Stand van zaken: Visum granted

Wilbert67

Active Member
Hallo allemaal,

Even onze huidige stand van zaken,
Na lange tijd dubben en dromen hebben wij, Wilbert, Margo en kids( 2 en 4 ) besloten om verdere stappen te ondernemen en een visa voor Oz aan te gaan vragen.
We hebben bergen informatie verzamelt, ondermeer via dit forum en zijn nu bezig om zoveel mogelijk formaliteiten te regelen om allereerst een skill assesment voor mijn vrouw te krijgen. Dus alle diploma´s omzetten etc.
zodra dit klaar is gaan we verdere stappen aan, ik laat het jullie weten als het zover is

Dank je,

Dit was ook de lastigste beslissing om te nemen, maar de weg is nog lang, wij blijven in ieder geval positief!

Wij hebben er 2.5 jaar overgedaan om te beslissen. 1 advies: hou het gewoon vol zelf als het gevoel dat ze jou aan het "pesten" zijn, dat hoort er allemaal bij. Zij willen gewoon zeker zijn dat zij Die Hards binnen halen.

Gr

Citavm

Met ´pesten´bedoel je waarschijlijk de australische autoriteiten, daar heeben wij tot nu toe nog niet direct mee te maken gehad, dus ik ben benieuwd!
Ik heb al wel een paar maal contact gehad met organisaties die voor de skill assessment verantwoordelijk, via e/mail, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer vriendelijk en snel behandeld werd!

Goed advies!
Als het te makkelijk zou zijn komt iedereen binnen en is Australie niet meer het ideaal voor de echte doorzetters.

Gefeliciteerd met het nemen van deze moeilijke beslissing en veel succes verder met het hele proces.

Groetjes,
Brit

Succes met het bij elkaar zoeken van alle spullen voor de assessment. :)
(Naar mijn idee vergt dit de meeste tijd en moeite, daarna is alles 'peanuts'.)

[quote author=Hillegien link=topic=1250.msg10247#msg10247 date=1109954081]
[/quote]

Zou je echt denken? Ik heb nl. bijna alle documenten binnen voor de Skills Assessment aanvraag. Ergens volgende week krijg ik de laatste referentiebrief van een van mijn werkgevers en zal de vertaalster zo onderhand ook wel klaar zijn met mijn documenten....Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet eens elke avond heel erg actief mee bezig ben geweest. Als het verzamelen van de spullen voor de assessment de meeste tijd en energie heeft gevreten, dan kan ik voor de rest volgens mij wel onder de klapperboom gaan liggen  :p Het is mij dus eerlijk gezegd erg meegevallen met wat ik er nu voor heb moeten doen (maar ja,...ook al heb ik de checklist van de ACS doorgenomen en heb ik alles wat op de checklist staat....ik zal vast wel iets over het hoofd zien  :| )

Dat heb ik nou ook. Alles gaat 'te makkelijk'. Nu is het Spouse Visum volgens mij nog wel een van de makkelijkste visa's maar toch. Het enige is geduldig wachten op antwoorden voor VOG etc en dat is het!

Hoi Wilbert

Gefeliciteerd met jullie beslissing, en sterkte met de aanvraag  :up:

Groetjes Sander  :up:

[quote author=Maluka link=topic=1250.msg10250#msg10250 date=1109955190]
[quote author=Hillegien link=topic=1250.msg10247#msg10247 date=1109954081]
[/quote]

Zou je echt denken? Ik heb nl. bijna alle documenten binnen voor de Skills Assessment aanvraag.
Het is mij dus eerlijk gezegd erg meegevallen met wat ik er nu voor heb moeten doen (maar ja,...ook al heb ik de checklist van de ACS doorgenomen en heb ik alles wat op de checklist staat....ik zal vast wel iets over het hoofd zien  :| )
[/quote]

Voor ons was de skills assessment ook het meest tijd-en energie rovend. Veel uitzoekery, zelfs ook nog mbv bureau, en extreem lange wachtijd voor uitslag,7mnd. (Maar dat was ook een uitzondering, ze kenden het diloma niet.)
En het is ook een belangrijk(ste) onderdeel voor je aanvraag.

gr yvonne

Help!!,

Nou zeg, is eindelijk de kogel door de kerk, ga je verdere stappen ondernemen en gelijk loop je teegen een probleem op. Ik had ook al begrepen dat de skill assessment het lastigste en meeste werk zou zijn, maar nu blijkt ook nog eens dat het beroep van mijn vrouw niet op de SOL of MODL list staat?
Ik kan me echter niet voorstellen dat je met een universitaire opleiding (economie) en een post HBO-opleiding (HOFAM) en jaren werkervaring niet in aanmerking zou komen voor een of andere skill. Wie weet er raad? of wie weet waar we daarvoor terecht kunnen? We willen graag verder! :oops:

Oefff! Erg vervelend om te horen, Ik zou je niet zo een, twee, drie, kunnen helpen, maar andere mensen op het forum weten ongetwijfeld wel iets. Iig heel veel sterkte en hopen maar dat er een oplossing is.

Ik vond dit trouwens wel op de lijst  asco code  252211 - Economist  ik weet alleen niet of dit op jullie slaat.

Die had ik ook gevonden Sander, bedankt
Maar als je dan de beroepsomschrijving leest is het wel ver uit de buurt.
Wat op zich niets uitmaakt als je je skill assessment maar krijgt kun je later in Australie nog altijd zelf weten wat je gaat doen!

Je zou kunnen kijken naar andere benamingen ,misschien komt het hele woordje economie er wel niet in voor. Ik ben offset drukker van beroep en in Canada en engeland wordt dit omschreven als Press operator(deze omschrijving kon ik ook) maar, in Australie noemen ze het Printing machinist. Duurde bij mij ook een eeuwigheid voordat ik hier achter was.

Dat is nou precies wat ik bedoel!
Wij blijven positief en gaan er vanuit dat er vast wel iets op de lijst staat wat binnen ons profiel past, alleen zijn we nu even afhankelijk van andersmans kennis van zaken

Back