Stavaza Fae & Joy

Status
Not open for further replies.
Het wordt een lange trein van succeswensen.. haak graag even aan. Ik heb je verhaal gelezen en bewonder je lef om samen met je kindje deze -toch wel- grote stap te zetten. Velen van ons hebben toch een partner om op terug te vallen of zijn alleen en hebben geen verantwoording over een kleine spruit.. Respect meid! Het ga jullie goed!  :up:

groetjes Cathelijn

Hallo, daar zijn we weer!
Inmiddels al helemaal gesetteld bij een lieve vriendin en redelijk geacclimatiseerd. De afgelopen nacht zowaar onze normale slaapuren gemaakt en we genieten van wat er overdag allemaal te zien en te beleven valt. De regeldingen daargelaten.
Vandaag een autostoeltje gevonden, dat was nog een heel gedoe. Voor wat oudere kinderen bijna niet te vinden van enige kwaliteit, natuurlijk uiteindelijk wel als je maar genoeg betaald. 350 A$, maar goed dan zit ze veilig en comfortabel en dat is toch wel fijn als je 4000 km voor de boeg hebt.
Medicare heeft geen haast, Commonwealth Bank was super servicegericht, alles geregeld, belangrijkste boodschappen gedaan. Nu de auto nog. Als iemand iemand weet die een wat oudere goede 4WD te koop heeft, laat het weten! Ik mik op een Landcruiser,  volgens mij vind je daar in de bush nog onderdelen van langs de weg als het moet ;)
Maximaal nog een week Perth en dan gaan we toch echt. Ik voel me nu al vertrouwd thuis, maar snak naar de bush en weet dat het grote gevoel dan pas gaat komen. Ben nou eenmaal een bush girl, so I have been told.
Joy vindt het allemaal wel leuk en gezellig, hoewel zij ook snakt naar een nieuwe routine. Die wordt: geen routine, de komende tijd, dus ik hoop dat ze die flexibiliteit in huis heeft. Tot nu toe geniet zij vooral van het constante samenzijn en dat blijft even zo, dus ik geloof dat het wel goed komt. Ze pikt al Engels op, roept bij alles wat lekker is 'Jummy jummy in my tummy!', ook als het alleen maar lekker ruikt. Lekker ding.
Ik ben zo blij dat zij hier mag opgroeien en dat wij hier ZIJN! En we hebben vakantie, ook niet onaardig. Jullie horen nog van ons. Ik ga op zoek naar een tijdelijke wireless broadband deal, bv voor travellers, moet toch te vinden zijn met al die backpackers. Dan kan ik tot Broome op die manier update blijven en het blog bijhouden, daar komt tzt wel een vaste lijn. Nog een goede deal zoeken, ach ja als ik even niets te doen heb. Hahaha :)

Jongens, tot schrijfs, happy groeten van Fae

Wat ontzetten fijn dat jullie daar zo lekker op je plekje aan zijn gekomen!
Geniet er hééééél veel van !!

Groetjes Bregje

Wat een verhaal..!! Ik ben jaloers!!  :up: Geniet er maar van..

Echt leuk voor jullie, je hebt het verdiend!

Groet,
Luuk

Welkom im Australië. Hoop dat jullie een geweldig leven tegemoet gaan hier. Geniet ervan.

Groetjes,
Erna

Welkom in Australie.
Ik wens jullie een fijne en veilige reis. Ik zou zeker een stop maken in Coral Bay. Ook een schitterende plek. Het ligt net iets onder Exmouth.

Geniet ervan, groetjes Jolanda  :up:

Welcome in Australia.
Nog even en dan kun je gaan genieten van de outback. Succes daar.

Demy

Hallo,

Voor degenen die ernaar gevraagd hebben: ik heb het weblog geupdate en de gaten opgevuld. Hopelijk is het leesbaar en reacties kunnen nu op het log ipv prive geplaatst worden.
Vandaag toch maar een autootje gehuurd om de komende dagen door te komen. Heerlijk dat vriendinnen willen helpen maar ik voel me bezwaard als zij steeds maar weer ons moeten inpassen om ons ergens heen te rijden. Nu hebben we weer vrijheid en kunnen naar eigen genoegen 's ochtends vroeg en in de namiddag naar het strand, ipv rond het middaguur want dat kwam hen goed uit. Niet vol te houden natuurlijk en gevaarlijk ivm de zon.
Straks weer op online Quokka op autojacht. Wordt nog lastig, want de RAC doet alleen master checks voor 4WD die ouder zijn dan 12 jaar en dat is ergens ver hiervandaan. En druk, kan pas ergens midden volgende week. Anyway, geduld is een schone zaak, daar heb ik helaas niet veel van. Dus ondertussen ga ik me maar bezig houden met alle overige voorbereidingen. Dan kunnen we eigenlijk meteen weg als er een geschikte auto op de kop getikt is.
Doe ik mijn best om enigszins regelmatig te mailen, hoor ik bijna niets terug uit het Nederlands. Vroeger werd ik platgebeld tijdens zo een trip. Fijn hoor die ruimte, maar ook wel een beetje stil...
Joy geniet intussen honderduit van het samenzijn en wil vaak naar het strand. En is bang voor haaien, pas 3,5! Ben maar eerlijk geweest: ze zijn er wel maar bijna altijd heeeeel ver weg. En zie je die mensen daar verderop, daar komen ze eerst langs, vast niet helemaal naar ons. Tjee. En dan van iemand die met 7 jaar Jaws gezien heeft en daarom in een zwembad nog bang is voor haar eigen schaduw.

