Stand van zaken: Visum granted

Zet effe op het forum wat je functie/opleiding precies inhoud, is makkelijker zoeken voor de mensen op het forum

Groetjes Sander  :up:

Om precies te zijn:
- Opleiding: Universiteit Tilburg Economie: afstudeerrchting Marketing
-                  Post-HBO: HOFAM ( Hogere opleiding financieel en administratief Magement)
Werkervaring: Rabobank: 2 jaar manager clientadvies
                        Rabobank: Laatste 6 jaar, eerst assistent controller, nu controller

Qua werkervaring gaat het om de laatste 2 jaar, en als je een beetje leiding hebt gegeven dan moet ze minstens 'office manager' halen.

Klinkt allemaal erg hoopgevend!
De vraag is dan natuurlijk of zo'n skill assessmentcenter daar ook aan meewerkt

Even een laatste update:
Ik ben vandaag naar het gemeentehuis geweest om een kopie van mijn geboorteakte in het engels te halen. Geen enkel probleem, € 10,20 betalen en je kunt het zo meenemen!

allereerst succes met de aanvraag e.d.
Ben heel benieuwd of je al wat verder ben met het uitvinden van de juiste omschrijving van het beroep.
Heb begrepen dat jullie naar victoria willen gaan emigreren. Is zeer zeker aan te raden.
Wij wonen er nu bijna 9 maanden en zijn nog steeds blij met onze keuze.
Wel een verschil met het brabantse land!!
groetjes
Simone en rene

Maar weer even een update!
We zijn er inmiddels uit en hebben besloten om voor accountant te gaan. Na bestudering van de vereisten zijn wij van mening dat dit haalbaar moet zijn! Op het moment begonnen met het verzamelen van de daarvoor vereiste papieren en dan zien we wel verder.
Bovendien hebben we voor de expo in oktober een uitnodiging ontvangen en weet maar nooit wat daar uit komt. :?

Een vraag uit interesse van iemand die er totaal geen verstand van heeft.

Is het voor een Nederlandse accountant niet juist heel moeilijk om in het buitenland aan de bak te komen, vanwege de andere wetgeving?

:|

Andere wetgeving hmmmmmm weet ik niet veel van, maar ik hoop dat het iig een succesvolle aanvraag wordt.

Sterkte Wilbert en Margo

Groetjes Sander :up:

Hi AJ,

om antwoord te geven op je vraag: heb je volgens mij niet alleen last van als accountant. Ik zit in de bouw, en wat dat betreft is de wet en regelgeving in australie heeeeel anders. Sterker nog, het verschilt per staat.

vandaar dat het mij verstandig lijkt om een stapje terug te doen en te beginnen als jr of assisten projectleider, om langzaamaan naast iemand vertrouwd te raken met de bouw in australie....en dan weer the only way is up :up:

gr. sab

Om aan de eisen te voldoen als Australisch accountant moet je voor een 12-tal vakken assessment doen, waaronder 2 die met australische wetgeving te maken hebben!
Gelukkig wordt je assessment voor immigratiedoeleinden goedgekeurt als je 9 van de 12 vakken voldoet. Om inderdaad erkend accountant te worden zou je dan in Australie uiteindelijk wel aan alle 12 moeten voldoen!
Hoop het zo duidelijk gezegd te hebben.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg28527#msg28527 date=1127245077]
Hoop het zo duidelijk gezegd te hebben.
[/quote]

Yep, ik nu wel helemaal sjnap!

Succes met je aanvraag.

:up:

[quote author=Sabien link=topic=1250.msg28525#msg28525 date=1127244421]
vandaar dat het mij verstandig lijkt om een stapje terug te doen en te beginnen als jr of assisten projectleider, om langzaamaan naast iemand vertrouwd te raken met de bouw in australie....en dan weer the only way is up :up:
[/quote]

Helemaal met you eens!

:up:

Kleine update: ben vandaag naar de universiteit geweest voor een berg paperassen. Is goed gelukt, ik heb diploma en cijferlijsten in het engels en ik heb een studiegids met alle gevolgde vakken, waarin deze vakken inhoudelijk staan beschreven.
Dit laatste ga ik nu vertalen voor onze assessment (zijn 36 blz vakliteratuur :-D) dus ik heb wel weer even wat te doen :|.
Maar voor onze assessment helaas onoverkomelijk

Gr Wilbert

Na veel gepuzzel en geplaar, schiet het niet echt op, valt toch tegen om het zelf voor elkaar te krijgen. Bleek ook nog eens de studiegids van het verkeerde jaar te hebben en moet dus weer terug naar de universiteit(kost mij weer een hele dag en ik heb al weinig tijd, grrrrrrrrrr.

Inmiddels weer terug geweest naar de Uni en de studiegidsen gehaald. Weer opnieuw begonnen met samenvatten en vertalen, valt zwaar tegen, voor als je nederlandstalige literatuur moet omzetten in engelse vaktermen!

Ik leef met je mee! Maar het is de moeite waard! gaat vast lukken.......... :up:
Heb je wat te doen van 't weekend :lol:

Henriette

Back