StaVaZa K & L

je kunt een mailtje sturen naar gsm.processing@immi.gov.au , een leeg e-mailtje zonder subject, en dan krijg je (als het goed is) binnen een minuut of 20 een update teruggestuurd van alle Skilled visa typen en het tempo waarin de aanvragen verwerkt worden.
Soms komt er geen mail, bij hotmail en gmail enzo wordt het afgevangen als spam, en soms komt ie ook gewoon zonder reden niet. Als je het dan een dag later, of van een ander mailadres probeert heb je kans dat het wel lukt.
Ze geven om de 2 a 3 weken een nieuwe update af. De laatste was van 1 juli.

Gezien jouw tempo kun je overwegen om de medicals en VOG alvast te doen. Die zijn een jaar geldig, dus dat moet je alleen doen als je verwacht binnen korte tijd aan de beurt te zijn. Volgens mij heet dat Front End loading? Zoiets kwam ik ergens tegen. Je aanvraag verloopt dan een stuk sneller. Je kunt ook wachten (doen de meesten, wij ook). Als je dan een case officer hebt, dan krijg je een oproep en aantal weken de tijd om die missende documenten in te sturen (maw, om dan je medicals te gaan doen). Als je die ingestuurd hebt wordt je aanvraag verder behandeld.

Thanks! Zag het zojuist inderdaad al, hoewel onze mail naar aspc.processing@immi.gov.au moet (176 offshore, Adelaide).

Mail notificatie dat onze aanvraag juist is ontvangen kwam pas zojuist binnen (na ongeveer 24 uur), dus vandaar dat we even zonder informatie zaten :)

Ik ga het eens uitproberen. Weet dat onze eigen mailservers mail zonder subject en body weigeren, maar ik zal eens kijken of ik er iets doorheen kan krijgen.

Hier de hele tekst.. Updated July 1st, dus toen zaten ze op 20 juni en dat is nog geen 2 weken! :) Loopt een jaar voor op de 175 die nog op juli 2010 zat, dus daar de goede keuze gemaakt denk ik.

GENERAL SKILLED MIGRATION
PROCESSING INFORMATION

This is an automated e-mail response which provides updated information on processing of applications for General Skilled Migration (GSM).
Updated 1 July 2011.

Please do not send enquiries or reply to this email address as this mailbox is not monitored.

Important - GSM processing priorities have changed in line with Ministerial Direction No. 50. For details please see here -
http://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/24apriority_skilled.htm

Processing Dates

Applicants who lodged a GSM application before the following dates have been contacted by a case officer:

Priority Group 1

Skilled – Regional subclass 887
VB 887 (e-lodged) 15 May 2011
VB 887 (paper): 15 May 2011

Priority Group 2

There are no GSM visa classes in priority group 2

Priority Group 3

*Priority 3 applications are currently being allocated within two weeks of DIAC receiving confirmation of a valid nomination from the relevant State/ Territory Government. Applicants in priority group 3 are therefore encouraged, where possible, to provide decision ready applications to enable efficient processing and finalisation of their applications.

Skilled – Sponsored (Migrant) subclass 176
VE 176 (e-lodged): 20 June 2011
VE 176 (paper): 20 June 2011

Skilled – Sponsored (Residence) subclass 886:
VB 886 (e-lodged) 20 June 2011
VB 886 (paper): 20 June 2011

Skilled – Regional Sponsored (Provisional) subclass 475
VF 475 (e-lodged): 20 June 2011
VF 475 (paper): 20 June 2011

Skilled – Regional Sponsored (Provisional) subclass 487
VC 487 (e-lodged) 20 June 2011
VC 487 (paper): 20 June 2011

Priority Group 4

Skilled – Independent (Migrant) subclass 175
VE 175 (e-lodged):10 July 2010
VE 175 (paper): 10 July 2010

Skilled – Sponsored (Migrant) subclass 176
VE 176 (e-lodged): 10 July 2010
VE 176 (paper): 10 July 2010

Skilled – Regional Sponsored (Provisional) subclass 475
VF 475 (e-lodged): 10 July 2010
VF 475 (paper): 10 July 2010

Skilled – Independent Regional (Provisional) subclass 495 and
Skilled – Designated Area Sponsored subclass 496
UX 495 and UZ 496 (e-lodged and paper): All applicants who have an occupation on the new Skilled Occupation List (SOL) – Schedule 3 have been allocated.

Skilled – Independent (Residence) subclass 885
VB 885 (e-lodged) 1 April 2011
VB 885 (paper): 1 March 2011

Skilled – Sponsored (Residence) subclass 886:
VB 886 (e-lodged) 1 April 2011
VB 886 (paper): 1 March 2011

Skilled – Regional Sponsored (Provisional) subclass 487
VC 487 (e-lodged) 1 April 2011
VC 487 (paper): 1 March 2011

Priority Group 5

Processing of priority group 5 applications can only commence once all applications from higher priority groups have been allocated for assessment.

Priority Exempt Applications

Visa Subclasses 476, 485 and 887 are exempt from the current priority processing direction. Applications under these subclasses will be processed in the order in which they were received by the department.

