Stefan en Marijn aan de sunnycoast

Thnx Y'll!!!

De eerste maand blijven we zowiezo nog hier in Buddina wonen. Maar we willen als het allemaal bevalt wel wat meer richting Gympie gaan wonen. Niet alleen ivm het reizen maar ook omdat het landinwaarts toch stukken goedkoper is om te wonen. Misschien gaan we ergens halver wege wonen, dan hebben we en het strand dichtbij, wonen we goedkoper dan nu en dichter bij het werk. Maar we zullen het dus wel zien tzt!

Greets

BANKROET!!!!!

Tsja das even een inkomertje he!!

Gisteren heb ik mijn eerste werkdag gehad. Ff een standaard introtje over veiligheid enzo en daarna al aan een leuk projectje begonnen.
Vandaag moet goede moed vroeg opgestaan en lekker verder gegaan aan mijn project. Tussendoor ff wat gemaild naar wat mensen dat ik een leuke nieuwe werkplek heb en er veel zin in heb om flink aan het werk te zijn.

Na de lunch moesten we ff allemaal bij de chef op het kantoor komen. De chef zat er verslagen bij en kwam nauwelijks uit zijn woorden. Dus de stropdas mensen namen het van hem over. Dat waren dus de Curators. En als die in je kantoor staan is het dus niet goed. Op een of andere manier trok de bank zich terug uit de organisatie (ofzoiets) en komt het er op neer dat er geen geld meer is. Alle projecten van langere termijn worden stilgelegd. Dus geen Engineering meer en vanaf vanmiddag hoeft er voorlopig niemand meer te komen werken. Ook krijgt niemand meer betaald vanaf afgelopen dinsdag.

Treft dat ff dat ik woensdag ben begonnen en dus NIETS vergoed krijg.

Kortom: Ik ben weer werkeloos.

Hoe kan een bedrijf zo blind zijn en toch vacatures hebben (want er stond nog een vacature open).. tsja, uiteindelijk heb ik wel 2 (TWEE!) dagen australische werkervaring voor op m'n CV. Daar zal ik het dan maar weer mee moeten doen.

En owja, een collega van mij wil mijn referentie zijn als het om 3D tekenen gaat. Zijn zeggen had hij er veel vertrouwen in dat we een goed team hadden kunnen worden.

Nu maar weer naar bed en morgen weer op zoek naar een nieuwe baan....

Als iemand nog een leuke vacature weet: ik houd me aanbevolen!

Nou zeg wat een pech !
Gelukkig waren het nog maar 2 dagen!
Ach zo zit het ons allemaal wel eens tegen en misschien had het een bedoelling en vind je nu een veeeeeel leukere baan waar je veeeeeel meer betaald krijgt !
Succes met het zoeken naar die veeeel leukere baan en in de tussentijd, Geniet !
Groetjes Annemiek

Dat verzin je niet! Nou ja, de schade valt voor jou nog mee. Je hebt de goede instelling dus je vindt wel wat anders.
Maar toch k*t natuurlijk. Sterkte.

Als het goed is, had je mijn smsje gehad, dus hoef ik niet te zeggen wat ik er van denk ( maar toch @#$%$^%!!! )

Wie weet heb je een bedrijf over het hoofd gezien die tussen Caloundra en Noosa zit, en dan kan je uiteindelijk mooi in het mooie gebied blijven wonen.
Hoe dan ook, het zal ergens wel goed voor zijn geweest, maar dat merk je waarschijnlijk pas als je een nieuwe baan vindt.

Succes he!! :up: :up:

:wall: :wall: :wall:

Maak dat mee!!! Dat is wel echt kl****te!!

Ik duim dat je snel een nieuwe job mag vinden :up:

Lekker k** maar ja, everything happens for a reason, het is alleen nog ff uitvinden wat het is :lol:
Succes met zoeken maar weer!

