Stavaza Fae & Joy

Status
Not open for further replies.
Ohhh, je hondje achterlaten! Ja, dat is een tear jerker, hij kan er immers ook niets aan doen hè! Ik vind het al lullig wanneer ik ze een maand niet zie. Maar gelukkig hebben de honden het vaak makkelijker dan wij; volgens mij vinden ze het een dolle boel in de kennel! :) Ik heb destijds 5 katten moeten onderbrengen. Tja, part of the game. Zolang ze maar een goed thuis hebben. Er komt hier weer iets anders voor in de plaats, en dat wist ik gelukkig.

Kan me voorstellen dat het je even de keel uithangt, maar uiteindelijk gaat alles toch best gesmeerd, niet? En het afscheid is geen afscheid, je ziet elkaar alleen een tijdje niet - zo zie ik het maar. Eenmaal hier kan je voor een prik naar N'land bellen en lijken ze om de hoek te wonen :)

Ik denk dat je het hartstikke goed doet!

Ireen

Hi Fea,
Ooo, het gevoel dat je hebt dat herken ik zo! Ook ik voel me moe en kijk uit naar Perth. Net als jij hebben wij ook nog geen huis, maar Iplex doet zijn best en ik hoop er maar het beste van. Maandag komen de verhuizers dus vandaag de laatste spullen bij elkaar zoeken en zolder leeg halen. Gelukkig hoef ik niets zelf in te pakken en ik heb van mijn schoonzus (verhuist zo'n beetje iedere 3 jaar naar een nieuwe plek op de wereld) het advies gekregen om weg te gaan. Dat komt mooi uit want mijn Vader wordt maandag 80 jaar.
Wij laten geen hondje achter maar onze bejaarde lieve poezen. Ik weet dat ze een fantastiche plek gaan krijgen bij heel lieve vrienden maar dat neemt niet weg dat wij er wel verdriet van hebben.
Wij hebben nog een paar feestjes te gaan Jan zijn werk, Brandweer en nog een familiefeest van Jan zijn moeder die 85 wordt. We gaan de lieve Ooms en Tantes dan vertellen dat we voor 6 jaar vertrekken. Ik zorg in iedergeval voor veeel zakdoeken want hier gaan zeker tranen vloeien:cry: :cry: :cry:
Kop op meid alles komt goed, misschien dat we elkaar eens kunnen ontmoeten in Perth en ervaringen uitwisselen.
Veel succes met de laatste loodjes en een hartelijke groet van

Magda en Jan Compagne

Hallo weer,

Dank voor weer zoveel lieve ondersteunende reacties, fijn om te lezen.

Inderdaad gaat eigenlijk bijna alles gewoon goed tot nu toe. Gisteren met hulp mijn dozen ingepakt, red het toch niet met 6, het worden er 8. Kan streng zijn voor mijzelf en dan toch een boel achterlaten wat meer waard is of in Oz kost dan de 55 euro dit de 8e doos waard is. Ach. Donderdagochtend gaat alles naar het postkantoor. Ben benieuwd wie eerder in Broome aankomen; wij of de dozen.

Vrienden en familie worden al droeviger en het afscheid wordt al zwaarder. Maar ja, ik wil echt gaan, Joy gaat er gelukkig ook voor (zover zij kan op deze leeftijd) en het gaat toch echt gebeuren. Heb gezegd dat ik max. 5 mensen mee naar Schiphol wil, want er wilden er zoveel komen. Zo een drama bij vertrek lijkt mij niet echt een goede start, dus helaas, dan maar teleurgestelde mensen een dagje eerder gedag zeggen. Hoe doen jullie dat of hoe is het gegaan?

Tja, die lieve Niki. Liet ik in eerste instantie vooral achter omdat zij de laatste maanden soms wegliep. Dat overleeft ze nooit in Oz. Sinds ik hardop heb gezegd dat zij om die reden niet mee kan, heeft ze het niet meer gedaan. Maar ze is ook oud, bijna 12 en ik zie haar de hitte in Broome niet verduren. Als pup vond ze het al niet fijn en hier des te heerlijker. Ik ga met haar nieuwe baasje wel afspreken dat als zij opmerkt dat Niki echt wegkwijnt de komende maanden, dat ze haar alsnog op het vliegtuig naar ons zet. Dan maar een indoor leven met veel airco en de maand quarantaine voor lief nemen. Iedere keer weer alles bij elkaar opgeteld denk ik toch dat Niki door hier bij die vriendin te blijven de betere deal heeft. De tijd zal het leren.

