Steeds meer Nederlanders emigreren

Ik ben ook voor vrede en ik heb altijd begrepen dat er maar één God is, welk geloof je ook aanhangt. Ik zal het dan wel verkeerd hebben als niet christen, niet jood en niet welk ander geloof dan ook. Ik geloof in mijzelf.

Erna

Kennelijk leeft het onderwerp gewoon verder, ook al zouden jullie er over ophouden....maar ik wil nog wel even reageren. Mijn ervaring als christen is, dat wij prima door 1 deur kunnen met moslims. We hebben zelfs goede moslim-vrienden, waar we prima diepte gesprekken mee kunnen voeren.
Het probleem in Nederland is m.i. dat, nadat we ons vrijgevochten hebben van allerlei kerkelijke regeltjes (je kunt je afvragen hoe christelijk dat eigenlijk was) en eindelijk het keurslijf uitgeband hebben, we nu geconfronteerd worden met een religie, die weer allemaal regels gaat opleggen. Daar hebben vrije Nederlanders dus geen zin in. Het gaat helemaal niet om geen respect hebben voor een ander geloof, of intolerantie, maar om het feit, dat we weer teruggeperst dreigen te worden in dat keurslijf.
Aan de andere kant zien moslims Amerika en West Europa als christelijke landen. Als we de geschiedenis nagaan en kijken wat wij als 'christelijk' neergezet hebben (kruistochten, abortus in Amerika als vette geldpot, lang-leve-de-vrijheid in Nederland: laat je jeugd maar gewoon kapot gaan aan de drugs) dan kan ik me wel voorstellen dat veel mensen, inclusief moslims, niet zo'n hoge pet ophebben van christenen.
Ik hoop dus dat christenen zullen gaan doen wat hun opdracht is: Heb je naaste lief zoals jezelf (en die andere leuke is: heb je vijanden lief). Volgens mij geldt dit overal ter wereld. En wat ons betreft: we zijn bezig om te kijken of we naar NZ of Tas kunnen. Vanwege de ruimte, de rust en ik hoop, minder media-invloed. Hier in NL ben je bijna alleen maar bezig je een slag in de rondte te werken om je rekeningen betaald te krijgen.
groetjes, Jeannette

[quote author=Sjaak link=topic=5962.msg75937#msg75937 date=1164623215]
En wat ons betreft: we zijn bezig om te kijken of we naar NZ of Tas kunnen. Vanwege de ruimte, de rust en ik hoop, minder media-invloed. Hier in NL ben je bijna alleen maar bezig je een slag in de rondte te werken om je rekeningen betaald te krijgen.
groetjes, Jeannette
[/quote]

Hi Jeannette, daar ben je weer.

Wat je hier noemt is inderdaad een van de grootste beweegredenen om te verkassen!
En natuurlijk de ruimte, waardoor de mentaliteit ook wat luchtiger is.

Mariette

[quote author=Sjaak link=topic=5962.msg75937#msg75937 date=1164623215]
Hier in NL ben je bijna alleen maar bezig je een slag in de rondte te werken om je rekeningen betaald te krijgen.
[/quote]

Het zal je misschien verbazen, maar in in Australie moet je ook aan de bak om je rekeningen te betalen en dat schijnt heel veel Nederlanders nog aardig tegen te vallen.

Wat zij waarschijnlijk bedoelt is dat je je daar net als hier een slag in de rondte moet werken maar in Australie daar voor veel meer waardering krijgt dan hier.

Mariette

Hey luitjes,

Het ging mij helemaal niet om het accepteren van moslim of niet.
Wat ik nu zie in deze discussie is het wel of niet accepteren.
Nou ik heb hele goede vriende die moslim zijn.
Maar het probleem zit hem nu eenvoudig in het geloof.

Of je nu moslim aardig vindt of niet, het maakt niet uit. De koran zegt gewoon keihard vriendschap met het christendom bestaat niet. Er zijn alleen maar moslims. Ander gelovigen moeten of moslim worden of hebben geen recht  tot bestaan.
Vanuit het christelijke leven worden barmhartigen gesteund. Heel goed. En daar houd ik van.

