stand van zaken januari 2008 aanvragers

ramon

Member
Hallo!!

zijn er nog meer die hun aanvraag voor visa 175 ( of andere ) hebben ingediend in Januari 2008 , en ook zo als wij heerlijk  :x zitten te wachten?

Groetjes ,

Ramon & tanja

Hoi Ramon en Tanja,

Wij hebben onze aanvraag eind januari 2008 ingediend, en verwachten voor eind juli niets te horen....
daarna worden we extra ongeduldig!  :up:

groetjes, Marja

INderdaad, als alles redelijk normaal verloopt krijg je 6/7 maanden na indienen je CO toegewezen en nog eens 2/3 later is je visum helemaal rond (onder voorbehoud natuurlijk :up:)

dank je Wilbert! Wat heerlijk dat jullie je visa hebben gekregen, al over de eerste euforie heen?
Hebben jullie het visum ook online aangevraagd?

Ik heb vorige week aan de telefoon gehangen dit omdat ik nu het punt heb bereikt dat ik een beetje ongeduldig wordt. Hetschijnt dat ze per vandaag een nieuw computer systeem hebben. Elektronische aanvragen zullen hierdoor (volgens de vriendelijke man aan de telefoon) een paar weken vertraging oplopen. Het goede nieuws is dat door dit systeem en de elektronische aanvragen nieuwe aanvragen in de toekomst sneller verwerkt worden.

Zelf ben ik nu dus ongeveer 5,5 maand aan het wachten op een CO aanvraag 9 december (online) en heb nog niets vernomen. Volgens degene die ik afgelopen vrijdag aan de telefoon had heb ik nog geen CO en gaat het nog 2 a 3 maand duren voordat ik deze krijg.

Hi Chantal,

Ik had inderdaad gezien, dat er een vertraging was opgelopen, van ongeveer een maand. Dus dat komt door het nieuwe computersysteem.
Dan zal het bij ons dus ook langer gaan duren, wij hebben pas eind januari onze aanvraag ingediend.
Maar zolang als drie maanden zal het bij jou toch niet meer gaan duren?
Ze waren nu bij de aanvragen van 10 november, dat houdt toch redelijkerwijs in, dat ze over twee maanden bij die van jou zijn?

groetjes!

Nee de vertraging die er nu is die komt door de grote groep van augustus! Er wordt nog extra vertraging verwacht  :|

En eindelijk hoop ik dat ze wat sneller gaan met het verwerken, zit namelijk al een maand zonder huis en eind juni ook zonder werk (donderdag al mijn laatste werkdag).

Allereerst excuses, ik ging even uit van een niet-online aanvraag :oops:
Ik heb begrepen dat het online iets sneller gaat(maar een garantie krijg je natuurlijk niet :|
@Marijs: de euforie was eigenlijk na al dat wachten niet eens zo groot, reden: we wisten vrij zeker dat alles goed was en het visum wel zou komen en onze grootste hobbel is denk ik de verkoop van het huis(hier heb je veel minder invloed op)
Dus wel blij dat we het visum hebben, maar pas euforisch als ik ook de tickets inm'n hand heb :grin:

voor jullie allemaal hoop dat het vrij voorspoedig en vooral snel zal gaan :up:

groetjes wilbert

Da's niet goed te lezen van al die vertragingen... ik ging inderdaad ook van 6 maanden uit voordat je een CO hebt... dat kan dus wel 8 maanden worden als ik Chantal's verhaal begrijp.... :-(
Hmmm.... even de verwachtingen bijstellen dan maar

Sinds 15 januari ben ook ik wederom aan het wachten.( 19 dec.'07 refuse pdf mogen ontvangen, ivm incomplete verzending v/d aanvraag) Aangezien ze nu dus ook de medicals ,vog, al ruimschoots hebben ben ik benieuwd of de case officer t.z.t. sneller een groene krul op de aanvraag zal zetten?

Bedankt voor jullie reactie's  :up:

Oke! Ik kan even niet meer volgen. Dus in December krijgen de aanvragers van januari pas een defenitief antwoord! :cry: Dat duurt nog even. Maar kunnen jullie eens na het volgende kijken :

Application General Skilled Migration - XXXXXXXXX
  19/01/2008 Application received - processing commenced Message

19/01/2008 Application fee received Message

View your receipt details

General Skilled Migration Document Checklist

Person 1 Date of birth: XXXXX  Passport No: XXXXXXXX
  29/03/2008 Health requirements finalised Message

29/03/2008 Further medical results received Message

29/03/2008 HIV blood test received Message

Person 2 Date of birth: XXXXXX
  29/03/2008 Health requirements finalised Message

29/03/2008 HIV blood test received Message

View Entitlement Details

Volgens deze gegevens zijn ze al begonnen. Wil dat zeggen dat ik nu een CO heb ( wat is een CO eigenlijk ? ) Ik heb al mijn papieren laten opsturen door een visa agent uit Perth. Die heeft alles aan ons gevraagd , en wij hebben haar alles bezorgd. Ingevuld - vertaald - ielts - medische controle -etc. Is zij onze CO ?  Moeten wij echt wachten tot decmber?

