student visa (en partner visa) + werken + blijven?

jassian

New Member
Hey,

Dit is wel nog een keuze voor mij, maar misschien ga ik in
australie studeren.
Maar in dat geval zou ik wel nog een part time baan nodig hebben,
en mijn vriend zeker ook.
(Ter informatie, ik ben Duitse, mijn vriend in Nederlander
en we werken allebei als programmeurs)


Ik zou het nog goed moeten uitzoeken, maar als het iemand van jullie
toevallig uit ze hoofd weet:

Stel ik krijg een student visa en neem mijn vriend als partner mee.

Mag ik dan parttime en hij fulltime werken?

Als we dan willen blijven, zodra ik met mijn studies klar ben
(dat neem ik wel aan), wat zou dan de volgende stap zijn?
Is in dit geval mischien een andere visa combinatie beter?


merci!


Annemarie
 
jassian said:
Ik zou het nog goed moeten uitzoeken, maar als het iemand van jullie
toevallig uit ze hoofd weet:
Stel ik krijg een student visa en neem mijn vriend als partner mee.

Mag ik dan parttime en hij fulltime werken?

Als we dan willen blijven, zodra ik met mijn studies klar ben
(dat neem ik wel aan), wat zou dan de volgende stap zijn?
Is in dit geval mischien een andere visa combinatie beter?
Annemarie

Hoi Annemarie !

Jij kunt wel een student visa aanvragen maar ik weet niet of je partner op een studentenvisum mee kan gaan :?:
Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord ! :?

Wel bij een skilled visum: dan kan het wel ! Degene die het skilled independant visum verkrijgt mag en kan een partner meenemen !!

Succes met het puzzelen !!

Groetjes,

Ingrid.
 
Hey Ingrid!


Ik heb op dit pagina:
http://www.australian-embassy.de/visa/faqs/Studentfaq.html
(merci aan Simone!)

gelezen dat je alleen maar moet bewijzen dat je over 6 maanden
samen woont.
Ik neem dus aan dat hen kan.


Hoop ik tenminste. Ik heb zo
het indruk dat een student visa duidelijk sneller te krijgen is.
Plus skilled visa is voor programmeurs, denk ik
moeilijker te krijgen, omdat onze einige "opleiding" naast
een cursus in het begin allen onze ervaring is (en dat maar 3 jaar).
(maar dit is dan meer en skilled visa vraag)


:)
Annemarie
 
jassian said:
Hey Ingrid!
gelezen dat je alleen maar moet bewijzen dat je over 6 maanden
samen woont.
Ik neem dus aan dat het kan.
Annemarie

Hoi Annemarie !!

Nou, dan heb ik geen probleem want ik ga volgende week samenwonen met mijn vriend in Australië !! :D

Ik snap alleen 1 ding nog niet (heb misschien niet goed gelezen ): je kunt toch best heel makkelijk een student visum verkrijgen als je gaat studeren in Australië ?

Als ik mijn registratie niet krijg ga ik namelijk ook studeren en ik ben al aangenomen op de uni dus dan heb ik recht op het student visa !!

Of gaat het er alleen nog maar om je partner op jouw student visum mee te krijgen ? :?

I'm confused !!

Hoezo met mijn hoofd in de wolken lopen :?: :oops:

Greets,

Ingrid.
 
Pff ik kom niet helemaal wijs uit wie nou wat gaat doen. Ik kan wel vertellen wat ik weet over ons studentenvisum. Mijn vriend gaat zijn Phd doen en daarop mag hij (denkt ie :wink: ) wel werken, en ik mag onbeperkt werken (moet ook wel!). Ik mag ook mee op zijn studentvisum. Maar bij een gewoon studentenvisum mag je (denken we) maar 20 uur per week werken. Naast je studie en je partner ook.

Wij gaan dus samen op het visum van mijn vriend. Ik ga daar werken met zijn visum. Mochten we willen blijven na drie jaar studie. Dan is het een stuk eenvoudiger. Ik heb dan namelijk 3 jaar werkervaring in Oz. En mijn vriend is dan gepromoveerd aan een Australische universiteit. Dan is het dus een stuk eenvoudiger.

