Steve Irwin overleden

toen ik het gister hoorde geloofde ik het echt niet.... :|

ik vond (vind) hem een heel goed voorbeeld van iemand die met zoveel veel passie van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt!!.jeemig wat erg.. :|.vooral gaat mijn medeleven uit naar zijn gezinnetje , en goede vrienden....
Rick & mitch (mijn kiddies) waren er ook stil van.......

Carien

Ik las vandaag dat er footage is van het hele gebeuren. Blijkbaar trok Steve de pijl nog uit z'n borst, en raakte toen bewusteloos.

"Police have reviewed footage that was shot during the events that surrounded Mr. Irwin's death.

Cairns Police Superintendent Mike Keating said that there was no evidence to indicate that the stingray, which fatally attacked Mr. Irwin, had been provoked.

"There is no evidence that Mr. Irwin was intimidating or threatening the stingray, my advice is that he was observing the stingray," he said."

Dat had ik ook gelezen. Ook niet geheel onlogisch als ze met video-opnamen bezig waren.

Volgens mij niet echt heel verstandig om een pin uit je borstkas te halen, maargoed....tis zoals het is.

As mourners made a shrine of Steve Irwin's Australia Zoo north of Brisbane, a colleague of the popular crocodile wrangler has revealed details of the freak accident which ended his life.

Video footage of Steve Irwin's last moments shows the Crocodile Man pulling out the stingray barb which had pierced his heart, according to Irwin's producer John Stainton.

Mr Stainton described the video as the worst thing he had ever seen.

"I have seen the footage and it's shocking," Mr Stainton told reporters in Cairns. "It's a very hard thing to watch because you're watching somebody die and it's terrible."

"It shows that Steve came over the top of the ray and the tail came up, and spiked him here [in the chest], and he pulled it out and the next minute he's gone. That was it. The cameraman had to shut down."

Meer te lezen op: http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=127473

Syl
:cry: :cry: :cry: :cry:

Hey Aussiegirl!  :)

Ja, het is gewoon verschrikkelijk dat hij er niet meer is. Ik hoop dat ze eerdaags alles nog eens gaan uitzenden op Discovery of Animal Planet.
Heb nu alleen de film van Steve maar zou ook graag de docu's willen hebben.

Ik hoop dat ze doorgaan met het goede werk van Steve, hij wist mensen meer bewust te maken van de natuur. Tenminste, dat effect heeft hij op mij gehad.

Ik heb gisteren, samen met Aussiegirl, een kaarsje voor hem gebrand. Meer konden we niet doen..

@ FOL; als de pijl in de hartstreek zit, dan is het óf het hart, óf een ader naar/van het hart die geraakt is, en pijl of geen pijl, daar ga je aan dood. Oh, je weet trouwens dat die pijlen ook giftig zijn?

Ik hoorde het 's nachts (heel vroeg) op de radio en dacht: he, het is toch geen 1 april of zo?
Ik snapte er gewoon even niks van: dit kon toch helemaal niet?

Maar nu zakt het er toch wel in, en ik ben er best kapot van.
Ik houd enorm van gepassioneerde mensen om me heen, en heb vaak het gevoel gehad, tijdens het kijken naar zijn docu's, dat ik zo iemand om mij heen had! En ik vind het gewoon verschrikkelijk dat zo iemand dan van deze aardbol moet verdwijnen door zo'n freak accident! Wel in het harnas gestorven en niet door een auto ongeluk of zo.....

Nou, ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten....en vind het heel erg voor al zijn dierbaren. En ook voor zijn vader: het was toch absoluut niet de bedoeling dat hij zijn opvolger zou overleven!

Ik hoop dat Terri (en Bindi en Bob) en alle anderen met wie hij veel samenwerkte zijn goede werk zullen voortzetten.
Hoor net op de radio dat hij een staatsbegrafenis gaat krijgen als de nabestaanden dat ook willen......

Jemig, wat een impact heeft die man gehad he!?

Henriette

Ja, die heeft een behoorlijke impact gehad op mij en vele anderen.
Grappig, Henriëtte, dat jij daar ook aan dacht tijdens zijn docu's. Het leek mij helemaal geweldig om zo iemand om me heen te hebben.
Iemand met zoveel enthousiasme en passie voor de natuur en zijn bewoners.
Vind het ook heel erg en ben er steeds mee bezig op het moment dat ik gisterochtend het nieuws zag op tv.
Onbegrijpelijk en een verlies voor de hele wereld.

:oops:

De politie heeft blijkbaar het filmpje gezien, op internet stond dit:
Deskundigen speculeren dat de rog, een doorgaans niet agressief dier dat zijn giftige staartstekel alleen opheft als er gevaar dreigt, zich wellicht ingesloten voelde tussen de cameraman en de televisiester. Volgens politiecommissaris Michael Keating wijst niets er echter op dat Irwin de rog heeft opgejaagd of bang heeft gemaakt.

