Steve Irwin overleden

tinusv

XPdite Hero
September 04, 2006 02:14pm
Article from: The Courier-Mail

THE Crocodile Hunter, Steve Irwin, is dead.
He was killed in a freak accident in Cairns, police sources said. It is understood he was killed by a sting-ray barb that went through his chest.
He was swimming off the Low Isles at Port Douglas filming an underwater documentary and that's when it occured.
Ambulance officers confirmed they attended a reef fatality this morning at Batt Reef off Port Douglas.

bron: news.com.au

0,,5234736,00.jpg

He was killed in a freak accident in Cairns, police sources said.
It is understood he was killed by a sting-ray barb that went through his chest.
He was swimming off the Low Isles at Port Douglas filming an underwater documentary and that's when it occured.
Ambulance officers confirmed they attended a reef fatality this morning at Batt Reef off Port Douglas.
It is understood Mr Irwin was killed around midday,  Eastern Australian time.
It is understood he was killed instantly.
A source said Mr Irwin was already dead when his body was brought onto the Isle.
A source said Mr Irwin's body was being airlifted to Cairns Hospital in North Queensland for formal identification.

More soon

Bron courier mail

0,,5234714,00.jpg

Ja, ik hoorde het net. Het hele kantoor belt nu met het thuisfront....

KC

HUH??? Ik ben jesjokt!!! Wat erg! Steve met zn vrouw en kleine... Een statussymbool van Australie en zo goed voor de flora en fauna!!! Moet er even van slikken...

Hoorde het ook net, en las het in de krant online. Daar zal Australië wel even van moeten bijkomen.

Wow... :-(

Hier ben ik stil van... Prachtvent vond ik het. Normaal heb ik het niet zo met show-mennekes maar hij was een uitzondering.

Ik hoop dat z'n goede werk voortgezet wordt!

kant niet geloven,

en dan op zo'n manier, must be a shock for a lot of people and animals!

Mariette

[quote author=Eerainuh link=topic=5550.msg70019#msg70019 date=1157345888]

Had 'ie een sting ray suit aan gehad.... maar nee. Dat was dus níet slim.

[/quote]

Ik ken wel een stinger suit (dus tegen kwallen) maar geen stingray suits.

Tegen de slag van een staart van een dergelijke rog, is geen enkel pak bestand waarmee je kan zwemmen. Een wetsuit of droogpak zijn dus ongeschikt om de punt tegen te houden. Er zijn geen pakken die duiken mogelijk maken, en je beschermen tegen pijlstaartroggen.

Zelf kom ik ze ook regelmatig tegen, maar je komt vaak per ongeluk in aanraking met ze. Met snorkelen langs het strand bijvoorbeeld zat ik in een groepje van circa 15 dieren. En bracht ik ze toch behoorlijk in het nauw. Toch vertonen ze zelden aggresiviteit.

De manier van programma maken van Steve vond ik vreselijk. Wel leef ik mee met vrouw en kind, die je steeds vaker in de serie zag verschijnen.
Hij is voor buitenlanders als ons een boegbeeld voor Oz.

Groeten Sander

Verschrikkelijk nieuws!
Dit is afschuwelijk voor zijn vrouw en 2 kindertjes...
Ik keek altijd graag naar zijn programma's en nog... Hij staat niet alleen voor zijn programma's of zijn dierentuin. Hij heeft zo ontzettend veel goeds gedaan voor de dieren van Australie.

Hij zal gemist worden.

WOW.... ..... ..... .....

Echt verschrikkelijk dit.. .. .. ..  Ik ben ook een grote fan van hem, wilde zelfs in zijn dierentuin gaan werken. And now it has to contineu without him.. .. .. .. .. wow .. .. .. ..

May he rest in peace..

Ik hoorde het net... in de auto.... IK werd er stil van....

Mocht altijd graag naar hem kijken op TV en 3 jaar geleden waren we nog in zijn Zoo.

Heel sneu, zeker voor Terri, Bindi en Bob en de rest van de crew of Australia Zoo...

:cry2:

Op het kantoor heeft iedereen het er over.
Niemand die het geloofd, totdat ze op internet kijken en zien dat het waar is.
De ambassadeur van Oz is niet meer.
Sterven tijdens datgene wat je het liefste doet is geen verkeerde manier van sterven. Alleen is het te vroeg.

Wilco

Tja, ook ik dacht dat Rob vanmorgen een grapje maakte. Was niet echt een van zijn grootste fan - wel van het werk dat hij voor de natuur doet, maar niet van zijn persoonlijke aanpak. Hmm, had toch altijd wel een beetje gedacht dat als ie zou gaan, dan heel spectaculair tijdens een 'reuze-croc expeditie'  :-o of bij het vangen of melken van een heeeeel giftige slang of zo, maar niet door een stingray :| :? ?! Maar goed, dat maakt het allemaal niet minder erg voor zijn vrouw en kids die toch achter blijven. Zodra we in Oz zijn zullen we in ieder geval zijn goede werk blijven steunen met een jaarkaart voor z'n zoo - wordt zeker al zijn goede werk voortgezet!

Hgr, Jeanine

Ja, ik heb even de teletekst en websites afgezocht om een bevestiging te krijgen want dit kon ik eerlijk gezegd niet geloven.
Helaas staat de teletekst en websites er vol van.

Zo'n lieve goede man voor dieren en zijn family, zo enthousiast altijd over hoe mooi de natuur en het dierenrijk is.

Ik heb er videobanden vol van omdat hij veel leuke plekkken in Australia liet zien en hoe hij het overbracht op zijn manier.....

Ik vind het heel erg en een groot verlies....

Jack

Ik weet gewoon effe niet hoe ik het moet verwoorden, behalve dat ik me nu heel erg kut voel...  :cry:

Of je hem nou mocht of haatte, een ding is zeker. Dit is een gigantisch verlies voor zijn familie en voor Australian wildlife...

De druktemaker is niet meer.
Vond hem in het begin zo vreselijk irritant maar ben hem steeds meer gaan waarderen. Bracht de dieren en het land vaak mooi in beeld.

Erg zonde....

Schokkend nieuws! Ongelooflijk.
Hij had echt een aanstekelijk enthousiasme en had nog zoveel kunnen betekenen voor de natuur en de dieren hier.
Ik ben er stil van...
Ducee

:cry: Jee wat een triest nieuws zeg!

We zullen hem zeker gaan missen de grootste dierenliefhebber die we kennen!

Hopelijk word zijn werk voortgezet met net zoveel enthousiasme en plezier als hij had!

Eutrice

Ondanks dat ik hem zelf soms wat te hyper vond, is dit toch wel verschrikkelijk nieuws. Vooral voor zijn vrouw en kindje (s)...

Back