Het duurde trouwens ook even voor wij het allemaal begrepen. Al die boekjes ook! Ik wil ook niet weten wat ik allemaal moet invullen om als leerkracht aan de slag te kunnen in Australië! :cry: Maar we zetten dapper door! Eerst maar wachten of het allemaal gaat lukken met de studiebeurs enzo. Het is namelijk onbetaalbaar om zonder beurs te studeren in Australië. In ieder geval wel voor ons. Het collegegeld is $20.000. Dat is iets boven ons budget :wink: !
 
jufrebekka said:
Het is namelijk onbetaalbaar om zonder beurs te studeren in Australië. In ieder geval wel voor ons. Het collegegeld is $20.000. Dat is iets boven ons budget :wink: !

Ik zit er ook over na te denken om een PhD in Australie te doen, maar idd het collegegeld is erg hoog. Hoe ga je te werk om een beurs te krijgen? Of kan je in Australie ook solliciteren op PhD posities die vrij zijn en waarvoor dus al een beurs is?
 
Nou, dan heb ik geen probleem want ik ga volgende week samenwonen met mijn vriend in Australië !! :D

cool! wat leuk voor jouw!


Ik snap alleen 1 ding nog niet (heb misschien niet goed gelezen ): je kunt toch best heel makkelijk een student visum verkrijgen als je gaat studeren in Australië ?

Als ik mijn registratie niet krijg ga ik namelijk ook studeren en ik ben al aangenomen op de uni dus dan heb ik recht op het student visa !!

Of gaat het er alleen nog maar om je partner op jouw student visum mee te krijgen ? :?


Yep, daar ging het mij inderdaad om!

Wat voor mij niet zeker was, was de keuze of ik het überhaupt ga
doen, studeren bedoel ik nu. Want het is zo ontzettend duur!
Zoals Rebekka en Sander al zeiden.
En ik wil alleen maar en 'gewone' Bachelor doen.
Daarvoor ben ik dan volgends hun homepage rond 50000 AUD kwijt!
(wat ik wel raar vind is dat je als resident alleen maar 4000 hoeft te betalen, yep vierduizend) kan dat zo veel zijn?

Wie wiste hier wat over een beurs?


Hoezo met mijn hoofd in de wolken lopen :?: :oops:


considering the circumstances that's perfectly normal! *L*


Annemarie
 
jufrebekka said:
Maar bij een gewoon studentenvisum mag je (denken we) maar 20 uur per week werken. Naast je studie en je partner ook.

Eeek. Voor mij zijn 20 uur wel genoeg, meer tijd zou ik
naast de studie ook niet hebben. Maar voor mijn
vriend is het dan wel een beetje weinig. Dat moet ik nog
goed bekijken.


Annemarie
 
Martijn is aan de PhD gekomen door via via (ach hoe kan het ook anders??) aan contacten te komen. Hij heeft persoonlijk contact met de "head of chemical engineering"... Maar ja dat heb je niet als je zelf solliciteerd naar een PhD positie. En zelfs met zo'n belangrijke meneer naast ons is het nog steeds heel lastig om een officiele beurs te krijgen. Kortom, het lijkt soms eenvoudiger dan het is op de websites. Voordeel van de PhD is dat ik dus gewoon mijn eigen beroep fulltime kan doen. (Hoewel 20 uur wel lekker ontspannen klinkt :wink: ). Maar zoals ik al zei: je kunt het geld echt wel gebruiken. Want zo'n beurs is echt minimaal. En wij zouden ook nog wel wat meer willen zien van Australië dan alleen de universiteit.
 
jufrebekka said:
Maar zoals ik al zei: je kunt het geld echt wel gebruiken. Want zo'n beurs is echt minimaal. En wij zouden ook nog wel wat meer willen zien van Australië dan alleen de universiteit.

Dekt de beurs wel de studiekosten, of zelfs dat niet?
 
Voor zover wij weten wel. Sterker nog van die beurs moet je dus alles kunnen betalen in Australië. Dus huisvesting, eten, verzekering enzo. Alles! Maar dat schijnt het te dekken...
 
Het feit of je beurs dekkend is is geheel afhankelijk van de beurs en de plaast waar je wilt gaan studeren. Het is een erg lastige puzzel om uit te zoeken voor welke beurs je in aanmerking kan komen en welke niet. Het scheelt ook per universiteit enorm.

