StaVaZa K & L

kimhoo

Member
Ik zal er ook eens aan geloven. Misschien ooit nog eens leuk om als dagboek te bundelen.

Zoals menigeen vast had meegekregen. De weg naar de assessment is vastgelegd en dan gelukkig even een paar weken rust en focussen op werk dat ook moet gebeuren :)

Naar het lijkt, gaan we vrijdag halen om alles te certificeren en te versturen:
- Diploma gecertificeerd bij DUO en stempel rechtbank;
- Met referenties op 1 na, alle banen afgedekt van de afgelopen 8 jaar;
- Die missende referentie wordt opgenomen in een zelfgeschreven Statutory Declaration;
- Een Acadamic Transcript geschreven (enigszins summir, daar de Hanzehogeschool weinig wilde meewerken, maar toch nog 12 A4'tjes geworden);
- CV van 14 pagina's geheel in het engels en weereens goed op orde;
- Technische certificaten opgesnord (lees op ACS dat het alleen met betrekking tot vakgebied hoeft te zijn, dus Prince2 enz achterwege laten);
- Linkjes naar validatie van certificaten opgezocht (wist niet eens dat het kon, maar weer een overzicht gevonden (dat niet geheel klopt, dus daar nog even achteraan);

Bijna klaar zo lijkt het. CV is niet nodig, maar geeft een mooi overzicht van waar ik me echt mee bezig heb gehouden de afgelopen jaren en wordt zo makkelijk copy/pasten in de velden voor online application.

En Academic Transcript was ik eindelijk uit dat het niet hoefde (alleen als een opleiding niet af is las ik ergens op ACS), maar kreeg deze reactie van ACS op een e-mail:

thank you for your question.

Our aim is to have the most information possible to support your application.
We cannot make any guarantees for you, as it is the purpose of undertaking the assessment.
It would be in your best interest to provide some information from your bachelor's degree to indicate the subjects taken.

Hoe vaag en onvolledig kan je zijn denk ik dan :) Maar goed, het is voor een goed doel.

Op naar vrijdag!

Goed bezig
afro.gif

Tijdens de afspraak met notaris, waarvoor een half uur was ingepland, bleek hij toch geen tijd te hebben, noch mee te willen werken door enige vraag te beantwoorden.

Na 1 slok koffie waren we er klaar mee en snel een andere geregeld. Konden om 13:00u terecht en daar bleken ze allervriendelijkst. Een half uur beziggeweest en de notaris vertelde dat hij in dat half uur het aantal gezette handtekeningen en stempels in zijn leven te hebben verdubbeld. Daarna werd ons een fijn weekend gewenst en we hoefden niets te betalen, top!

Die online applicatie van ACS is trouwens helemaal de weg kwijt als je meer dan 8 werkervaringen of opleidingen post. Dat moest ook een paar keer opnieuw.

Al met al een zware week, maar online application is weg en zojuist aangetekend het hele pakket naar Sydney verstuurd en track 'n trace in de pocket.

Ow, en Henk (achternaam even niet bij de hand), vertaler hier gevonden op het forum, heeft bijna alles kwijtgeraakt tijdens de floods in Queensland, maar wat een service die man, petje af voor Henk!

Weekend! :)

Ow, en Henk (achternaam even niet bij de hand), vertaler hier gevonden op het forum, heeft bijna alles kwijtgeraakt tijdens de floods in Queensland, maar wat een service die man, petje af voor Henk!

Weekend! :)
Hi, Henk is Henk Jansen en ja, ik had het ook gehoord. Wat erg hè en het is zo'n fijne man om mee te werken. Hij vertelde wel dat ze gelukkig niemand waren verloren, 'slechts' materiele schade. Wat komt zo'n ramp dan dichtbij hè?! Henk is inderdaad goud waard, heeft zeker een grote bijdrage gehad in het verkrijgen van ons visum!

Groet,
Annemarie

Vrij vlot in het begin nog wat gesteggel over een Statutory Declaration inzake een referentie van een collega over een functie bij een bedrijf dat niet meer bestaat. Uiteindelijk gezegd dat ze hem gewoon achterwege moesten laten en toen kreeg ik de opmerking terug dat alsnog mee gingen laten wegen, maar dan zonder extra documentatie. Beetje vreemd blijft het wel :)

Maar goed, wachten nu dus al bijna 3 weken op enige beweging bij ACS, maar er is nog geen accessor mee bezig voor zover ik begrijp uit de status pagina van ACS (In Process).

Vorig weekend de IELTS gedaan in Amsterdam en dat was nog wel leuk. Heb ik toch nog een keer een beetje het gevoel gehad dat ik eens bij m'n vriendin in de klas heb gezeten. ;) Vrijdag online uitslag als het goed is, dus dat wordt nog even spannend.

En verder, onze planning. Die wordt nog spannender :) We gaan volgende week maandag met vakantie voor 2 weken en had eigenlijk gehoopt alles voor de state sponsorship voor die tijd op te kunnen sturen, zodat we onze aanvraag nog voor 1 juli kunnen doen (staat namelijk weer een maand voor). Een ander idee is om de state sponsorship vast op te starten en IELTS en ACS uitslag na te sturen, maar dat wordt inmiddels ook aardig laat.

Komende week maar eens even mee bezig gaan weer en wellicht wat rondmailen, want duurt wel erg lang allemaal.

Heeft iemand enig idee trouwens of een ACS-uitslag ook nog wel gebruikt kan worden voor een aanvraag 176 eventueel na 1 juli, indien mijn functie nog op de lijst van NSW staat dan?