Skilled - Graduate subclass 485
VC 485 (e-lodged) - 22 December 2009
VC 485 (paper) - 22 December 2009

Skilled – Recognised Graduate subclass 476
VF 476 (e-lodged): 28 February 2011
VF 476 (paper): 28 February 2011

Subsequent Entrant Applications
All subsequent entrant applications for subclasses 485, 487 and 475: 2 April 2011

VOG kan overigens nog niet, want daarvoor moet de partij die het nodig heeft een deel invullen. :(

Hmm, link naar "overseas panel clearance certificate 1" geeft "service is currently unavailable. Iemand een idee wat dat voor ding is?

En "other proof of date of birth", kan ik vast een kopie paspoort onder verstaan. Heeft iemand succesvol op die manier de aanvraag ingestuurd?

Heb je wel geboortecertificaten meegestuurd, want die bedoelen ze hiermee. :up:

Gefeliciteerd met jullie sponsorship! Gaat wel hard nu hoor, echt gaaf! Je breekt zo de XPdite records. :grin:

Thanks!, Ja, geboortecertificaat direct geregeld destijds. Al weken geleden bij de aanvraag gevoegd ;) Moest er wel even voor omrijden via Emmen op weg naar Groningen, maar allemaal gelukt.

Nu dus VOG (eerst naar de ambassade en dan met formulier naar gemeente) en vervolgens de Medicals als ik het begrijp. We kunnen alleen nog niet een Medicals instantie vinden geloof ik, maar dan heb ik zelf ook nog niet gezocht en Laura zit zonder Internet op haar werk, dus dat is ook lastig. Maar verwacht toch dat we uiterlijk einde van de dag afspraken hebben staan.

Nu zitten wij straks met hetzelfde probleem als jullie omtrent huis verkopen. Ben bang dat het huis niet in de container past, anders had ik hem meegenomen :D

Hahaha, dat hebben wij ook. :wink:

Jullie kunnen als het goed is alleen nog maar naar Amsterdam (of over de gens :up:):

Amsterdam
Medical Clinic
Huisartsenpraktijk Ritz en Smeenk
Singel 261
1012 WG
Amsterdam
Telephone: + 31 20 622 1321
Fax: + 31 20 622 2383
Doctor(s):
Dr Roger Lauren Paul Ritz

Radiology Clinic
O.L.V.G.
Locatie Prinsengracht
Afdeling Radiologie
Prisengracht 769
1017 JZ Amsterdam
Telephone: +31 20 599 4116
Fax: +31 20 599 4118

:) super gefeliciteerd :)
nu inderdaad dat huis nog... we zitten er ook tegenaan te hikken. We hebben nog geen CO, maar de verwachting is dat die er wel binnen een maand of drie zal zijn. Zetten we het huis dan nu vast in de verkoop, zodat we wat meer tijd hebben, of is het beter om toch te wachten met het risico dat je hem niet op tijd kwijt bent? Ik kijk er eerlijk gezegd ook niet naar uit om onverwacht weer je hele huis piekfijn aan kant te moeten maken. Hoe plan je dat met twee banen, twee kinderen en twee honden??

oja, die medicals schijnen in Antwerpen goedkoper te zijn... maar dat hangt dan wel weer af van de mogelijke extra reiskosten. Er staat vast wel iets over Antwerpen ergens anders op het forum.

Lamarck, ha, same, same hier! Woon in hengelo en project in Groningen. Ik rijd zo'n 1500km in de week en om dan nog tijd te steken in bezichtigingen is geen pretje. Maar het moet wel! :) Tenminste, vorig jaar in oktober het huis tekoop gezet en vorige week net de 2e keer een bezichtiging gehad. Als er in totaal 8 bezichtigingen nodig zullen zijn, zijn wij al 4 jaar verder in dit tempo!

Ik zou hem zeker als de brandweer in de verkoop zetten nu, zeker nu de overdrachtsbelasting omlaag is gebracht. Eenmaal verkocht bevind je je in een luxe positie. Je kan met potentiële kopers ook altijd nog een datum voor aanvaarding afspreken. Maar goed, als de afloop van het visum nog niet zeker is, kan ik me voorstellen dat je nog even geen beslissing neemt, maar aan de andere kant, als er nog geen krabbel is, kan je ook altijd weer terugkomen van de verkoop.

twee bezichtingen sinds oktober??? dat schiet niet echt op :-(. Heb je al een backup plan?? Validatietrip? Verhuren? Prijs omlaag?
Hengelo is ook niet de beste plek voor verkoop, heb ik begrepen.... Bij ons in de wijk is de gemiddelde verkooptijd iets minder dan een jaar. Nou zegt dat natuurlijk ook niks (net zoveel als dat je precies na 8 bezichtigingen je huis verkoop :) )

en ja, je hebt vast gelijk. Niet wachten. We zijn nu het huis aan het opknappen (vooral leger aan het maken - we zijn echt van die verzamelaars en dat gaat dus mooi NIET mee) en het idee is om ergens eind augustus te starten met de verkoop. De grootste bottleneck nu is tijd: naast huis en werk ben ik een studie aan het afronden (uiterlijk 31 aug, zo'n 20 uur per week), en de kinderen hebben vakantie....