Ikzelf heb er gelukkig een weten te bemachtigen, maar niet nadat ik mijn onderzoeksproject heb ¨doorverkocht¨aan een andere universiteit. (Ja ook hier komen conacten erg van pas)

Wat betreft het hoge collegegeld. Australiers betalen de rest via hun belasting (HEX) systeem, te vergelijken met studiefinanciering in Nederland, maar nog steeds is studeren daar duurder dan hier (nog wel)
 
Hoi,

Ikga met vriend en onze drie kinderen op een -jawel!- studentenvisum.We moeten alleen wel aantonen dat we voldoende fin. middelenbezitten omhet eenpoosjeuit te zingen daar.
Verder mag je vanaf master opleidingen 20 of 40 uur erbij werken,ook de partner.nMaster of research geeft t meeste "recht"; daarbij mag je iig 40 uur werken, en bij alles daarboven (phd enzo) ook.
Jekunt deze werkvergunningen pas aanvragen nadat je college is begonnen. Met je studentenvisummag je ruim twee,misschien driemaanden van te voren het land in.
Verder weet idpAustralia inUtrecht van alles over opleidingen.
Over in Australie blijven na de opleiding:volgens mij moet dat lukken als je een opleiding kiest dieopleidt tot een beroep van de 60-punten-lijst,of intussen eenwerkgever vinden dieje sponsort.
Verder wordt t gemakkelijker alsje bv in Adelaide gaat studeren; extra "regionale" punten en een lagere drempel omeen vast visum te verkrijgen.
Ik heb de mneeste info gevonden op de immigratie site van de Oz overheid; die wordt wel vaker genoemd opdit forum.
Succes!!
 
Heyo allemaal,

Bedankt voor al die antwoorden!

:up:

Ik heb nu tenminste een idee daarvan hoe het staat.
Volgens mij heb ik weinig kansen op een beurs.
Misschien vanaaf het eerste jaar.

Ik ga voor bachelor, dus alleen maar 20 uur werken, en dan
nog voor bachelor of dramatic arts (acting)...
Volgens mij zitten acteurs niet op de 60 punten lijst. :oops:,
ze hebben zelf een hoop prima acteurs.

Mijn study fee is 17.000 AUD per jaar. Nou ja, ik zou het
net kunnen redden (ook met verblijftkosten). Maar vrolijk
wordt je daar niet van. 

Ik zal proberen om toch for een skilled independent visum te gaan,
voor de zekerheid zullen mijn vriend en ik tergelijk proberen.
Op die manier zouden we gewoon mogen werken, en blijven.
Plus, ik heb (als ik het goed heb berepen) de kans om
in een andere schaal te komen wat betreft de study fees.
Mensen die "comonwealth sponsored" (of zo) zijn betalen
namelijk alleen 4.000 AUD per jaar!


Pfew...
OK, ik ga het dus proberen.
En anders gaan we toch gewoon via student visa, en dan gaan
we zien wat er gaat gebeuren.


:)
Annemarie
 
[quote author=Carine Heuvel link=topic=512.msg10313#msg10313 date=1110052236]

Ik ga met vriend en onze drie kinderen op een -jawel!- studentenvisum.We moeten alleen wel aantonen dat we voldoende fin. middelenbezitten omhet eenpoosjeuit te zingen daar.

[/quote]

Hoi Carine,

Ik (moeder/40 met dochter/12) zit er ook over te denken of ik het best voor studentenvisum kan gaan. Heb jij een bureau in de arm genomen, of lukte het allemaal vrij goed om het zelf te regelen (hoe lang duurde de aanvraag en hoe duur was het)? En waar ga je studeren en welke studie? En wil je dan over een paar jaar voor de Skilled gaan of wat zijn je plannen?

Ik zou graag je hele verhaal willen horen, want ik haal het waarschijnlijk allemaal nét niet (qua aantal punten) met een Skilled. Hopelijk wél na een studie...

Waarom zijn die studiekosten daar trouwens zo enorm hoog, vergeleken met Nederland? En krijg jij daar nog de één of andere tegemoetkoming in, of moet je alles zelf betalen? En mogen jullie daar dan "gewoon" een huis kopen, of ben je verplicht te huren omdat je er immers maar tijdelijk bent/studeert (althans, tot je natuurlijk eventueel een permanent visum zou aanvragen/krijgen).

Kunnen je kinderen daar gewoon op school op jouw student visa?
Groet,

Martien
 
Hi Martien,

Ik kan je helaas niet zo veel antwoorden geven.
Ik ben er zelf nog me bezig.

Zoals ik het heb begrepen, kan je zodra je eenmal bij je unviversiteit/school
bent aangenomen, redelijk makelijk zelf het student visum regelen. Ik
denk ook dat ze je hierbij helpen.

De studiekosten.
Nou dat is helaas in veel engelstalige landen zo.
Heeft misschien daarmee te maken dat de universiteiten
prive zijn. Maar dat weet ik niet zeker.
Opleiding is daar gewoon een luxegoed.
(Ik ben Duitsland gewend, daar kost het helemaal niets!)

