Steeds meer Nederlanders emigreren

[quote author=krokkie link=topic=5962.msg75441#msg75441 date=1164020844]
Ik kom daar niet zomaar binnen iedereen wel hier, en alles word ze nog gegeven ook.
Groeten Kees :x
[/quote]

Nou dan heb je de buitenlanders zeker nog niet gesproken die met heeeeeeeeel veel moeite een visum verkrijgen voor NL of niet. Het staat bij buitenlanders juist bekend als een land waar je heel moelijk binnen kan komen.

Ik vraag me af, hoeveel last hebben we zelf/gehad van mensen met een 'ander geloof'? Is het puur een klaagzang of is het gebaseerd op persoonlijke aanvaringen. Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van 'buitenlanders'. Meer van bouwvakkers die lopen te fluiten. En dat zijn NL-ers!

[quote author=Nynke link=topic=5962.msg75462#msg75462 date=1164053665]
Ik kom daar niet zomaar binnen iedereen wel hier, en alles word ze nog gegeven ook.
[/quote]

Nou dan heb je de buitenlanders zeker nog niet gesproken die met heeeeeeeeel veel moeite een visum verkrijgen voor NL of niet. Het staat bij buitenlanders juist bekend als een land waar je heel moelijk binnen kan komen.

Ik vraag me af, hoeveel last hebben we zelf/gehad van mensen met een 'ander geloof'? Is het puur een klaagzang of is het gebaseerd op persoonlijke aanvaringen. Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van 'buitenlanders'. Meer van bouwvakkers die lopen te fluiten. En dat zijn NL-ers!

[/quote]

Je bent me net een slag voor Nynke. Het is inderdaad helemaal niet gemakkelijk om Nederland binnen te komen behalve als je vluchteling bent.

Ik denk dat het klagen over moslims niet gebaseerd is op persoonlijke ervaring (in de meeste gevallen dan toch) maar op wat er in de media verkondigd wordt. Ik heb persoonlijk nooit enige negatieve ervaring met moslims ondervonden in Nederland of elders in de wereld. Wel heb ik negatieve ervaringen met Nederlanders die mij hun geloof probeerden op te dringen zoals sommige Gereformeerd Vrijgemaakten en de Jehova's. Laat elkaar gewoon met rust en scheer niet iedereen over dezelfde kam.

Erna

[quote author=Nynke link=topic=5962.msg75462#msg75462 date=1164053665]
[/quote]

[/quote]
Nee gesproken heb ik er niet veel (naar mijn mening spreken de meeste geen nederlands)
En of ik er veel last van heb:  Nee nog niet maar hoe ziet nederland er over 10 of 20 jaar uit???
Als ikvoor mijn werk door de stad rijd waarom ze ik dan alleen maar niet nederlandse mensen in groepjes "rondhangen".
En dan kun je zeggen dat het moeilijk is om aan werk te komen,en daar komt het nu ik vind dus dat elke "wwer"na een bepaalde periode van solliciteren voor de gemeente aan het werk kan dit voorkomt rond hangen en bevorderd het vinden van "normaal"werk door ze te stimuleren dat er beter werk is dan stoepen vegen in weer en wind.
Waar en waarom zijn er op dit moment de meeste burger oorlogen???
Ik heb wel ervaring met een kroaat, die heeft bij me gewerkt en ik ben eerlijk, hij wist niks maar pakte alles aan.
Het nadeel was dat hij er op aanspoorde om in vaste of contract dienst bij ons te komen werken in plaats van via de gemeente.
Via via hoorde ik dat hij met een liesbreuk rondliep en zich wilde laten opereren nadat hij bij ons in dienst zou zijn,ik zou dan kunnen betalen.
Wat ik maar bedoel ze komen het land in, voor elk probleem is er wel een loket, en ze zijn slimmer dan wij.
En SORRY maar ik denk inderdaad dat ze nederland leterlijk overnemen over enkele jaren.
Ik zeg niet dat ik er een hekel aan heb maar het is wel en van de redenen om te emigreren maar zeker niet de enige reden.
Ik ben wel van mening dat een vluchteling die vlucht met een geldige reden moet worden opgevangen,maar het moet niet vanzelf sprekend zijn dat ze hier kunnen blijven.
Ben ik trouwens blij dat ik nog in een vrij land woon waar je nog een eigen mening mag hebben waar inderdaad niet iedereen het mee eens hoeft te zijn.

