stavaza nesje

@ kathren

klein mobieltje en groot glas wijn    :doofywave:dat had ik wel verdiend vond ik  :w00t:

en nu maar wachten, inderdaad!
Is wel raar, heb precies ineens een zee van tijd, ben meer dan drie maanden elke vrije moment bezig geweest met IELTS preparation  :bangcomputer:  en nu ineens niks meer, is raar...

dan wordt ik helemaal  :dizzy:  :dancing:  :happy: :lol1: :nana: :naughty2: :rotflmao: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Zaterdag eindelijk het verlossende bericht... hoop ik... :dizzy:
Heb al wat nachtmerries achter de rug...

Met al de veranderingen die nu op til zijn, ziet het er niet naar uit dat we voor eind 2012 down under gaan geraken.  :cloud: En dat is dan nog als ik geslaagd ben voor de IELTS en mijn skills assessment ok is, wat er anders gaat gebeuren weet ik niet, daar wil ik zelfs effe niet aan denken  :loudcry:
We wilden voor een NSW off-list sponsorship gaan, maar heb net op hun site gelezen dat deze niet meer gegeven woden.  Ik begrijp ook wel dat door de crisis ze alles wat rustiger aan willen doen, maar wachten is nooit leuk. :wall:
Wij hadden gehoopt te kunnen vertrekken als onze zoon klaar is met zijn basisschool, dat is juni 2012.  Als we late vertrekken moet hij eerst nog hier starten in het middelbaar, dit dan maar voor even... vinden we niet te doen eigenlijk.

Nu komt m'n vraag :
Als we nu toch vertrekken in juli 2012 op een 3 of 6 maand temporary visum en rond reizen (we geven onze zoon dan even zelf les) komen we dan in de problemen voor het verkrijgen van ons permanent visum?  We zouden dan op het moment van het verkrijgen van ons permanent visum niet in België zijn...

Weet iemand of dit voor ons een mogelijkheid zou zijn?

'k weet dat het nog allemaal ver af is, maar zoals jullie hier allemaal wel weten is plannen van de toekomst hetgeen ons erdoorheen sleept...

Je kan met een touristen visum naar australie, alleen moet je er wel voor zorgen dat je niet net je PR visum hebt en dit nog niet gehoord hebben en dan een touristenvisum aanvragen. Het laatste visum wat je aanvraagt geldt namelijk, dus heb je je PR al en vraag je daarna je touristenvisum aan is je PR niet meer geldig. Enig nadeel in deze situatie, maar dat is tegen die tijd willicht anders, is dat ze niet weten wanneer het visum wordt toegekend. Nu zeggen ze op zijn vroegst eind 2012, maar dit kan dus ook nog 2013 zijn. Zou zonde zijn als je na je halve jaar eerst terug moet naar nederland.

ik heb toch gelezen voor eind 2012...
dus ga ik er van uit dat dit toch wel de limiet zal zijn...

Dat is wel te hopen.. alhoewel ik niet denk dat je er vanuit moet gaan dat je eind 2012 dan wel je visum hebt...

If your nominated occupation is not on the CSL and you have applied for an offshore GSM visa or intend to apply for an offshore GSM before the end of 2009, it is unlikely that your visa will be finalised before the end of 2012.

Dat betekend dat je visumaanvraag niet VOOR 2012 wordt afgehandeld. Wat dus wil zeggen 2012 of later...

pfffffffffffffff..... de moed zakt me in de schoenen hoor!!

Dat is er eigenlijk toch wel wel over hoor............

Maar ja, de aanhouder wint zeker.........
Morgen naar Emigratieplein, hopleijk daar wat meer info.......

Don't give up!

Ook wij hebben deze week een ontzettende baal week gehad na het lezen van de laatste veranderingen.
Moeilijk he, om zo machteloos te zijn? Maar ja, we moeten door.. Dus kop op, we'll get there in the end!

In 2007 hield het voor ons ook opeens op... 1 kleine verandering in de TRA Assesment en het was voor ons niet meer mogelijk om een visum te krijgen.  Maar wij gingen gewoon door, manlief terug naar school in 1,5 jaar zijn timmermans diploma gehaald, 3 maanden op droog brood geleefd terwijl hij onbetaald prakijk stage moest lopen. En hup, we maakte weer kans op een skilled visum. Tja en nu dit, 2 maanden na de diploma uitreiking, hoor je ipv volgend jaar na 2012 mischien je visum in handen! Aarrrrrrrghhhhhhhhhhhhhh!!!! Erg balen  :cry: :x :-( :|  en nu weer op naar onze IELTS examens in Oktober. One step at a time!
Heb je trouwens je uitslag al binnen??? Ben erg benieuwd en hoop voor je dat het goed is! Fingers crossed.
Denk maar zo, we zitten met vele in hetzelfde schuitje!
:up:

heb net de ogen uit men kop gehuild................

heb het niet gehaald met een halp punt te weinig!!!!!!!

listening 7.5
reading 8.5
speaking 7
writing 6.5!!!!!!!!

Ik moet op alles een 7 hebben, ik voel me momenteel ontzettendmiserabel!!!!!!!!!!!!!!  Ik geloof in het gegeven, "everything happens for a reason", maar heb het moneteel effe moeilijk met de "reason" van dit halve punt tekort...

