Zo daar ben ik eindelijk weer eens.
Na lange tijd toch maar weer eens even onze lastavaza updaten want volgens het draadje "hoe houden we de geemigreerde mensen actief" wordt dat te weinig gedaan.
We zitten inmiddels een maand of 16 aan de sunshinecoast en het bevalt ons nog altijd buiten gewoon goed! Na het fiasco rondom mijn eerste baan (faillisement) zijn stug door gaan zoeken naar een baan. En uiteindelijk heb ik die ook gevonden in Palmwoods. Ik werk inmiddels 10 maanden voor KW Automation en heb het er goed naar mijn zin.
Marijn heeft in de tussentijd nog een nanny agency op gestart en dit liep storm. Even een Australian Business nummer aangevraagd, business kaartjes gemaakt en wat geflyerd. Ongelooflijk hoeveel mensen hier aan de sunshinecoast een nanny zoeken. Inmiddels hebben we al de reclame, de website en communicatie weer uit de lucht gehaald want het werd te druk. Marijn heeft nu lekker genoeg werk voor zich zelf en zo af en toe heeft ze nog wat andere meiden voor zich werken......
In het begin woonden we in een kleine studio en na 6 maanden kwamen de muren wel op ons af. Dus op zoek naar een ander verblijf en uiteindelijk zijn we op 13 hoog in Maroochydore terrecht gekomen. We hebben een super mooi uitzicht over de Maroochyriver en zitten lekker dicht bij het centrum. Maar ook hier zitten we maar tijdelijk. We hebben namelijk een stuk land gekocht in Woombye. een halve acre, 1500 m2 wel te verstaan.
Een vriend van ons is een bouwer en omdat we samen met hem een huis kunnen bouwen hebben we dus inmiddels een dikke schuld bij de bank en zijn de werkzaamheden al begonnen.
We zijn nu dus allerlei dingen aan het uitzoeken en komen veel dingen tegen die hier in Australie stukken makkelijker zijn dan in Nl. Van bezwaar aantekenen hebben ze hier nog nooit gehoord, de welstandscommisie ook niet. We hebben een architect ons huis laten tekenen en na wat aanpassingen het goed laten keuren door een prive instelling. Allemaal zo gepiept. Na de regen die we hier gehad hebben is er een begin gemaakt aan het grondwerk en komende vrijdag (morgen) wordt het eerste beton gestort.
Inmiddels al naar veel model woningen geweest om wat inspiratie op te doen voor de keuken, badkamer ensuite enz enz. We zien hier alleen nergens een hangend toilet met inbouw reservoir of bijvoorbeeld een themostaat kraan in de douche. Misschien zijn ze er wel, maar wij hebben ze nog nergens gezien. Heeft iemand een tip voor ons wat dat betrefd?
Owja, inmiddels heb ik Marijn ook ten huwelijk gevraagd en in Juli van dit jaar gaan we trouwen op een van de leukste eilanden van Australie, Fraser. Een aantal familie leden vanuit Nederland zullen over komen en maken er dan gelijk een lekkere vakantie van.
Kortom we vermaken ons goed, heben al weer een lekkere sociale omgeving opgebouwd en werken lekker aan de toekomst. Natuurlijk zijn er ook wat minder leuke momenten zoals familie uitbreiding in Nederland waar we niet bij kunnen zijn, ziekte gevallen en een keer wat heimwee.... Maar dat kennen we allemaal wel denk ik.
Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden wat betrefd onze bouw, en ook op Facebook ben ik natuurlijk te vinden.
Groetjes uit Maroochydore