Toch de vriendelijke groeten

Kees

De meeste moslim mensen die ik ken spreken toch gewoon goed nederlands hoor. Ik heb met verschillende moslim mensen op school gezeten, welke allemaal gewoon een vak gingen leren. Er zijn ook veel andere buitenlandse mensen die geen nederlands spreken (bijv. uit china). Ik zelf werk in de jeugdpsychiatrie en kom daar regelmatig mensen tegen uit andere geloven, maar vooral ook gewoon nederlanders. Ik moet zeggen dat ik er weinig verschil in merk. Tuurlijk is het triest als een turks meisje thuis wordt mishandelt door haar vader, maar dat haalt het nieuws. Alle nederlandse meisjes met wie hetzelfde gebeurt die zie je niet. Hetzelfde geldt voor hangjongeren. Als ik zie hoe de meeste jongeren het weekend indelen, zijn ook vaak nederlandse jongeren hangjongeren (wat overigens niet verkeerd hoeft te zijn, zolang ze niet voor overlast zorgen). Wat ik jammer vind is dat veel mensen een oordeel vormen zonder zich er verder in te verdiepen en gewoon ook dingen zeggen die niet kloppen. Sommige verhalen van moslims die naar nederland komen zijn ook erg schrijnend. En ja iedereen heeft wel een vriend, van een broer van een neef van je oma die iets naars heeft meegemaakt met iemand die moslim is. Maar ga eens na hoeveel rottigheid er door nederlanders zelf wordt uitgehaald... Als ik uit persoonlijke ervaringen spreek heb ik meer rottigheid meegemaakt wat veroorzaakt werd door nederlanders. En tuurlijk blijft het zo dat sommige groepen buitenlanders sneller in de problemen raken, maar misschien zijn er dan ook factoren die daartoe leiden. Maar goed daar hebben veel mensen geen boodschap aan.

Laatste reactie dan maar

Een laatste vraag
Mag ik nu eerlijk vragen hoe je denkt dat nederland er over 20 jaar uitziet?
Verder houden we er maar over op, zoveel mensen zoveel gedachten

vriendelijke groet

Kees

over 20 jaar...mmmmm. Niets anders dan nu denk ik.

Koud, grauw, druk, weinig groen, veel verschillende culturen, gezelligheid, leuke knusse huisjes, pokdalige jeugd, hopelijk rookvrij, dure huizen, leuke steden en een sullige regering! En een land waar je eigenlijk niet zoveel te klagen hebt...en dat vind ik ook nog steeds nu ik in een prachtig ander land woon. 

Hooguit de media die inderdaad van nog meer muggen olifanten maakt dan nu (thanx Erna). Helaas werkt het nu eenmaal zo dat het merendeel van de wereld zich ongelovelijk laat opstoken door alles wat in door media wordt vermeld. Heel naief, maar begrijpelijk kudde gedrag. Ik denk dat dat het enige gevaar is wat over de hele wereld op de loer ligt. Want laten we eerlijk zijn....waar zijn nu de vogelgriep en SARS ineens gebleven? Toerisme wordt in een knal verknald door de media. Zucht, goed das weer een heel ander onderwerp, maar ook zo onuitstaanbaar.

Ik begrijp nu dat de Kroaten trouwens ook niet te vertrouwen zijn. Dat verhelderd weer een boel hier. Mijn vader is Indonesisch. Nu volledig geaccepteerd in NL, maar denk maar niet dat dat zo was toen ze met hun overvolle boten aankwamen. Die pindapoep Chinezen (ja echt waar!), die willen toch niet werken. Nu blijkt wel anders. Geef mensen toch eens het voordeel van de twijfel en maak je om andere dingen druk dan een petje meer of minder in de klas. Het land overnemen? INVASION OF THE FOREIGNERS...tananananananaaaaaaaa........
Wat ik trouwens ook niet snap. Als ze werken dan hoor je de NL-ers klagen dat ze ons werk afpakken en als ze niks doen is het ook niet goed. Ah, ik snap het al, ze mogen vuilnisman worden. 

Maargoed, inderdaad, ieder zijn mening.

Anyway, goed plan de discussie te stoppen, want hier lopen een aantal niveaus door elkaar heen.

