Stavaza Fae & Joy

Status
Not open for further replies.
Hoi Fae en Joy,

Gefeliciteerd hoor!!! Super voor je, je geduld word dubbel en dwars beloond :up:.
Voor je het weet is het zo 22 maart!
Hoe oud is Joy nog geen twee?
Wij zijn in maart 2007 naar OZ geweest en we hadden ons zoontje (toen 18 mnd) in een eigen stoel gezet, dat
ging goed.

Hai Ingrid,

Joy is ruim 3 jaar. Toen wij gingen om het visum te 'activeren' was zij 18 maanden; ze zat bij mij op schoot (als zij niet de stewardessen aan het betoveren was, rondgedragen werd, kennis aan het maken was elders...). Het ging toen goed en nu heeft zij een eigen stoel (en kostenplaatje). Ik verheug me op onze trip, we hebben ons toen kostelijk vermaakt. Ik hoop wat dat het rustig is en dat we delen kunnen liggen en slapen... Tot nu toe zit er heel veel mee sinds 1-1-2008, dus ik hoop er maar het beste van :)

Groet,
Fae

By the way: alle opzeggingen voor lopende contracten zijn de deur uit vandaag. Met daarbij een alineaatje waarin ik alle trucen die ik op dit forum voorbij heb zien komen hoop te couperen  :wink: Organisaties mogen mij een antwoordenvelopje sturen als ze een kopie enkele reisticket en visum willen en ook als ze een kopie uitschrijvingsbewijs GBA wensen. We zullen zien....

Hoi Fae,
Vraagje......ik dacht ergens gelezen te hebben dat je naar Kununurra gaat verhuizen ??
Als dit klopt, hoe kom je daar bij ? ( positief bedoeld )
Sommige mensen vinden het al raar dat we Cairns uitgekozen hebben, laat staan Kununurra.  :grin:
Laat het me eens weten. Ik ben benieuwd.

Ps, we zijn er twee keer geweest en het is er wel heel mooi.

Groetjes Jolanda  :up:

Grappig dat je nu deze vraag stelt. Ik hang net op met een vriendin uit Perth die mij uiterst grondig het idee uit mijn hoofd probeert te praten. Broome is mijn paradijs, mijn droombestemming. Ik heb er een half jaar gewoond en ben vaak teruggeweest, en.... het is er inmiddels heeeel duur en werk is moeilijk te vinden. Ik dacht: Kununurra is redelijk 'in de buurt', er is veel water, ik hou wel van landelijk (farms) en ook tropisch (Broome heeft 2 cattle stations), the Kimberly is mooi. En volgens mijn lieve vriendinnen zijn er vooral veel salties en is het er rough. Enfin, ik heb me net met een blij hart laten overhalen om het toch eerst in Broome te proberen. Zij gaat via vriendinnen kijken of ik betaalbare accomodatie kan vinden en ondertussen ga ik pogen aan potentiele werkgevers te laten weten dat wij onderweg zijn. Ik moet zeggen dat ik het heel spannend vind, het zou echt fantastisch zijn om in Broome te kunnen wonen. Als ik het mijzelf gun en erin geloof doet het universum wellicht mee....

Groet,
Fae

Thanks,
Ik ga je vriendin gelijk geven hahaha.
Kununurra is leuk voor vakantie, maar wonen ??
En daar tegen over is Broome echt prachtig. We hebben ook aan Broome gedacht, maar als je daar woont is het ook echt Broome. Het volgende dorp / stad dorp is echt ver weg.
Wij hebben uiteindelijk voor Cairns gekozen, maar wie weet.
Heel veel succes in Broome.
Je gaat het prachtige weer wel tegemoet nu.

Groetjes Jolanda  :up: ( avator, Broome )

Broome lijkt me ook heel gaaf om te gaan zien, maar we weten nog niet waar we precies allemaal uit gaan komen.
Kununurra ken ik niet, maar heb wel gezien dat het een redelijk eindje in het binnenland ligt.

