Stavaza Fae & Joy

Status
Not open for further replies.

Fae

XPdite Sponsor
1996: verliefd op Australie
1996-1997: reizen en vooral werken
1997-1998: terug in Nederland, enorme heimwee en beraad: hoe nu verder? punten scoren dus
1998-2001: HBO voor de nodige punten (haast!)
1999-2003: beroepsrelevante werkervaring voor de nodige punten (moet min 2 jaar na afstuderen)
2001: vertalingen, kopieen, de hele trits (ook een manier om je spaar- en vakantiegeld te besteden)
2002/dec: indienen aanvraag Independent Skilled Migration (geschatte wachttijd +/- 24 maanden)
2003/jul: partner bijschrijven, halfbloed, geen relevant beroep dus verlaging kansen? afwachten maar...
2003: IELTS-test, overall band score 8, yihaa!
2004/okt: dochter bijschrijven
2005/sep: het duurt wel erg lang, toch maar eens informeren... respons: sorry, uw aanvraag heeft al die tijd op het verkeerde stapeltje gelegen...
2005/okt: medicals, approved
2006/jan: visa approved! unbelievable but true...

2006/mrt: naar Australie om het visum te 'activeren' en te vieren natuurlijk
en daarna even wachten omdat het inmiddels alleenstaande moederschap van een baby toch pittig is in combinatie met een emigratie...
voorjaar 2007: voorbereidingen van de grote stap, plan okt 2007
zomer 2007: burn out dus uitstel
december 2007:
De wens om te gaan is te groot om volledig herstel af te wachten, dus voorbereiden;
En wat komt er dan op je pad...
15-12-07 Hond Niki (Australian Cattle Dog, 11,5 j) kan niet mee terug want dementeert licht en dierenarts adviseert tegen (en heeft gelijk hoeveel verdriet het ook doet, zij is hier op haar plaats en gelukkig);
24-12-07 Woningbouwvereniging mag zeggen hoeveel de volledige inboedel tijdens huisbewaarderschap mag opbrengen (bijna niks dus), daarom besluit om de hele inboedel weg te doen. Dat doet even goed zeer maar is misschien toch wel goed. Nl niet hoeven terugkomen om alles op te doeken als het goed gaat en wel een huis om op terug te vallen mocht het allemaal anders uitpakken dan gewenst;
31-12-07 Sollicitatie loopt op niks uit want mijn brief was niet goed genoeg (wat een werk was dat en nu nog niet goed :() Dan heb ik alles wel even gehad vind ik, ook ik ben aan het huilen geslagen  :cry:

1-1-08 Op naar een nieuw jaar met alleen maar goed nieuws en fijne dingen!  :smile: Als je dan toch al meer dan 10 jaar bezig bent, moet je nog maar even doorbijten toch  :| We are on our way  :lol:

pfff, respect.

Met zoveel doorzettingsvermogen moet het nu toch allemaal gaan lukken! Succes in 2008

Hoi Fae,

Dit jaar wordt ook jouw jaar. Iemand met zo veel doorzettingsvermogen lukt alles!

Dijnnas

Many thanks voor de lieve reacties. Het is soms toch balanceren tussen volhouden en geloven in wat je wilt en trachten de boodschappen van 'het universum' goed te lezen. Want je zou bijna denken dat het niet zo moet zijn. In dat geval had ik het visum niet gehad denk ik dan maar en dan weet je ook meteen weer even dat het echt nog veel erger kan. Uiteindelijk zijn het luxe problemen en dat besef wint vaak. Soms wil ik echter ook heel even mijn kop op een schoot leggen...
Vandaag las ik: Have no destination and you will not get lost (Tyohar). Die hou ik maar even bij me. En dit forum ook :up:

Fae,

Wat een doorzettingsvermogen heb je zeg.  :up:
Na 10 jaar mag het inderdaad 2008 wel eens jouw jaar gaan zijn.
Veel succes in ieder geval.

Groet Gerrit

Jij hebt een engelengeduld en doorzettingsvermogen , kan mij niet voorstellen dat het niet gaat lukken.
Is er niemand die je kan helpen met het schrijven van een goede brief.

Succes met alles :up:

Alles gebeurt op de juiste tijd, denk ik dan maar, hoe vervelend soms ook. So go with the flow en we zien je hier wel verschijnen :)

Je komt er echt wel! Als ik zo lees wat je allemaal al gedaan en geregeld hebt! Geweldig! Ik had denk ik al lang de handdoek in de ring gegooid ;)

Er zijn hier gelukkig genoeg mensen die hun schouder wel aan willen bieden als je een mindere periode hebt. Als is het dan niet i.r.l. Vind het wel heel fijn dat je hier ook over je problemen kunt praten en dat er mensen zijn die je weer verder helpen.

Ik ben niet de enige die er vertrouwen in heeft dat je er wel gaat komen! :up:

Hoi Fae,

Ik heb aan de lieve reacties van de anderen
eigenlijk niks toe te voegen. Maar ik wilde
je wel nog even wat extra positieve energie
toesturen  :smile:...komt ie...komt ie...komt
ieee......ja...je hebt het... :up:

Miranda

Hoi Fae,

Sjonge jonge wat een verhaal...
Geweldig hoe lang jullie zo door hebben gezet!
Als ik naar mezelf kijk voel ik me in deze afgelopen maanden dat ik er mee bezig ben al vaak knap klote...
Het is jullie gegund dat het allemaal nu eens de goede kant op gaat!

