StaVaZa K & L

Waarom haast? Tja, we maken er gewoon een sport van en het gaat wel om Australië waar we zin in hebben. Dus, vandaag, medicals DONE :D

Trouwens wel grappig in Dortmund. Was wel lekker weer en leek op een beetje vakantie. Maar goed, wel ellendig wachten enzo steeds en mijn Duits weer een beetje opgekrikt. Kosten waren trouwens 406,- voor 2 personen, inclusief de handel versturen (voor de mensen die willen vergelijken).

En de arts dhr. Pollmann was een leuke vent. Hij gooide nog een beetje Nederlands in de strijd (studeerde 1 jaar medicijnen in Gent in 1979) en verbluffend wat daarvan is blijven hangen.

De uitslagen van het bloedonderzoek zijn er vrijdag uiterlijk en voor de rest was alles OK :up:

Weet iemand trouwens of we alsnog ergens iets kunnen regelen dat die medicals online kunnen worden ingeschoten met ons TRN nummer? Iedereen vroeg erom, maar wij hebben nog niets kunnen vinden voor online processing (zijn gekoppeld aan Adelaide, voor als dat wat uitmaakt).

Ow ja, VOG lag ook in de bus toen we terugkwamen van de medicals, dus meteen meegenomen naar de gemeente en aangevraagd. 2 tot 4 weken wachten.. Lekker is dat! Zal er overmorgen wel even een telefoontje richting justitie aan wagen, want dat schiet natuurlijk niet op ;)

Waarom haast? Tja, we maken er gewoon een sport van en het gaat wel om Australië waar we zin in hebben. Dus, vandaag, medicals DONE :D

Trouwens wel grappig in Dortmund. Was wel lekker weer en leek op een beetje vakantie. Maar goed, wel ellendig wachten enzo steeds en mijn Duits weer een beetje opgekrikt. Kosten waren trouwens 406,- voor 2 personen, inclusief de handel versturen (voor de mensen die willen vergelijken).

En de arts dhr. Pollmann was een leuke vent. Hij gooide nog een beetje Nederlands in de strijd (studeerde 1 jaar medicijnen in Gent in 1979) en verbluffend wat daarvan is blijven hangen.

De uitslagen van het bloedonderzoek zijn er vrijdag uiterlijk en voor de rest was alles OK :up:

Weet iemand trouwens of we alsnog ergens iets kunnen regelen dat die medicals online kunnen worden ingeschoten met ons TRN nummer? Iedereen vroeg erom, maar wij hebben nog niets kunnen vinden voor online processing (zijn gekoppeld aan Adelaide, voor als dat wat uitmaakt).

Jeetje... very expensive 406 euro en dan nog naar Dortmund moeten... Kostte ons 262 euro voor twee volwassenen en 2 kids, half uurtje rijden hiervandaan! Maar ja, so be it! Jullie hebben nu wel snel je medicals kunnen doen in vakantie tijd! :up:

:smile: Betty

Dortmund is voor ons een uurtje en Breda al 2 uur he ;) Wist de andere prijzen ook niet trouwens, behalve Amsterdam en die waren duurder dan Dortmund, dus ik dacht juist dat het nog wel meeviel :S

Naja, duur is het hele verhaal toch! :lol:

Hier weer even een update van Laura: afgelopen week al meteen de VOG teruggekregen. Veel sneller als verwacht :). En gelukkig hebben ze niks op ons aan te merken. ;-). Afgelopen weekend form 80 afgemaakt en de hele handel aan ons dossier toegevoegd. De medicals zijn hoogst waarschijnlijk nog onderweg van Dortmund naar Adelaide, maar voor ons is nu het wachten begonnen. Misschien deze week nog even een mailtje sturen richting de CO dat de medicals echt onderweg zijn voor het geval ze pas na de 28 dagen bij hem binnenkomen. Dus hopelijk kunnen we binnenkort posten dat we onderweg zijn naar Berlijn, want het is een feestje waard als het verlossende woord komt (als het positief is dan :)), maar die sticker zien is ook wel weer een feestje waard! Nou, geduld bewaren en fingers crossed!

Het zal niet lang meer duren Laura, hier een paar duimen voor een snelle grant mail
wink.gif
afro.gif

Wow, gaat snel!! Denk dat jullie zeer binnenkort ook wel een grant krijgen!
SUcces met het wachten :)

Laura: Gisteren hebben we ons ticket geboekt voor onze ontdekkingsreis van 3 maanden waar we in november aan gaan beginnen. We hoopten al dat deze reis ook meteen onze validatiereis kon gaan worden. En vandaag kwam de verlossende mail:

GRANT!!!!

We zijn zo blij! Ik geloof het nog niet helemaal. Volgend weekend maar meteen naar Berlijn! Moeten we daar een afspraak voor maken of kunnen we gewoon binnenlopen met de brief en onze paspoorten?

Whoooh...

This visa allows you to remain in Australia indefinitely, and to leave and re-enter Australia five (5) years from the date of grant.

:lol:

Haha, Laura en ik onafhankelijk van elkaar binnen een minuut (en bijna 2 uur na de Grant) een post geplaatst op het forum.

Da's destiny denk ik.. Laura, wil jij met mij naar Australië?

:grin: :grin: :grin: :thumbs2: :smilie1surfer: :smiliegoed2:

gefeliciteerd! !!
Nu een hoop regelen en straks zit je daar lekker met kerst in de zon :vak001:

Gefelciteerd met jullie visum!!! Geniet er van, maar dat gaat wel lukken denk ik!

Hoi Kim en Laura, gefeliciteerd met jullie visum, het is echt super snel gegaan bij jullie. Je kan gewoon binnenlopen bij de ambassade in Berlijn maar check ff welke dagen ze open zijn en op welke tijden. dat kan je vinden op deze site

veel plezier, en op ons draadje staat nog een aardig hotelletje en er zit ook nog een best western in die wijk vlakbij

Groetjes
Yvonne

Back