Steve Irwin overleden

Ik ken wel een stinger suit (dus tegen kwallen) maar geen stingray suits.

Ja Sander, ik realiseerde me net ook dat ik wat dingen door elkaar haalde  :blond:

Het zal bepaald geen fraai onderwatertafereel zijn geweest, maar wel een snelle dood.

Ik voel me nog steeds niet lekker van dit nieuws :-( Hij hoort zo bij Australië, of je nou gek van 'm werd of 'm leuk vond...

What a loss :cry: :cry:.......vreselijk verdrietig bericht.....eerste dag terug op mijn werk en inderdaad ook hier lag het kantoor even helemaal  op zijn gat.  Inderdaad een combinatie van ongeloof en shock. Wat een verlies voor zijn vrouw en kinderen en his huge extended family.

He will be greatly missed..........

Syl

Wat erg. Ik dacht dat Steve onoverwinnelijk was!

Net zei iemand op het nieuws dat het is zeer zeer zeldzaam is dat iemand gedood wordt door een stingray.

Steve: RIP mate........  :cry:

[size=20pt]!!!!!!!CRIKEY!!!!!![/size]

Vreselijk nieuws. Heb wel even een :cry: weggepinkt toen ik het net op het 6 uur nieuws zag. Wat een enorm verlies voor Terry, Bindee en Bob. Waarom gaan mensen die goed werk verrichten altijd zo jong dood? Ik hoop van ganser harte dat zijn goede werk wordt voortgezet.

Erna

Tja... Eigenlijk niet eens onverwacht gezien zijn niet altijd even verantwoorde acties, maar toch nog plotseling... En best lullig dat hij slechts het 3e dodelijk slachtoffer ooit is van een stingray. Hij heeft ook wel pech gehad dat die 'barb' precies door zijn hart ging.

Een verlies voor Australie...

Ik denk dat vele een zeer slechte dag hebben,
Hij was niet verantwoord bezig maar het was zijn manier om de mensen te laten zien hoe mooi en sterk de natuur in zijn geheel is en Steve genoot voor 300%.

Als die Sting Ray met zijn BARB je in je been steekt wat zijn dan de gevolgen.

Medelijden met zijn ouders , vrouw ,kinderen en vrienden..

Man what a shame,

Jack

Ik hoorde het nieuws zo juist.

Een verlies voor Australië en zijn familie.
Ik mocht graag naar zijn programma's kijken.

Had um nog wel een keer in het echt willen zien... Datis nu niet meer mogelijk, RIP ;(

[quote author=Jack link=topic=5550.msg70085#msg70085 date=1157369832]
Als die Sting Ray met zijn BARB je in je been steekt wat zijn dan de gevolgen.

Man what a shame,

Jack [/quote]

Thanks for the answer Irene (eerainuh, Wikipedia)

Jack

Wauw... wat een nieuws. Steve is er niet meer..
Steve is voor mij een boegbeeld voor het doorzetten om te komen waar je komen wilt. Kan het niet bevatten..
Het enthousiasme en de mooie documentaires zal ik enorm gaan missen.
Ik wens zijn familie en zijn collega's enorm veel sterkte toe..

R.I.P. Steve

XXXX

Hey Barbarozzie.... (en andere Steve fans.....)

Ik kan het ook nog steeds niet geloven. Weer alle nieuwssites afgespeurd.... en het is echt zo...    :cry:

Hij was ook zeker voor mij een voorbeeld om nooit op te geven en je dromen na te leven... Ik ben er mee bezig.. ik moet en zal ook naar dit mooie land.

Steve. thanks mate... voor alle informatie en de fijne uurtjes in Australia Zoo en thuis op de bank voor de TV.

Bah... wat een rotdag zeg...    :cry2:

Aussiegirl

Ik heb er geen woorden voor, dit is echt vreselijk.
Steve, mijn held, is niet meer.
Het dringt nu pas echt tot me door, de hele dag is als een waas voorbij gegaan, hij is er echt niet meer.

Wat vreselijk voor Terri en de kinderen.

Vreselijk nieuws :cry:

Ik ben ook geen fan van Steve, maar hij is wel belangrijk geweest voor Australie en de Australische flora en fauna. Zijn inzet hiervoor kan ik erg waarderen.

En niet alleen voor het Australische wildlife maar voor het wildlife over de hele wereld. Hij was een goede ambassadeur voor Oz en was razend populair in Amerika.

@ Jack. Ik geloof niet dat hij onverantwoordelijk bezig was. Ik denk dat hij zich juist heel erg bewust was van wat hij deed.

En dat gezeik een tijd geleden dat hij zoon Bob in gevaar zou hebben gebracht? Gelul, vind ik.

Ik zal zijn enthousiasme enorm missen. Nog nooit iemand gezien die zo enorm gepassioneerd was en zo vol liefde voor alles wat hij deed. Een man die wist waar het in het leven om draait.

Erna

Kwam net op weg naar de universiteit een ute tegen met een Australische vlag erop. Eronder een bord met: R.I.P. Steve.
Niet dat ik zoiets zou doen en ook zijn dierentuin is nou niet echt bijzonder, zijn ontembare enthousiasme was dat echter wel.

De tragische dood van de wereldberoemde Australische 'krokodillenjager' Steve Irwin heeft in zijn moederland tot geschokte reacties geleid. Australiërs uit alle geledingen van de maatschappij lieten zich gisteren uit in bewoordingen als ''verdrietig'' en ''geschokt''. Radiostations werden overstelpt met telefoontjes. Wat overheerste was ongeloof.

De verwachting is dat het nog wel enige tijd zal duren voordat De 'Aussies' Irwin's dood volledig hebben geaccepteerd. In Australië worden al vergelijkingen gemaakt met de dood van Prinses Diana.

Zeldzaam
De 44-jarige Irwin stierf nadat hij tijdens het maken van een onderwaterdocumentaire voor de Australische noordoostkust in het hart werd gestoken door een pijlstaartrog. Zo'n dood is uiterst zeldzaam.

Volgens de BBC is Irwin pas het tweede Australische slachtoffer van de pijlstaartrog in de geschiedenis. Hoewel de rog met zijn met stekels bezaaide staart en 'zeer pijnlijke' gif fatale verwondingen kan toebrengen, zijn incidenten met een dodelijke afloop uiterst zeldzaam.

Kritiek
Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo. In 1992 begon hij met het maken van televisieprogramma's. Hij maakte toen de eerste reeks van 'Crocodile Hunter', waarin hij na al die jaren nog steeds te zien is in hetzelfde 'uniform': khaki shorts en laarzen. Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld.

Een aantal keren haalde hij het nieuws toen hij werd gebeten. In 2001 in zijn been door een dertien jaar oude zoutwaterkrokodil en in 2003 door een varaan.

In 2004 kreeg hij een golf van kritiek over zich heen van zelfs zijn ferventste aanhangers, toen hij zijn één maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte tot op Amerikaanse nieuwszenders aan toe, was een bewijs van zijn internationale populariteit. Er werd geen vervolging tegen hem ingesteld.

Bron: fok.nl

Back