Inmiddels een plek gevonden om te landen in Perth, bij een vriendin die mij al vaker heeft opgevangen. Nu dan met dochter. Heerlijk om 10 dagen bij haar te zijn en te kunnen acclimatiseren. En daarna touren naar Broome, lekker op vakantie met zijn tweeen en het avontuur tegemoet.

Magda, als je eind maart al in Perth bent lijkt een kop thee me zeker leuk, wanneer vertrekken jullie? Wisselen we tzt even telnrs uit via de email? Gezellig :)

Nou tot horens weer, zolang ik nog internet heb... geen idee wanneer UPC actie gaat ondernemen.

Groetjes,
Fae

Heej Fae, kom net kijken op dit forum, en "toevallig" net ook deze laatste koude kikkerland-lootjes van jullie gelezen! en wil even kwijt dat je enorm inspireerend bent, en m'n eigen ongedult beter kan relativeren nu!  :roll: .

Hallo Fae en Joy,

Wij vertrekken 9 april, dus helaas eind maart lukt niet. Vandaag is alles de container in gegaan. We hebben nu een lege woning, vrienden gaan ons voorzien van de nodige spullen om de laatste weken door te komen. Jan moet nog werken tot 1 april (geen grapje) en we hebben dan nog negen dagen om alles af te handelen. Morgen gaan we onze koi karpers vangen en naar mijn Vader brengen voor zijn 80e verjaardag, we nemen dan gelijk een laptop voor hem mee. Ik ben benieuwd of hij het voorelkaar krijgt om te skypen e-mailen. Mijn schoonzus in China is proefpersoon en ze heeft gelukkig heel veel geduld.
Wij hebben tot 1 april internet daarna kunnen we alleen nog emailen bij vrienden. Als je mij een pm stuurt met je email adres of telefoonnummer dan kunnen we contact zoeken in Perth.
Nog een goede tijd in Nederland gewenst en laat je niet gek maken! :lol:

Hartelijke groet Magda

Hoi Fae,

Lees vandaag voor het eerst je verhaal en leef met je mee! Ik vind het super tof dat je naar Broome gaat, want dat vind ik best moedig. Ondanks dat het daar natuurlijk echt heerlijk is (en ja....Cape Leveque prachtig. Heb een tijdje in Kooljaman resort doorgebracht, heerlijk.....) woon je dan toch echt in de outback met niks anders om je heen. Ha, ik kom langs hoor! Ook een van mijn favoriete plekken. Kununnura vond ik trouwens ook best leuk en de pub daar leuker dan menig andere............!

Ik vroeg me af wat je voor werk doet? En of je dat in Broome ook gaat doen, of dat je wel ziet wat er op je pad komt?
Ik hoop dat je burnout zo goed als verdwenen is. Ikzelf heb ook een burnout gehad voordat ik naar Australie kwam en wilde echt graag dat de balans in mijn leven terug was voordat ik vertrok. Zo'n verandering heeft immers toch wel een hele grote impact op je leven en dan kun je maar beter lekker in je vel zitten! Het is me gelukt om me weer helemaal goed te voelen voordat ik vertrok en ik moet zeggen dat de "inburgering" geslaagd is! Wel jaloers hoor, want ik woon in Brisbane terwijl ik eigenlijk liever in de bush woon! Nou, wie weet komt het er nog eens van.

Ik kijk uit naar je eerste verhalen uit Broome, maar voor nu nog even: succes met loslaten!

Henriette

Ha die Fae,

Zo te lezen heb je alles onder controle, goed hoor.
ik kan me voorstellen dat je niet een heel circus op Schiphol wilt hebben, is al moeilijk genoeg zo.

Hou je goed!
Dijnnas

Hoi Fae & Joy,
Het is bijna zover dat jullie vertrekken. Ik wil jullie een fijne vlucht wensen en veel geluk in Australie.
Houd je ons ook op de hoogte over het leven in Broome? Bijna aan het einde van het regen seizoen, de winter begint, je treft het wel.