En dit stond er ook:
Ook zei Discovery een fonds te zullen stichten om Irwins activiteiten op het gebied van milieubescherming voort te zetten.

De kranten staan er hier bol van en op tv is het niets anders dan tributes aan Steve momenteel. Wat een gemis. Ben er stil van en verdrietig. Moet steeds aan Terri en de kids denken en aan zijn vrienden en vader. Als mensen die Steve niet echt kenden hem al missen, hoe moet dat dan met hen gesteld zijn. Ik leef met ze mee.

Toen ik het gisteren hoorde, dacht ik eerst dat het een hoax was. Via het internet was al zo vaak het gerucht verspreidt dat hij overleden zou zijn, dat ze zelfs een aparte pagina hadden op de site van de Australian zoo waarop de geruchten ontzenuwd werden. Helaas bleek het nu geen hoax te zijn. Ik ben er nog stil van.

[quote author=Eerainuh link=topic=5550.msg70217#msg70217 date=1157447941]
@ FOL; als de pijl in de hartstreek zit, dan is het óf het hart, óf een ader naar/van het hart die geraakt is, en pijl of geen pijl, daar ga je aan dood. Oh, je weet trouwens dat die pijlen ook giftig zijn?
[/quote]Voorzover ik gelezen heb is de exacte doodsoorzaak nog niet vastgesteld, maar was het waarschijnlijk inderdaad een interne bloeding als gevolg van een steek in het hart of de aorta, of een hartstilstand ten gevolge van de grote hoeveelheid gif in of nabij de hartspier.

[quote author=FOL link=topic=5550.msg70201#msg70201 date=1157440792]
Volgens mij niet echt heel verstandig om een pin uit je borstkas te halen, maargoed....tis zoals het is.
[/quote]Ik denk niet dat dat veel uitgemaakt zal hebben, zeker niet als de pijl hem in zijn aorta heeft getroffen. Vergelijk het met een fietsband waarin je een mes steekt. Ook al laat je het mes in de band zitten, als je er lucht doorheen probeert te pompen zal het door de druk aan alle kanten rond het mes ontsnappen.

Hallo allemaal,
ik vond het heel erg toen ik het hoorde van Steve. Het zal wel niet voor niets zijn, maar mensen als hij zijn er meer van nodig, veel meer... In ieder geval heeft hij zijn leven voor 100% geleefd. Beter een kort leven voluit geleefd, dan een lang leven vervelen...
Maar hoe moet dat nou met geld genereren voor de dieren?

[quote author=sietske link=topic=5550.msg70272#msg70272 date=1157469935]

[/quote]

Het helpt als iedereen nu extra gul geeft, ter nagedachtenis aan Steve en zodat zijn nabestaanden zijn goede werk kunnen voortzetten.
Donaties kunnen gegeven worden op:
http://www.wildlifewarriors.com.au/

imggif.php

Sorry, vind het echt heel erg - maar kon er wel een beetje om lachen

[quote author=Eerainuh link=topic=5550.msg70217#msg70217 date=1157447941]

[/quote]

Jaja, maar ik heb geleerd, dat je nooit iets eruit moet trekken waaraan je kan doodbloeden :)
Maargoed, either way, kansloze situatie waarschijnlijk...

Apart is het iig wel, kan me niet herinneren dat ik het ooit zo jammer heb gevonden dat een 'bekend iemand' overleden is.

Ik denk dat je normaliter ook beter niks uit je lichaam kan trekken, zoal een pin of iets dergelijks. In dit geval gaat het natuurlijk ook gepaard met gif, waarvan waarschijnlijk meer vrijkomt als je het laat zitten. Dus ik weet niet wat je dan het beste kan doen (en wat MIJN eerste reactie zou zijn).

[quote author=sietske link=topic=5550.msg70272#msg70272 date=1157469935]
[/quote]

Ik denk dat de Australian Zoo zichzelf wel betaald. (En de memorabilia zullen de komende tijd helemaal als gekken over de toonbank vliegen!)

[quote author=rob & jeanine link=topic=5550.msg70279#msg70279 date=1157476922]

Sorry, vind het echt heel erg - maar kon er wel een beetje om lachen
[/quote]

Ja dit is leuk (de cart0on)! Het is inderdaad verschrikkelijk, maar kan best met een lach en een traan.

Zo zag ik vandaag een cartoon in de krant van de twee krokodillen met een rauwband om.

[quote author=Joep link=topic=5550.msg70350#msg70350 date=1157548025]
Zo zag ik vandaag een cartoon in de krant van de twee krokodillen met een rauwband om.
[/quote]

Hehe die vind ik nog beter :D

Back