Stefan en Marijn aan de sunnycoast

Fijn dat de vlucht goed is gegaan. Geniet van jullie verblijf in Nieuw Zeeland. Ik ga jullie blog zeker volgen :up: Geniet ervan, nu in Nieuw Zeeland en straks met jullie leven opbouwen in Australie :lol:

Hej! Leuk verslag  :up:

Bij het lezen van jullie afscheidsmoment op het vliegveld en de stap door de douane had ik zelf eventjes de zenuwen. Door de manier waarop je het omschreef kon me ineens voorstellen hoe het zou voelen. Shit ja! Ik ga echt alles achterlaten, helemaal opnieuw beginnen, nog onbekend waar....en in mijn eentje (en hond  :smile:)

Leuk dat jij zo'n lang verhaal typte Marijn, mag je vaker doen hoor, ik smul ervan!
Heel fijn te horen dat het een rustige vlucht was. Welke maatschappij hadden jullie?

heyhey mensen,

We zitten nu in het zuiden van het zuidereiland op een boerderij. Lekker beetje aan klooien hier, beetje op de quad achter de koeien aan, beetje de kalfjes eten geven, wat spelen met de kids.m We vermaken ons hier dus wel! En wat we ons dan ook nog eens bedenken is: veel mensen betalen voor een tripje met een quad of een 4x4 en wij mogen hier gewoon lekker mee rijden.

Komend weekend gaan we even op een trip naar queenstown. en ja dan mogen we dus een 4x4 auto van hun mee nemen! Niet een super de luxe maar gewoon, lekker een van het platte land. We moeten hem alleen nog wel ff schoonmaken haha  :grin:

we vlogen trouwens met Malaysia Airlines. Perfecte maatschappij hoor. :up: goede service en die iedereen zijn eigen computertje voor zijn neus. Maar helaas geen extra kilos voor emigranten......

Groetjes en tot de volgende keer....

Klinkt super :up: Ben zelf lid van WWOOF en wil in nieuw zeeland ook zeker op een boerderij gaan werken.
Geniet er nog van!

hallo allemaal,

Eindelijk post ik weer eens iets op het forum.
Door de veranderingen aan het forum en omdat we steeds onderweg waren de laatste maand heb ik niet de tijd genomen het nieuwe forum onder de knie te krijgen. Maar inmiddels is me dat al aardig gelukt en zal ik jullie ff op de hoogte brengen van ons gaan en staan.

Na ons reisje in Nieuwzeeland zijn we naar Sydney gevlogen en van daaruit met een huurauto richting Brisbane gereden. Daar hebben we een autotje gekocht zodat we weer lekker mobiel zijn.
P1020843.JPG

P1020840.JPG

En na dat we deze wagen gekocht hebben zijn we richting Maroochydore gereden en op zoek gegaan naar een appartementje. Inmiddels wonen we op de Nicklin Way in Buddina en lopen we in 5 minuten naar het strand. Wat willen we nog meer he.....

Nou komende maand gaan we met onze cutie (dus die auto, want iedereen geeft zijn auto een naam hiero) naar Fraser Island en met kerst zitten we op een zeilboot tussen de Whitsunday Islands.

hopelijk hebben we dan in Januari een keer werk gevonden en komt het schip met goud binnen gevaren.

Vanaf nu zal ik weer proberen het forum een beetje bij te houden. We kunnen namelijk lekker makkelijk in de Bibliotheek gratis internetten en misschien hebben we binnenkort ook wel draadloos internet bij ons thuis.

Dus groetjes en tot snel,

Stefan (en Marijn).

Jullie hebben het goed voor elkaar hoor :up:
En gaaf dat je "cutie" al gaat uitproberen binnenkort op Fraser.

Ik mail jullie, groetjes Ingrid

Hejjjjjjj! :bye: Leuk om wat van jullie te horen. Zo te horen genieten jullie er lekker van.

Ga jullie blog volgen want ik ben benieuwd naar de komende avonturen.

Cutie is wel een stoere bak! Gaaf.
Leuk dat jullie alweer wat tripjes gepland hebben en een appartementje hebben gevonden. Genier er maar van :up:

Het is idd een 'cutie' alhoewel ik dat 'verkleinwoord' niet echt begrijp :grin: Hebben jullie trouwens nog snel gedaan van NZ naar OZ en ook al snel een appartementje! Lekker.. vooral die 5 min. lopen vanaf het strand.. I'm jealous!! :huh:

Succes met de nieuwe auto op fraser!! Geniet ervan.. voor je het weet mag je weer aan 't werk!

wauw! 'k ben jaloers!

geniet ervan!

win gaan deze zomer ook zeker naar Fraser! is super !

heyhey allemaal.