Groetjes, Fae

Hoi Fae,

Ik heb een comment geplaatst op je blog. En schroom niet om een pmtje te sturen als je wat meer wilt weten over het aanschaffen van een (al wat oudere) 4wd. Ik heb in 2003 hetzelfde gedaan en heb heel wat research gedaan (en shit gezien) voordat ik de auto had die mij OVERAL zou gaan brengen. Het was een goede koop, ik hem haar nog steeds, en zal ook geen afstand meer van haar doen. Het is een 1984 Nissan Patrol geworden, 3.3 TD, destijds $7000. Ondertussen wel goed onderhouden, en dus ook hier en daar wat aan gedaan, maar overall, een beest van een auto! Voor wat meer info over de auto aanschaf zie een oude website van mij: http://members.lycos.nl/jetontour

Veel plezier vooral!

Henriette

Wheels!!!

Wij zijn blij vandaag want ik heb een superauto gekocht. Had er de hele week een oogje op, maar zat te morren ivm master check bij de RAC (zeg keuring) die steeds pas een week later kon. Deze man leek betrouwbaar, heeft mij steeds goed geinformeerd, was bereid de prijs te laten zakken omdat het bovenste deel van de radiator een scheurtje had en had gewoon een goed verhaal. Voelde goed.
Gisteren een 5 jaar jongere auto gezien die afgeragd was, toen toch besloten hier naar toe te rijden, een uur de stad in.
Blijkt de auto echt zo mooi en goed als gezegd: mooie buitenkant, donkergroen, superschoon van binnen, 115.000 km (geimporteerd uit Japan waar auto's na 100.000 km de weg niet meer op mogen en pas geimporteerd in Australia bij 15 jaar of ouder, dus in een garage gestaan), mechanisch helemaal op orde want de mans beste vriend is monteur, vandaag nog groot onderhoud gedaan omdat ik zou komen vanmiddag, helemaal nagekeken ivm de keuring die ik wilde, radiator gerepareerd. Komt hij aan met een buddhaatje op de dashbord. De man is okee. In de auto ook nog eens een alarm met immobiliser, mp3-speler, cd, dvd, tv. Superdeluxe, schoon, mooi en goed. Je krijgt wat je wenst en soms nog wat extra's lijkt het leven te zeggen. De auto kost iets onder mijn budget, ik kan er nog een 2e hands bullbar op laten zetten. Het is een Toyota Hilux Surf van 1989. Zoals het er nu naar uit zien en met goed onderhoud gaat hij nog zeker 10 jaar mee. We zijn geluksvogels :)
De komende dagen nog wat kleine dingen regelen, maar nu ontspannen want dit ervoer ik toch een beetje als een obstakel, zaterdag een klein afscheidsfeestje bij Satrup en dan gaan we zondag reizen naar het Noorden. Heb inmiddels wat leuke tips gekregen en verheug me er alleen maar meer op.
Joy geniet van het vele samenzijn en doet met alles vrolijk mee, pikt al engels op en zegt alles meteen vloeiend.
Wij zijn blij :)
Tot schrijfs,
Fae

It's going great he Fae! Altijd leuk om je verhalen te lezen.
Leuk joh, zo'n stoere bak.Ik dacht dat ze niet aan keuringen deden in Oz, of is dat wat je hebt laten doen niet vergelijkbaar met een Apk?

Geniet nog van je vakantie!

:cool: Ingrid

Hallo Ingrid,

Tja ze keuren wel ze keuren niet, helemaal begrijp ik het ook niet. De politie kan naar een auto kijken en zeggen of ze hem road worthy vindt of niet. De RAC kan een check doen, ook een master check voor oudere 4WD en je kunt een safety check laten doen.
Omdat deze man nog het groot onderhoud heeft laten doen, een reparatie en daarbij gezegd: alles wat je tegenkomt vervangen als het nodig is want hij gaat voor de master check, heb ik het laten zitten. Scheelt me 300 $ maar belangrijker: ik heb vertrouwen in hem. Auto's gaan soms stuk, deze ongetwijfeld ook een keer, maar volgens mij is het een goeie. Fijn he? Ik heb er een heel goed gevoel over iig.
Fae

Oh Fae, da's geweldig nieuws! Klinkt echt goed hoor! Zo is het bij mij uiteindelijk ook een beetje gegaan. De laatste auto waar ik voor ging uiteindelijk niet laten keuren, omdat het gewoon goed voelde.

Bij jouw pakt het vast net zo goed uit als bij mij: ja hoor, nog minstens 10 jaar, ik zeg............wel 15!

Op naar het noorden! (Je slaat Karijini NP and Millstream-Chichester NP niet over toch?)

Henriette

Hi Henriette,
Karijini NP and Millstream-Chichester NP? Klinkt verweg bekend, maar nee, waar ligt het en wat is er bijzonder aan? Anders kijk ik even op de online lonely planet.
Heb de auto net gehaald, oh my god wat een ding. Reed ik vanmiddag nog rond in een koekblikje genaamd Mazda Metro, nu voel ik me een soort bulldozer chauffeur. Superding! Morgen de registratie en mijn rijbewijs regelen, 2 vliegen in 1 klap. En daarna picknicken bij Swan River. En dan mogelijk nog een dagje Rottnest. En nog meer leuks. Blijft bijna geen tijd over om in te pakken voor zondagochtend  :wink:
Groet,
Fae

:music: mogelijkheden genoeg in de "auto", geweldig! toen ik in 2000 met een roadtrip van 2/3 mnd bezig was, begon de dag voor mij en m'n German mate altijd met het zelfde cassettebandje! en wel met één specifiek liedje; time of your live van Greenday, dan kon de dag al niet meer stuk. Ons "voorspoed" ritueel ! succes verzekerd.

Status
Not open for further replies.
Back