Stavaza Fae & Joy

Status
Not open for further replies.
Leuk he? als alles zo op zijn plaats valt? En voor ons gevoel gebeurt dat in Australië de hele tijd! Wij hadden ook echt zo'n super auto van een obsessive maintaining scoutmaster. Helemaal fantastisch...

Je bent natuurlijk heel ervaren met reizen in OZ, maar denk je aan een lekkere grote water tank en een tweede reservewiel?? (en een snorkel maakt het helemaal leuk-mocht je centjes over hebben)

auk

[quote author=Fae link=topic=8127.msg115177#msg115177 date=1207140790]
Hi Henriette,
Karijini NP and Millstream-Chichester NP? Klinkt verweg bekend, maar nee, waar ligt het en wat is er bijzonder aan? Anders kijk ik even op de online lonely planet.
Heb de auto net gehaald, oh my god wat een ding. Reed ik vanmiddag nog rond in een koekblikje genaamd Mazda Metro, nu voel ik me een soort bulldozer chauffeur. Superding! Morgen de registratie en mijn rijbewijs regelen, 2 vliegen in 1 klap. En daarna picknicken bij Swan River. En dan mogelijk nog een dagje Rottnest. En nog meer leuks. Blijft bijna geen tijd over om in te pakken voor zondagochtend  :wink:
Groet,
Fae
[/quote]

Hey, ik had een hele grote reply hierop geschreven....Iemand die gezien?

Hi Fae en Joy

Ik wens jullie alvast een hele goede reis naar Broome. Geniet van al het moois onderweg  :up:

@Henriette ik ook niks gezien, ben wel benieuwd

He wat balen nou, even zien of ik het nog kan reproduceren dan....

Karijini NP en Millstream-Chichester NP liggen beide in de Pilbara streek, welke ik persoonlijk een van de prachtigste gebieden vind omdat de kleur van de aarde daar diep rood-paars is door de iron ore in de grond. Het is een stukje het binnenland in vanaf Karratha/Port Hedland (ongeveer).

Karijina staat bekent om zijn prachtige kloven en watervallen en ook zonder flink zware wandelingen kun je al heel veel zien (door goede look outs). De uitvalsbasis voor Karijini is Tom Price (en bush kamperen in NP). Misschien hebben jullie weleens gehoord (of op TV gezien) van de Magical Mile? Dat is een mile lopen, klimmen en abseilen door watervallen in Karijini

DSC00106.JPG

DSC00108.JPG

Millstream-chichester bestaat (niet verrassend) uit de onderdelen Millstream en Chichester. Beide zijn erg verschillend. Millstream is heel groen en daar kampeer je aan een grote rivier. Er is een mooie oude homestead als informatie centrum. Chichester is heel anders van landschap en heeft onder andere Python Pool, een heerlijk swimming hole.
Millstream:
DSC00125.JPG

Python Pool:
DSC00130.JPG

Ik ben destijds vanuit Cape Range NP (Exmouth) via Giralia homestead (leuk om te verblijven) naar Tom Price gereden. Vandaar uit Karijini gedaan. Dan via Tom Price de mining road (langs de spoorbaan van de iron ore treinen) genomen en zodra je weer op de "gewone" weg komt (richting kust) sla je iets verderop linksaf voor Millstream (ik meen dat het de weg naar Karratha/Dampier is waar je vanaf slaat). Je hebt een permit nodig voor de service road van de treinen, die je in Tom Price kunt krijgen nadat je een video hebt bekeken en minstens 2 reserve banden hebt. Dit is nodig ivm de scherpte van de stenen door het iron ore. Overigens heb ik in meer dan 60.000 km geen lekke band gehad!! Heeft ook veel te maken met snelheid en voorzichtig rijden!

Als je deze weg (train service road, niet ver buiten Tom Price) neemt en je ziet een bordje "Mt Sheila", dan zeker afslaan en de berg oprijden (het duurt even, dus gewoon doorrijden, je komt er vanzelf. Heel steil, weg geseald laatste stukje, maar 4wd nodig ivm steilheid!). Een van de meest spectaculaire uitzichten ever!