Leuk dat onze auto jullie ook bevalt. We willen natuurlijk niet in een auto rond rijden waar iedereen van denkt van: "Zie daar, wat een barrel"
We moeten alleen nog ff wat economischer gaan rijden dan we in Nederland deden. Daar hadden we een fiat cinquecento en die reed 1 op 16. Nu hebben we een motor erin liggen en die rijd 1 op 6 volgens mij. Klein verschilletje :rolleyes:

Nu we inmiddels een week in ons eigen appartementje zitten leren we langzaam aan wat mensen kennen. Ook al 2 Nederlanders tegen gekomen die een tijdje geleden al zijn geemigreerd. Vandaag ook ff bij een waterpoloclub wezen kijken. Ik dacht dat dat hier wel veel werd gespeeld. Maar dat valt ff goed tegen. Natuurlijk is er de Birsbane competitie maar hier in de omgeving is er niet echt veel competitie. Ook is het ff een stuk duurder dan bij mijn oude waterpolo club. Maar ik ga het toch even een paar keer doen. Zeker omdat ik het in Nederland al 13 jaar gespeeld heb, maar ook omdat het een goede sport is om sociale contacten op te doen. Komende week is namelijk de laatste week voor de zomerstop en dat betekend: BBQ en :cheers:. (is er gewoon echt geen BBQ smile?

En aangezien we daar nu al voor uitgenodigd zijn gaan we daar zeker naar toe.

Greets........ :thumb:

tja ik weet niet wat dat is met de namen voor auto's maar het gaat eigenlijk vanzelf... mijn eerste auto was een Renault 5 - heette Ronnie the Renault - m'n VW Golf - Garrie the Golf.... m'n Suzuki Samurai - Suzzie the Suzuki....m'n Alfa Spider - Alfie the Alfa etc. etc. heb het eigenlijk altijd gedaan met mijn auto's :? Heb wel wat vreemde gezichten gezien wanneer ik dat vertelde. :grin:

Dus ik begrijp het helemaal en ik vind het wel passen bij zo'n grote bak :lol:

shit zeg. net een heel verhaal getypt, kaait internet vast alles weer opnieuw verzinnen.....

Hoi allemaal! Eindelijk weer een update in ons eigen lastavaza draadje.

We zitten nu net iets meer dan 2 maanden in australie en het bevalt ons nog prima. Lekker klimaat, lekker relaxed en veel vrije tijd :evil:

We hebben ons eigen studiotje bij mooloolaba in de buurt en zijn inmiddels er van overtuigd dat we het liefst hier willen blijven wonen.
Ik (stefan) ben inmiddels aan het solliciteren maar we zijn helaas nog geen vruchten kunnen plukken. Er zijn hier aan de sunshinecoast ook maar weinig bedrijven die in de Engineering zitten. De meeste Engineering bedrijven zitten in Mackay, Gladstone of Brisbane.

MAARRRRRR vandaag zag ik een vacature bij een bedrijf in Gympie. Ja, Gympie of all places idd. Niet echt de sunshinecoast, maar wel in de buurt (een kleine 100 km van mooloolaba). Dus vanmorgen een cover letter geschreven, mijn cv en mijn CDR (voor Engineers australia) geprint en in de auto gesprongen. Liever persoonlijk afgeven en een beetje een goede eerste indruk achter laten dan posten en afwachten dacht ik.

De managing Director vond het er goed uitzien en ze werken in dezelfde branche als waar ik in NL in heb gewerkt. Dus fingers crossed.
Zodra ik ergens een baan heb gaat Marijn daar in de buurt ook een baan zoeken en zal het schip met goud binnen moeten komen varen... :lol:

Owja, natuurlijk is het niet allemaal rozenschijn en manengeur. We vermaken ons opperbest hier maar we missen af en toe toch de familie en de vrienden. Ze zitten wel erg ver weg. Maar dat weet je natuurlijk voor je gaat maar het is wel echt waar.

Voor iedereen die nog in "het proces" zit veel succes met alles en aan iedereen de groetjes.

Have a good one!

Klinkt allemaal heel goed.
Ik duim alvast met je mee dat je de job krijgt. :up:

Trouwens, jullie blogje is heel leuk om te lezen.
Ben eens gaan piepen toen ik las dat jullie in Mooloolaba zitten.
Zit vanaf juli nl. ook in die buurt, meer bepaalt Sippy Downs, dus het is altijd wel leuk om te lezen hoe het daar allemaal gaat.
Nog even en dan kan ik er van mee spreken. :wink:

Back