stavaza nesje

Volgens mij klinkt dit plan redelijk goed.
Alleen... zijt ge al zeker dat ge na 1 jaar studie een PR kunt aanvragen?
Ik vind daar nl. niets van terug op de DIAC website, alleen van die 2-jaar studie vereiste.
Heb ook wel iets zien staan van 16 maanden studie maar geen 12 maanden.
Of ik moet daar natuurlijk grandioos naast kijken want dat zou ook wel typisch iets voor mij zijn, zenne. ;D

't Zou in alle geval al super tof zijn als ge bij die NOB kunt gaan werken. Da's toch al weer een zorg minder.
Ik hoop echt voor u dat het zo kan. Zal in alle geval voor u duimen. :up:

Hey Anneke,

die studie is dan eiegnlijk gewoon om binnen te geraken. Eens de studie voorbij vraag ik gewoon een skilled indepent onshore aan en dan krijg je een overbruggingsvisum tot het goedgekeurd wordt.

Alle ik denk toch dat het zo lukt, vandaar mijn vraag hier...

ik heb het zelf nog wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar moet je steeds 2 jaar studeren voor je een visum kan aanvragen...
dat wiordt dus weer effe rekenen geblazen...pfffffffffff

Hoi Nesje,

Ik heb weinig verstand van jouw route, maar wat ik wel weet is dat ze bij mijn werkervaring wel uitgingen van een full time job. Twee jaar 20 uur p/w kun je dus volgens mij niet opvoeren als twee jaar werkervaring. Misschien wel als 1.
Of had je daar al rekening mee gehouden?

Dat is een hele goede. Vaak staat er.. je moet in de afgelopen 4 jaar 3 jaar in dat beroep hebben gewerkt. Door te studeren vervalt er dus 'werkervaring'. (tenminste zoals ik het nu zie). Ik weet dat ?? (kan even niet op de naam komen, zit in de buurt van Melbourne met 3 kids en werkte op een basisschool) zei dat haar (parttime?) baan werd gezien als hobby, en niet als baan. Dus je zult een bepaald aantal uur moeten werken alvorens je het tot werkervaring kunt rekenen.

Bij Buysse zeiden ze dat 20uur genoeg is om aanspraak te maken op full time werkervaring...

maar ik weet dus niet of ik daar op kan verder gaan...

Volgend vond ik op de DIAC website voor het aanvragen van een onshore visum :

Australian qualification
or
work experience
have recently completed an Australian qualification after two years full-time study in Australia or more than one qualification totalling at least two years full-time study or have recent relevant work experience.
apply within six months of completing your Australian qualification or have been employed in a skilled occupation for a total of at least 12 out of the last 24 months.

Er staat steeds "or", dus voor zover ik er iets kan uit opmaken staat er dat "relevant work experience" telt. Omdat ik het aanvraag na een jaar telt dus ook mijn werkervaring in België nog steeds. den ik dan...

Bij Buysse zeiden ze dat 20uur genoeg is om aanspraak te maken op full time werkervaring...

Ik vind dat Buysse vaak maar rare uitspraken doet...
Sinds wanneer is 20 uur werken gelijk aan full time???

Hehe, meid. Er komt wat bij kijken om het allemaal uit te pluizen, he. :lol:
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dat van die 20u ook wel gelezen had. Om zeker te zijn, ben ik het nog eens gaan opzoeken op de site van DIAC en vond dit als ik verder klikte op de links in de Points Test:

Specific work experience
You will be awarded points if you have been employed for three (3) of the last four (4) years in an occupation on the Skilled Occupation List (SOL).

You must have been employed:

-for at least 20 hours a week
-in a paid position
-at a skilled level in your nominated occupation or in a closely related occupation on the SOL.
Note: If you are using work experience obtained in Australia to meet this requirement, that work must have been undertaken while you were the holder of a visa authorising you to work.

Australian work experience
You are eligible to be awarded Australian work experience points if you have been employed in Australia:

-in an occupation listed on the Skilled Occupation List (SOL)
-while holding a visa that allows you to work (this must be a substantive visa or a Bridging A or B visa with work rights)
-for at least 20 hours a week
-in a paid position
-at a skilled level acquired after gaining your qualifications in your nominated occupation or in a closely related occupation on the SOL
-for a period(s) totalling at least one year in the four years immediately before the day you lodge your application.

Ik haal daar toch uit dat 20u/week wel genoeg zijn.
Alleen zit ik een beetje met het zinnetje 'at a skilled level acquired after gaining your qualifications in your nominated occupation or in a closely related occupation on the SOL'. Ik weet dus niet of die 20u tijdens uw studie meetellen. :|

Wat die 2 jaar studie betreft, is er geen mogelijkheid om 2 Masters te combineren? Ik weet dat ik dit al een paar keer heb zien staan bij Bachelors en dan geef je meteen aan dat je de ene Bachelor start na de andere te beëindigen. Misschien kan je dit ook doen met een Master en je meteen voor 2 opleidingen inschrijven. Dan ben je ook ineens 2 jaar aan het studeren. Zeg maar wat, he meid. Weet ook niet zeker of het bij een Master kan.

suuper bedankt voor de info Anneke! :up:

inderdaad die gained after is lastig... :|

Ik kan inderdaad 2 masters na elkaar doen, maar het is enorm duur om voor 2 jaar te studeren omdat ik ook voor de 2 jaar moet kunnen aantonen dat ik mijn gezin kan onderhouden... Dus moest er een mogelijkheid zijn om mijn PR na 1 jaar aan te vragen, ben ik hier wel voorstander van...

maar hoe meer ik opzoek, hoe minder waarschijnlijk dat het lijkt... :-(

Heb vandaag een mail gestuurd naar Rob van move2australie. Heb er hier op het forum al heel veel goeie dingen over gelzen, vandaar...

