 31 juli 2009. Deze week heb ik naar aanleiding van een vraag van mijn kant het bericht gekregen van de DIAC dat ze verwachten de aanvraag voor medio 2010 behandeld te hebben. Dus maximaal 11 maanden doorlooptijd.
Ter verduidelijking: wij vallen in prioriteitsgroep 4, dus wel op de CSL maar geen sponsorship.

Groet,

Wim.
 
O ja, dat is wel goed om ook te vermelden inderdaad: ook wij staan wel op de CSL maar hebben geen sponsorship.
Via het mailtje dat je elke week kunt krijgen is de verwachting inderdaad dat ze 'binnen een jaar' een uitslag geven.

Laurens
 
[quote author=Bloemetjes link=topic=9897.msg148138#msg148138 date=1255424098]
Wij staan op de CSL en hebben 31 augustus (2009) onze visumaanvraag electronisch ingediend. Tot onze verbazing verscheen op 6 oktober al het regeltje 'application being processed further' op het statusoverzicht. Maar van een post van Stefmar begrijp ik dat dat dan weer een hele tijd zo kan blijven staan.

[/quote]

Hoi Bloempje, das snel zeg. Wat het precies aan geeft is niet duidelijk, maar wat ik wel weet is dat het snel gaat. Wij hebben ingediend in april, CSL categorie 4  en op 1 okt stond bij ons 'application being processed further'
Dus als jullie van eind augustus zijn, is het erg rap, of betekend het dat het niet op aanvraag volgorde gaat....  :?
 
Back
Top