stand van zaken januari 2008 aanvragers

O, nu lees ik dat je inmiddels hebt gebeld!
die berichten op pagina twee had ik niet gezien... :oops:

Hoi!

Had vanmiddag geantwoord bij het andere topic, om SPAM te voorkomen, zal ik mij in het vervolg tot dit topic beperken!
Hier nog geen nieuws, maar dat had ik ook niet verwacht.

Wij hebben een assessment gedaan voor het diploma van mijn man, en dat is goedgekeurd teruggekomen.
maar ik heb ook gelezen dat die goedkeurig nog niet bindend hoeft te zijn, heeft iemand daar meer info over?

Fijne avond allemaal!

Marja

Thanks Marja , Wilbert

Ja , ik maak me daar ook druk om. Ik weet dat alle papieren etc in orde zijn , maar toch blijft die onzekerheid aan me knagen. Daarom durf ik nog niets op me werk te zeggen en ons huis te koop te zetten. Stel je voor dat ze iets pietlulligs vinden waardoor je het niet krijgt............
Maar inderdaad , maakt niet waneer , als we het maar krijgen.

Inderdaad , dat gevoel is ineens minder geworden nu ik weet dat het nog even kan duren. :x  ( niet leuk ! )

Over goedkeuring van diploma weet ik niet veel : Mijn diploma's zijn ook in ordebevonden , maar nu is het aan de c.o. om dat ook te vinden. Normaal gezien is dat antwoord hetzelfde.

Dus in ons geval zullen we pas iets horen in september / oktober. Ik hoop echt dat het postitief is dan.
Groetjes ,
Ramon

Het zal nog wel even duren allemaal, mijn visum aangevraagd 9 december is er ook nog niet door. Sterker nog er is nog steeds niemand geweest die de moeite heeft genomen om mijn aanvraag te bekijken, alle documenten staan immers nog steeds op required.

Ik kon het geduld niet meer opbrengen, huis is immers verkocht en heb ik al bijna 2 maanden geleden verlaten, baan is eind deze maand beeindigd......dus een mooi moment om op het vliegtuig te stappen. 5 augustus vertrek ik, PR of niet, als back-up heb ik nu een toeristen visum aangevraagd.

Veel succes met wachten!

Chantal

dat komt hartstikke dichtbij voor jou Chantal! Wat heerlijk!
Het komt vast allemaal goed, ik vind het dapper van je dat je alvast gaat.

Ben zo benieuwd hoe het je allemaal zal vergaan. Kijk je er erg naar uit?
Ja he, domme vraag waarschijnlijk...
groetjes, Marja

Ja het einde is in zicht, eindelijk! Ik duim nu alleen dat mijn aanvraag voor een toeristenvisum (Ve676) eerder wordt toegekend dan mijn PR (Ve176). Dit is een must anders komt mijn PR te vervallen!

Het schijnt dat zo'n toeristenvisum tegenwoordig na 2 weken en in vakantieperiode na 4 weken wordt afgegeven. Mijn aanvraag voor dit visum is pas vrijdag 13 juni (?!) geplaatst, het zal toch niet vrijdag de 13e.......

Ach even afwachten, komt goed!

Chantal ,
Ik vind het knap van je dat je nu al gaat , zo zonder je echte visa. Hoe lang kun je ook alweer verblijven met een toeristen visum? En wat ga je doen als er om een of andere domme reden je visa niet toegekend word?
We wensen je veel succes , en hopen dat alles voorspoedig zal verlopen.
Ramon & tanja

Ach of het verstandig is dat moet allemaal nog blijken. Maar laten we het zo zeggen ik was wel toe aan wat anders. Dat mijn huis zo snel verkocht was daar had ik geen rekening mee gehouden maar achteraf kan ik alleen maar zeggen dat ik er blij mee ben.

Als ik nog geen visum heb ga ik de regel dingetjes gewoon ehhh regelen (medicare, TFN, bank etc). Voor de rest zie ik het dan wel misschien als het lang duurt een auto kopen en wat reizen. Maar ik heb straks een lange vlucht om daar over na te denken, tot die tijd probeer ik zo min mogelijk over dit soort dingen na te denken en te genieten van de laatse weken Nederland.