Heb deze discussie gevolgt en wil er nu zelf ook graag op reagereen,

Ik ga naar Australie om bij mijn vriend te wonen. Hij is een geboren en getogen Australier maar zijn ouders zijn immigranten. Zijn moeder was 5 en zijn vader 18 toen ze in Australie kwamen. Hebben elkaar daar ontmoet. Zijn opa ging erheen om een nieuw leven op te bouwen. Toen er eenmaal genoeg geld was werd de rest van de familie over gebracht... dit komt mij bekent voor in nederland.
Het geloof wat zijn familie in Nederland had (Apostolisch) werd daar voort gezet en inmiddels is er een aardige gemeenschap van zo'n 100 man. Ikzelf ook.
Wij hebben ook een 'kerk' (alhoewel we het 'gebouw' noemen). Hopelijk komen er in de jaren meer bij over Australie zodat alle geemigreerde apostolischen hun geloof actief kunnen blijven beoefenen.
Wat is hier verkeerd aan, om in een ander land waar je een nieuw bestaan wilt opbouwen je geloof te willen blijven behouden. Ik heb er respect voor dat zo veel moskeen worden gebouwd. Wat goed dat al die moslims het doorzetten om hun geloof te blijven behouden.
Tuurlijk, mijn geloof lijkt niet eens op de Islam en wij kennen het fenomeen 'extremist' ook niet maar wij zijn ook geen grote groep. En in grote groepen heb je daar nou eenmaal last van. Niks met het geloof te maken als ik de 'gewone' moslim moet horen.

En over het in Nederland binnen komen... inderdaad veel te moeilijk. Heb 1,5 jaar in Detentie centrum soesterberg gewerkt (onder de volksmond ook wel Kamp Zeist) waar de bekende Wilders, en ook waar Hui en zijn moeder hebben gezeten.
Als je 1,5 jaar met zoveel mensen werkt die weet ik niet hoelang al vast zitten, het ene verhaal nog schrijnender dan de ander, zakt de moed je in de schoenen.
Uiteraard altijd met uitzonderingen van de zogehete profiteurs.

Om nou te zeggen dat ik er echt 1 mening over kan uiten, nee... Overal is er, maar dit en maar dat. Overal zitten uitzondering, mensen die het net wel/niet verdienen of die het allemaal net iets anders doen.
Waarom er niet gewoon met zijn alle wat van maken, met die hele groep die het wel goed voor heeft? Accepteren dat we niet hetzelfde zijn en dat er in zo'n multicultureel land als nederland nou eenmaal zoveel individuen wonen?

Groetjes Ivette

Oh sorry... iets te voorbarig...
Had te snel door gescrolled en die laatste vraag niet meer gezien over dat we er over zouden ophouden... hahaha sorry!!!!  :oops:

:-D

[quote author=janneman02 link=topic=5962.msg75100#msg75100 date=1163535487]

Daarnaast speelt het opkomende Islam ook een belangrijke rol.
Hoe vreemd het mag klinken maar 20 jaar geleden  hadden wij het fenomeen islam geheel niet.
Nu, nu moet een ieder die niet islam is de islam omarmen.

[/quote]

Ehm............dit is niet geheel waar. Sinds de opkomst van de sterke religies, in welke vorm dan ook, is er al bonje, overal ter wereld. Het 'fenomeen' Islam in het Nederlands gebied is naar mijn best weten iets jonger dan de komst van de Romeinen.

En daarom ben ik als moslim vertrokken uit Nederland. Ja ik ben moslim, nee ik draag geen hoofddoek,ja ik spreek perfect nederlands. Ik heb mn hele leven in Nederland gewoond, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik volledig werd geaccepteerd. Hier in Oz is er respect voor elkaars cultuur en religie en een zekere interesse. Hier heb ik me nog nooit anders of apart gevoeld, want we komen allemaal ergens vandaan. Alles pais en vree....
Totdat ik besloot om met mn man eens gezellig naar Sinterklaas avond van de hollandse club te gaan en helaas, ja helaas de Nederlanders me erg onwelkom lieten voelen. Hoe haalde ik het in mn hoofd om als marokkaanse moslim Sinterklaas met hen te komen vieren, ze waren juist weggegaan om van types als mij af te komen'. Ik vind het zo jammer, want wat er ook gezegd word door wie dan ook, Nederland is voor mij nog steeds thuis. Maar het doet me zoveel verdriet als ik het commentaar op deze website lees. Mensen accepteer dat we allemaal anders zijn, dat we verschillende religies hebben, verschillende culturen, maar dat we ook hetzelfde zijn.

p.s. Zo blij met de uitslag van de verkiezingen! Nederland word wakker!

Bravo Mila.

Respect is inderdaad wat men voor elkaar moet hebben en wat voor religie je hebt, moet helemaal geen verschil maken in hoe je wordt bekeken. Helaas is het tegenovergestelde maar al te waar.

Erna

[quote author=Mila link=topic=5962.msg75602#msg75602 date=1164262965]
ja ik spreek perfect nederlands.

(...)

want wat er ook gezegd word door wie dan ook
[/quote]

volgens mij is 'word' met 'dt' ;)

Hah flauw, en nee niet omdat je moslim bent (weer flauw haha). Je hebt iinderdaad gelijk. Ook de angst voor de islam is nogal apart...

