Stand van zaken: Visum granted

Zo alles is ingepakt en verhuist, we zijn officieel dakloos en werkeloos. Ik moet wel zeggen dat die laatste dagen hier zich erg lang trekken. Maar aanstaande maandag is het zover en woensdag zitten wij in Australie, tot dan
Wilbert

goeie reis en straks natuurlijk heel veel succes met het settelen hier.
Maar dat gaat wel goed komen.

groetjes,
Steef en Moon
The Roosters

Guts, ben ik dan de eerste om

WELKOM!!!!!

te zeggen???

Jij vindt het vast net zo leuk als wij in Australie....

Hallo allemaal,

We zijn goed en wel in Australie aangekomen :up:

Inmiddels de eerste week heel veel geregeld(zonder problemen) en vanaf volgende week hebben we een huis en auto, en hopelijk ook internet zodat communiceren wat makkelijker wordt.

Groetjes Wilbert Margo Anne en Sophie

Eindelijk zijn we goed en wel in Australie :up:
De eerste weken zijn voorbij gevlogen. We hebben een huis in Kiama Downs met heerlijk uitzicht op zowel zee als bergen. Alle "formaliteiten" zijn geregeld en we hebben ook een auto. De kinderen gaan vanaf morgen naar school en dan begint zo langzaam het alledaagse leven. Alleen werk hebben we nog niet, dus als iemand iets weet in de Illawarra regio laat maar even horen!
Verder is alles goed en wie wil kan graag voorbij komen voor een kop (oplos) koffie of iets anders...

Groetjes Wilbert, Margo, Anne en Sophie

Mooi dat alles goed is gegaan tot nu toe! zal eens even jullie weblog gaan bekijken. Kiama Downs... Wij hebben in Kiama nog een paar nachten op de Big4 camping gestaan. Supermooie omgeving en ook het Hinterland is erg gaaf! We hadden ook nog gezwommen op Bombo Beach en Jeetje mina!! Dat water was koud!

Hoi Wilbert,

Goed om te lezen dat het goed gaat daar, ik zal duimen  :up: dat jullie snel werk vinden.  Gr,Susan

Bombo is inderdaad koud, veel kouder dan de andere stranden, vraag me niet waarom??
Dus jullie hebben ook op east beach gezeten, heel leuke camping waar wij ook de eerste 2 weken hebben gezeten.
Het hinterland is hier inderdaad erg mooi en voor Australische begrippen ook erg groen denk ik. Daarvoor moeten wij voor een beetje outback gevoel wel een heel eind weg.

Wij hebben daar volgens mij toen 2 of 3 machtjes gestaan. Vlakbij een toiletblok heerlijk in de schaduw! Mooie camping en superleuk zwembad! Daar kun je goed twee weken zitten! Wij zijn toen ook nog naar Bowraville geweest, maar wij hebben dat omgedoopt in Bowringville ;) Vonden het er een beetje vreemd en saai.

Hoi Wilbert,

Ik heb net even op je site zitten snuffelen en een deel van je filmpjes gezien. Wat een leuk huis zeg en dat uitzicht, fantastisch  :lol:
:up:

Hey wilbert en de rest,

zodra ik wat meer tijd heb zal ik jullie blog eens door spitten.

De kriebels krijg ik ervan als ik bedenk dat we straks ook net als jullie in australie uit het vliegtuig stappen en dan zooeist hebben van " :lol: tsja.... daar staan we dan........ :lol:"

Hmm Kiama is heel mooi, maar over werk in de Illawarra...

De banenmarkt is daar compleet ingestort ben ik bang.. Ik heb 3 maanden bij Wollongong in de buurt gewoond, en ken er een hoop mensen (mijn Australier met wie ik in Melbourne woon is er opgegroeid) en afgelopen weekend toen ik daar voor een bruiloft was, na bijna een jaar, heb ik alleen maar verhalen gehoord over mensen die uitwijken naar Sydney voor werk. Omdat er gewoonweg helemaal niks is in Wollongong en omgeving.. En dat geld voor zowel 'trades' als kantoorwerk... Misschien ken ik net de 'pechvogels' daar, maar t klonk niet erg hoopgevend..

Ik hoop dat jullie wel wat vinden!! Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen, maar voor zover ik weet is dit een beetje de situatie daar.. Dus jullie zijn niet de enigen..

Back