Het Chichester gedeelte van Millstream-Chichester NP vind je door soort van "binnendoor" te rijden naar Whim Creek hotel (dit ligt aan de hoofdweg van Dampier naar Port Hedland). Bij Whim Creek kom je uit op deze hoofdweg. Overigens is het heel leuk om te overnachten op het caravan park van Eighty Mile Beach. Dit breekt de lange, beetje saaie weg tussen Port Hedland en Broome.

Ik heb altijd op de HEMA regionale kaarten gereden en dat werkte heel goed. Mocht je meer willen weten over de lokatie etc., stuur dan maar even een pmtje. Je kunt meer over deze route vinden op http://members.lycos.nl/jetontour/verhalen/deel12_Perth_Broome.htm

Alles was heel goed te doen en bijna geen 4wd nodig. De hoogte van de auto is wel heel lekker. Waar je 4wd zeker nodig hebt is Francois Perron NP (Shark Bay), omdat je daar echt door het zand rijdt (ook zachtere banden nodig). Maar dit is ook meer dan de moeite waard. Daarna pas weer nodig gehad op weg naar Kooljaman.......

Tuurlijk hangt eea altijd af van wat het weer heeft gedaan etc. De beste info komt altijd van de locals.

Hey, geniet ze he! Ik kijk uit naar de verhalen.

Henriette

Karijini NP is inderdaad een erg mooi park, ben er geweest..  :up:

Leuke auto heb je gekocht! Zou er ongeveer zo uit kunnen zien:

front.jpg

Mooi hoor, hopelijk heb je er veel plezier mee!

Hallo,

Nou we zijn er hoor, eindelijk in Broome. Uiteindelijk precies na een week, want Joy en daardoor ik ook trok het reizen niet echt. Ze had duidelijk een vertrouwde omgeving nodig en meer ruimte voor zichzelf dan een tent en een auto kunnen bieden. Wat haar betreft was er al meer dan genoeg nieuws en vreemds elke minuut van de dag om geen avontuurzucht meer over te hebben, overigens zeer begrijpelijk voor haar leeftijd.
Henriette, dank voor je fantastische tips. Ik ga er zeker nog een keer heen, maar niet met een 3-jarige Joy. Of een keer alleen of als zij groter is en ook kan meegenieten.
Wij hebben uiteindelijk geen enerverende reis gemaakt, hoewel ik in mijn hart van elke seconde dat ik hier ben intens geniet. Ook het uren rijden door soms nietveranderd landschap, die lange weg voor mij, the road to nowhere... heerlijk.
Ik heb het weblog bijgewerkt met een soort dagboekje. Zal nog wat schrijven over mijn gevoel, dit is wel heel praktisch nl.
Good to be home  :smile:

Voorlopig zit ik in een gedeelde accommodatie mogelijkheid en mag gebruik maken van de wireless connectie van mijn buurman, ik zal mijn internet en emailverkeer dus even beperkt houden tot zelfstandiger tijden.

Lieve groet van een intens blije Fae

Wat heerlijk dat je je zo blij en goed voelt, Fae!! Alles valt dus op z'n plaats... Geniet en vooral niet met mate!