[quote author=FOL link=topic=5962.msg75806#msg75806 date=1164493534]
ja ik spreek perfect nederlands.

(...)

want wat er ook gezegd word door wie dan ook
[/quote]

volgens mij is 'word' met 'dt' ;)

Hah flauw, en nee niet omdat je moslim bent (weer flauw haha). Je hebt iinderdaad gelijk. Ook de angst voor de islam is nogal apart...
[/quote]

Inderdaad heel flauw dat je ook nog vergeet te zeggen dat Sinterklaas avond een woord is. bah

Er gaan dus een paar mensen emigreren om de "buitenlanders" te ontvluchten, door zelf buitenlander te worden in een ander land?
Zucht..... :cry:
Vind het geen leuk topic om te lezen.
Maar ja, iedereen zijn eigen mening.

[quote author=Joep link=topic=5962.msg75810#msg75810 date=1164500231]
Inderdaad heel flauw dat je ook nog vergeet te zeggen dat Sinterklaas avond een woord is. bah
[/quote]

Ik plaag altijd iedereen op een (vind ik) humoristische wijze.
Laat humor leven, waar de schaduw regeert. (oftewel, als je ergens altijd serieus moet zijn is er iets mis).

Maargoed, iedereen kan zijn steentje bijdragen aan een betere maatschappij, in Nederland, In Australie of waar dan ook. Zelf zorg ik gewoon dat ik probeer geen vooroordelen te hebben en ook zeker geen angst voor ofwel de islam, als 'buitenlanders'. Ik denk dat veel woede en " kijk eens hoe NL er over 20 jaar uitziet" voort komt uit angst.

Humor is moeilijk te herkennen als je niet weet hoe de persoon is.
En het schrijven van woorden/tekst kan op verschillende manieren gelezen en geïnterpreteerd worden.

En daarom ben ik als moslim vertrokken uit Nederland. Ja ik ben moslim, nee ik draag geen hoofddoek,ja ik spreek perfect nederlands. Ik heb mn hele leven in Nederland gewoond, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik volledig werd geaccepteerd. Hier in Oz is er respect voor elkaars cultuur en religie en een zekere interesse. Hier heb ik me nog nooit anders of apart gevoeld, want we komen allemaal ergens vandaan. Alles pais en vree....
Totdat ik besloot om met mn man eens gezellig naar Sinterklaas avond van de hollandse club te gaan en helaas, ja helaas de Nederlanders me erg onwelkom lieten voelen. Hoe haalde ik het in mn hoofd om als marokkaanse moslim Sinterklaas met hen te komen vieren, ze waren juist weggegaan om van types als mij af te komen'. Ik vind het zo jammer, want wat er ook gezegd word door wie dan ook, Nederland is voor mij nog steeds thuis. Maar het doet me zoveel verdriet als ik het commentaar op deze website lees. Mensen accepteer dat we allemaal anders zijn, dat we verschillende religies hebben, verschillende culturen, maar dat we ook hetzelfde zijn.

p.s. Zo blij met de uitslag van de verkiezingen! Nederland word wakker!
[/quote]

Goed gezegd  :up: Aan de andere kant, ook jammer te lezen.

Maar waarom kunnen moslims en christen niet door 1 deur?
Volgens de bijbel is het normaal om  vredelievend te zijn  tegen anderen.

Volgens de koran is slechts 1 geloof mogelijk. Die is gesproken uit het Koran.
Er is geen andere weg mogelijk...
Ik ben en blijf vredelievend, maar vanwaar deze discussies?
Mohammed heeft duidelijk aangegeven dat het niet mogelijk is om met christenen samen te leven. EEn letterlijke regel uit de koran is: Een
Slechts 1 geloof is mogelijk, en dat is het geloof volgens het Koran.
Ieder moslim die dit tegen spreekt is geen echte moslim.

En daar zit nu het probleem. Hoe goed, hoe lief, hoe eerlijk je ook mag zijn: de islam heeft zijn grensen. Ik hoera de moslims die zich moslim vinden maar begrip tonen voor ander gelovigen.

Ja, zeker die zijn  er ook.
Ik als christen blijf hopen op een vredelievende wereld.

Wees niet boos op mij vanwege mijn kritiek
Lees het gepublieerde hierover.

Mijn mening:
Moslim gaat niet samen met Christen. Waarom? De bijbel is vernieuwd en de Koran is zoals hij is.
Stenigen komt niet meer voor .. volgens de christelijke weg. volgens het koran is dit nog steeds een middel om mensen te straffen.

Miin hoop:
Een vreedzame wereld

Een tekst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjaria

Back