Kununurra ligt 1000 km ten oosten van Broome, daar kun je via Gibb river road naar toe - een avontuur op zich. Dat gaat nu ws onze eerste binnenlandse vakantiebestemming worden, hoewel de verleiding om regelmatig een weekendje naar Cape Leveque te gaan ws zal winnen. Dat is zooo mooi. Ja, Broome is een paradijs en veel is er niet om heen. Voor mij was het toen al echt genoeg, ik vond er alles wat ik nodig had. Inmiddels is het uitgebreid. En als je echt een keer wilt winkelen en de 'grote stad' in, dan zijn Darwin en Perth leuk voor een lang weekend (soms wordt een jaarlijkse trip betaald door werkgevers). In Broome zijn ook mensen van allerlei allooi, er is yoga, zee, geweldig strand, de kamelen (kan ik ze weer eens knuffelen - ik heb met de kamelen van jouw avatar gewerkt Jolanda), een hoop kennissen, winkeltjes, fantastische horecagelegenheden en de wekelijkse markt met vers brood, crafts en veel organic products. Allemaal dingen die Kununurra niet heeft en die het leven toch wel veraangenamen... Eerlijk gezegd snap ik zelf niet meer waarom ik meteen al niet voor Broome gegaan ben, dat de boodschap over het dure me zo heeft kunnen laten afdwalen. Sinds ik besloten heb er voor te gaan ben ik totaal high en voel ik me eigenlijk al weer op weg naar huis - veel meer dan de periode hiervoor. En voor vakantiegangers is het nu nog veel leuker om bij ons langs te komen  :up: Wij zijn blij  :smile: :lol: :smile:

Tjeempie wat snel gaat het allemaal bij jullie. En dan ook nog de stap nemen om in het "echte" australie te gaan wonen  :up: Moet eerlijk bekennen dat het mijn voorkeur ook heeft om ergens in een klein stadje te wonen, maar ik ben dat weer zo'n schijterd die (in eerste instantie) toch kiest voor de zekerheid van werk in de grote stad.

Heel veel succes met alle zaken die je in Nederland nog moet regelen en heel veel plezier met de voorbereiding voor Australie.

Groetjes Chantal

It has been a while...

Ik merk dat ik door alle regelzaken en plotselinge extreme sociale aandacht steeds minder tijd en zin heb om ook nog achter (voor eigenlijk) de pc te kruipen voor mijn lol. Dus even niets bericht en ook heel weinig gereageerd. Bij deze even welkom aan alle nieuwkomers, het waren er vele de afgelopen weken, ik hoop dat jullie net zoveel van de forum genieten als ikzelf en vele anderen. En dat alles lukt, in welk stadium wie nu dan ook zit. Jullie zullen al regelmatig berichtjes zien van mensen die de eindstreep halen, hopelijk motiveert dat.

Momenteel ben ik vooral bezig met het uitzoeken van al onze spullen. Kamer voor kamer werk ik door om al te pogen alleen nog over te houden wat we meenemen tenzij het echt niet anders kan (winterkleren bv). En stapelen wat we verkocht hebben, regelen dat het opgehaald wordt etc. Door een inboedellijst naar vrienden te sturen heb ik veel kunnen verkopen voor redelijke prijzen en dat is prettig. De paar resterende kostbare dingen gaan op Marktplaats ofzo en wat niet verkocht is over twee weken breng ik naar de kinderboerderij. Kunnen zij hun kas spekken op de jaarlijkse braderie.
En dan moet ik beslissen wie het huis kan huren de komende 24 maanden en dat allemaal afhandelen.
Plus de rest van de administratieve zaken en natuurlijk ook liefst nog voor vertrek 11 uur digitale video's van Joy editen. Als een mens niets te doen heeft moet ie eens emigreren proberen...
Kortom, ik ben even moe. Maar nog steeds intens gelukkig dat het gauw gebeuren gaat, nog zes weken... en dan op naar Broome.

Groet, Fae

Hee Fae,

Drukdrukdruk dus! Voor een goed doel. Marktplaats is echt perfect, wij hebben er al een hele hoop verkocht. Je staat soms versteld wat mensen nog willen hebben en verkopen, maar het kost wat tijd.
Maar je gaat je huis twee jaar verhuren? Kan zijn dat ik een bericht gemist heb, valt me nu in ieder geval pas op. Ben je van plan om na twee jaar terug te komen, of hou je hem twee jaar aan, zodat je weer terug kan als het je toch niet bevalt?

Succes met alle voorbereidingen!

Groetjes, Dijnnas.