Ik durf nog steeds niet mijn baan op te zeggen. ( en ik heb 6 maanden opzeg termijn !!) Stel je voor dat om een of andere reden onze visa geweigerd word , en je hebt geen baan meer: Probleempje :-(  Laat staan dat ik ons huis al te koop te zet. Die is wel zo verkocht ( bij ons in straat hebben er al een paar te koop gestaan , en die gingen snel weg )  Ik wil wel zo snel mogelijk weg als ik onze visa heb , maar die onzekerheid blijft. Al weet ik zeker dat alles goed zal zijn , toch weet je het nooit zeker. Hoe hebben jullie dat gedaan / hoe gaan jullie dat doen?

Ramon & Tanja

:Cooking:

[quote author=tweety link=topic=8886.msg118304#msg118304 date=1211828028]
Nee de vertraging die er nu is die komt door de grote groep van augustus! Er wordt nog extra vertraging verwacht  :|

En eindelijk hoop ik dat ze wat sneller gaan met het verwerken, zit namelijk al een maand zonder huis en eind juni ook zonder werk (donderdag al mijn laatste werkdag).
[/quote]

He tweety !  Dus je zit al zonder huis , en straks zonder werk!  :?  Dat is niet tof , lijkt mijn. Ik zou dat niet kunnen ( of ben ik nou een watje  :| )
Wel , ik vind het wel moedig van je ! :up: Dus waneer je groen licht krijgt , hoef jij niet lang te wachten en kun je snel naar down under.
Ik hoop alleen dat het allemaal wat sneller zal gaan dan ik hier boven lees. Toen wij onze aanvraag deden dachten we rond kerstmis te kunnen vertrekken. ( wij hadden gedacht in juni/juli al iets te horen )

Wel , we kunnen niet meer doen dan wachten denk ik...........

groetjes ,
Ramon & Tanja

[quote author=Wilbert67 link=topic=8886.msg118305#msg118305 date=1211830082]
Allereerst excuses, ik ging even uit van een niet-online aanvraag :oops:
Ik heb begrepen dat het online iets sneller gaat(maar een garantie krijg je natuurlijk niet :|
@Marijs: de euforie was eigenlijk na al dat wachten niet eens zo groot, reden: we wisten vrij zeker dat alles goed was en het visum wel zou komen en onze grootste hobbel is denk ik de verkoop van het huis(hier heb je veel minder invloed op)
Dus wel blij dat we het visum hebben, maar pas euforisch als ik ook de tickets inm'n hand heb :grin:

voor jullie allemaal hoop dat het vrij voorspoedig en vooral snel zal gaan :up:

groetjes wilbert
[/quote]

Wilbert ,

alsnog gefeliciteerd met visa!!! :lol: Dat is heel leuk voor je!! je droom komt uit !
Bedankt voor je antwoorden!  Ik heb een vraagje over jou schema die onder elke mail staat. Ik zie dat er een heel andere volgorde inzit dan bij ons ? hoe kan dat? en zal het dan bij ons mischien wel sneller gaan , omdat wij eigelijk alles hebben opgespaart en toen alles in een keer hebben leten op sturen naar Adelaid

Groetjes ,

ramon & Tanja

[quote author=Marijs link=topic=8886.msg118303#msg118303 date=1211826966]
Hi Chantal,

Ik had inderdaad gezien, dat er een vertraging was opgelopen, van ongeveer een maand. Dus dat komt door het nieuwe computersysteem.
Dan zal het bij ons dus ook langer gaan duren, wij hebben pas eind januari onze aanvraag ingediend.
Maar zolang als drie maanden zal het bij jou toch niet meer gaan duren?
Ze waren nu bij de aanvragen van 10 november, dat houdt toch redelijkerwijs in, dat ze over twee maanden bij die van jou zijn?

groetjes!
[/quote]

He Marijs ,

hoe kun je zien dat ze pas bij 10 november zijn?

Ramon & Tanja

Mis ik nou een paar berichten hier, of word ik zo draaierig? 

Inderdaad! Er is een bericht van Tweety en 1 van mij verdwenen! Moderators? (niet dat mijn bericht nou veel info gaf hoor...)

Ramon: een CO is een Case Officer. Degene die je visumaanvraag behandelt

OK: ik lees net dat berichten verloren zijn gegaan tijdens de migratie naar de nieuwe server... nothing to do about that; no worries

[quote author=Jan Katers link=topic=8886.msg118331#msg118331 date=1211927254]
Inderdaad! Er is een bericht van Tweety en 1 van mij verdwenen! Moderators? (niet dat mijn bericht nou veel info gaf hoor...)
[/quote]
Laat mijn baas het maar niet horen, dit was alles wat ik die dag gedaan heb  :lol:

vandaag maar eens naar onze agent gebeld in Perth:
Wij hebben nog lang geen CO. Dit komt dat ze dus een beetje achterlopen. Waneer wij deze krijgen , verwittegd zij ons direct. Volgens haar waren ze pas bij de oktober aanvragers  :-( 
Beetje balen allemaal , maar wij zijn waarschijnlijk niet de enige die af en toe zo periode van ongeduld heeft. Nu begrijp ik de situatie zoals die nu is , maar het blijft vervelend dat wachten. Je kunt niets doen ! :|

Ramon & Tanja

Je kunt een blanco mail sturen naar het ASPC, daar maken ze iedere dinsdag een 'update' van de aanvragen. Ze worden hier ook af en toe op het forum gezet.
Het adres staat in de mail die je gekregen hebt, toen je je aanvraag online verstuurde.

groetjes!

Ik zal het proberen hier neer te zetten:

For information on current allocation dates of applications, please send
a blank email to:
aspc.processing@immi.gov.au
You will receive the information by auto reply. We update this
information weekly.

Back