Als foreign student moet daar makkelijk 13,000 tot 19,000 AUD per jaar betalen.
En waar dat vandaan komt mag je zelf regelen.
Als je australian resident bent (volgens mij teld Skilled visa ook ) kan je in
een andere categorie kommen (er bestaan 4). Mensen die Commenwealth
sponsored zijn betalen dan vaak alleen rond 4,000 AUD per jaar zelf!

Het maakt ook nog een verschil of je
postgraduate bent. Dus for een Master of PHD gaat, want dan zijn er
nog beursen te verkrijgen. For bachelor wordt dat moeilijk.


Dit is dus de informatie die ik tot zo ver kon verzamelen.
Ik weet ook niet of alles 100% klopt .

Heb je hier iets aan?

:)
Annemarie
 
hallo Annemarie

na aanleiding van de volgende regels reageer ik:

Als je australian resident bent (volgens mij teld Skilled visa ook ) kan je in
een andere categorie kommen (er bestaan 4). Mensen die Commenwealth
sponsored zijn betalen dan vaak alleen rond 4,000 AUD per jaar zelf!

Is het inmiddels al duidelijk of je nu met een skilled visum in aanmerking komt voor een ander bedrag voor college geld?

wil ook nog graag een masteropleiding gaan doen in oz en emigreren. En ik heb ook niet heel veel zakcentjes. Ik hoor er steeds vaag iets over, maar heb een definitief antwoord nog niet gevonden.

groetjes elzelien
 
Misschien helpt de volgende site om antwoord te vinden op je vragen over "studiefinanciering":

http://www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/payments/austudy.htm

Van deze site: http://www.centrelink.gov.au/internet/internet.nsf/factors/newly_arrived.htm
Heb ik onderstaande... hopenlijk heb je er wat aan. :up:


You can usually only get a social security payment from Centrelink if you live in Australia and are either an Australian citizen or you have a permanent resident visa. If you are a newly arrived resident you will also have a two year newly arrived resident's waiting period for:

  * Austudy Payment
    * Carer Payment (adult)
    * Carer Payment (child)
    * Commonwealth Seniors Health Card
    * Crisis Payment
    * Health Care Card (low income)
    * Mature Age Allowance
    * Mobility Allowance
    * Newstart Allowance
    * Partner Allowance
    * Sickness Allowance
    * Special Benefit
    * Youth Allowance.

You will have to serve a waiting period if you have not been an Australian resident, and in Australia, for periods totalling 104 weeks. Periods spent in Australia as an Australian resident at any time in your life can be counted towards the waiting period.

If you are in hardship because of a substantial change of circumstances beyond your control, you may be eligible for Special Benefit. Strict income and assets tests apply to this payment. Not being able to find or keep a job is not considered a change of circumstances.

If you are a migrant and you do not meet the conditions for independent admission to Australia, you may be required to have an Assurance of Support.

[ return to top ]
Is anyone exempt from the newly arrived resident's waiting period?

You and your immediate family members (partners and dependent children) are exempt from the waiting period if you are:

  1. a refugee
  2. a humanitarian visa holder
  3. the former holder of certain temporary visas.

If you are an Australian citizen or have a permanent resident visa and are getting Special Benefit, your immediate family members (partner and dependent children) who are not Australian citizens or permanent residents are also exempt from the two year waiting period.

[ return to top ]
Do other payments have a newly arrived resident's waiting period?

Some other payments, such as pensions, do not have a newly arrived resident's waiting period, but have their own 'qualifying residence' requirements:

  1. Parenting Payment and Widow Allowance have qualifying residence requirements of two years
  2. Age Pension and Disability Support Pension have qualifying residence requirements of ten years.

There are some exceptions to these requirements, for example, if you become disabled after arriving in Australia, are a refugee, or come from a country with which Australia has a social security agreement.

[ return to top ]
Is there a newly arrived resident's waiting period for family payments?

There is no waiting period for family payments which help with the cost of bringing up children. Migrants also have immediate access to health care under Medicare.

[ return to top ]
How do I find out more?

For more information about the newly arrived residents waiting period, contact your nearest Centrelink Customer Service Centre.
 
Dit was interessant om te volgen,komt er bij ook een vraag naar boven;mijn man gaat niet studeren(alleen ik)maar hij mag toch als spouse mee?
Hij mag z'n Ned.uitkering behouden dus daar kunnen wij van leven.
Clair.
 
Back
Top