Hi Dijnnas,

Het is een huurwoning, ik heb toestemming om het  middels huisbewaarderschap door te verhuren voor een jaar. Meestal is verlengen voor nog een jaar geen probleem. Het is het enige vangnet wat ik wil houden, just in case. Als alles nu toch heel anders loopt dan gedacht (het leven neemt soms van die wendingen) dan kan ik terug naar een fantastische wijk, mijn mooie tuin etc. zonder dat ik maanden bij anderen hoef te bivakkeren met mijn dochter. De twee jaar wil ik echt blijven ivm citizenship, maar ik ga er eigenlijk van uit dat we niet terug komen. Dus zo...
Goh, verkopen jullie nu al dingen? Had ik wellicht veel eerder moeten beginnen. Nu ja, we zien wel. De auto gaat vandaag te koop, die is net terug van de keuring met een pluim van de keurmeester en onderhoudsman. Moet wat opleveren lijkt me.
Hoewel Broome voor jullie blijkbaar geen optie om te wonen is, zit er een keertje een vakantie in? Lijkt me leuk om dan eens oerhollands thee te leuten. Overigens Denmark overwogen? Ook paradijslijk...

Groetjes,
Fae

Hi Fae,

Prima toch om het zo te doen met je huis. Als je daar een goed gevoel door krijgt, gewoon doen. Het is natuurlijk ook een hele stap zo naar de andere kant van de wereld, maar ik weet zeker dat jullie het daar gaan redden zo saampjes.

Wij zijn geen dingen gaan verkopen omdat we naar Australie gaan, da's nog wat te ver weg (helaas), maar we hadden zo veel zooi dat we eea eens zijn gaan inventariseren en zijn gaan verkopen. Echt waar, niet te geloven wat je allemaal kunt verkopen. Het is overigens niet zo dat we de kleinste dingetjes willen verkopen voor een eurotje ofzo. Dat is te veel gedoe voor weinig geld.

Een vakantie Broome zit er zeker in, lijkt me fantastisch. We zijn niet hoger gekomen dan Shark Bay en ik wil zo graag nog Noordelijker gaan kijken. Ook de Noordkust en het Noorden van the NT staat op mijn verlanglijstje. Zet de thee maar vast klaar, gezellig!

Denmark hebben we niet overwogen. Perth is al een beetje te afgelegen voor Dijnnas 2 ;) Weet je hoe het klimaat daar is? We zoeken droog en heet.

Groetjes en succes met het verkopen van je auto.

Dijnnas

Hoi Dijnnas,

als je naar droog en heet op zoek bent, dan is Adelaide misschien een goed idee. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Adelaide ; Adelaide heeft een mediterranean klimaat, in tegenstelling tot bijv. Brisbane, wat subtropisch is. Perth lijkt volgens deze website http://www.lookatwa.com.au/AboutPerth/climate.html ook heet en droog te zijn in de zomer. Queensland is in ieder geval niet een optie als je lage humidity wilt. Sticky weather!!

Ireen

Hey Ireen, thnx. We kunnen dus alle kanten op. Moet niet gekker worden met al die keuzes  :up:
Ben ik nooit zo goed in geweest: kiezen, maar we gaan er vast helemaal uit komen.
Nee, Queensland is zeker geen optie voor ons, te vochtig inderdaad.

Gelukkig hebben we nog een heeeeeele tijd om er over na te denken.

Hoi Dijnnas,

Plan je bezoek aan Broome en de NT dan maar in ergens tussen april en september, daarna wordt het supervochtig. He, gezellig, komt er toch iemand langs. Ik heb zomaar het idee dat aardig wat van de mensen die zeggen een keer naar ons toe te komen zich toch gaan bedenken als ze weten wat het kost en hoe ver het is. We zullen zien...
Wanneer gaan jullie dan Dijnnas, ik dacht ergens in dit jaar nog?

Groet, Fae

Wij hebben het zelfde Fae: Iedereen roept: we komen zeeeeker langs. Ik zou niet eens weten hoe ik het zou moeten plannen, want ik zit de komende jaren al volgeboekt als ze allemaal zouden komen.  :lol:
Er zullen er wel een paar overblijven en dat zijn natuurlijk de echt leuke mensen.

Staat genoteerd: Tussen april en September  :up: Lijkt me erg leuk.

