Stand van zaken: Visum granted

[quote author=perthpete link=topic=1250.msg124774#msg124774 date=1220659817]
Zo uit mijn hoofd is het zo dat de 'sub'-aanvragers niet vóór de hoofdaanvrager mogen, maar zolang je voor de 'latest entry date' (zeg maar dat jaar na medicals & police clearance) maar de eerste keer binnen bent, zou het theoretisch mogelijk zijn dat je apart gaat valideren...?
[/quote]

Ook wij hebben de validatie-trip gedaan (4 dagen Sydney en weer terug naar huis is erg kort moet ik zeggen  :grin: ), maar mijn vriendin was een paar weken al voor mij uit gegaan, terwijl ik de hoofdaanvrager was. Je kan nergens op het visum lezen wie "spouse" is en wie de "primary applicant" is.

Groeten Sander

[quote author=Ingriddh link=topic=1250.msg124763#msg124763 date=1220637535]
Wij zitten met de omgekeerde situatie; huis verkocht maar nog geen visum.
Misschien kan je ons je visum geven, dan gaan wij vast  :lol:
[/quote]

Haha grapjas, niets ervaan wij gaan lekker zelf vliegen over 4,5 week! Blijven jullie maar lekker koukleumen hier  :grin:
Sterkte met dit suffe gewacht, zo op het eind is het het meest vervelend, maar je weet, de wegen van DIAC zijn ondoorgrondelijk, best kans dat je plotseling volgende week je visum hebt!

Good luck!

Eindelijk weer wat nieuws :up:

Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het huis eindelijk verkocht is??
duurt nog een paar weken voor we 100% zekerheid hebben ivm ontbindende voorwaarden en zo.
Dus het lijkt erop dat we toch nog enkele reis kunnen vliegen in januari, scheelt toch weer een hele hoop geld.
Wordt natuurlijk wel stressen om alles dan nog op tijd geregeld te hebben, we kunnen pas banen opzeggen en verhuizing regelen als we 100% zekerheid hebben, maar het ziet er weer positief uit!

Komt nog volgend probleem:
We zullen dan dus half/eind januari vliegen terwijl we banen bv pas per 1 februari opzeggen. Kan iemand raad geven of en welke gevolgen dit zou hebben ivm uitschrijving hier in Nederland, belasting en dergelijke??
Hoe zit dit bv verzekeringstechnisch?

Groetjes Wilbert

Wat spannend.
Het zal vast wel goed gaan en stappen jullie gewoon volgens planning in januari in het vliegtuig.
succes
Moon
teh roosters

Alvast proficiat met de verkoop! :up: goed zeg, zo op het nippertje

Dat wordt een drukke kerst

Kan helaas geen antwoord geven op je vragen. Ik zou het navragen bij een sociaal raadslid van de gemeente. Of bij de fiscus, het zal vast en zeker vaker voorkomen.

Wilbert,

Ik kan je helaas ook niet helpen, maar in ieder geval van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Een hele opluchting lijkt me. Succes met de laatste loodjes.

Frank

Hoi Wilbert,
Wij zijn toendertijd in November naar Australie gegaan, terwijl de overdracht van ons huis en de laatste werkdagen in December waren. We hebben alles gewoon door laten lopen, verzekeringen ed. Per 1 Jan hebben we alles officieel opgezegd. Tot die tijd hadden we vakantie als het ware. Ik heb de papieren van uitschrijving in NL pas in Australie op de bus gedaan met een kopie van onze papoorten.

Succes met de laatstse voorbereidingen.

Groetjes Jolanda

Super zeg. Gefeliciteerd!

Wanneer is de overdracht dan? Wij vertrekken 30 januari en ons huis is per 5 januari verkocht.........ook wij hebben onze banen pas per 1 februari opgezegd. Maakt toch niets uit? Wij houden gewoon een bankrekening voorlopig aan en daar wordt alles wel opgestort of afgehaald. Of bedoel je dt niet?

Enkele weken geleden ben ik druk bezig geweest met verhuisbedrijven. Voor ons kwam firma de Gruijter en frma Hazeleger het meest geschikt over (veel kennis, oplossen van problemen, goed op de hoogte met alle regelgeving en positeve ervaringen). Uiteindelijk hebben wij voor frima Hazeleger gekozen omdat deze met €5600 (33 m3, ex verzekering maar incl inpakken) de goedkoopste was.