Groetjes Jolanda  :up:

Hoi Joy en Fea,
Heb nog even terug gelezen, maar kon zo snel niet vinden wanneer jullie nou vertrekken of zijn jullie inmiddels al onderweg? Heel veel succes met de eerste paar dagen en geniet-ze!
Ben heel benieuwd hoe Joy het allemaal gaat vinden :) Wie weet komen wij tijdens het reizen zo 'hoog' als Broome!

Wij hadden best wat mensen op Schiphol staan. 5 vrienden, onze beide ouders, Mark's zus met vriend en dochtertje en mijn broer met vriendin. Ben blij dat ze er allemaal waren en het afscheid viel me heel erg mee. Heb nauwelijks gehuild, maar ben pas achteraf na de douane 'ingestort' beetje groot woorde, maar toen voelde ik me echt slecht en ben ik ziek geworden.

Ook wij wilden eigenlijk geen mensen op Schiphol hebben, maar we waren een beetje overdondert door het vele aantal mensen die zeiden: "Tot maandag, op Schiphol!"... "Nee" zeggen bleek toch erg moeilijk!

Achteraf waren wij erg blij dat er redelijk veel mensen waren (ca. 20) want behalve onze behoefte, tellen natuurlijk behoeften van anderen minstens net zo veel. Als familie en lieve vrienden oprecht behoefte hadden om op Schiphol te komen, dan kan ik ze dat moeilijk kwalijk nemen, en ben ik blij dat er zoveel om ons gegeven wordt. Ook zij moesten de gelegenheid van ons krijgen om op hun wijze afscheid te nemen. En dat hebben wij zeer gewaardeerd!

Achteraf denk ik dat het een soort van "vluchtgedrag" van onszelf was om geen mensen op Schiphol te willen... afscheid nemen doet erg pijn, maar we kunnen nog maanden "teren" op alle steun die we hebben gekregen op Schiphol.

Groeten Sander

We gaan!

Uiteindelijk is het bijna zo ver; vandaag de koffers gepakt, zo meteen nog schoonmaken. Zo gek geworden van alle geplande en ongeplande bezoekjes van vrienden en geliefden dat ik uitzie naar 24 uur eten wat de pot schaft, buizen, hangen ;)

Joy is er ook klaar, ik verheug me zo op de aankomst en vooral ook onze vakantie, de trek met zijn tweeeen naar Broome. Heerlijk alles rustig aan, niets moeten, alleen maar genieten van wat ons thuisland wordt, al is Australie dat in mijn hart al lang.

Op Schiphol komen uiteindelijk, als het gaat zoals afgesproken, een stuk of 12 man/vrouw. Net goed, vooral voor Joy want ik merk dat zij zich steeds meer uit contact terugtrekt, minder oogcontact maakt, niets voor haar, ze is echt vol van alle sociale ontmoetingen de laatste tijd. Ik ben ook verzadigd, maar moet zeggen ook op een prettige manier. Heerlijk te merken dat je zo geliefd bent in de nabije omgeving en het geeft vertrouwen voor de toekomst.

Jullie gaan zeker nog van ons horen, in Perth kunnen we rustig 'landen' en dan gaan we trekken. Heb ik avonden in de tent om te schrijven en er komen vast gelegenheden om even op 'send' te drukken ergens.

Heerlijk dit forum, jullie reacties en medeleven, bedankt daarvoor. Voel me soms een beetje asociaal omdat ik weinig schrijf en nauwelijks reageer, maar- nee en -  het is gewoon heeel veel op het moment. Tot rustiger tijden of onderweg,

Cheers!!!!

Fae en Joy

Hi,

Ook van ons heel veel geluk, maar het zal jullie vast wel lukken.  :up:

groetjes,
Moon & Steef

Hallo Fae en Joy,

Een goede reis toegewenst en veel geluk in jullie nieuwe vaderland. We volgen je over een paar weken.

Groeten,
Magda

Goeie reis! Op het vliegtuig kan je even he-le-maal niets doen, zal je goed doen ;-)

Wat kan ik zeggen...... Cheers, big ears?

Doeii!

Dat Schiphol-verhaal lijkt mij ook moeilijk.

Toen ik ging reizen met mijn vriendin hebben we bewust gekozen voor niemand aanwezig. We hebben lekker de trein gepakt. Dat moeten we dit keer maar niet doen, we gaan nu iets langer weg..

Status
Not open for further replies.
Back