:flowers: (die fleuren je misschien een beetje op  :wink:)
Groetjes Bregje

Bedankt hoor jullie allemaal voor het hart onder de riem. Ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich af en toe gewoon klote voelt. Als het even zo is begin ik te twijfelen waarom ik dit nu eigenlijk allemaal doe en lijken die onzincommentaren van sommige mensen ('is emigreren niet gewoon weglopen?' bv) soms nog waar ook. Ik weet wat ik wil, ga er ook voor, maar om nu te zeggen dat het emigreren zelf een leuk fantastisch avontuur is... het is kostbaar en vermoeiend EN zeer ws wel de moeite waard. Jullie steun helpt, nogmaals dank. En wie ooit een vakantie in de Kimberley boekt en er zin heeft, komt maar gezellig langs voor een kop thee :)

[quote author=Fae link=topic=8127.msg106717#msg106717 date=1199385701]
Als het even zo is begin ik te twijfelen waarom ik dit nu eigenlijk allemaal doe en lijken die onzincommentaren van sommige mensen ('is emigreren niet gewoon weglopen?' bv) soms nog waar ook. [/quote]

Lieve Fae, Emigreren is niet gewoon weglopen, het is ergens naar toe lopen.

Hou je haaks en ik kom graag een keer langs in de Kimberleys.

RESPECT!!!!

Heftig verhaal, wat ben jij een doorzetter.
Heel veel succes in 2008.

Groetjes

GEERJAP

Hi Fae,

Heel veel geluk voor 2008, dat wordt ook jullie Australie jaar!!! :up: :up:
You will be absolutely fine!

ps: the Kimberley's staan hoog op mijn verlanglijstje!  :wink:

Ik heb nog een vraag...

Je schrijft: "2004/okt: dochter bijschrijven"

Bedoel je daarmee dat je aanvraag al liep en dat je alsnog je net geboren dochter hebt bijgeschreven???
Ik vraag me namelijk af hoe het gaat als mijn vriendin zwanger zou zijn als we de aanvraag indienen of we dan later eenvoudig onze "spruit" kunnen toevoegen aan de aanvraag?
Of wordt dat weer een eindeloze papierwinkel????

GroetZ GEERJAP

Was geen enkel probleem: gewoon als wijziging doorgeven. Wel betekent dat ook de medicals voor haar, althans de rontgenfoto en alg. lich. oz, geen bloedonderzoek. En, als ze naar willen doen: er is een clausule dat ze kunnen eisen dat je een bepaald bedrag aan geld hebt. Om zeker te zijn dat je je gezin twee jaar kan onderhouden zonder werk, omdat je nog geen recht hebt op steun in wat voor vorm dan ook. Dat bedrag moet dan dus wel hoger zijn. Ik geloof dat ik 25.000 euro heb opgegeven maar er is nooit naar gevraagd. Ik heb begrepen dat dit een eis is die zij hard kunnen maken naar believen. Geen idee wat ervaringen van anderen hiermee zijn.

Groet,
Fae

En nu inderdaad vanaf 2008 goed nieuws:

Voor mijn allerliefste viervoetermaatje heb ik een fantastische plek gevonden, kon het echt niet mooier wensen. Een vrouw die al jaren riep: 'als je gaat en Niki kan toch niet mee... bel me'. En ik maar roepen, ze gaat mee. Nu is Niki bij haar meer dan welkom. Haar hond is net een half jaar dood en ze is bijna depressief. Nadat Niki van de 1e plaats in mijn gezinnetje moest wijken ivm de geboorte van Joy, kan ze nu weer met stip naar 1. Ze mag mee naar het werk, gaat mee op vakantie, ze is meer dan welkom. Wat een opluchting om een lief dier waar je meer dan 11 jaar mee geleefd heb, zo achter te mogen laten. Ook al blijft het ook verdrietig...

Mijn vrienden gaan een benefietverkoop organiseren ivm de inboedel. Omdat de woningbouwvereniging zich bemoeit met mijn inboedel heb ik besloten gewoon alles weg te doen. Eigenlijk ook wel zo goed; besluiten we te blijven dan hoef ik hier bijna niets meer te regelen en zeker niet terug te komen. En loop ik veel minder risico met huisbewaarders omdat zij water, elektra, gas en telefoon gewoon allemaal op eigen naar gaan aanvragen. Als jullie nog iemand weten die graag dichtbij Amsterdam, nabij de Gaasperplas willen wonen in een werkelijk fantastische wijk (veel groen!), dan gauw even mailen. 1000 euro p/m gestoffeerde eensgezinswoning. Waarschijnlijk vertrekken wij in maart al.

En de emoties doen gelukkig ook mee aan een blij 2008. Naast de zenuwen en stress begint zich ook weer een gevoel van vertrouwen en avontuur van mij meester te maken. Die buzz waar ik jarenlang op geteerd heb tijdens de lange weg naar het visum. Yihaa!

Fae

Hoi Fae

Fijn dat je iemand gevonden hebt voor je hond, ook zal het niet makkelijk zijn om hem in Nederland achter te laten.

Over je woning weet van vrienden van ons die lieten hun woning verhuren door een bedrijf. Volgens mij zijn er best wel veel van die bedrijven in Amsterdam. In de krant staan trouwens ook vaak advertentie's buitenlands bedrijf zoekt woningen voor personeel. Waarschijnlijk heb je hier zelf ook wel aangedacht.

Succes met alles , en inderdaad maart is al heel snel :up:

Status
Not open for further replies.
Back