Graag gedaan, hoor. :wink:

Nu ja, wat die 'gained after' betreft, kan je eventueel nog wel een graduate visa aanvragen waarin je 18 maanden (geloof ik) kans krijgt om die punten bijeen te rapen. Dus eigenlijk is dat dan al een mogelijkheid voor die Australian experience, he.

Misschien kan je het geld voor het onderhouden van je gezin nog bijeen sparen? Je zoekt toch pas in juli 2011 te beginnen, he. En je kan pas 4 maanden op voorhand je visum aanvragen en het is bij je visum dat je de financiële kant van het plaatje moet kunnen voorleggen. Misschien is dat voldoende om nog wat bij te sparen? :|

Of kan je misschien credit aanvragen voor één van de Masters zodat je aan 16 maanden komt? Ik geloof dat ik ook eens gelezen heb dat dit voldoende kan zijn. En anders pluis ik dat nog wel eens uit. :p

hey anneke,

Dat van die 16 maanden heb ik nog nergens kunnen vinden...

Voor zover ik alles heb kunnen uitpluizen moet ik 2 jaar studeren... Ik denk wel dat ik aan genoeg financiele middelen moet komen door verkopen huis, maar zal nipt zijn.

Ik heb nu wel gevonden dat je aan de uni van newcastle kan studeren via web, kijk maar eens op www.gradschool.com.au

Ik probeer nu uit te zoeken of dit ook mag en telt voor aanvraag visum. Ik hoop van wel, ze zeggen toch dat het gelijkwaardig is aan een de gewone opleiding. Ik heb DIAC alvast een mail gestuurd om er naar te informeren.

Als dit mag dan oênt dit weer veel perpsectieven. Is makkelijker om te werken omdat je het studeren zelf kan plannen en we kunnen ook iets verder van de uni en dichter bij Sydney gaan wonen...

We blijven bezig he anneke...

en jij, al kunnen kiezen?

Ik had dit zien staan op de site:

There are two main components of the Australian study requirement.

-You must have studied for a minimum of at least 16 calendar months within Australia in a course registered with the Commonwealth Register of Institutions and Courses for Overseas Students (CRICOS)
and
-You must have completed two (2) academic years of study, which is 92 weeks of registered study.

Ik denk dat je dan een 2-jarige studie kunt doen maar dan in minstens 16 maanden maar zeker ben ik niet, hoor. En ik meen dat ik het hier ook al wel eens gelezen heb op het forum. Maar ik denk wel dat het uitzonderingen zijn. Misschien maar best op safe spelen.

Als het voor u lukt om online te studeren, is dat inderdaad een goede optie. Ik zou het daar zelf nog al moeilijk mee hebben, denk ik dus ik ga gewoon best naar de les gaan. :lol:

Voorlopig heb ik nog niet echt gekozen maar mijn voorkeur blijft toch hangen bij die van de Sunshine Coast. Ik ga alle puntjes eens op een rij zetten van die uni en Griffith. Misschien ook nog van andere universiteiten. Maar dat zal pas voor 't weekend zijn. :wink:

heb net ergens op de DIAC site gevonden dat ze het bedrag dat studenten nodig hebben om een jaar rond te komen hebben opgetrokken naar 18 000 dollar per jaar.

Ook alle andere bedragen hebben ze opgetrokken.

voor ons maakt dit een verschil van 17 000 euro op 2 jaar! pffffffffff...........waar blijven ze het halen :-(

Hé Nesje,

Wil je niet aan het schrikken maken :oops: , maar als ik het gisteren goed heb begrepen is op het moment het grootste probleem het grote aantal visum aanvragen voor studenten.(meer dan 100.000 :lol: aanvragen per jaar, daar willen ze vanaf schijnbaar)
Grotendeels Aziaten, maar toch...
Ik hoop dat je Rob snel te pakken krijgt, hij kan je er vast meer over vertellen.

Marie

ik heb inderdaad een mail gekregen ondertussen en ben hem erg dankbaar voor het duidelijke en snelle antwoord! :up:

Wat vior ons een probleem is via skilled indepent is dat we dan niet voor eind 2012 met alles kunnen starten. Onze zoon beëindigd zijn basisschool in juni 2012 en we hadden graag dan vertrokken.

W zullen alles weerom moeten bekijken en evalueren..............

Nou, gelukkig heb je al wat gehoord.
Het is een man van zijn woord blijkt wel.
Succes met verder uitzoeken! :smile:

Marie

Vandaag de kansbeoordeling van Move2Australia ingevuld. :up:

En nu maar wachten op het telefoontje van Rob...Spannend. :lol:

Nog steeds geen nieuws van mijn IELTS re-marking...begint nu wel erg lang te duren :|

Back