Weet je, zelfs als het visum om de een of andere reden niet doorgaat dan wilden we toch ergens anders gaan wonen - dat is ons plan B... :). Dus ja, dat huis mag te koop.

nog een keer diep ademhalen
en vanavond nog maar eens een kast leegmaken ;-).

Tja, we wonen randje centrum en mooie goedgeïsoleerde hoekwoning van 1999 die in 2006 aan onze neus voorbij ging in eerste instantie omdat wij pas reageerden toen het huis al 5 uur op Funda stond. Er was net iemand eerder, maar die kreeg de hypotheek uiteindelijk niet rond. Nu schieten we er met de huidige verkoopprijs al flink bij in, dus zakken zitten we echt nog niet aan te denken. Ik overweeg verhuur wel.

Haha, ken je gevoel wel hoor. Huis verkopen, aankopen, verhuizen, klaarmaken. Allemaal slopende processen :) Maar wel goede stok achter de deur om de puinhoop eens op te ruimen en alle hoeken en gaten te schrobben ;) Misschien moeten we met forumleden een verhuurfonds opstarten. Allemaal in de verhuur voor 150% van de lasten en de eventuele leegstand, net als verhuur-intermediairs, wordt betaald uit het fonds.

OMG!!!! GEFELICITEERD!!!! Dis toch niet meer normaal? Iedere keer ben ik toch weer zo ontzettend verbaasd dat er zo'n groot verschil zit in behandelings tijd van procedures?! Maar, voor jullie helemaal toppie natuurlijk! :up:

Echt super gefeliciteerd... nu dat huis nog zoals wij allemaal!

:smile: Betty

Gefeliciteerd!!! Dat gaat lekker zo
afro.gif

Groeten Steven

Hallo allemaal,

Nog even een update namens Laura. Gisteren alles uitgezocht wat de CO heeft gevraagd aan te leveren. De VOG is al richting de ambassade om daar in te laten vullen zodat we er mee naar de gemeente kunnen.

Form 80 heb ik voor beide al grotendeels ingevuld, maar wat een rotformulier zeg. Ik weet niet eens meer wanneer ik precies verhuisd ben van studentenkamer naar studentenkamer, laat staan dat ik nog weet wanneer ik precies op vakantie ben geweest en een weekendje weg ben gegaan. Nou ja, ik ben al een heel eind gekomen.

Gisteren ook meteen Amsterdam gebeld voor een afspraak voor de medicals, maar afspraken kunnen alleen maar 's ochtends. Dus vanochtend weer gebeld, maar de dokter is op vakantie tot half augustus. Dus naar Antwerpen gebeld, maar ook hier bijna drie weken wachten voor ik een afspraak kan maken. Nou, dan wordt het dus Dortmund of Brussel. Aangezien mij Frans nog beroerder is als mijn Duits dan toch maar Dortmund. In de trein naar mijn werk de stap maar gezet. Ik wilde niet weer te horen krijgen dat ik te laat was met bellen. Ik had geoefend op de duitse zinnetjes voor 'spreekt u Engels' en 'dan bel ik u later weer terug'. Zinnetje 1 ging heel goed, maar het antwoord was negatief. Maar zinnetje 2 kwam er niet meer uit :). Met 20% Duits mijn verhaal gedaan, er kwam toch 75% Engels tussendoor :). En die laatste 5% gooide ik er wat Spaans doorheen. Waar dat vandaan kwam is me ook nog een raadsel. Dit gesprek zal me de hele dag nog wel bezighouden maar we hebben wel volgende week woensdag een afspraak ik Dortmund. Zowel bij de radioloog als de dokter. Volgens mij moest ik dat hebben ;-).

Ik zit nogsteeds in de trein en durf nog niet op te kijken van mijn telefoon omdat de hele wagon heeft meegenoten van mijn wonderlijke gesprek. Maar alles voor het goede doel!

Pfff, ik begin weer wat tot rust te komen. Morgen lach ik er weer om. (Kim vandaag al :))

Groetjes Laura

:up: :up: :up: :cool:
goed werk! je moet er wat voor over hebben als je je droom wilt bereiken :-D

het zal echt niet de laatste keer zijn dat je met handen en voeten probeert te praten over de telefoon :evil: ik heb begrepen dat sommige van die aussies echt niet te verstaan zijn ;-)

diep ademhalen, en hopen dat je die treinpassagiers nooit meer tegenkomt hihi

grin.gif
grin.gif
vervelende Duitsers spreken echt geen word Engels.

Form 80 vonden wij ook echt vervelend en lastig...zijn er een goede 2 dagen mee bezig geweest!
Succes volgende week
afro.gif

Groeten Steven

Goed geregeld Chantal,

maar waarom zo'n haast om die medicals te doen? Je kan gewoon uitstel vragen bij je CO als je niet binnen een maand je medicals in Oz kan hebben. Gezien er nog maar 1 panel arts is in NL neem ik aan dat je zeker uitstel zou krijgen!
Anyways, succes met de laatste regel dingen en voor jullie het weten is die VISUM GRANT er! :up:

Liefs, Betty

Back