Stefan en Marijn aan de sunnycoast

Zie pm-etje :wink:
Maar leuk te horen dat jullie het zo goed bevalt, en ik ben aan het duimen voor je job! Goed joh dat je de brief zelf hebt gebracht :up: :up:

alvast bedankt voor de eerste :up: :up: :up:

Ik heb het idee dat het wel goed zal gaan, maar ja thats my point of view.

Wie wil er nou niet zo'n geweldige engineer als mij :lol:

Dit bedrijf werkt ongeveer in dezelfde branches als waar ik in Nederland voor gewerkt heb en is best Allround wat betrefd projecten. Nooit saai zei de Managing director, dus hopelijk komt het goed.

Morgen weer een update!

Wauw wat goed! Met zoveel overtuiging kan dat alleen maar goed gaan. Jij hengelt die baan zo binnen :grin:

Succes!
Groetjes,
Kathren

Ben ik weer met een update!!

Vrijdag middag waren we weer eens op stap. ff naar Tin Can Bay gereden en via een offraod weg weer terug naar huis. Staan we midden in de bush bush gaat m'n telefoon over...

Dat was het bedrijf waar ik donderdag een job interview had. Ze waren zeer tevreden en vragen of ik een maand op proef wil komen werken.

Natuurlijk wil ik dat wel en komende week moeten we nog ff wat meer details bespreken. Dus loon en werktijden oa.

Dan kom je een beetje in het moeilijke hoekje te staan he. Je bent blij dat je kan werken, maar je wilt natuurlijk het onderste uit de kan wat betrefd loon. Aan de andere kant moet je ook weer bedenken dat ze helemaal niet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben dus ook alles nog moeten aftasten.

Zijn er hier mensen die een beetje ervaring hebben met australische werkgevers en loon onderhandelingen?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Cheers and have e good one!

Maar goed dat je daar in de bush nog wel bereik had.... ;)

Wel goed man dat je nu een interview hebt!

Ik heb geen idee hoe je dit het beste kan aanpakken, ik ben benieuwd hoe het jou afgaat zodat ik wat tips kan krijgen wanneer ik voor mijn eerste job interview ga.... ;)

Gaat vast goed komen!!

Succes!

Groeten,

Leon en Chantal

He, gefeliciteerd!
Ik snap je dilemma. Ik heb nog niet in die situatie gezeten, maar waar ik aan denk: stel iets heel gemiddelds voor voor de eerste maand maar spreek af dat je daarna samen gaat kijken naar de definitieve voorwaarden. Zo hoef je niet bang te zijn dat je te hoge eisen stelt nog voor ze je hebben zien werken.
En wat ik verder van forums (ook Engelse) begrijp, is dat het vooral belangrijk is ergens binnen te zijn. Met Oz werkervaring solliciteert het veel makkelijker. Mijn advies zou dus zijn: haal niet het onderste uit de kan bij je eerste baan, maar kijk als je er een tijdje werkt goed om je heen. Als je denkt dat je meer kunt verdienen kun je vertrekken of tegen je (dan) huidige werkgever zeggen: luister eens, ik vind dat ik recht heb op meer pay.

Succes in elk geval, dit lijkt me een van de lastigere dingen rond gaan werken.

Vandaag het trieste nieuws gekregen dat mijn werkloze leven voorbij is:

Ik heb een BAAN!!!!! woensdag moet ik om 8:30 beginnen met wat papier werk en en dan gaat het echte werk beginnen!!!!!

Ik zal beginnen met een maand proeftijd en ik denk dat ik hun loonbod toch maar aan neem. Ik heb al van mensen hier gehoord dat het zeker niet slechts is en aangezien ik mezelf toch nog eerst moet bewijzen kan ik later altijd nog omhoog gaan. Ze nemen uiteindelijk toch het risico om mij aan te nemen zonder dat ze enig idee hebben van mijn australische kwaliteiten.

Dus woensdag gaat het echte leven beginnen en is het niet meer iedere dag maar zien wat we doen, ff lekker naar het strand, beetje rond cruizen in het binnenland maar gewoon eindelijk wat regelmaat in het leven!

Allemaal bedankt voor jullie :up: :up: en zodra jullie ze weer nodig hebben stuur ik jullie ook wat :up: :up: :up: toe!

Cheers...

^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

:dance: :dance: :dance:

SUPER!!!!!!!!!!!!!!

veel succes op maandag

Well done mate!!!! :up: :grin:

Geniet van de nieuwe uitdagingen, de nieuwe mensen die je gaat ontmoeten en de werken waar je misschien allemaal nog ga komen.

Groetjes,
Kathy

Gefeliciteerd met je baan !

Ik ben ook wel benieuwd of jullie nu gaan verhuizen of iedere dag op en neer gaan ?
want het was een knap stukje naar "boven"toch ?

Back