stavaza nesje

[quote author=nesje link=topic=10369.msg147369#msg147369 date=1254038787]
de aanhouder wint .. :wink:
[/quote]

:up: Goed zo, positief blijven denken!!

Oh wat balen.... een half puntje!  :|

Heb net de berichten omtrent de veranderingen gelezen. Vraag me af of ze het zelf allemaal nog wel weten.....

hee Nesje, ff een hart onder de riem:
Wij hadden precies hetzelfde, Rimko had een half puntje te kort! ontzettend balen.maar, zoals iedereen natuurlijk zegt, doorgaan!
Rimko is zelf meteen weer naar de vlg mogelijkheid de Ielts gaan doen, want dan zit alles nog vers in je geheugen. Dus een maand later heeft ie het wel gehaald. Gewoon doen en niet te veel piekeren. Je kunt het treffen met onderwerpen waardoor het net niet lukt, of waardoor het de vlg keer gewoon wel lukt. Je hoeft niet perse nu weer maanden te gaan leren vindt ik.
Dus, hup, een nieuwe Ielts plannen!  :up:

groetjes Ingrid en Rimko

Hee Ingrid en remko,

Ik dacht dat ik 3 maanden moest wachten voor ik de test opnieuw mag doen.  Is dit dan niet zo?
Ik ga toch ook de re-marking proberen.  Mss heb ik wel geluk dat als iemand anders het bekijkt ik nu wel een 7 haal... hoop doet leven hé!

Is het niet een mogelijkheid binnenkort al de aanvraag in te sturen? De ielts en dergelijke komen dan wel. e hebt tijd zat om alles op te sturen, zeker met al deze veranderingen :wink:
Succes met alles :up: Uiteraard duim ik voor jullie.

Dat kan niet.  Mijn skills assessment moet eerst in orde gebracht worden.  Voorwaarde voor het goedkeuren van mijn diploma is een 7 op elk onderdeel van de IELTS, als dit niet zo is, mag ik het niet opsturen, staat duidelijk in de papieren.
Pas als mijn skills assessment in orde is kan ik alles bij DIAC indienen.
Dus moet dat eerst in orde gebracht worden...
Niemand had gezegd dat het makkelijk ging worden, dus we houden vol...

Je mag meteen weer opnieuw je Ielts gaan doen hoor. Maar ook slim om een re-marking te proberen ( had ik nooit van gehoord!  :blond:

Ik heb dat van de re-marking op de ielts-blog gelezen.
Ik ga dit voor dat halve puntje proberen, ik waag het erop, kan niks verliezen en met wat geluk kan het me een hoop stress besparen.
Het kost wel € 75, maar als je punten hoger uitkomen dan eerst krijg je dit geld niet.
Nu maar duimen dat deze wat minder streng verbeterd, heb trouwens gehoord dat Brussel erg streng is en dat als ik de IELTS opnieuw moet doenb ik hem beter ergens anders kan doen.  Ik zet nu effe alles op de re-marking en anders is het weer stressen, al weet ik nu wel beter wat me te wachten staat.

[quote author=nesje link=topic=10369.msg147459#msg147459 date=1254163272]
heb trouwens gehoord dat Brussel erg streng is [/quote]

Waar zijn ze 't minst streng? :wink:

:grin:
Marika

P.S:
Wat is dat voor 'n IELTS-blog?

hai Ines,

Beetje laat met mijn reactie maar vind het rot voor je dat je de IELTS niet haalde.Natuurlijk kun je het zo vaak overdoen als je wilt!Mijn man heeft m ook opnieuw gedaan en ik moet zeggen dat de punten nogal kunnen afwijken.Eerste keer een 6.5 voor speaking en de tweede keer een 4.5!Ik denk dat de beoordeling ook scheelt bij de een of ander.Ik hoop dat de herbeoordeling goed uitvalt, lijkt me een goede keus van je.Moet je daar ook weer twee weken op wachten ?Ik duim voor je.......

groetjes Chantal

@ marika : www.ielts-blog.com
= een super goeie site

@ Chantal :
de uistlag van de re-marking wordt me binnen de 8 weken meegedeeld.  Dus zal ik geduld moeten hebben.  Ik heb vandaag de officiele brief met de uitslag gekregen.  Nu alles binnensturen samen met €75 euro en dan weer geduld...