Wat een waardeloos begin.... Maar (zoals meerderen al zeggen..) het heeft een reden. Wij hebben in datzelfde schuitje gezeten. Dirk stond na 5 dagen al weer buiten en dan zakt de moet je even in de schoenen. Kin omhoog en gewoon doorgaan, alles komt goed. Dirk kreeg inderdaad snel een andere baan met een beter salaris en heeft het daar nu nog altijd heel goed naar zijn zin.

We duimen gewoon nog even verder voor je!! :up:

Sacha

Zo daar ben ik eindelijk weer eens. :up:

Na lange tijd toch maar weer eens even onze lastavaza updaten want volgens het draadje "hoe houden we de geemigreerde mensen actief" wordt dat te weinig gedaan.

We zitten inmiddels een maand of 16 aan de sunshinecoast en het bevalt ons nog altijd buiten gewoon goed! Na het fiasco rondom mijn eerste baan (faillisement) zijn stug door gaan zoeken naar een baan. En uiteindelijk heb ik die ook gevonden in Palmwoods. Ik werk inmiddels 10 maanden voor KW Automation en heb het er goed naar mijn zin.
Marijn heeft in de tussentijd nog een nanny agency op gestart en dit liep storm. Even een Australian Business nummer aangevraagd, business kaartjes gemaakt en wat geflyerd. Ongelooflijk hoeveel mensen hier aan de sunshinecoast een nanny zoeken. Inmiddels hebben we al de reclame, de website en communicatie weer uit de lucht gehaald want het werd te druk. Marijn heeft nu lekker genoeg werk voor zich zelf en zo af en toe heeft ze nog wat andere meiden voor zich werken......

In het begin woonden we in een kleine studio en na 6 maanden kwamen de muren wel op ons af. Dus op zoek naar een ander verblijf en uiteindelijk zijn we op 13 hoog in Maroochydore terrecht gekomen. We hebben een super mooi uitzicht over de Maroochyriver en zitten lekker dicht bij het centrum. Maar ook hier zitten we maar tijdelijk. We hebben namelijk een stuk land gekocht in Woombye. een halve acre, 1500 m2 wel te verstaan.
Een vriend van ons is een bouwer en omdat we samen met hem een huis kunnen bouwen hebben we dus inmiddels een dikke schuld bij de bank en zijn de werkzaamheden al begonnen.

We zijn nu dus allerlei dingen aan het uitzoeken en komen veel dingen tegen die hier in Australie stukken makkelijker zijn dan in Nl. Van bezwaar aantekenen hebben ze hier nog nooit gehoord, de welstandscommisie ook niet. We hebben een architect ons huis laten tekenen en na wat aanpassingen het goed laten keuren door een prive instelling. Allemaal zo gepiept. Na de regen die we hier gehad hebben is er een begin gemaakt aan het grondwerk en komende vrijdag (morgen) wordt het eerste beton gestort.

Inmiddels al naar veel model woningen geweest om wat inspiratie op te doen voor de keuken, badkamer ensuite enz enz. We zien hier alleen nergens een hangend toilet met inbouw reservoir of bijvoorbeeld een themostaat kraan in de douche. Misschien zijn ze er wel, maar wij hebben ze nog nergens gezien. Heeft iemand een tip voor ons wat dat betrefd?

Owja, inmiddels heb ik Marijn ook ten huwelijk gevraagd en in Juli van dit jaar gaan we trouwen op een van de leukste eilanden van Australie, Fraser. Een aantal familie leden vanuit Nederland zullen over komen en maken er dan gelijk een lekkere vakantie van.

Kortom we vermaken ons goed, heben al weer een lekkere sociale omgeving opgebouwd en werken lekker aan de toekomst. Natuurlijk zijn er ook wat minder leuke momenten zoals familie uitbreiding in Nederland waar we niet bij kunnen zijn, ziekte gevallen en een keer wat heimwee.... Maar dat kennen we allemaal wel denk ik.

Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden wat betrefd onze bouw, en ook op Facebook ben ik natuurlijk te vinden.
Groetjes uit Maroochydore

Klinkt goed, jullie zijn lekker aan het 'bouwen' (letterlijk en figuurlijk..... :wink: ). Gefeliciteerd met jullie plannen voor het huwelijk, klinkt wel super romantisch, op Fraser island.