Helaas gaan we het niet redden om hier dit jaar nog weg te gaan. Ligt niet zo zeer aan het visa, meer aan omstandigheden in NL. We verwachten PAS sept / okt 2009 te komen. Eerdere plannen waren idd een jaartje eerder. Als het goed is gaat de RPL deze week de deur uit, dus dan hebben we eindelijk een belangrijke stap gezet.

Hmm even volhouden nog dus. Maar... time flies when you are having fun. Dus zolang je ook echt hier en nu leeft, is dat best te overzien. Gaan jullie tussentijds nog wel een keer op vakantie om de smaak erin te houden?
Gek he, dat ik altijd de vier seizoenen hier te veel uit proportie vond: doe mij maar twee maanden lente, herfst en winter en de overige zes zomer. Nu kan ik wel heel erg genieten van de nawinter, had dat nooit gedacht. Het idee dat het straks altijd lekker warm zal zijn geeft me ongekend veel reserves :
En ik neem de herinneringen mee, want Nederland is echt zo slecht nog niet en het buitenzijn kan zalig zijn. Kzie mezelf straks nog 'ik hou van Holland' jengelen op internet radio amsterdam ofzoiets  :lol:

Groet, Fae

Nederland is zelker zo slecht nog niet en zeker niet de reden dat we weg gaan. Ik denk ook dat als je om die reden weggaat, je van een :freezing: kermis kan thuis komen. 
Ik vind 1,5 jaar nog wel te overzien en voor je het weet is het zo ver, toch? Hebben we aan jou gezien.
Gewoon internetradio aanzetten en meegenieten van al het Hollandse gejengel. En wie weet breken Nick en Simon ooit nog door in Broome ;)

Even een update, ben nu zo lang ondergedoken geweest...

Nog twee weken te gaan... inmiddels ben ik moe moe moe van alle geregel. Die eerste weken in Australie leken eerst spannend, zoveel te regelen en onzekerheden. Nu zie ik er naar uit, alles behalve langer dit traject.
De inboedel is zo goed als verkocht dus dat scheelt. Volgende week zaterdag bij mooi weer een yard sale and that will have to do.
Het huis is gelukkig verhuurd. De mensen met wie ik eerst in zee zou gaan, alarmeerden mij vorige week met wat berichten. Er klopte dingen niet. Gereageerd op mijn gut feeling en dus heb ik gecanceled. Gelukkig was de overeenkomst nog niet getekend. Maar ja, drie weken voor vertrek op zoek naar een betrouwbare huurder... gelukkig via via een Duits stel gevonden dat t/m 1/5/2010 een arbeidscontract in Amsterdam heeft. Ze krijgen een kindje in oktober en willen heel graag hier wonen die twee jaar. Pffffewww! Ik ben er blij mee, hoewel het me heel wat stress heeft opgeleverd de afgelopen week. Misschien is de vemoeidheid een kwestie van ontgiften van de stresshormonen.
Nu de auto nog verkopen... Ik weet nog dat ik riep dat ik niet 4 weken voor vertrek zonder wilde, nu betaal ik de prijs voor mijn wensen: hij staat nog voor de deur. Hopelijk verkoopt ie nog voor vertrek.
In Perth heb ik nog geen plekje na aankomst. Een vriendin kijkt of house sitting mogelijk is, anders wordt het een vakantieverblijfje voor ruim een week. In Perth alles regelen (rijbewijs, medicare, bank, auto) en dan op naar Broome. Even alles op nul tijdens onze trip, vakantie vieren en dan weer de onzekerheden tegemoet.
Wat me verrast is hoe snel de tijd gaat de afgelopen weken. Het lijkt of ik iedere dag een week wegstreep, ongelofelijk!
En ja, de tranen komen nu. Sommige mensen blijven zeggen bij het afscheid nemen dat we elkaar voor vertrek nog zien... ik ben gestopt met zeggen dat dat niet waarschijnlijk is. Het wordt nu toch wel zwaar. En mijn hondje achterlaten  :cry:
Gelukkig slaap ik nog goed...
Ben blij hier af en toe tussendoor te lezen dat iedereen nog vol goede moed is en dat de mensen die 'geland' zijn blij en tevree zijn. We komen er wel...

Groet,
Fae

Status
Not open for further replies.
Back