Stand van zaken: Visum granted

He Wilbert,

Hoe voelt het nu, net als wij ook twee mnd in OZ. Het begint te wennen?
En hoe staat het met de banen?
Gr. Ingrid

alles begint te wennen en we hebben het prima naar onze zin en vooral de kinderen ook :up:
Inmiddels al aardig wat leuke mensen leren kennen, de omgeving is redelijk bekend en het weer is heerlijk.
Alleen werk vinden schiet niet op en we zijn niet echt kieskeurig (heb momenteel zelfs al een krantenwijkje voor een beetje inkomen)
Om straks ook de levensstijl die we voor ogen hebben te kunnen bekostigen is werk toch wel nodig. Nog geen paniek, maar toch, het duurt en de verveling thuis slaat toe.

klinkt alsof jullie lekker aan het settelen zijn. Tuurlijk is het vervelend dat er nog geen werk is, maar bedenk het zo, ook het visum duurde lang en toch gelukt. Met werk komt het ook vast helemaal goed!! Kan me wel voorstellen dat je je dan gaat vervelen.

Succes en geniet er iig ook een beetje van. Straks werk je weer vol en dan is er veel minder tijd voor van alles en nog wat.  :lol:

Hoi Wilbert,

Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te vervelen, ik duim  :up: dat jullie snel werk vinden. 

Hoi,
Al een hele tijd niets gepost hier, dus tijd voor een update!
we zitten inmiddels al bijna een jaar in Austyralie en hebben het nog steedsa prima naar onze zin.
Dat wil zeggen wat Australie betreft. Mijn vrouw heeft al sinds maanden een prima baan, maar bij mij wil het niet lukken. Moet ook toegeven dat ik geen gemakkelijk geval ben. In principe ben ik hier ongekwalificeerd (ondanks mijn afgeronde opleiding en jaren werkervaring in NL) en dat maakt zoeken niet gemakkelijk. Ik ben op het moment vooral afhankelijk van kranten en internet om iets te vinden, contacten die nuttig zijn hebben we wat dat betreft helaas niet. Als er nog iemand tips heeft over andere mogelijkheden om werk te vinden hoor ik het graag(maakt niet uit wat).
De kinderen hebben momenteel vakantie, maar kunnen niet wachten om weer naar school te gaan. Beide hebben zich prima gewend en ook hun schoolprestaties zijn uitmuntend!
Inmiddels ook al een keer bezoek uit NL gehad en dat is ook wel prettig al hoeft het voor mij niet elke maand.

Yep, al weer meer dan 2 jaar geleden dat ik hier een update heb gedaan! We zitten nog steeds op dezelfde plek, maar hebben wel ons "huis verschoven" zoals de dochters het noemen. Wonen nu 2 min lopen van het strand. De omgeving en mensen bevallen nog steeds prima, en het nieuwe is er al lang af. Mijn vrouw heeft een prima baan, maar ik sukkel maar wat aan. Een paar keer iets van een soort of partime werk gehad, maar dat was het dan ook. We weten inmiddels dat de Illawarra niet echt gunstig is als het op de werkgelegenheid aankomt!
Kinderen doen het uitstekend op school en waren afgelopen jaar top of the class in Engels!! en Math. De eerste gaat het volgende jaar al naar de middelbare school, help.
Ook al denk je na 4 jaar dat je het allemaal wel weet, elke keer kom je weer wat nieuws te weten over de manier waarop dingen hier geregeld zijn (of dat ze helemaal niet geregeld zijn!).
Groetjes Wilbert

Ook al denk je na 4 jaar dat je het allemaal wel weet, elke keer kom je weer wat nieuws te weten over de manier waarop dingen hier geregeld zijn (of dat ze helemaal niet geregeld zijn!).
Groetjes Wilbert

Leuk om zo weer een update te lezen. Goed ook om wat van de dagelijkse praktijk te horen. Als je een lang traject ingaat, heb je een doel helder voor ogen. Maar dat doel is vaak wel een beetje verfraaid door het vakantiegevoel.

In jouw verhaal lees ik dat je het in principe wel goed naar je zin hebt, maar dat er ook wel dingen zijn waar je tegenaan loopt, zoals werkgelegenheid, regelingen en ongeregelde zaken. Het is goed (althans, zo ervaar ik het) om als wannabe-emigrant ook de hordes en tegenvallers van anderen te kennen, zodat ons beeld wordt bijgeschaafd naar een wat meer realistische kijk op de zaken in het gewenste nieuwe thuisland.

Do not hesitate to write more about your day-to-day experiences.
:up:

En natuurlijk ook: succes met het zoeken van een (betere) baan.

Right.
Als ik het goed heb, ben je accountant? Maar niet veel werk daar? balen! Dan is een krantenwijkje wel heel wat anders. Of ga je omscholen?

Geniet van het weer!

Sorry verkeerd gelezen, ik ben/was fysiotherapeut, maar niet gekwalificeerd hier. Mijn vrouw is accountant en daar is wel redelijk goed werk in te vinden.

Ah, ok. Ik lees hier de laatste tijd veel over fysiotherapeuten die naar Oz gaan. Schijnt een behoorlijk lastig traject te zijn om daar ook met je vak aan de slag te mogen.

Hi Wilbert,
I woon in Shellharbour, dus niet te ver van jou.
Ben getrouwd en heb twee kinderen van 2 en 3 jaar oud.
Ben jij je kinderen tweetalig aan het opvoeden?
Heb hier wat moeilijkheden mee....

Hopelijk tot gauw
Roeland

Back