Enne als ik mijn visum niet krijg? Tja dan zal ik een bureau moeten benaderen want dan zou ik niet weten waar dat aan ligt :wink:

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar in Australie loopt het financiele jaar ten einde. Kan me zo voorstellen dat dit ook voor de DIAC geldt.....dus ik verwacht na afloop hiervan (begin juli) een groot aantal grants :up:

[quote author=ramon link=topic=8886.msg118316#msg118316 date=1211911959]

Bedankt voor jullie reactie's  :up:

Oke! Ik kan even niet meer volgen. Dus in December krijgen de aanvragers van januari pas een defenitief antwoord! :cry: Dat duurt nog even. Maar kunnen jullie eens na het volgende kijken :

Application General Skilled Migration - XXXXXXXXX
   19/01/2008 Application received - processing commenced Message

19/01/2008 Application fee received Message

View your receipt details

General Skilled Migration Document Checklist

Person 1 Date of birth: XXXXX   Passport No: XXXXXXXX
   29/03/2008 Health requirements finalised Message

29/03/2008 Further medical results received Message

29/03/2008 HIV blood test received Message

Person 2 Date of birth: XXXXXX
   29/03/2008 Health requirements finalised Message

29/03/2008 HIV blood test received Message

View Entitlement Details

Volgens deze gegevens zijn ze al begonnen. Wil dat zeggen dat ik nu een CO heb ( wat is een CO eigenlijk ? ) Ik heb al mijn papieren laten opsturen door een visa agent uit Perth. Die heeft alles aan ons gevraagd , en wij hebben haar alles bezorgd. Ingevuld - vertaald - ielts - medische controle -etc. Is zij onze CO ?  Moeten wij echt wachten tot decmber?

Ik durf nog steeds niet mijn baan op te zeggen. ( en ik heb 6 maanden opzeg termijn !!) Stel je voor dat om een of andere reden onze visa geweigerd word , en je hebt geen baan meer: Probleempje :-(  Laat staan dat ik ons huis al te koop te zet. Die is wel zo verkocht ( bij ons in straat hebben er al een paar te koop gestaan , en die gingen snel weg )  Ik wil wel zo snel mogelijk weg als ik onze visa heb , maar die onzekerheid blijft. Al weet ik zeker dat alles goed zal zijn , toch weet je het nooit zeker. Hoe hebben jullie dat gedaan / hoe gaan jullie dat doen?

Ramon & Tanja

:Cooking:

Hoi Ramon & Tanya  als je een co hebt toegewezen gekregen krijg je een email ter bevestiging.
Wat je hebt geschreven over je medicals hebben wij precies hetzelfde staan, onze online aanvraag is van 11-11-07 wij hebben inmiddels wel een co toegewezen gekegen.

Maar het wachten duurt nog voort ze hebben op 16-04-08 om meer informatie gevraagt (die ze zelf waren vergeten bij de applicatie te doen :x)  deze gelijk gemaild en maar eens gemaild, antwoord  ze kijken pas begin juni naar onze applicatie :x :x

Maandag maar eens gebeld blijkt dat ze nog niet met onze aanvraag bezig waren, ze zijn nu bezig met de aanvragen van 10-11-07 ( een maand geleden ook al)

Dus ons geduld wordt hier hard op de proef gesteld  :roll: we hadden gehoopt dat we september weg konden maar dat zal wel niet meer haalbaar zijn.

Bennie

Hallo !

Bij ons ook nog geen veranderingen. Maar dat was te verwachten hè!  :evil: In aug/sept zullen we het goede nieuws horen ( hoop ik!!! )

Maar ,.: We hebben besloten om in de tweede week van december 2008 te vertrekken naar Australie. Tegen die tijd zullen we ons visum wel hebben  :smile: Volgende week ga ik het op me werk vertellen , en ga ik ons huiqs te koop zetten. spannend
Mocht het zo zijn dat we een vertraging hebben met ons visa , dan gaan we toch. Vandaar kunnen we ook nog veel regelen.

Zijn er nog andere die ook al een datum hebben vastgezet , maar nog geen antwoord hebben op de visa ?

Ramon & Tanja  :Cooking:

[quote author=ramon link=topic=8886.msg120018#msg120018 date=1214336108]
Zijn er nog andere die ook al een datum hebben vastgezet , maar nog geen antwoord hebben op de visa ?[/quote]
Ja hoor!
Mijn visum is 9 dec aangevraagd; status = geen CO in zicht, vertrek 5 aug!

Moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat ik dit naar alle waarschijnlijkheid niet had gedaan als ik mijn huis nog niet verkocht had. Maar zo zonder huis en zonder spullen is het mooi geweest.

Gr. Chantal

Chantal ,

Ik hoop toch voor  je dat je iets hoort voordat je vertrekt. Dat maakt het allemaal wat makkelijker en rustiger in je hoofd denk ik.
Maar je neemt helemaal geen spullen mee? Alleen wat kleding e.d. ? Ik had dat ook overwogen , maar toch gekozen om alles mee tenemen ( alleen het bruikbare hè) .

Groetjes & succes,

Ramon

Er gaan wel degelijk spullen mee alleen staan deze dozen (13 stuks) sinds 25 april al in opslag bij het verhuisbedrijf.
Enne dat visum ach ik zie wel ik heb in elk geval al een toeristenvisum binnen!

Gr. Chantal

Wij hebben ons huis vorig jaar al verkocht en willen ook snel naar Australie. Maar wij hebben twee kinderen en dan gaat het niet helaas. Dus wachten we maar. Hopelijk heeft iedereen snel zijn of haar visum het duurt allemaal zo lang. Groetjes Jeroen en Mirjam.

Het gaat wel de juiste richting op bij jullie Jeroen en Mirjam! Spannend hoor, wij zitten ongeveer drie maanden na jullie, en jullie hadden begin mei een bericht van jullie Case Officer? Zou dat dan voor ons begin augustus kunnen worden? Of is dat te optimistisch gedacht? :up:

Marijs ,

Zoals ik heb begrepen en heb uitgerekend ; ongeveer eind juli of in augustus krijgen we een CO. Ik hoop eerder , vooral als dat 2e centre opengaat. En dan hoop ik / reken ik op ,dat we in november/decmeber onze visa hebben. Ik houd me aan deze gedachte , want als ik te optimisch ben , is een teleurstelling veel dichter bij......... :up:

ramon & tanja

[quote author=tweety link=topic=8886.msg120119#msg120119 date=1214429914]
Er gaan wel degelijk spullen mee alleen staan deze dozen (13 stuks) sinds 25 april al in opslag bij het verhuisbedrijf.
Enne dat visum ach ik zie wel ik heb in elk geval al een toeristenvisum binnen!

Gr. Chantal
[/quote]

Chantal ,

hoe lang duurt het voordat je zo toeristen visa krijgt? Gaat vrij makkelijk en snel denk ik?

Groetjes ,

ramon

Hey Ramon,

Ik heb niet een standaard toeristenvisum aangevraagd maar de (Ve676). Hier heb ik de keuze gemaakt voor een visum geldigheidsduur max 6 maanden aaneengesloten, maar ik kan wel meerdere malen het land in en uit.

Ook dit visum koste niet veel tijd hoor, vrijdags aangevraagd, de woensdag erop binnen. En het staat nu wel gekoppeld aan mijn PR (Ve 176) daar staat nu vermeld dat ik een toeristenvisum in het bezit heb. Moet alleen nog melden dat ik vanaf 7 aug ook in Australie ben....

Zorg er wel voor dat je toeristen visum wordt afgegeven voordat je PR er door komt! Het is namelijk het laatste visum dat afgegeven wordt dat geldig is.

Gr. Chantal

Ik heb gisteren mijn ontslag officieel ingediend bij mijn werkgever. Aangezien mijn functie vrij belangrijk is , waren ze niet happy.  :|Iedereen was begripvol en wens je het beste toe.
Je krijgt wel van die reactie's : dat jullie dat durven!? , waarom Australie? , wij komen zeker langs! , altijd goed weer! :lol:

Zoals eerder geschreven; wij hebben onze visa nog niet toegewezen ( ingediend online januari 2008 ), maar gaan er vanuit dat we deze voor December krijgen. In de 2e week van December vertrekken we naar Perth. That's for sure! :up: Begin November beeindig ik mijn carriere hier in Antwerpen.

Het geeft een raar gevoel ; iets opgeven wat je heel graag doet om een andere droom te verwezenlijke

Ramon :Cooking:

Back