Nou, weer iets verder. Afgelopen donderdag ACS PIM 3 Group A in huis gekregen, IELTS ook voldoende voor het nieuwe puntenstelsel en gisteren maar meteen de State Nomination de deur uit gedaan.

Las het overigens hier ook op het forum, maar er wordt een money order of cheque gevraagd en regel dat maar eens in een paar uur op zaterdag. :) Als ik in mijn hoofd haal dat iets de deur uit moet, dan moet het ook de deur uit die dag (al is het maar, omdat we er anders pas een week later mee verder kunnen) :) Uiteindelijk hebben we uren aan de telefoon gehangen en heeft de ABN goede service geleverd, zijn we naar 2 GWK's geweest en hebben we uiteindelijk besloten het geld in cash bij te voegen. Benieuwd of we daar nog wat van te horen krijgen, maar ik vermoed dat ze het wel kunnen onderbouwen in hun administratie met de brief die we hebben bijgevoegd, aankondiging dat we overal kopieën van hebben, enzovoorts.

Natuurlijk ook weer even de discussie gehad of we voor de 176 of 175 zouden gaan, waar wonen/werken, enzovoorts, maar zijn weer op de 176 teruggekomen. Het plan zal toch worden eerst een tijdje wat geld te sparen in Sydney om na een aantal jaren landelijker te gaan wonen.

Las trouwens iets over een forum uitje? Wanneer en hoe? Lijkt mij wel leuk in ieder geval om eens wat "lotgenoten" te spreken! :D

De State Sponsorship is op 20 juni verstuurd en blijkbaar op 29 juni ontvangen. Toen kreeg ik een mail dat de poststukken waren ontvangen, evenals de betaling en een factuur was bijgevoegd. Voor iedereen dus het bewijs dat een betaling in cash, waar gevraagd wordt om een cheque of money order ook werkt! Voeg dan wel een nette brief bij, waarom op dit manier betaald is en dat er op die manier betaald is en dat je kopieën van die brief, evenals overige bewijsstukken achterhoudt.

Vandaag echter, kregen we post van NSW, amper 11 dagen nadat we de ontvangstmail hebben gehad! Spannend! En wat blijkt, we zijn genomineerd! Jeeey!

Nu dus onder het nieuwe puntenstelsel de laatste aanvraag indienen en deze keer gelukkig via Internet en betaling via Credit Card.

En dan begint ook voor ons het hele lange wachten. Zojuist gelezen dat er nu 5 priority groups zijn en de 176 valt nu in groep 3. Processing time is 12 tot 24 maanden.

Wordt vervolgd!

Gefeliciteerd met jullie State Sponsorship! Wilde nog wel even toevoegen dat cash mee sturen in mij geval echt niet mogelijk was, ging om een VOG aanvragen bij de Australian Federal Police. Blijkbaar kan het wel om SS aan te vragen.

Goodluck with waiting, gaat vast en zekers veel sneller dan bij ons! :smile: Betty

Ja, blij mee!! :D En cash toevoegen zal vast niet overal werken, maar ze lieten ons dan ook weinig keus en heb het ook niet nagevraagd, maar gewoon gedaan. Ik wilde voorkomen dat ze negatief antwoordden op de vraag of het kon, dus heb het ze gewoon in de maag gesplitst. Terugdraaien is voor hun ook teveel werk, omdat ze wel actie moeten ondernemen met het geld en al het begeleidend schrijven.

Maar waarom zou het sneller gaan dan bij jullie? Ik zie net 12 tot 24 maanden staan :( Was toch echt nog minder vorige maand (max 18).

We zullen zien, application successfully lodged!

er staat officieel 12 tot 24 maanden, maar ze zijn nu bijna helemaal bij met de SS 176 visa. Je hebt best kans dat je binnen een maand aan de beurt bent hoor! Dit was de stand op 1 juli:

Priority Group 3
*Priority 3 applications are currently being allocated within two weeks of DIAC receiving confirmation of a valid nomination from the relevant State/ Territory Government. Applicants in priority group 3 are therefore encouraged, where possible, to provide decision ready applications to enable efficient processing and finalisation of their applications.

Skilled – Sponsored (Migrant) subclass 176
VE 176 (e-lodged): 20 June 2011
VE 176 (paper): 20 June 2011

ik zou het huis maar vast verkoopklaar maken ;-)

Hmm, planning is medio november voor 3 maanden die kant op en een roadtrip maken. Kan natuurlijk ook met een permanent visum. :) Nou ja, als het zo is, is het een luxe probleem en zien we dan wel hoe we de boel inkleden.

Hmm, link naar "overseas panel clearance certificate 1" geeft "service is currently unavailable. Iemand een idee wat dat voor ding is?

En "other proof of date of birth", kan ik vast een kopie paspoort onder verstaan. Heeft iemand succesvol op die manier de aanvraag ingestuurd?

@Lamarck waar haal jij die info vandaan? Ik zie hier alleen de officiële processing times.

@FOL jaaaaa! :)

Maar nu wordt het spannend. Ik heb nog nooit zo'n slechte en onduidelijke web-applicatie gezien als die van de final application. Het lijkt alsof ze alles nu tegelijk nodig hebben, zoals uitslagen medicals, maar geen uitleg wat en hoe te regelen. Mijn vermoeden is dat dat later in het traject nog wel duidelijk gemaakt wordt.

Back