Nogmaals: [glow=red,2,300]Gefeliciteerd[/glow]

Marjet

Zoals het er nu uitziet (we moeten de ontbindende voorwaarden nog even uitzitten) is de overdracht 19 januari.
Wij vliegen zowiezo 26 januari, ook als het niet door zou gaan, dan vliegen we retour omdat we voor 31 januari in Australie moeten zijn vanwege de visumvalidatie. We hebben nu nog nieets definitief opgezegd maar alles zou dan per 1 februari opgezegd worden. Gaat nu ineeens allemaal erg snel.
Bankrekening houden wij ook gewoon aan hoor, het ging mij eigenlijk alleen om de verzekeringtechnische overbrugging (stel dat er net iets gebeurt tussen 26-1 en 1-2 in de zin van ziektekosten (of nog erger overlijden) welke verzekering dan uitbetaald.

:congrats:

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Jeetje en nu kan het aftellen dus echt beginnen. Maak je borst maar nat want er komt heel wat op je af de komende periode. En de tijd gaat me toch snel..............we spreken nu ook wel een beetje uit ervaring. En als je je baan pas per 1-2-2009 opzegt dan ben je gewoon tot 1-2 verzekerd voor je ziektekosten. En een reisverzekering zal je toch ook wel afgesloten hebben?

Succes met alle lopende zaken.

groeten Ethel, Gert-Jan, Tim en Liza

Een reisverzekering is niet voldoende dekkend mocht er iets ernstig gebeuren zoals Wilbert schetst. Als jij je zorgverzekering opzegd dan krijg je een zogenaamd Toetsingsformulier opgestuurd waarop je kunt aangeven of je nog 1 of 2 maanden na vertrek doorverzekerd wilt blijven. Dit is wat men mij vertelde bij CVZ.
IZZ had mij eerst verteld dat je zodra je het land verliet niet meer via de nederlandse zorgverzekeraar verzekerd kunt zijn maar dit is absoluut onjuist.

Groetjes

Zojuuist geboekt:
Enkele reis Sydney vanaf Dusseldorf op 26 januari om 1900, aankomst in Sydney 28 januari 0700.
Nu kunnen we niet meer terug, help :lol:
Moet nog aardig wat gereld worden voor die tijd, maar dat gaat wel lukken.

Groetjes Wilbert

hoi Wilbert,

rustig aan, en maak een lijst ( werkte voor ons heel goed ) , binnen 4 weken na verkoop van ons huis zijn we vertrokken..er komt een hoop op je af en een lijst geeft wat rust. we hebben 2 dagen voor we vertrokken een laatste gesprek gehad met de emigratieagent en die gaf ons een lijst met zaken die we "niet mochten vergeten" afijn op 1 puntje na hadden we alles wel geregeld. Enige wat ons niet gelukt is, is om van iedereen afscheid te nemen.

qua verzekering hebben wij ons via OOMS verzekerd en bij VGZ lopen ze zo ver achter dat we daar gewoon nog tot sept hebben moeten betalen....

suc-6! en een goede reis alvast

Monja

Hoi Wilbert,

Wij moeten ook nog veel regelen voor ons vertrek. We willen rond de 10e jan. weggaan.
En wij hebben een lijst gemaakt met de dingen die we moeten regelen.
Dat geeft inderdaad rust in je hoofd en het is even aanpoten tot de 10e.
Als we eenmaal in het vliegtuig zitten gaat het avontuur echt pas beginnen.
Succes met alles regelen.
Gr. Ingrid

Inmiddels alle zaken hier geregeld, hoop ik??
Druk bezig met alles inpakken, aanstaande vrijdag komt de verhuizer en alle afscheidsfeestjes hebben we achter de rug.
Laatste week leven we nog uit de koffer, maar 26-1 gaat het dan echt gebeurren, we vertrekken!!

Spannend hoor. Wat gaan jullie eigenlijk de eerste periode doen? Weten jullie al waar je je wil vestigen?

Succes met de laatste loodjes. Lijkt me heeel erg vreemd, zo snel ineens opdoeken hier.

We zitten de eerste 2 weken in een vakantiepark, voor de liefhebbers:

http://www.eastvanparks.com.au/

daarna gaan we in deze omgeving (neem maar even ruim 50-100 km) een huis zoeken, maar wel ten zuiden van Sydney.

Hé Wilbert,

Ziet er goed uit zeg dat park, heel gezellig. Wij hebben ook zo'n 3 weken op
een Big 4 gezeten en dat is ons heel goed bevallen.

Succes jongen met de laatste loodjes  :up: en goede reis!!

Miranda

tjee, mooi park, daar wil ik ook wel twee weekjes gaan zitten. Maar ik moet nog even geduld hebben...

Ik hoop dat er nog wel iets terecht komt van huizen zoeken als je in dat park bent :smile:

Back