Hallo, even een miniupdatetje...
We zijn nu zo een zes weken in Australie denk ik en bijna vier in Broome. De tweede dag na aankomst hier kwam ik via via al op het spoor van een fantastische baan en vrijdag as heb ik het sollicitatiegesprek. Met de twee vrouwen die nu de functie uitvoeren, de grote baas, drie traditional custodians (de wijze stamhoofden van de tribes hier in de omgeving) en nog wat aanhang. Pfffew, maar tot nu toe is iedereen enthousiast over mijn cv en mijn persoon dus ik maak grote kans. Op het weblog heb ik geloof ik wat uitgebreider vertelt wat het werk inhoudt, maar houd me ten goede. In het kort: coordinator van de ontwikkeling van een park dat zich bevindt op een zeer belangrijk stuk grond voor aboriginals, wb cultuur, historie etc. Er komt ecotourisme en jeugdkampen voor ontspoorde jeugd om ze weer in contact te brengen met hun achtergrond en cultuur en zo hopelijk een stuk identiteit herstellen. Het is van de tribes en een heel kantoor met mensen wordt gehuurd om de voortgang te faciliteren. Dus Australian bush, bush medicine, Aboriginal culture, songcycles, samenwerken vanuit een constructief punt ipv vanuit de hulpverlening waar de Aboriginal het slachtoffer (van) is. Mij lijkt het echt een fantastische baan en ik ben er heel blij mee als het lukt. Even uit de hulpverlening blijven en ondertussen zoveel kunnen leren.
Een hoop mensen kijken ondertussen voor ons uit naar betaalbare en passende woonruimte, geen sinecure in Broome. We hebben net op een huis buiten Broome gepast, lekker in de bush, en zijn nu weer even terug op de eerste plek - echt iets tijdelijks. Er is kans op een granny flat met keuken, badkamer, woonkamer en een slaapkamer, met alle witgoed etc, maar dat laat nog ruim een maand op zich wachten. Tot die tijd zijn er diverse opties om te overbruggen: een kamer bij een oude vriendin, een kamer met bad+keuken bij een nieuwe collega, een kamer bij een gezin van de creche 3kk dus erg druk, de komende dagen maar een keus maken. Iig weg van deze plek, toch niet geweldig en best duur.
Joy maakt het geweldig, die floreert op de creche en begrijpt al heel veel Engels. De dagelijkse confrontaties met allerlei dieren maken het nog mooier voor haar en die zijn er veel, varierend van de kikkers in de plee tot het paard bij de buren die graag zachtjes door haar haar snuift. En ik geniet van al het bovenstaande. Een eigen plekje wordt gewenst, maar we hebben al zoveel geluk gehad en genieten zo intens dat het bijna niet mooier kan.
Zodra ik zelf internet heb, kan nog even duren, zal ik de foto's tot nu op kodakshare oid zetten. De ene zonsondergang is nog mooier dan de ander, er komt maar geen eind aan. We are very lucky :)

Groet,
Fae

Heel mooi te lezen dat het prima gaat, je bent waarschijnlijk een echt "mensen" mens en die ballotage a.s. vrijdag zal je dan ook goed af gaan denk ik zo! wij genieten inmiddels ook heerlijk van het zonnetje,  ehh dus ik ga weer snel naar buiten caio!

Goed om te lezen dat het jullie goed gaat. Wat een pracht opportunity die baan!! Zou geweldig zijn om zoiets op poten te zetten. Heerlijk in de natuur en toch ook veel met mensen en niet te vergeten verdieping van je kennis van de aboriginalcultuur, gaaf hoor. Wel blij te horen dat ettertjes in alle culturen voorkomen  :grin: Ken je het programma "van etter tot engel"? Dat is dus wat ze bij jullie op willen gaan zetten? We zullen voor je duimen..

knuffeltje voor Joy!
Cathelijn

Hi,
Leuk om te lezen dat het met jullie goed gaat. Nu nog even de baan en dan komt de rest vanzelf.
Succes. Gaat je wel lukken.

Groetjes,
Moon

Wauw, wat een inspirerend leven hebben jullie. Je bent zelf ook een inspirerend mens, dus dat verbaast me niks.

Hoor graag wat het vrijdag wordt, en met de woonruimte.

Henriette

ps krijg ook steeds meer zin in een ritje naar Broome  :up:

Jeetje Fae, wat een fantastisch nieuws! Gaat vast lukken met die baan en dan een plekje om lekker te kunnen wonen.
Heel veel succes en we zullen allemaal voor je duimen.

Dijnnas

Hallo,

De baan is rond, ik heb hem! Weet nog niet exact hoeveel uur en welke taken maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt want het hele project vind ik fantastisch. Dus... eigenlijk valt er helemaal niet mee zoveel te 'stand van zakenen', we zijn er en het loopt. Ik ga dit onderwerp dus afsluiten.
Degenen die het willen, volgen ons weblog merk ik aan de reacties en dat houd ik voorlopig wel in stand. Het is ons dagboek aan het worden en ik wil het graag bewaren als naslagwerk voor Joy als zij ouder is.
Nogmaals dank voor de vele steun en de lieve en leuke reacties. Ik blijf meelezen en zal ongetwijfeld ook nog wel posten, maar dit kopje is niet passend meer....

Groet, Fae

Hu Fae,

Wat een fantastisch nieuws! Van harte gefeliciteerd, echt super.
Met het doorzettigsvermogen wat jij hebt en jouw positieve kijk op zaken komt alles op zijn pootjes terecht.
Ik zal weer bijlezen op je weblog, ben benieuwd.

Succes met alles,

Dijnnas

Status
Not open for further replies.
Back