Ik ga morgen bellen naar Britisch council en vragen om m'n writing te herbekijken; is mijn enige mogelijkheid om alsnog alles voor eind 2009 binnen te sturen. 
Anders moet ik alles opnieuw doen en krijg ik nooit meer alles voor eind 2009 verstuurd en wie weet hoe lang het dan duurt voor we ons visum zullen hebben;;;

Op het moment weet ik niet meer waarom en waarvoor ik het allemaal doe............

mss toch maar ergens anders heen dan... alhoewel...

ik weet het effe niet meer, sorry......

Wat ontzettend balen, maar geef de moed niet op. Een emigratie proces gaat met vallen en opstaan en daar kom je wel door, hoe lastig ook. Hou je uiteindelijke doel voor ogen!

Ach, Ines. Ik vind het zo erg voor je. Zit een beetje met een dubbel gevoel: super blij dat ik genoeg gehaald heb en tevens vind ik het zo jammer voor jou. We hebben er samen naar toegeleefd en dat het dan zo afloopt met dat stomme halve puntje...  :wall: Ik hoop echt voor je dat ze de writing kunnen herbekijken en dat ze je alsnog dat half puntje bij geven. Als het kon, gaf ik je zo dat punt van mij.

Ik weet dat het 'weer' slecht nieuws is na alles wat net gepost geweest is over de verandering bij DIAC maar geef de moed niet op, meid. Je hebt dan misschien een veldslag (heel nipt) verloren maar zeker nog niet de oorlog. Het is helemaal niet leuk om te weten dat je de test opnieuw zal moeten gaan doen en dat het dan weer allemaal vertraging oploopt, maar geef niet op. Je bent pas gestart met alles en als je nu opgeeft, weet je niet waar het je nog kan brengen. Huil maar eens goed uit en ga dan met opgeheven hoofd weer verder. Ga voor je droom, vecht ervoor en denk pas aan opgeven als het je niet lukt na alle mogelijkheden te hebben geprobeerd. Dan weet je zeker dat je alles hebt gegeven om je droom te bereiken en dat het niet ligt aan jouw doorzettingsvermogen.

Hopelijk zie je het morgen weer allemaal beter zitten zodat je er weer met nieuwe moed tegen aan kan gaan.

[quote author=nesje link=topic=10369.msg147295#msg147295 date=1253909673]
Ik geloof in het gegeven, "everything happens for a reason", maar heb het moneteel effe moeilijk met de "reason" van dit halve punt tekort...[/quote]
Misschien om te 'testen' hoe erg je ervoor wilt gaan en wilt doorzetten? ? ? :|

Niet opgeven!! Het is natuurlijk vet k*****, maar de volgende keer ga je het gewoon halen  :up:
Hopelijk voel je je morgen al ietsje beter!!

[quote author=Anneke79 link=topic=10369.msg147303#msg147303 date=1253913825]
Het is helemaal niet leuk om te weten dat je de test opnieuw zal moeten gaan doen en dat het dan weer allemaal vertraging oploopt, maar geef niet op.
[/quote]

De test opnieuw doen is gewoon heel vervelend en kost ook weer geld. Echter is de vertraging op dit moment geen enkel probleem, aangezien het toch nog heel lang gaat duren eer het visum wordt toegekend. Als je er zeker van bent je IELTS wel te gaan halen, kun je je aanvraag ook vast inzenden zonder en deze later toevoegen... Dan loop je helemaal geen vertraging verder op en op dit moment ziet het ernaar uit dat je nog een jaar of 2 hebt om je IELTS te halen. Het was een half puntje, dus dat moet je ook nog kunnen halen.
Zoals al eerder gezegd; laat de moed niet zakken. Helaas is de weg naar Australie lang en met erg veel hobbels! Veel succes!

bedankt voor de opbeurende woorden.  Het gaat vandaag al stukken beter.

Ik ga seffens naar emigratieplein en heb daar afgesproken met Mr. Buysse.  Ik hoop dat hij wat moeglijkheden kan aanreiken.
Ik heb me gisteren avond nog neïnformeerd en heel het web afgezocht en blijkbaar kan ik met mijn diploma ook als child care coordinator gaan, maar moet effe bekijken hoe dat voor de rest allemaal zit...

Ik geef de moed niet op, al voelde dat gisteren wel effe zo....

Super. Hoop dat je weer wat meer te weten komt op het emigratieplein en dat de optie van Child Care Coordinator ook nog kan voor je.
Da's weer een extra kaart die je in handen hebt dan, he.
:up:

Yep, met hem kunnen praten, maar zijn momenteel nog niet veel wijzer. :lol:

Heb zelf wat zitten opzoeken gisteren op alle sponsorship lists van alle staten en blijkbaar staat mijn beroep van pre-primary schoolteacher op de sponsorship list van Victoria.  Dit was niet onze eerste keuze, maar zouden we ook tevreden mee zijn hoor, mooi regio's daar.

Een andere optie is als child care co-ordinator, maar dan zouden we naar WA moeten en daar hebben we beide niks mee...

'k zal nu eerst moeten zorgen dat ik aan een 7 voor de writing gerkaan, of de test opnieuw.  Leuk is anders maar ja, niemand had gezegd dat het allemaal vlot en zonder problemen zou gaan hé... :evil:

de aanhouder wint .. :wink:

Back