Heb trouwens een mail van Buysse immigration gehad.  Ze herbekijken alle zaken van al hun klanten.  Vrijdag bel ik voor een update.
Volgende statement komt van het immi bureau :

Het komt erop neer dat men een baanaanbod nodig heeft om een aanvraag in te kunnen dienen of  uw beroep moet op de Federale CSL (Critical Skills List)

Staan en u heeft een State Sponsorship nodig, wat betekent dat uw beroep ook op de Shortage List van de staat moet staan.

Er zijn nog enkele ander variantie met CSL maar ook daar is niet eenvoudig aan te voldoen.

Het betekent dat alle oude en nieuwe aanvragen doorgeschoven worden naar

december 2012.

Hoe dan de regelgeving er uit zal zien is niet bekend[/color

Dit voor iedereen die nog twijfelde    :wall:

effe een update... na een niet zo positief telefoontje van het immi bureau.

Vrijdag ben ik naar Kliroy educations geweest in Utrecht en daar hebben ze me allerlei brochures meegeven van uni's in Oz.

Hoe het er nu voor staat...

We plannen om op een student visa te gaan.  Zouden graag juli 2011 vertrekken, dat is dus een jaar eerder dan eerst voorzien.  Maar mijn IELTS uitslag is wel genoeg om de studies aan te vatten en ik wil dus vertrekken als deze uitslag nog geldig is, heb geen zin om weer dit hele stressy gedoe over te doen.
Momenteel ligt mijn keuze bij La Trobe uni in Melbourne en ik zou een master of education gaan doen.

Ben de laatste twee dagen vollop bezig geweest met berekenen, maar het ziet er redelijk goed uit.  Het is een erg dure grap, maar wij vinden het dit waard.

Ik kijk absoluut nite tegenop om terug te gaan studeren, was dit eigenlijk 2 jaar geleden van plan maar dan in België, maar was niet haalbaar, en nu dus wel...

We hebben geen zin meer om een skilled indepent aan te vragen nu, alles is te onzeker geworden en wij willen absoluut vertrekken voor onze zoon naar het secundair onderwijs moet en dat is september 2012...

i

Ga je nu alsnog proberen om van die 6,5 een 7 te maken?? Wel top trouwens dat je zo makkelijk naar andere oplossing bent wezen kijken en binnen een paar dagen een compleet nieuw plan hebt  :up: :up:
Succes met alles!

De toelatingsvoorwaarden voor de uni in mijn gekozen richting zijn overal 6.5 and no score less than 6, dus... moet ik van de 6.5 geen 7 laten maken.  Super hé!

Ik zie er ook absoluut niet tegenop om terug te gaan studeren.  Lijkt me een enorme uitdaging en een goeie manier om te integreren en niet in het zwarte gat te vallen na aankomst.  Ik kijk er zelfs echt naar uit.

Super goed nieuws! :up:
Ben echt content dat jullie toch een andere oplossing gevonden hebben.
Ga je ook nog steeds een kijkje nemen naar de andere mogelijke universiteiten of staat je keuze al een beetje vast?

tot hier is La Trobe in Melbourne de betse keuze, maar nog niks staat vast, dus nog effe afwachten...

Financiele plaatje is normaal wel rond, dus plannen maar...

ik heb een plan! :lol:

Maar wil effe de haalbaarheid ervan testen bij de kenners hier op het forum...

het gaat als volgt :

- ik werk dus momenteel al 10 jaar als kleuterleidster.(we zouden op skilled indepent gaan, maar door veranderingen in wet alles uitgesteld en willen niet wachten)
- ik zou juli 2011 een eenjarige master gaan studeren (teaching of education,... vele opties)
- ik mag dan 20uur werken tewijl ik studeer. Ik heb reeds contact met de stichting NOB die ned-talig onderwijs aanbieden en zij nemen elk jaar nieuwe kleerkrachten aan die dan 20 uur kunnen werken (= ideaal, want dit aantal uur mag ik werken terwijl ik studeer)
- wanneer de studie is afgerond zou ik een onshore skilled indepent willen aanvragen. Ik kom dan aan genoeg punten en ik kan de 20 uur die ik gewerkt heb laten tellen als 12 maandan vooraf aan de aanvraag gewerkt in de functie van de aanvraag.
- volgens wat ik al heb kunnen vinden krijg ik dan een overbruggingsvisum tot er een beslissing is genomen.

+ punten :
- mijn man mag fultime werken omdat ik een master doe en deze voorwaarden blijven geldig tijdens bridging visum
- ik mag ook op bridging visum 20 uur werken
- pre-primary school teacher of child care coordinator staat op de CSL van NSW

- punten :
- mss riskant want hangt af van het 20 uur werken tijdens de studie...

iemand een addertje gevonden? :|

Back