Wat betreft hangend toilet: wij hebben ze wel gevonden maar zoooooooo duur (paar duizend AUD!). Het is gewoon hun systeem nog niet maar ze bestaan dus wel. Dan moet je overigens ook nog opletten dat ze weten dat die komt want de pijp/het gat moet dan op een andere plek zitten...... Wij gaan hier in NL nog zoeken en anders maar zo'n simpel toilet in Oz....

Thermostaatkraan: zijn die daar niet goed te krijgen? Dan kopen we die nog snel hier en gaat deze mee in de container....

Succes met alles en groet,
Annemarie

Super om te lezen hoe het jullie vergaat in Oz, ik probeer jullie blog ook bij te houden dus ik was al op de hoogte van een aantal dingen (zoals het huwelijksaanzoek en de grond). Gelijk een goed idee om een thermostaatkraan mee te nemen, we kunnen vast nog wel een plekje vrijmaken in de container (als we eindelijk ons visum krijgen). Heel veel suc6

Groetjes
Yvonne

GEFELICITEERD!!!!!

Met de plannen voor het huis, maar vooral met jullie komende huwelijk! Helemaal geweldig!!!

En met die kranen? Bedoel je dan deze: http://www.rogerseller.com.au/bathroom/tapware/mixer-tapware.aspx
Of die waar je echt op aangeeft dat je het water 38 graden wilt hebben? Die laatste heb ik niet gezien, maar ook niet naar gezocht. Kan er online geen site van terug vinden, maar weet dat het wel bekend is hier. Maar misschien dat je dat inderdaad gewoon bij de Gamma vandaandoor familie moet laten opsturen, dat zal vast wel passen (hoop ik...)

Proficiat !

Wat leuk dat alles zo lekker loopt bij jullie !
Enne, dat van die hang-closets was ons ook al opgevallen, dus we nemen er lekker een aantal zelf mee :up: .Als mijn man dit hoort gaan er vast een aantal extra mee ha,ha.Wie weet kunnen we er mensen blij mee maken.

Succes met de bouw !

groetjes Chantal1

uhm, volgens mij zien wij hier allemaal een gat in de markt! Want om duizenden dollars te betalen voor een simpel hangend toilet is wel een beetje te extreem. We gaan komend weekend dus maar eens even wat badkamer en keuken zaken af om ons te informeren over de mogelijkheden en prijs. Ik hou jullie op de hoogte zodat jullie in NL alvast inkopen kunnen gaan doen...

Sacha, dat zijn mixer kranen. Ik bedoel idd die kranen waar je op aangeeft 38gr en dat is wat er uit komt, nog nergens gezien. (wat voor wc hebben jullie in je nieuwe huis?)

Al met al zitten we toch weer op een eiland hier he........ (maar wel een lekker eiland!) :surfer: :happysun: :beach:

WIj hebben gekozen voor een gewoon toilet, niets speciaals, maar wel alles van steen en niet van plastic, want wit plastic verkleurd! Ik vind een hangend toilet prachtig staan wanneer deze in de badkamer hangt, dan creeer je er een ruimtelijk effect mee. Maar aangezien wij beide toiletten afgesloten hebben, zag ik daar het nut niet van in. Het schijnt makkelijker te zijn om onder door te dweilen ipv er omheen, maar daar heb ik zelf niets van gemerkt.

Raar dat de thermostaat kranen hier niet gewoon verkocht worden. Wij hadden ze in Nederland ook, vooral voor de veiligheid van onze kinderen. Dan kunnen ze niet per ongeluk de kraan te heet zetten. Wij hebben standaard wel mixer kranen in het nieuwe huis en dachten om dan bij het bad na oplevering wel een thermostaat kraan te plaatsen, maar daar ga ik dus nog op terug komen.... Ga hier verder zoeken in de winkels en anders gewoon in Nederland bstellen en laten opsturen. Ben er van overtuigd dat dit gewoon moet passen, dat ze dezelfde maten voor kranen gebruiken als in Nederland.

Back