Maar geloof niet dat hierdoor de strijd tussen het moslim en christendom is bevredigd.
Zolang er iemand is die jezus of god aanbid zal er altijd strijd zijn tussen Moslim en christen, en het moslim (extreem of minder extreem) zal hiervoor alles aan doen om andere gelovigen te overtuigen dat het Moslim het geloof is.

Jenneman, hebben deze vrienden jou geprobeerd te bekeren? Persoonlijk ben ik nog nooit benaderd door iemand die mij heeft geprobeerd te bekeren o.i.d. Ik denk dat mensen met een Islamitisch geloof heel goed samen kunnen leven met andere geloven. Sinds wanneer leeft heel de wereld naar de Koran of de Bijbel...daar staat wel meer in wat niet of wel mag, je hebt allerlei stromingen in elk geloof. Als je geen problemen hebt met de mensen die het geloof beoefenen, maar met wat wordt beschreven in de Koran, wat is dan werkelijk het probleem?

Graag zou ik een voorbeeld van je krijgen van een persoonlijk vervelend/storend voorval met iemand met, laten we zeggen, 'een ander geloof'.  En niet uit de media a.u.b.

Ik sla mezelf al voor mijn kop, dat ik toch weer op deze discussie inga, maar misschien leidt het toch nog ergens heen........

Verder...ik hoop niet dat dit persoonlijk wordt opgevat, je zult ongetwijfeld een heel aardig persoon zijn, we denken gewoon anders over dingen.

Al moet ik mijn tong afbijten, maar ik ga hier lekker niet op in :p

(Ik bedoel dus de hele discussie, niet die tussen Janneman02 en Nynke.)

Nienke, lees nou even goed wat janneman2 zegt. Hij baseert zijn mening op wat er in de Koran/Bijbel staat. Hij heeft het dus niet over slechte/nare ervaringen met moslims ofzo.  :?

Dit topic heet Steeds meer Nederlanders emigreren en de discussie die nu wordt gehouden is al eerder gevoerd in andere topic's. Dus binnen dit topic graag ontopic blijven, anders zijn we genoodzaakt om het topic te sluiten.

M5 je hebt gelijk...
Ik snap ook niet dat ik me mee heb laten slepen in deze zinloze discussie. Had beter net als Kallie mijn tong af kunnen bijten.
En voor Joep, het nadeel van een forum is dat ieder zijn eigen interpretatie heeft (vooral bij een discussie).

Jammer zo.....

Anyway, ik snap wel dat steeds meer NL-ers naar het buitenland gaan......vanavond drankje op een terrasje en morgen weer een duik in de zee! No worries mate! Peace mate!

Okay M5 je hebt gelijk.

Al is het wel intressant om te weten te komen waarom steeds meer Nederlanders emigreren.

ik vind het ook interessant waarom mensen emigreren, maar het onderwerp "geloof" hebben we nu wel gehad.

Nou, ga ik gewoon verder in dit topic:
wij gaan emigreren omdat we genoeg hebben van de constante veranderingen hier, het altijd moeten, de drukte van verkeer en mensen, de stress in het werk en natuurlijk het weer (al moet ik zeggen dat ik het de afgelopen tijd wel erg prettig vind, qua weer dan).
Ik bedenk me vaak dat hier in dit ukkie land 16 miljoen mensen wonen en daar in Oz 20 miljoen, maar dat het wel zo groot als europa is.... Ik kan niet wachten om er te zijn!

Dusss.... waarom ga jij emigreren, of waarom ben jij geëmigreerd?

Als science fiction liefhebber kan ik niet wachten tot de aliens komen.
ben benieuwd hoe de wereld reageerd op echte cultuur verschillen.
want 1 ding is duidelijk in SF, cultuurverschillen van deze planeet zijn daar niet aan de orde.

Ook ik voel me een wereldburger en als ik de kans krijg om NL te verlaten dan zal dat louter zijn om mijn eigen geluksgevoel.
Ok :p een beetje om het weer ook haha
En dat ik mij moet aanpassen aan de OZZIE ways, uiteraard maar gelukkig heb ik daar een vriendin voor die mij heel duidelijk kan maken wat er van mij verwacht wordt ( met DT)

Ik begrijp de redenen voor emigreren heel goed en een ieder heeft zijn eigen redenen. Ook dat moet gerespecteerd worden door een ander. Ik denk wel dat het immigratie beleid van australie beter geregeld is dan hier.

anyways.....nederlanders staan in het buitenland bekend als notoire klagers..
(ps. zit weer naar een natuurfilm te kijken over australie op discovery channel, god.. i can't wait to be there)

Jullie hebben De drie redenen voor emigratie naar Australie of Nieuw zeeland reeds in deze topic aangehaald , de groeiende problemen met de stroom van Noord-Afrikanen en Oost-Europeanen in West -Europa . Wij moeten de nodige problemen die ze teweegbrengen maar dulden , hun geloof accepteren , en mogen hun fouten niet terechtwijzen of wij zijn racisten . Onze  kinderen hebben duidelijk meer toekomst in de Australische - of Nieuw Zeelandse schoolopvoeding die steunt op motivatie , talentontwikkeling en beloning .Ik bezocht er verschillende en was aangenaam verrast van hun grote moderne scholen met sportvelden , soms zelf zwembaden en mooie klassen , ook voor kunst , muziek of computerlessen .  Er is natuurlijk in die Nieuwe Landen ook meer ruimte en minder polutie dan in onze West -europese landen . Het betere , voorspelbare weer is ook meegenomen maar wees bewust van de niet uitzonderlijke overdrijvingen in temperatuur en neerslag ( of juist gebrek eraan !) Dus waarschijnlijk is het weer dan toch minder de drijfveer voor emigratie ? Neen , eerder nog het avontuur dat me aantrekt , om een geheel nieuw leven op te bouwen in een verrassende omgeving . Europa is weliswaar ook prachtig maar toch voorspelbaarder . Wij hopen , eens gesetteld te zijn in Australie ook Nieuw Zeeland of andere eilanden in de omgeving verschillende keren  te gaan bezoeken in korte trips ; dat doe je niet als je in Europa blijft wonen .Juist maar mijn mening ...

Ach laten we eerlijk zijn, er zijn heel wat beroerdere landen op deze aardkloot dan Nederland. En als nu elke Nederlander gelooft wat het SPB vertelt, wordt het vanzelf nog positiever.
Jeannette

Precies Jeanette! Al dat afgeven op NL... Ik had het er prima naar m'n zin maar al na een 4-weekse vakantie hier in Oz voelde ik me hier gewoon meer thuis en heb de stap gezet. Na 2 jaar kan ik alleen maar dat 'thuis-voel' gevoel bevestigen dus heb ik gelukkig de juiste beslissing genomen.

In NL heb je (naast het klimaat) gewoon alle nadelen die samengaan met overbevolkte gebieden en trust me (voor degenen die in NL wonen en bezig zijn met emigratieproces): die heb je hier in de grote steden ook al hoor.

:up: :up: :up:Daar is ie weer..
Ik zie dat het best wel verschillende discussies heeft opgeroepen.
Goed vindt ik dat er over word gesproken, maar..
Blijkbaar zijn er toch duidelijk mening verschillen over het Nederlands beleid, hoe om te gaan met "niet van hier" ofwel allochtonen.
Hoe accepteert men de niet in nederland geborenen?
De acceptatie is duidelijk niet duidelijk.
Hoe  kunnen wij dit duidelijk gaan maken ?
Wellicht kan deze site helpen om dit Neder-land, waar ik persoonlijk liever Holland spreek, de imago te verbeteren.

Back